SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
mohl by mi prosím někdo sdělit alespoň přibližnou cenu (nebo rozpětí od do) hliníkového svaru? Je reálná cena 3000,- za metr svaru?Jde mi opravdu jen o orientační sumu,nechci žádné speciální výpočty.Metoda TIG,žádný spec.materiál,tudíš i příd.mater.standartní.Díky Honza
Offline
3 tisíce za metr? Ale jistě. Pokud měl ten svářeč nějaký rizikový příplatky (jako že třeba musel svařovat hlavou dolů, zavěšenej za nohy nad kráterem sopky před výbuchem) a svařoval v sobotu (sobotní příplatek) a měl super skvělou drahou mašinu, kterou musí amortizovat během měsíce, tak je to celkem dobrá cena
Ale teď vážně. Zdá se mi to opravdu dost nadnesená cena, ale pro nějaký orientační výpočet je nutné toho vědět více: typ a velikost svaru, tloušťku svařovaných materiálů, použitý plyn a přídavný materiál, způsob přípravy svarových ploch (a jestli je tato příprava v ceně toho svaru), eventuální tepelné zpracování (předehřev, interpass, dohřev), případně i další okolnosti svařování (ochrana ostatních součástí pokud se jedná o opravu na něčem, apod). Je spousta faktorů, které můžou cenu svařování výrazně zvednout.
Offline
Mě to přijde jako dobrá cena, co já vozím ke svářeči na TIG duralová rámy tak si účtuje 200kč za 1cm sváru když si místo sváru připravuje on, nebo 100kč když místo pro svár připravím já (vybrousím V a očistím a odmastím) a to jsou to trubky duralu (nevím složení, ale obchodní označení 6005 a 7005) tloušťka stěny 2-3mm ... samozřejmě že mě to také přijde dost a dost to přijde i lidem pro které to většinou zařizuji, tak to je důvod proč se momentálně snažím získat co nejvíce info o svařovaní duralu MIGem abych si to mohl svařovat časem sám.
Offline
Ales-X napsal(a):
Mě to přijde jako dobrá cena, co já vozím ke svářeči na TIG duralová rámy tak si účtuje 200kč za 1cm sváru když si místo sváru připravuje on, nebo 100kč když místo pro svár připravím já (vybrousím V a očistím a odmastím) a to jsou to trubky duralu (nevím složení, ale obchodní označení 6005 a 7005) tloušťka stěny 2-3mm ... samozřejmě že mě to také přijde dost a dost to přijde i lidem pro které to většinou zařizuji, tak to je důvod proč se momentálně snažím získat co nejvíce info o svařovaní duralu MIGem abych si to mohl svařovat časem sám.
Nedá mi to a musím reagovat na váš příspěvek.
Slitiny patřící do skupiny 6000 mají složení AlMgSi.
Slitiny patřící do skupiny 7000 mají složení AlZn
Dural patří do skupiny 2000 a jeho složení je AlCu4Mg1Mn a dle mého názoru díky vysokému obsahu Cu nesvařitelný.
Ještě dotaz. Jaký je průměr těch trubek? Ten MIG se mi nezdá jako nejlepší řešení. Dále si myslím, že V svar u tak tenkých materiálů není ani třeba. Jakým přídavným materiálem to svařuje ( označení )? Ptám se proto, že jste si vybral slitiny o vysoké pevnosti a mám obavy, že svarový spoj díky špatně zvolenému přídavnému materiálu bude mít pevnost menší. Vaši výrobu bych tipoval na rámy kol.
Editoval Petr (31-07-2008 21:05:54)
Offline
Ano jsou to rámy na kolo, momentálně mám třeba rám ze slitiny 6061 (je to můj závodní rám) kde praskla horní rámová trubka a tak bych to mohl otestovat i na tomto rámu protože případný špatný svár bych používal já a mohl ho pozorovat během namáhání co dělá. Hledám i tabulku z čeho se tyto slitiny skládají a jakého prvku kolik je tam % abych věděl jaký přídavný drát použít. Ptal jsem se výrobce rámu a svářeče ke kterému jezdím a ty mě nechtějí říct jaký používají přídavný materiál, ale podle katalogu Esab jsem našel že jich není tolik, tak podle složení slitiny by se to dalo odvodit.
Jinak průměr trubek je od 10mm do 50mm záleží jaká část rámu je prasklá. A ten V svár po mě svářeč požadoval že jinak to svařit nejde. Jinak můžu říct že přídavný materiál který používá je měkčí než materiál který svařuje, když do obou materiálu rýpnu rýsovací jehlou tak v původní trubce to skoro nezanechá stopu, ale v housence sváru je výrazný vryp.
Offline
Nemel by byt nahodou pridavny material pevnejsi nez svarovany ?
Offline
6005
Al - 97,5 - 99%
Mg - 0,4 - 0,6%
Si - 0,6 - 0,9%
ostatní zanedbatelné
7005
Al - 91 - 94,65%
Mg - 1,0 - 1,8%
Mn - 0,2 - 0,7%
Zn - 4 -5%
ostatní zanedbatelné
http://www.efunda.com/materials/alloys/ … =AA%207005
Editoval Petr (31-07-2008 23:38:33)
Offline
Moc díky, tak to mě vychází po převedení v dokumentu "hliník" z tohoto fora na přídavný drát OK AUTROD 18.05 a to je podle ESAB OK Autrod 4047 a pro 2mm stěnu průměr 0,9mm drátu.
Podle typu sváru se domnívám že výrobce používá metodu MIG s pulsním napětím (jak jsem se dočetl vytváří penízkový svár)
Offline
OK Autrod 4047 jsem měl na mysli pro AA6061, jinak vím že TIG by byl nejlepší, u MIGu se bojím toho že drát o větším průměru než 1mm bude pro tak tenký materiál dávat příliš mnoho materiálu do svařence, a když bych táhl hořákem rychle tak se zas svár potřebně neprohřeje a když zas nastavím pomalí posuv tak se bojím toho že oblouk nebude rovnoměrný a bude to hodně "prskat", myslíte že by bylo reálné použít 0,9mm drát klidně i za cenu zkrácení hořáku na 1,5m aby nedocházelo k zacuchání - bovden, kladky a průvlak na hliník počítám jako samozřejmost. Vím že si pořád tvrdohlavě stojím za MIGem, ale když ESAB vyrábí tento přídavný drát tak tu reálná možnost svaření bude, TIG je pro mě nedostupný. Kdybych to měl jako zdroj zisku tak do TIGu klidně investuji protože by tu byla reálná návratnost, ale jsem elektrikář, ty kola je jen koníček. Tak proto pořád věřím v MIG
Offline
Cena pulzního zdroje MIG je vyšší než než AC/DC TIG.
Pulzní zdroj s vodou cca 150 000 bez DPH.
TIG AC/DC s vodou cca 100 000 bez DPH.
Vy potřebujete zhotovit pevný a pohledový svar, což je metodou MIG na tak malých průměrech neproveditelné. Metoda MIG pro hliník se používá na delší svary ( lodě, vlaky atd.).
P.S. Ty dvě stovky za cm je fakt nářez.
Editoval Petr (01-08-2008 11:52:56)
Offline
No nedá mi to hele přives to mě udělám Ti slevu za 100,- 1 cm..
Offline
Rámy kol , motorek a vůbec všechny dynamicky namáhané spoje se svařují slitinou AlMg4,5Mn stabilizovanou Ti nebo Zr. Svařoval jsem kdysi jednomu nadšenci rám na motorku Migem , šlo to,ale nedoporučoval bych to jako relevantní metodu. Většina svarů, zejména těch pohledových, se musí zapravit broušením . Svar je vždy méně pevný než tvářený hliník a proto je dobré na to myslet už při vlastní konstrukci výrobku a svary umístit do méně exponovaných míst.Pokud jde o opravy , tam si místo svaru vybírat nemůžeme,tak se musíme snažit místo svaru vystužit třeba zasunutím druhé trubky pod prasklou část apd.
Offline
Ahoj, poridil jsem si Selco 200ac/dc po predchozi Fronius 1500 dc. Ted svaruji vse nejradsi TIGEM, i medene trubky a veskere slitiny jak rikate hliny, litinu, nerez a je to parada. Chce to, ale vic trpelivosti. Vysledek stoji za to. A uctuju si 150 á cm.
Offline
Dopita napsal(a):
Ahoj, poridil jsem si Selco 200ac/dc po predchozi Fronius 1500 dc. Ted svaruji vse nejradsi TIGEM, i medene trubky a veskere slitiny jak rikate hliny, litinu, nerez a je to parada. Chce to, ale vic trpelivosti. Vysledek stoji za to. A uctuju si 150 á cm.
Tak hodně spokojených zákazníků ,přeji. Asi budu muset přepočítat ty metry sváru na lodích co děláme...hihi.
Editoval kiwi (25-08-2009 21:22:46)
Offline
Jako konicek je to fajn, az budu delat metry, jako ty coz nechci, tak hihi.
Offline
Zdenál taky svařuji sem tam rámy motorek a je lepší tam strčit trubku jedná se o Pit bike třeba jsem ho měl nataženej v krku zlomenej vejpul atd svařuji to metodou tig a drátem Almg4 a nikdy to neprasklo je to opravdu dobré.
Offline
U nás v práci jsme používali MIG na vaření rámečků z AlMg3 pod plechy do pekáren (nic tak vzrušujícího jako opravy rámů motorek), ale už jsem natrvalo přešel na TIG. Ty problémy s cucháním drátu a následné dočišťováni...brr. Ve finále to vychází časově nastejno jen toho stresu je míň.
Offline
No citam to tu s tymi cenami a tych 200,-Kč za 1 cm zvaru je fakt troska vela.Este tak 20,-25,-Kč by bolo na mieste.No ale za kvalitu sa plati tak preto asi tych 200-300,-Kč
Offline
Dnes jsem vařil držáky na vzduchojem kamionu.Sváry celkem 20cm,jel jsem s mašinou a flaškou argonu atd. cca 4km do servisu.15 minut příprava
10minut svařování.Představa,že řeknu šoférovi,kterej stál kousek stranou,ať mi dá 3000kč je prostě šílená.Bál bych se,že vezme nějakou mont páku a přerazí mi ruce.Vzal jsem pětikilo a byli jsme spokojení oba.
Offline
Já jsem dnes vařil rám na Yamaha R1, prasklina cca 12cm, taky 500 a zákazník byl spokojený.
Offline
No "čumím jak tele na nový vrata". Asi pořídím metrák "hlíny",tiginu a začnu vydělávat.A mně je blbý si napočítat za hodinu lapování 200 včetně diamantové pasty.....
Tím nechci nikoho osočovat z ničeho,snad jen sebe z blbosti a naivity.
Offline
Tak si nachystej slušnej balík a do toho.... jo a taky je třeba to umět a vědět o tom něco(jen základní kurz stál 20000kč bez DPH)
Offline