SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 10-04-2015 23:27:50

erko27
Člen
Registrovaný: 16-03-2013
Příspěvky: 21

Ako rozdeliť železničné koľajnice

Zdravím, zbúrali sme starú pivnicu a na strope boli použité koľajnice. Chcel by som ich odniesť do kovošrotu. Ponúkajú lepšiu cenu, pokiaľ by boli nadelené na 200cm kusy. Dopravu takých kusov si viem aj zabezpečiť, len nemám tušenie či ich budem vedieť nejak doma rozdeliť. Jedine čo doma mám je bruska s 230mm kotúčom, väčšia rozbrusovačka s 350mm kotúčom (3kW motor) s tou som rezal nejak U 120 a I 140 profily, ale netuším či to zvládne koľajnicu. Problém je že to veľmi nechce rezať na "plocho", napríklad plocháč s rozmerom 100mm x 10mm na výšku be zproblémov, na ležato ani za svet... Čital som kdesi že aj zváračkou sa dá čosi rozpáliť, ale nemám s tým skúsenosti. Ak sa to nebude dať, budem musieť zohnať nejaké väčšie auto (za prepravu zaplatiť) a potom v kovošrote dostanem ešte o čosi menej za 1kg. Máte s delením koľajníc niekto skúsenosti? Dik za typy.

Offline

 

#2 11-04-2015 00:06:53

tomape
Člen
Registrovaný: 10-01-2012
Příspěvky: 1320

Re: Ako rozdeliť železničné koľajnice

Nejlepší by byl autogen- propan-kyslík, anebo alespoň kyslíkové kopí. Rozbrusem je to docela o ubu- při tak velkým řezu bych se bál toho, že bch zlomil kotouč...


Invertor GAMA 165, plazma Berlan, MIG-MAG Fronius, řezák Harris+30m hadice.

Offline

 

#3 11-04-2015 03:11:54

HonzaKovo
Člen
Registrovaný: 11-01-2015
Příspěvky: 226

Re: Ako rozdeliť železničné koľajnice

Da se to v pohode prepalit i elektrodou.

Offline

 

#4 11-04-2015 10:06:02

Kramlik
Člen
Registrovaný: 21-08-2010
Příspěvky: 713

Re: Ako rozdeliť železničné koľajnice

tak kyslíkové kopí určitě né to by propálil majlant nejlíp samozřejmě kislík bután ale pokud máš čas erko27 tak rozřezat to tou rozbruškou, ale koupit na to kotouč které dokáže řezat i na plocho a né šmejd které řeže jenom na stojato, v kovošrotě sem nedávno viděl rozbruškou přepůlený soustruh tak když de tim řezat litina tak proč né kolejnica, ty kotouče co řežou na stojato a na plocho né fakt existují to pak je k vzteku z rozbrušovačky se hulí kňučí jak vlak co staví ve stanici a materiál nic ani jiskra a druhé kotouč (jiná značka) normálně na plocho fííí a je to

Editoval Kramlik (11-04-2015 10:09:51)

Offline

 

#5 12-04-2015 09:55:58

erko27
Člen
Registrovaný: 16-03-2013
Příspěvky: 21

Re: Ako rozdeliť železničné koľajnice

"Kramlik" vieš mi poslať nejaký link (internetový odkaz) na nejaký obchod kde je taký kotúč ktorý vie rezať aj na plocho? Potrebujem vedieť jeho názov aby som si pozrel koľko stojí, prípadne by som ho kúpil... Niečo som našiel: http://www.remab.sk/product/sk/Pilovy-k … anie-kovov

Editoval erko27 (12-04-2015 10:01:05)

Offline

 

#6 12-04-2015 10:35:59

shower
Člen
Registrovaný: 17-08-2011
Příspěvky: 1

Re: Ako rozdeliť železničné koľajnice

ja som to tiež kedysi rezal flexou:

prerezal som hlavu kolajnice potom otočil, udrel perlíkom a ona praskla (kolajnica bola nejaká oceľoliatina a mala krehlý lom)

na železnici to vraj robia dusíkom: nejaký dusíkový sprej nastriekaný na kolajnicu + úder perlíkom

Offline

 

#7 12-04-2015 11:05:26

senior
Člen
Registrovaný: 14-10-2011
Příspěvky: 1363

Re: Ako rozdeliť železničné koľajnice

Vidím, že náklady na delenie koľajnice prevýšia zisk z predaja.

Offline

 

#8 12-04-2015 13:54:22

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4716
Web

Re: Ako rozdeliť železničné koľajnice

v učení na zámečníka jsme měli zadání přeříznout kolejnici pilkou na železo, Ruda Hendrych z Pertoltic ji přeřízl za 3 dny, já za 4. Ostatní týden. big_smile


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#9 12-04-2015 18:24:58

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2481

Re: Ako rozdeliť železničné koľajnice

shower napsal(a):

ja som to tiež kedysi rezal flexou:

prerezal som hlavu kolajnice potom otočil, udrel perlíkom a ona praskla (kolajnica bola nejaká oceľoliatina a mala krehlý lom)

na železnici to vraj robia dusíkom: nejaký dusíkový sprej nastriekaný na kolajnicu + úder perlíkom

Kolejnice bývají pokud se nepletu z 11650 11750  (a další ) tedy rozhodně ne ocelolitina!

Editoval Honza007 (12-04-2015 20:32:12)


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#10 12-04-2015 19:13:49

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2405
Web

Re: Ako rozdeliť železničné koľajnice

Ocelí na kolejnice je celá řada viz: http://www.trz.cz/pdf/Kolejnice_2010.pdf
Ocelolitina to rozhodně není a i k tomu podmražení a přeražení bych byl vzhledem k ceně a možnostem obstarání a uchování kapalného dusíku poněkud skeptický, nehledě na to jaké zatěžování musí taková kolejnice s rezervou absolvovat.Perfektně se to ale dá dělit tritolem-dvě 400g mejdlíčka naproti tak aby to střihalo a není co řešit.....


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;EWM pico 160
SV 18R(1000)
Speedglass9100X,Lincoln Viking 3350 4C

Offline

 

#11 13-04-2015 06:59:39

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 4074

Re: Ako rozdeliť železničné koľajnice

Kotouče nesháněj , raději známého s autogenem .

Offline

 

#12 13-04-2015 16:34:28

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4460

Re: Ako rozdeliť železničné koľajnice

Co jsem se díval na ceny kapalného dusíku, tak by neměly být nijak závratné. Problém je mít nebo sehnat příšlušnou Devarovu nádobu na pár desítek litrů kapalného dusíku, aby ho bylo do čeho načepovat.  A potom bude problém zařídit, aby ten kapalný dusík na té kolejnici zůstal a neprotekl kdesi pryč.

Offline

 

#13 13-04-2015 19:20:25

Joe66
Člen
Místo: Vranov nad Toplou-Presov
Registrovaný: 20-04-2010
Příspěvky: 1665
Web

Re: Ako rozdeliť železničné koľajnice

Take somariny tu riesite smile  jeden s tritolom-trhavinou , druhy dusikom smile za ten cas co tu dotycny spekuluje by to s flexkou mal uz davno rozrezane ! u nas na vychode Slovenska cigani rozoberali kolajnice a to rucnou pilkou a jeden borec dokonca s starou sekerou ,ze potupil a znova nabrusil a stale tak dookola -co ti cigani nevymyslia smile a tu mu davate morbidne rady ako s trhavinou delit kolajnice smile co to mozu akurat tak demolacne firmy


Kutil s.r.o.

Offline

 

#14 13-04-2015 19:46:10

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2405
Web

Re: Ako rozdeliť železničné koľajnice

Radim:no právě ta Devarka.....
S tritolem to byla jen nadsázkou míněná odpověď,lehko by se mohlo stát že místo opravy "pivnice" by byla nutná oprava střechy.Předpokládám že když napíšu že dům se dá místo déletrvajících demoličních prací zbourat pomocí ohně kolem PB lahve nepoběží každej jouda přikládat pod "bombu s plynem".To že to 33 litrovka zboří důkladně o tom snad nelze pochybovat..... wink


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;EWM pico 160
SV 18R(1000)
Speedglass9100X,Lincoln Viking 3350 4C

Offline

 

#15 13-04-2015 23:23:30

TaggerxXx
Člen
Registrovaný: 28-01-2012
Příspěvky: 595

Re: Ako rozdeliť železničné koľajnice

delit kolajnicu sekerou tomu sa mi moc nechce verit

Offline

 

#16 14-04-2015 01:28:23

Joe66
Člen
Místo: Vranov nad Toplou-Presov
Registrovaný: 20-04-2010
Příspěvky: 1665
Web

Re: Ako rozdeliť železničné koľajnice

keby som neuvidel tak neuverim  tiez ale cigancik sekal a potom utekal do panka co byval vedla a ten mu ju tak pravidelne prebrusoval a este aj panko zarobil-si uctoval drobne za to brusenie tej sekerky-darmo cigani sa vynajdu ked ide o rozoberanie zeleza smile ale tento sposob by som urcite neodporucal smile


Kutil s.r.o.

Offline

 

#17 14-04-2015 14:50:45

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4460

Re: Ako rozdeliť železničné koľajnice

Ládes:  No ten kapalný dusík je spíš o využití případné možnosti než o jeho shánění kvůli kolejnicím.
Na škole jsem kdysi měl s kapalným dusíkem dělat. Objednala se 15 - 20 litrová Dewarka s kapalným dusíkem, jednou jsem z toho nalil a pak ta práce bouchla, skoro doslova. Pak rok nebyla příležitost s tím dělat a když už zase byla, byla Dewarka prázdná, kapalný dusík se mezitím ohřál a unikl.
Tím říkám, že jestli ten kapalný dusík někdo známý má, skladuje ho a jestli pro něho nemá momentální využití, tak na elegantní rozdělení něčeho jako ty kolejnice jako když se to najde.

Offline

 

#18 14-04-2015 17:35:26

franišek
Člen
Registrovaný: 10-05-2011
Příspěvky: 636

Re: Ako rozdeliť železničné koľajnice

Clapi najděte si na netu video lámání kolejnic a uvidíte že kolejnice nejsou žádný problém pro troch schopného technika.

Offline

 

#19 16-04-2015 22:49:05

Kramlik
Člen
Registrovaný: 21-08-2010
Příspěvky: 713

Re: Ako rozdeliť železničné koľajnice

erko27 napsal(a):

"Kramlik" vieš mi poslať nejaký link (internetový odkaz) na nejaký obchod kde je taký kotúč ktorý vie rezať aj na plocho? Potrebujem vedieť jeho názov aby som si pozrel koľko stojí, prípadne by som ho kúpil... Niečo som našiel: http://www.remab.sk/product/sk/Pilovy-k … anie-kovov

tak to nevim ale to cos sem dal odkaz je pila do cirgule na dřevo néé?, (nechápu jak to muže řezat kov respektive ocel, hlinik už sem takto řezat viděl..) a vubec má to velkó díru takže do flexky to určené určitě nebude, já sem myslel třeba toto: http://s20.postimg.org/t498oos9l/1347_3.jpg značku musiš vyskóšet, prostě kópit jeden zkusit a že existuje kotóč kterym ta kolejnica de rozřezat na dva zátahy temu věř, a jinak materiál jako vinkl traverzu dycky přes plochu né přes hranu to pak se s kotóča zapráší a je v perdeli, a jekl bys řezal jak, taky přes hranu? žádnó nemá má čtyři plochy

Offline

 

#20 02-05-2015 12:41:02

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4716
Web

Re: Ako rozdeliť železničné koľajnice

erko27 napsal(a):

Problém je že to veľmi nechce rezať na "plocho", napríklad plocháč s rozmerom 100mm x 10mm na výšku be zproblémov, na ležato ani za svet...

to bude 100% rukama, jinak pro řezání čehokoliv flexou je zásadní tloušťka kotouče! Řezací kotouč tl. 3mm je naprd. Je třeba max. 2mm. Lepší 1.8, nejlepší 1.6mm!
Jsou k tomu potřeba stabilní ruce + celé tělo.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#21 02-05-2015 14:49:32

HonzaKovo
Člen
Registrovaný: 11-01-2015
Příspěvky: 226

Re: Ako rozdeliť železničné koľajnice

bourač napsal(a):

to bude 100% rukama, jinak pro řezání čehokoliv flexou je zásadní tloušťka kotouče! Řezací kotouč tl. 3mm je naprd. Je třeba max. 2mm. Lepší 1.8, nejlepší 1.6mm!
Jsou k tomu potřeba stabilní ruce + celé tělo.

Naprosty souhlas... netusim jak by se ten kotouc dozvedel ze je jinak natoceny nez kolmo... Jedine od rukou smile

Pouzivam jeste slabsi ale chce to mit cit v rukach, podle mne je i 1,6 moc smile (do mensich brusek)

Offline

 

#22 02-05-2015 18:26:04

Robi G
Člen
Registrovaný: 15-09-2014
Příspěvky: 978

Re: Ako rozdeliť železničné koľajnice

Fajná mašina pre železničiarov.Kotúč široký 4mm. https://www.youtube.com/watch?v=yoYBFrJDrlI

Offline

 

#23 02-05-2015 19:31:57

jikok
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 14-12-2012
Příspěvky: 148

Re: Ako rozdeliť železničné koľajnice

taková pěkná mašinka to je.. no pamatuju doby, kdy jsem válcované I22 odsekával majzlíkem. A taky to šlo.. Jenže kolejnice je materiálek odolný...

Offline

 

#24 02-05-2015 22:30:36

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4716
Web

Re: Ako rozdeliť železničné koľajnice

HonzaKovo napsal(a):

podle mne je i 1,6 moc smile (do mensich brusek)

jj, uvažuju flexu 230, tam je 1,6 i na mne akorát, když to dám do ruky i nejšikovnějšímu z mejch kluků nedopadne to dobře.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#25 02-05-2015 22:43:05

HonzaKovo
Člen
Registrovaný: 11-01-2015
Příspěvky: 226

Re: Ako rozdeliť železničné koľajnice

bourač napsal(a):

jj, uvažuju flexu 230, tam je 1,6 i na mne akorát, když to dám do ruky i nejšikovnějšímu z mejch kluků nedopadne to dobře.

To jsme na tom stejne big_smile

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče