SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 11-10-2014 12:23:44

BADMOPAR
Člen
Místo: Sokolov
Registrovaný: 19-05-2012
Příspěvky: 276

Pájení 1,5 mm plechu

Chtěl bych si vyrobit vanu na mytí autosoučástek benzinem, vypouštění oleje z motoru atd.

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/3938_dsc_0131.jpg

Do pořádnýho svářeče mám ještě hodně daleko, protože jak je vidět na dalším obr. tak ta vana teče.

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/3938_dsc_0132.jpg

Koupil jsem tedy cín (kdyžtak mě opravte jestli to říkám blbě) a kyselinu, jenže i po očíštění kyselinou mi tam ten cín nechce držet. Nahřívám to plynovým hořákem. Může mi někdo poradit co mám dělat jinak, nebo jestli použít jinej postup ?


I don't wanna be a product of my environment, I want my environment to be product of me.
Lincoln Electric Speedtec 200C + Lincoln Electric VIKING™ Tribal 1840
Plazma Berlan

Offline

 

#2 11-10-2014 18:49:23

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2295

Re: Pájení 1,5 mm plechu

v prvni rade napis jaky je to material?Dle nej je treba zvolit vhodny material.
Odmastil jsi to poradne???


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#3 11-10-2014 20:03:31

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3154
Web

Re: Pájení 1,5 mm plechu

moc to ohříváš, ten plamen není vhodný, použij páječku s měděným hrotem, plech ošmirglovat smile


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#4 12-10-2014 08:53:28

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 2760

Re: Pájení 1,5 mm plechu

Těžko takhle radit z dálky.
Nicméně pokud tam byl nějaký minerální nebo motorový olej, tak jejich poslední zbytky se odpařují až při teplotě pár set stupňů. Při takové teplotě je už cínová pájka beznadějně přepálená a při nižší zas nechytne, protože tam je ta mastnota. Pokud je to ten případ, musí se čistým benzínem nebo něčím podobným omýt dost velké okolí díry, dostat mastnotu a mastnou špínu ze štěrbin a teprve potom ošmirglovat a pájet. Taky okuje po svařování se musí očistit mechanicky.
Obyčejný plynový hořák se hodí na pájení cínovými pastami, kde je v pastě tavidlo i cín. Pasta se jen nanese na očištěné místo a to se hořákem zahřeje. Na kusový cín je to nouzovka, protože nějak se musí ten cín vzít z cínové tyčky nebo drátu a na pájeném místě něčím roztáhnout po povrchu. Na to jsou právě plynové nebo elektrické pájky s měděným klínem nebo tyčkou. Pokud to budeš dělat hořákem, budeš si muset nějaký takový "bazmek" vytvořit třeba z nějakého silného drátu nebo tyčky.
Pájecí voda vytvořená z kyseliny - roztok chloridů zinečnatých a amonných je na nátěr plechu a pájení hořákem příliš řídká. Potřebuješ spíš pájecí pastu, třeba klasickou , směs kalafuny a chloridů zinečnatého a amonného ztekucených do pastrovité formy trochou třeba lihu.

Editoval Radim (12-10-2014 08:54:36)

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS