SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 13-02-2015 22:39:09

BVP
Člen
Registrovaný: 13-02-2015
Příspěvky: 2

Návar na pásy BVP

Zdravím vás,měl bych na vás dotaz.Chtěl bych na pásovém transportéru zakonzervovat pásy proti opotřebení.Pás by měl být z manganové oceli.Jde mi o to,aby výstupky na jednotlivých článcích pásu,které přicházejí do styku s vozovkou byli pokryty návarem z lepšího a kvalitnějšího materiálu,než jsou oni.Pokud se dá nějaký tvrdo-návar sehnat,jde něco ve formě drátu,nebo trubičky,abych to mohl aplikovat Co svářečkou.Děkuji za jakékoli rady.

Offline

 

#2 13-02-2015 22:48:45

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3012
Web

Re: Návar na pásy BVP

asi ti nic neporadím ale pro rozběh diskuze mě zajímá po jaké vozovce s tím chceš jezdit? Majitel vozovky asi nebude moc nadšený. Co si tak vybavuju BVP když jsem byl na vojně tak pásy jsou celkem bytelný materiál a jen tak se neopotřebí, naopak rozreješ asfalt big_smile


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#3 14-02-2015 07:13:09

BVP
Člen
Registrovaný: 13-02-2015
Příspěvky: 2

Re: Návar na pásy BVP

Na srazech,kam se jezdí je dost cest z panelů a někdy se jezdí po cestách z kostek,ale vždy to jsou akce a je to domluvené.Kostkám a panelům to neškodí,i pokud se člověk otočí na místě.Asfalt nejezdíme,ten by to likvidovalo,hlaně v letních měsících.Pásy jsou dosti trvanlivé,ty výstupky maj okolo 18mm a já je mám opotřebené na 12mm.Nějakej návarek by by neuškodil.

Offline

 

#4 14-02-2015 08:03:16

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3012
Web

Re: Návar na pásy BVP

Ocel tech článků určitě obsahuje Mo, Mn, Cr, v řádu % a °/°° to by chtělo zjistit a místní odborníci ti jistě navrhnou potřebný materiál + metodu navaření.
Dost přesné složení se dá zjistit ručním analyzátorem který má každý nákupčí Kovošrotu, za drobný poplatek to jistě někdo rád změří. Podle lokality kde BVP parkuješ bych možná někoho doporučil.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#5 14-02-2015 09:31:40

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 1780
Web

Re: Návar na pásy BVP

Prubl bych tohle: http://www.esab.cz/cz/cz/products/index … ode=410261 ,případně najít něco vhodnějšího podle složení o úroveň výš: http://www.esab.cz/cz/cz/products/index … ;catId=152
případně tohle-tam si ale nejsem jist tou vysokou tvrdostí: http://www.esab.cz/cz/cz/products/index … ode=410254
Další možností je UTP ThermanitX,nebo trubičkový Bohler A7FD

Editoval Ládes (14-02-2015 11:07:33)


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#6 14-02-2015 15:25:40

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1072

Re: Návar na pásy BVP

Píšete, že jsou z manganové oceli. Jestli je to 13% Mn ocel, tak to je to pravé pro tento účel. Ale i pokud ne, tak návar bych z ní určitě udělal.
Tato ocel má po navařování poměrně nízkou tvrdost, ca. 200-250 HB a jde i relativně snadno opracovat. Tlaky a rázy zpevňuje podle dalšího legování až přes 50 HRc a je pak vysoce odolná opotřebení pod značným tlakem a rázy. Návar je tvrdý, otěruvzdorný, zároveň ale vysoce houževnatý. Proto se používá pro různé drtiče a mlýny, ale i pro koleje, jazyky výhybek, atd.
Jen je třeba nejdřív projít tím zpevněním, což je v praxi jeden-dva přejezdy po betonu či kostkách. V jiných případech se to řeší např. otryskáním ocelovými kuličkami. Třeba kdybyste hned po navaření vjel do písku, tak návar nezpevní a poměrně brzy zmizí.

Ve formě drátu má Böhler např. Trubičku SK AP-O, ta je s vlastní ochranou, nebo SK AP-G, ta je MAG.
POPIS
Opravy a návar uhlíkových a 14% manganových ocelí, výplně a mezivrstvy pod tvrdé karbidické návary. Použití pro kolejnice, křížení a výhybky, části mlýnů a drtičů, nárazníky, výplňové vrstvy.
Legování chrómem zvyšuje otěruvzdornost a korozivzdornost návaru.
CHEMICKÉ SLOŽENÍ SVAROVÉHO KOVU %
C 0,4 Mn 17 Si 0,3 Cr 12 Fe zbytek

Nebo jak správně píše Ládes, Thermanit X (plný drát) či A 7-FD (trubička). To je slitina Cr 18, Ni 8, Mn 6. Chová se podobně, jen to zpevnění je menší, z 200 HB na ca. 400-450 HB.
Jde navařovat jak na běžnou ocel, tak i na tu 13% Mn ocel, je to na ní jedna z nejvhodnějších slitin. Každý ji zná jako přechodovou 307, ale méně už se ví o dobrých vlastnostech návaru.
Pro Vaši aplikaci by nejspíš stačila.

Offline

 

#7 14-02-2015 19:55:08

kemppin
Člen
Registrovaný: 24-05-2011
Příspěvky: 809

Re: Návar na pásy BVP

307 se u nás používala k naváření pancéřových břitů na lžíce a lopaty. MSV 10, B 415, OK 6745, 1695.
Materiál se nemění-jen označení.
Tam,kde zmizel břit,tak zůstal převýšený svár.


Už jenom doma.
KEMPOWELD 4000w , AFIN 280AC/DCw ,  KITIN 1700hf , KM 12c , BERLAN BPS 40 ,
autogen + řezací RS 12 , ARISTO tech , ARISTO air

Offline

 

#8 28-06-2017 13:46:39

Kovosvit
Člen
Registrovaný: 28-06-2017
Příspěvky: 1

Re: Návar na pásy BVP

Dobrý den,

chtěl bych Vám touto formou nabídnout renovaci článků pásů BVP1 a to navařováním a následném opracování do původní podoby. Výhoda je odolnost materiálu. Původní materiál je výkovek, který dosahuje HRC48 a návary dosahují až HRC64, což je znatelné při využívání na tvrdém povrchu (beton, dlažební kostky, atd.). Již jsme realizovali zakázku 158 ks článků s kladným výsledkem. V případě zájmu jsme schopni nabídnout opravu návarem za cenu 1.100 Kč/ks + DPH a nebo včetně opracování do původní podoby za 1.800,- Kč/ks + DPH.
Více na: https://www.kovosvit.cz/o-spolecnosti/m … t-128.html

Offline

 

#9 28-06-2017 14:16:00

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3012
Web

Re: Návar na pásy BVP

škoda že nenabízíte renovaci bouracích voškrtů, lopat do bagru atd. Pásy na BVP mám zatím OK. (nemám moc času s tím jezdit) big_smile


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#10 28-06-2017 15:58:02

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 3061

Re: Návar na pásy BVP

Ty vogo , když jsem byl před pár lety na dovolené ve Štúrově , tak vedle koupálka byla dráha na BVP a to se nezastavilo ....

Offline

 

#11 28-06-2017 20:39:46

Welda
Člen
Registrovaný: 23-04-2017
Příspěvky: 316

Re: Návar na pásy BVP


Nechtěným efektem vývoje techniky je zviditelnění diletantů.

Offline

 

#12 02-07-2017 13:31:09

varok
Člen
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 4533

Re: Návar na pásy BVP

BVP jsemjezdil na vojně jako řidič. smile


Telwin Bimax 4.195, Omicron GAMA 1900L HF
NEJSEM ELEKTRIKÁŘ!!!

Offline

 

#13 02-07-2017 14:52:26

milosak
Člen
Místo: P - z
Registrovaný: 15-04-2013
Příspěvky: 446

Re: Návar na pásy BVP

A já do něj opravoval vysílačky smile  ))


Likvidace bezpečnostních systémů.

Offline

 

#14 03-07-2017 12:54:09

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1072

Re: Návar na pásy BVP

A já do něj vůbec nevlezl a vůbec mi to nechybí smile

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS