SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 02-12-2014 08:03:49

daniel 13
Člen
Registrovaný: 02-12-2014
Příspěvky: 1

pajeni mosazi s nerezi

Dobry den, potreboval bych vedet jestli jde pajet nerez s mosazi,popr. napsat vhodny pridavny drat pro pajeni. Dekuji

Offline

 

#2 02-12-2014 08:17:34

jikok
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 14-12-2012
Příspěvky: 147

Re: pajeni mosazi s nerezi

tvrdé pájení stříbrem funguje. Jenže leze do peněz..

Offline

 

#3 02-12-2014 08:57:38

peprnik
Člen
Registrovaný: 07-05-2014
Příspěvky: 430

Re: pajeni mosazi s nerezi

Jde to také elektronovým paprskem, ale to leze do peněz ještě více - umí to na Ústavu přístrojové techniky Akademie Věd ČR.

Offline

 

#4 02-12-2014 14:07:31

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 3158

Re: pajeni mosazi s nerezi

Některé nerezi jsem viděl pájené mosazí. Pokud se jedná o mosazný dílec  s nerezí, nestačila by měkká pájka? Případně pro větší pevnost nerez "pokovit" mosaznou pájkou a potom spájet s mosazí měkkou pájkou.

Offline

 

#5 02-12-2014 16:23:50

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1092

Re: pajeni mosazi s nerezi

Měkké pájení SnAg pájkou a vysoce aktivním tavidlem, např. kombinace Fontargen A 611 + Fontargen F 600.
Tvrdé pájení stříbrnou pájkou alespoň s 40% stříbra, ideálně 55% stříbra. např. Fontargen A 340 (Ag40Sn), A320 (Ag45Sn), A314 (Ag55Sn) s tavidlem F 300 HF Ultra, nebo obalené typy AF 340, AF 320, AF 314. A u tvrdého pájení určitě autogen, ohřev musí být velmi rychlý, protože dlouhá doba ohřevu způsobí značnou tvorbu oxidů na nerezu a tavidlo už si s tím nemusí poradit.

Offline

 

#6 03-12-2014 08:08:11

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 3268

Re: pajeni mosazi s nerezi

A chce to grif a vhodně volit místo spájení , pájel jsem si plovák z nerezu , ale stále mi vznikala trhlina ....

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS