SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 29-09-2014 14:11:21

Pitirisek
Člen
Registrovaný: 29-09-2014
Příspěvky: 3

materiál na kterém nezůstavají oprsky

Dobrý den, měl bych takový dotaz ohledně ochrany svařovacích klamp, které máme ve výrobě proti ulpívání oprsků na ni, klampa je vyrobena z klasické konstrukčky 12050 a jelikož jde o svařování velmi malých částí, tak se stává, že se kolem klampy postupně kupí oprsky, až se stane to, že se oprsky přivaří ke svaru a klampa nejde odklampovat.

Můj dotaz směřuje k materiálu, kterým bych mohl klampu oplátovat, aby se na ní oprsky nenatavovaly a klampa byla stále 100% funkční. Napadla mě mosaz např. Ms 58, která by mohla chránit ocelovou klampupře ulpíváním oprsků.

Máte-li někdo nějakou zkušenost, kdy jste řešili ochranu proti ulpívání oprsků, tak bych poprosil o radu.

Děkuji a svařování zdar!

Pitirisek

Offline

 

#2 29-09-2014 16:01:15

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3421

Re: materiál na kterém nezůstavají oprsky

Zřejmě hodně zdejších účastníků nebude vědět, co je to ta vaše klampa, ale to už tak bývá, že si všichni myslíme, ža náš žargon zná každý. Nevadí. Zřejmě se jedná o nějaký svařovací přípravek, ve kterém se svařují nějaké drobnější díly - nevíme jakou metodou- a kolem ulpívá rozstřik.  Řešení je a není jednoduché. Minimální rozstřik ulpívá na měděných krytech na místech, kde to může vadit. Po čase se Cu plechy vymění. Další možností je použít některou separační kapalinu ve formě postřiku, pak se dá případný rozstřik snadno "utřít".

Offline

 

#3 29-09-2014 16:16:22

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 894

Re: materiál na kterém nezůstavají oprsky

Jen doplním, nejlépe použít postřik na bázi keramiky.

Offline

 

#4 29-09-2014 16:27:39

Pitirisek
Člen
Registrovaný: 29-09-2014
Příspěvky: 3

Re: materiál na kterém nezůstavají oprsky

jirkati napsal(a):

Zřejmě hodně zdejších účastníků nebude vědět, co je to ta vaše klampa, ale to už tak bývá, že si všichni myslíme, ža náš žargon zná každý. Nevadí. Zřejmě se jedná o nějaký svařovací přípravek, ve kterém se svařují nějaké drobnější díly - nevíme jakou metodou- a kolem ulpívá rozstřik.  Řešení je a není jednoduché. Minimální rozstřik ulpívá na měděných krytech na místech, kde to může vadit. Po čase se Cu plechy vymění. Další možností je použít některou separační kapalinu ve formě postřiku, pak se dá případný rozstřik snadno "utřít".

Ano klempa = from english = "clamp", už mi to nějak zdomácnělo, tak to běžně používámsmile. Ano jde o upevňovací stolici, kde se "přiheftují"=upevní díly k hlavnímu dílu, které se následně zavaří. A jelikož, jsou to velmi malé části a je tam málo prostoru pro dráhu svařovacího robota, tak se stává, že se oprsky kupí na bočních stranách klampy a pak to může vést až k navaření klampy k dílu, jak jsem zmiňoval v úvodu.

Měď je tedy lepší proti ulpívání oprsků, než mosaz?

Postřiky nelze v tomto případě využít, pouze mě zaujala možnost povrchového nanesení keramické vrstvy, něco ve smyslu smaltování.

Díky za postřehy a rady všem;)

Pitirisek

Offline

 

#5 29-09-2014 16:30:03

Pitirisek
Člen
Registrovaný: 29-09-2014
Příspěvky: 3

Re: materiál na kterém nezůstavají oprsky

Svařujeme pulsně metodou MIG - 80Ar20Co pro informaci..

Pitirisek

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS