SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Problém je v tom , že čím novější centrála tím hůř. Jsou tak dobře "chráněny" , že nesnesou ani malou špičku přetížení , a to nepíši o ivertorových , ty nedají ani štítek ...
Offline
za 1500 Kč jsem odkoupil před časem odněkad z bazoše 350 ccm jednoválec 3kVA 1f vojenskou centrálu - motor motorka, dvoutakt, r.v 1961, 156kg, najeto 70 mottohodin, celkem hrubá regulace odstředivým regulátorem- a půjčil jsem ji na trvalo svému dobrému kámošovi, co má polorozpadlý statek někde na Broumovsku bez elektriky -celý dne na ní vařil invertorem a OK. Akorát to dost žere a řve, ale maká - jak centrála, tak invertor Alfain. Má to i elektrický startér, a i na mechanické nakopnutí to chytá na první šťouch.
Offline
vojenske som mal a tazke ako krava a spotreba od 3litrov a viac za hodinu + pri odpojeni zataze niekedy napatie vyletelo aj na 280voltov co niektore invertory nemusia vydrzat a nakopavanie -nozne startovanie treba opatrne aby sa neznicilo + musi byt dobre nastavene zapalovanie lebo niektorym sa nakopavanim startovat nechcelo
Offline
Se divím, že se u takových elektrocentrál s pomalejší regulací nepoužívají umělé elektronické zátěže, řízené třeba varistorem o příslušné hodnotě 270 - 320 voltů. Které by při překročení napětí připojily na těch pár sekund, než zareguje regulace, připojily nějaký výkonový odpor zhruba o hodnotě a velikosti třeba plotýnky vařiče.
Offline
Co jsme kdysy jezdívali s majitelem dnes už neexistující firmy na závody, tak jsme měli 2 centrály. Jednu asi 6,3kW a druhá kolem 2,5kW. Obě myslím Honda. Ta 6kW s určitými problémy ještě možná, ale ta 2,5kW vůbec. při zapalování oblouku vždycky chcípla. Ta 6kW při zapalování oblouku taku hooodně snížila otáčky, až se skoro taky zadusila, ale nějak to ustála. Po zapálení oblouku naopak otáčky hodně přidala a až poté se nějak ustálila. Invertor měli Kemppi 150.
Ve firmě kde jsem ještě donedávna dělal jsme jezdili hodně na montáže, agregáty byly v náklaďáku, v jednom 16kW v druhém 22kW, tak to nebyl problém i se dvěmi svářečkami najednou. Ale co byly centrály v dodávkách, tak některé se taky trápily. Ty větší 12kW ještě v pohodě, ale ty menší, myslím 8 nebo 9kW už byly taky dost na hraně. Elektrody 2,5 v pohodě, ale 3,2mm elektrody jen na nižší proud, jenže to je potom lázeň hooodně hustá a špatně se rozlévá.
Co jsme byli se dvěma spolupracovníky v prosinci ve vsetíně pomáhat jiné firmě, ti měli centrálu taky jen asi 6,5kW, ale nějakou moderní. Znašku si už nepamatuji, byla světle modrá a vanilkově žlutá. Na 3x400V jim prý jede v pohodě, ale náš svářeč měl mašinu na 230V a centrála to taky nemohla rozdýchat. Už ale nějaký moderní systém, že při nízkém odběru má centrála malé otáčky, při větším odběru otáčky vyletí nahoru. Co ale z toho, když při zapalování oblouku začne kuckat a než se vzpamatuje, tak oblouk zhasíná.
Online
Caute mozno pre niekoho alternativa v lepsej cene ako DNIPRO z bazosu
http://www.lacnytyzden.sk/spd/414039/St … cka-3900-W 96.24 EUR/2 494 Kč
Zaloha do buducnosti ked by link skapal
Kym neobjavim spravne vlakno DNIPRO 250(to nieje drobcek) alias KENDE 250 Ty co pindas schemu svarforum.cz/forum/zobrobr.php?image=./uploads/3922_dnipro250.jpg
(link ba zdroj kde som prisiel ku scheme dat nemozem stranka obsahuje malver
a tazbu bitcoinov na to sa prislo neskor ked som poslal ludom link ale schem je tam dost )
Odporucam pozret si na ASIC ktory je pouzity v scheme vyssie a najst PDF medzi ref designami najdete aj tuto schemu)
Editoval ihlan (03-04-2021 11:32:59)
Offline
Trosku klesla cena 106€ - mozno klesol zaujem kedze uz su v ponuke aj ine mensie napr LastOn alebo STROMO a STARLINE
https://stroje.bazos.sk/inzerat/8650186 … arukou.php
Model DNIPRO 210 ten najmensi stupol na 156 eur co je dost
https://stroje.bazos.sk/inzerat/8593798 … arukou.php
S Eurobankovkou foto asi okukal odnas ale tetrapakovu foto sme tu este nemali (celkom dobry napad)
Editoval ihlan (16-06-2018 05:14:17)
Offline
ihlan napsal(a):
Trosku klesla cena 106€ - mozno klesol zaujem kedze uz su v ponuke aj ine mensie napr LastOn alebo STROMO
alebo za to moze vitalij ci vasilij z kosic
https://stroje.bazos.sk/inzerat/8668563 … ipro-m.php
Offline
rcp: Ano videl som co napisal Cypro na Vasilijca aj tie jeho inzeraty su bud GoogleTranslate alebo vlastna tvorba
No kym prebieha diskusia v inom vlakne o davno znamom fakte ze stupnica a realita nesedi ved sme tu mali X videi kde to merali.
Tak aktualne sa objavilo video kde drobca uz niekto dorazil a niekto si dal pracu natocit video zvnutra + oprava
Povodne som chcel najst to video kde ma rus analogovy Ampermeter a zvara na zemi a objavil som toto nove video.
Este doplnim Zdenka111 ano reprak 10W zosik a P.M.P.O vykon 500W ale tolko vzrusenia
vsak kvalitne nemecke auto tiez nema spotrebu a spaliny ako udava vyrobca a reklama.
Jediny kto z toho ma orgazmus su USA pravnici.
oznacenie motora TDI predsa znamena Ten Dym Ignoruj
Editoval ihlan (14-06-2018 09:38:35)
Offline
No a nemáš to schema celé a v lepší kvalitě ?
Offline
posli mi email. Poslem ti to v plnom rozliseni forum zmensuje.
Keby ze to sem prasknem cele zase budem za propagatora a neodborneho siritela schem
Editoval ihlan (15-06-2018 17:17:11)
Offline
pokud jde o Dnipro anorektičku a páně stylesovo odmítavý postoj k ní, musím jej podpořit. Dnipro mám a když ho vyndám někde na stavbě a svařím I300 odborníci zírají. Nechal jsem si ho i zrevidovat a pyšní se žlutou nálepkou revize.
Je tady však jedna věc která podporuje stylesovo názor, stačí vzít anorektičku a obrátit jí vzhůru nohama, poté je vidět dovnitř na ta elektronická střeva, škvíry pro chlazení na boku aparátu jsou přímo obrovské, zhora to vidět není ale zespod je to fakt hnus, skoro by se tam vešel prst. Ty elektronky vevnitř tedy nejsou téměř vůbec mechanicky chráněný.
V těžkých podmínkách je třeba na to myslet. Až anorektička klekne vinou hrubého zacházení tak se tady přiznám
Offline
Proč chceš podporovat něco , čemu ani ťuk nerozumíš ? Pal železo .....
Offline
Inak tu ho este maju za €59.23
a tu na bazosi ho maju za kolko o 100e viac to co colnikovi ide 50 a predavacovi 50e?
Stava sa znas zapadna krajina hotove Svajciarsko takmer 3x vyssia cena ako kusok za hranicami
aHR0cHM6Ly93d3cudmRpLXVhLmNvbS/QtNC90LjQv9GA0L4t0Lwv0YHQsNCxLTIxMC8=
Editoval ihlan (16-06-2018 06:42:57)
Offline
Tomu sa hovori biznis ,ze lacno kupis a drahsie predas a predaj dnipra sa uz povysil na typicke slovenske oj.....nie Ja dnipro nekupil lebo este stale na demolacne ucely dobre sluzi cinsky shit z madarska riper 250 inak tazka skoro 7kg krabica ale uz do nej aj naprsalo aj robotnicky futbal sa s nou hral-kazdi si do nej kopol a furt fachci a nie a nie sa pokazit a len za 90eur z madarska kupeny ale aj tu uz zan priekupnici pytaju 160eur
Offline
Všimol som si na tom obrázku popis 20-160 A.Ale na stroji je 210
Offline
Zrejme myslis parametre vtom okienku
Сварочный ток: 20-160А (zvaraci prud)
Напряжение питания: 160-250В (napajacie napatie (Volty) B je V)
Offline
Presne tak.
Offline
Velmi pekne v tom videu to vraj 210 da 160A slusne. Lepsie ako lidl inveryor
Offline
huat napsal(a):
Všimol som si na tom obrázku popis 20-160 A.Ale na stroji je 210
Uricte si budes pamatat Skoda 120L/125L mala tiez tachac 180km/h a tahala tak 140-160 aj to s vetrom v chbte
Mozno casom prerobia cifernik ale takto sa to lepsie predava ozaj Skoda 1000 tiez nesla 1000km/h ale mala taku spotrebu 1000ml/10km so syticom aj viac ten SAB-210 skor vnimam ako cislo modelu nie parameter.
Mam Magnuma 200S a ten tiez neda 200A ak by dal tak mi tam zhori ta jednorazova 10Amp. keramicka poistka
(inu som nenasiel a klinec som tam davat nechcel - elektrika nieje moja musel som sa uskromnit)
Editoval ihlan (16-06-2018 15:34:20)
Offline
Škodovky bych do toho netahal, to 1000 znamenalo, že obsah motoru byl 1,0 l a 1100 měly 1,1 l, 120 mala 1,2 l a 125 ta 5 znamená 5- stupňovou převodovku. Když tachometr ukazoval 100km/h, tak to sice byl zážitek, ale zhruba to sedělo a dalo se na to spolehnout. A o tom to je.
Offline
To bola ironia viem aky to bol zazitok hlavne na tej panelovej dialnici z Ostravy dolu na Valaske Klobuky
Mal som tu cest 120LS aj 125L (160 aj to 2km rozbeh) v tych rychlostiach 1000cku len na sytic ked sa zapadlo
a do kopca na vysielac v zime.
Ja som hovoril ze ta 180tka je tam na to aby sa rucicka nezasekla (opat ironia) ale mas pravdu nieje to k teme.
Editoval ihlan (16-06-2018 15:44:51)
Offline
Nemyslel som typové označenie ale stupnicu na potenciometri.Inak mal som kolegu v taliansku malého černocha ten mi vraví že ze jeho auto vytiahne 230kmh.Poziem na tachometer ten bol do 180kmh.
Offline
huat napsal(a):
Nemyslel som typové označenie ale stupnicu na potenciometri.Inak mal som kolegu v taliansku malého černocha ten mi vraví že ze jeho auto vytiahne 230kmh.Poziem na tachometer ten bol do 180kmh.
Tak to je sranda 13 pneumaikami na obvod kolesa , alebo 14 na obvod ... Tachometer ukazuje neakú rychlost ... A policajný radar zas ine ... A techničáku máš povolené 13 aj 14 palcové pneumatiky ... Tak parametre zváracieho invertoru na stupnici nebudú pasovat na 115V a 230V na napájanie zo siete ...
Offline
Meranie zvaracieho prudu dnipro 258dpk https://www.youtube.com/watch?v=ZG6W80aVwQY
Offline