SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 03-02-2015 09:03:33

kutil21
Člen
Registrovaný: 03-02-2015
Příspěvky: 4

svaření tenkých trubek

ahoj, chci přivařit 2 tenké trubky (cca 1,2-1,5 mm) k sobě elektrodou E-R nebo E-B, jedna trubka je seřezána na konci na šikmo a tímto koncem vařím ke stěně trubky trochu tlustší (25,35,mm). Jakou elektrodu nejlépe zvolit, jaký proud atd ? Něco už jsem posvařoval, ale jsem pořád spíš kutil. Mám dojem, že u trubek mi to dělalo vždy neplechu na rozdíl od rovných materiálů. Trubka se občas jakoby někde propálila i (tlustší) místo, aby se svařila, a taky, že záleželo na tom, na kterou z trubek jsem připevnil kleště. díky za info

Offline

 

#2 03-02-2015 11:00:09

m.evil
Člen
Registrovaný: 22-10-2007
Příspěvky: 1698
Web

Re: svaření tenkých trubek

Elektródou to poprepaľuješ.
Jedine tak CO-čko alebo TIG .


BERLAN BWIG 180 , Plazma DEDRA DESPi40, TMB-125, POWERMAT S-MAT 160 - OMI 165

Offline

 

#3 03-02-2015 11:29:14

samb
Člen
Registrovaný: 18-04-2014
Příspěvky: 205

Re: svaření tenkých trubek

Elektrodou po kouskách aby se to nestačilo prohřát. Je to moc slabej materiál, spíš TIG a foukat dovnitř plyn anebo COčko


CO2
tunning baubau trafo + usměrňovač + TIG

Offline

 

#4 03-02-2015 19:05:15

jafi
Člen
Registrovaný: 15-02-2012
Příspěvky: 489

Re: svaření tenkých trubek

Vsetko sa da len treba chciet. Ja ked som potrebol nieco take zvarit a nemal som po ruke TIG tak som pouzil tenku prechodovu elektrodu.

Offline

 

#5 03-02-2015 21:01:23

pavol.sk
Člen
Místo: Prievidza
Registrovaný: 21-04-2010
Příspěvky: 2474

Re: svaření tenkých trubek

ved prave o to ide ten kto ma s elektrodou uz daco odzvarane tak to ako tak zvladne ale zaciatocnik sotva,kamarat tak vyvaral elektrodou skodovku,ano spravil ju ale ked sme sli s tym na stk tak technik vytiahol ludi aj z kanclu nech sa idu na to kuknut...brucho to malo ako dikobraz chrbat

Offline

 

#6 04-02-2015 09:16:01

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 2768

Re: svaření tenkých trubek

Chybí mi tam za a průměr té tenčí trubky a za b bude asi dobré popsat podrobněji, k čemu to má sloužit. Protože potom mohou zkušeníější navrhnout i jiné  řešení, které bude snadno realizovatelné a přitom bude stoprocentně vyhovovat.

Offline

 

#7 04-02-2015 13:59:18

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3198
Web

Re: svaření tenkých trubek

obecně
- držím elektrodu tak aby byla souosá s tenčí trubkou, oblouk musí šlehat do plochy tlustší trubky, zde tvořit housenku v těsné blízkosti slabší trubky až se to sleje, oblouk vytváří specifický hluk a dlouhodobým svářením se to dá naučit - odposlechnout, do lázně těchto rozměrů není kvůli strusce pořádně vidět, je třeba vařit s citem - doslova - pocitově, pokud se lázeň přelije do slabšího materiálu bude to držet a netřeba se pokoušet to nějak extra provařit, je třeba pospíchat, elda musí být pořád v pohybu, zastávka znamená díru

edit: protože vařím elektrodou už skoro 40let (sad) dělám hodně věcí uplně automaticky - nemusím se na to soustředit, mladšímu svařeči by se mohla hodit rada - upni si do kleští propisku a zkus něco krasopisně napsat smile
s tím souvisí to, že na velmi malý svar si beru elektrodu jen poloviční délky, nebo i kratší.

Editoval bourač (04-02-2015 19:40:43)


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#8 04-02-2015 20:32:30

jafi
Člen
Registrovaný: 15-02-2012
Příspěvky: 489

Re: svaření tenkých trubek

Pamatam si ked som zacinal zvarat s elektrodou tak som si odstikoval polovicu z elektrody ( viem bola to skoda, ale to bolo len niekedy) aby sa mi lepsie zvaralo .

Offline

 

#9 05-02-2015 10:49:47

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2562

Re: svaření tenkých trubek

Já když jdu svářet eldou 1,6, a chci úzký hezký svát, tak ji štípám také. co se týká sváření tenkých materiálů, tak jsem svařil 8ks segmentových trubek 16x1,5, na olej o tlaku 4Bar. Je to o přesnosti vedení eldy a o rychlosti. Vařil jsem to ER118 pr2. Samozřejmě, dnes bych na to šel tigem. Plech tl. 1mm jsem svářel ER917 velmi krátkým obloukem a cca 30A. Jak napsal Bourač, musí se rychle a přesně.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#10 05-02-2015 11:34:38

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 1866

Re: svaření tenkých trubek

Famater napsal(a):

... Plech tl. 1mm jsem svářel ER917 velmi krátkým obloukem a cca 30A. ...

Co je to zač, ta ER917? Dá se někde koupit?

Offline

 

#11 05-02-2015 12:44:01

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2562

Re: svaření tenkých trubek

Asi ne, byla to vlastně asu ER117, ale průměr 1,6. Myslím si, že dnes jsou v 1,6 kvalitnější rutilky.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#12 02-11-2015 22:06:11

tarzan
Člen
Místo: Makov na Slovensku
Registrovaný: 20-06-2015
Příspěvky: 459

Re: svaření tenkých trubek

mohol by mi tu niekto poradit?.....chcem si dat do zvaračskeho stola vykurovanie z jaklov 20x30x2
pozvarat pomedzi diery takeho hada.  čim by to bolo najlepšie aby to malo dlhodobu na vela rokov životnost?
zvarat ako-tak viem migom...možem aj tigom(mam 1hodinu praxe).   ide mi o to či bude spoj vodotesny od cočka napriklad že by som dal nerezovy drot a zmesku argon+co2
na ktoru metodu sa zamerat?


kutil - zvarač začiatočnik, na pracu s drevom profik,
.MAHE Hyper MIG 400 DPS Plus-3..Hyper TIG CWK 400...
https://www.modrastrecha.sk/blog/martin … a-radost/#

Offline

 

#13 02-11-2015 22:25:05

kenz007
Člen
Registrovaný: 04-06-2011
Příspěvky: 119

Re: svaření tenkých trubek

volil by som skor tig pre lepsiu kontrolu obluku a vyssiu kvalitu zvaru ale neviem ci tam nebude problem stou praxov

Offline

 

#14 02-11-2015 22:36:57

tarzan
Člen
Místo: Makov na Slovensku
Registrovaný: 20-06-2015
Příspěvky: 459

Re: svaření tenkých trubek

dik ...no ved to by som si predtym nacvičil ešte, lebo som kdesi počul že zvar od mig nie je taky  spolahlivy.
že aky je  nazor na jednotlive metody  na trubky v hrubke 2mm na vykurovanie.....hm ...tak asi ten mig, na tom sa možem aspon trenovat a bude aj osoh z toho


kutil - zvarač začiatočnik, na pracu s drevom profik,
.MAHE Hyper MIG 400 DPS Plus-3..Hyper TIG CWK 400...
https://www.modrastrecha.sk/blog/martin … a-radost/#

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS