SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 09-12-2015 16:56:57

Pv
Člen
Registrovaný: 06-12-2015
Příspěvky: 88

Re: Evoluce

fmodel napsal(a):

Pv napsal(a):

Tak to už ale není vyloženě hobby a garáž styl. tam by mi seděl více obyč. černý písek na litinu :-D. I ve škole jsme používali tuším Střelečský přírodní písek ale asi tisíckrát přepálený takže kvalita výsledku nic moc, často se formy trhaly při lití a opravy pak byli dosti zdlouhavé. I proto jsem koupil Tetrixe, kvůli možným budoucím opravám hliníkových odlitků (i když hliník jako materiál nemám moc rád) neleze tak do peněz jako bronz.

koukněte na tohle jsou to 4nebo 5 dílů https://www.youtube.com/watch?v=1pavhCwqUnc

Tahle je moc hezká, už jsem dříve koukal na ten olejový hořák. A hledal jsem díly na internetech. Přišel jsem na to že mám za humny v Hradci Králové dodavatele hořáků Rielo a ti mají právě skkadem i trysky a jiné potřebné zbytečnosti. Jen ještě nevím kde sehnat přiměřené balení  žáruvzdorné vyzdívky  s dostatečnou odolností. Nejspíš se stavím v Turnovské slévárně litiny, vyžebrám pytel vyzdívky licích pánví a bude...


EWM Phoenix 355 puls.    EWM Picomig 180 puls.    EWM Tetrix 230 AC/DC.    Cebora Sound PC6061.     Balder Bh3.     Volšový ruce.     Děravá hlava.

Offline

 

#27 09-12-2015 17:27:17

fmodel
Člen
Registrovaný: 21-11-2014
Příspěvky: 468

Re: Evoluce

Pv napsal(a):

fmodel napsal(a):

Pv napsal(a):

Tak to už ale není vyloženě hobby a garáž styl. tam by mi seděl více obyč. černý písek na litinu :-D. I ve škole jsme používali tuším Střelečský přírodní písek ale asi tisíckrát přepálený takže kvalita výsledku nic moc, často se formy trhaly při lití a opravy pak byli dosti zdlouhavé. I proto jsem koupil Tetrixe, kvůli možným budoucím opravám hliníkových odlitků (i když hliník jako materiál nemám moc rád) neleze tak do peněz jako bronz.

koukněte na tohle jsou to 4nebo 5 dílů https://www.youtube.com/watch?v=1pavhCwqUnc

Tahle je moc hezká, už jsem dříve koukal na ten olejový hořák. A hledal jsem díly na internetech. Přišel jsem na to že mám za humny v Hradci Králové dodavatele hořáků Rielo a ti mají právě skkadem i trysky a jiné potřebné zbytečnosti. Jen ještě nevím kde sehnat přiměřené balení  žáruvzdorné vyzdívky  s dostatečnou odolností. Nejspíš se stavím v Turnovské slévárně litiny, vyžebrám pytel vyzdívky licích pánví a bude...

To je rozumný pánve tam vydusávaj asi často tak to asi nebude problém.

Offline

 

#28 09-12-2015 20:24:31

Carcharot
Člen
Registrovaný: 17-07-2015
Příspěvky: 167

Re: Evoluce

Příprav se kolego na to, že vyzdívka na pánve ti v peci vydrží tak měsíc, záleží jak moc na to bude foukat hořák a jakej ten hořák bude. Viděl jsem několikrát propálenou pánev (hrncovou - tzv. ,,buben") když do ní kolega dal hořák na ohřev pánve tak nešikovně, že tu výdusku ,,odfoukl", pak nám tam zatekla litina, propálila se ven a bylo hned na place veselo smile kdo netrhal pekáč žhavé  litiny na kusy jen za pomocí 2 m dlouhé 20mm kulatiny na konci s háčkem neuvěří wink

Stran sádrové formy - pozor na precizní vysušení, jinak je zle, tomu bych se radši vyhl, ale ten ,,voleják" je super věc a nemusí ho být X tun, stačí trocha a přímo na model a pak dosypat formu klasickým bentonitem.

Offline

 

#29 09-12-2015 20:41:14

fmodel
Člen
Registrovaný: 21-11-2014
Příspěvky: 468

Re: Evoluce

Carcharot napsal(a):

Příprav se kolego na to, že vyzdívka na pánve ti v peci vydrží tak měsíc, záleží jak moc na to bude foukat hořák a jakej ten hořák bude. Viděl jsem několikrát propálenou pánev (hrncovou - tzv. ,,buben") když do ní kolega dal hořák na ohřev pánve tak nešikovně, že tu výdusku ,,odfoukl", pak nám tam zatekla litina, propálila se ven a bylo hned na place veselo smile kdo netrhal pekáč žhavé  litiny na kusy jen za pomocí 2 m dlouhé 20mm kulatiny na konci s háčkem neuvěří wink

Stran sádrové formy - pozor na precizní vysušení, jinak je zle, tomu bych se radši vyhl, ale ten ,,voleják" je super věc a nemusí ho být X tun, stačí trocha a přímo na model a pak dosypat formu klasickým bentonitem.

U elektrický pece na hliník to máme vychytaný- pěnové izolační bloky ,životnost snad nekonečná a pec z venku na dotek jen teplá.

No ano ta sádra je vlastně anhydrit jestli se dobře pamatuju ,nejsme kutilové víme co vlhko a tekutý kov dělá za radost při lití smile

Offline

 

#30 09-12-2015 21:36:34

Pv
Člen
Registrovaný: 06-12-2015
Příspěvky: 88

Re: Evoluce

S tou sádrou je to přesně ono, aby se z ní vyvázala veškerá voda, je myslím třeba pozvolné vysoušení s maximem cca 700°C a výdrží cca 48h. (graf bych možná ještě někde vyhrabal) hodně záleží na velikosti kyvety. To je ale bez sušící pece nemožné. Jenže ztracený vosk prostě poskytuje diametrálně odlišné možnosti od dělených forem.

Co se týče vyzdívky, slyšel jsem že dobře fungují právě rohože Sibralu (dnes se to už jmenuje jinak) jen nevím čím tedy vytvořit tu krycí otěruvzdornou vrstvu. Myslím že nějak už to vymyslím až na to dojde.

K vlhkostí, no ono stačí když se do pece k tavenině přidává další materiál, který třeba leží před dílnou nebo je prostě hodně studený, má velkou hmotu a při kontaktu s taveninou se orosí :-D

Jinak pánové kolegové, mám celkem radost z toho kam se vlákno posunulo i když záměr byl trochu jiný.


EWM Phoenix 355 puls.    EWM Picomig 180 puls.    EWM Tetrix 230 AC/DC.    Cebora Sound PC6061.     Balder Bh3.     Volšový ruce.     Děravá hlava.

Offline

 

#31 09-12-2015 22:49:15

fmodel
Člen
Registrovaný: 21-11-2014
Příspěvky: 468

Re: Evoluce

když už jsme u lití koukněte na tuhle práci https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace … le_id=6396

Offline

 

#32 09-12-2015 23:02:07

Carcharot
Člen
Registrovaný: 17-07-2015
Příspěvky: 167

Re: Evoluce

Pv napsal(a):

S tou sádrou je to přesně ono, aby se z ní vyvázala veškerá voda, je myslím třeba pozvolné vysoušení s maximem cca 700°C a výdrží cca 48h. (graf bych možná ještě někde vyhrabal) hodně záleží na velikosti kyvety. To je ale bez sušící pece nemožné. Jenže ztracený vosk prostě poskytuje diametrálně odlišné možnosti od dělených forem.

Co se týče vyzdívky, slyšel jsem že dobře fungují právě rohože Sibralu (dnes se to už jmenuje jinak) jen nevím čím tedy vytvořit tu krycí otěruvzdornou vrstvu. Myslím že nějak už to vymyslím až na to dojde.

K vlhkostí, no ono stačí když se do pece k tavenině přidává další materiál, který třeba leží před dílnou nebo je prostě hodně studený, má velkou hmotu a při kontaktu s taveninou se orosí :-D

Jinak pánové kolegové, mám celkem radost z toho kam se vlákno posunulo i když záměr byl trochu jiný.

Jj, orosení je taky super záležitost, ať u vsázkování nebo třeba při ručním lití z fanky a potřebě si litinu ve faně zchladit, to byl vždycky chyták na nováčky : ,,tady máš luft (výfukový nálitek, při ručním lití +- 0,5 kg) a hoď ho tam (samozřejmě se podal mladýmu ten studenej, nejlépe ještě orezlej) a.... báááác - kilo litiny o 1320°C lítá vzduchem big_smile
Specialista na tyhle hovadiny byl jeden kolega z ukrajiny, ten prováděl různý pokusy - zrezlej šroub na stahování kastlů, to byla jeho nejoblíbenější hračka smile asi býval pyrotechnik krasnoye armie smile
Jinak Sibral se používá pořád, je to super materiál, nikdy bych nevěřil tomu, že se na něj dá položit zvrchu ruka když je použit jako krytí pánve s litinou o cca 1350 - 1400°C, je neuvěřitelný, že ty 2-3 cm té rohože to odstíní...

Offline

 

#33 09-12-2015 23:10:52

fmodel
Člen
Registrovaný: 21-11-2014
Příspěvky: 468

Re: Evoluce

přes 900st nejdu na to se moc bojím že se spálím smile tak mi zůstal hliník ,tam ta vlhkost dělá bordel v kvalitě ,vlastně se natáhne vodík do taveniny a pak se musí odplyňovat a jiné.

Offline

 

#34 10-12-2015 00:16:09

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3014
Web

Re: Evoluce

na jaře budu likvidovat provoz kde jsou el. pece na tavení Pb. Píšu to sem kvůli kelímkům, bohužel jsou trochu přerostlý, tak na cca 30 - 40 litrů, materiál nejspíš litina, investor mi je určitě za cenu šrotu přenechá.
Jen tak pro inspiraci - kdyby chtěl někdo tavit větší množství.
Případně kdo má vlastní elektrárnu tak klidně komplet pec. smile

Editoval bourač (10-12-2015 00:17:45)


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#35 10-12-2015 11:38:21

fmodel
Člen
Registrovaný: 21-11-2014
Příspěvky: 468

Re: Evoluce

bourač napsal(a):

na jaře budu likvidovat provoz kde jsou el. pece na tavení Pb. Píšu to sem kvůli kelímkům, bohužel jsou trochu přerostlý, tak na cca 30 - 40 litrů, materiál nejspíš litina, investor mi je určitě za cenu šrotu přenechá.
Jen tak pro inspiraci - kdyby chtěl někdo tavit větší množství.
Případně kdo má vlastní elektrárnu tak klidně komplet pec. smile

To už přestaly dělat olověné boty pro neplatící podnikatele ? nebo už je nějaká nová finta?přece jenom jsou ty přehrady profláknutý smile

Editoval fmodel (10-12-2015 11:41:03)

Offline

 

#36 10-12-2015 17:50:24

Carcharot
Člen
Registrovaný: 17-07-2015
Příspěvky: 167

Re: Evoluce

fmodel napsal(a):

přes 900st nejdu na to se moc bojím že se spálím smile tak mi zůstal hliník ,tam ta vlhkost dělá bordel v kvalitě ,vlastně se natáhne vodík do taveniny a pak se musí odplyňovat a jiné.

Al jsem tavil a odléval cca rok smile taky umí pěkně střelit wink a ne že bych tě chtěl strašit, ale dle mých zkušeností je od hliníku horší spálenina jak od litiny, litinová kulička spálí a odskočí, kdežto AL bastard se pěkně připlácne a pálí a pálí... smile
Při tavení Al je velice důležité nepřehřát taveninu, nejít přez cca 750°C, vsázka musí být suchá, pokud by jsi ji chtěl zbavit vlhkosti, musíš ji předehřát asi na 500°C, což jsem nedělali ani ve slévárně, sušil jsem ji jen na peci, měla tak +- 150°C.
Záleží taky na tom, jak budeš taveninu čistit, odplyňovat a očkovat to je velice důležitá fáze procesu.
Jako vsázku bych nejspíš volil AL z kovohutí, protože budeš mít zaručené složení a to ti při správném postupu tavení zajistí nejen pevnost slitiny, ale co je pro Tebe asi důležitější - zabíhavost. To u hliníku koupeného ve ,,šmelcu" nikdy nedosáhneš a vzhledem k počtu slitin AL nebudeš vědět s čím děláš a hlavně nebudeš si moct určit postup který se ti osvědčí a toho se pak držet.

Offline

 

#37 21-12-2015 21:55:32

jafi
Člen
Registrovaný: 15-02-2012
Příspěvky: 487

Offline

 

#38 27-11-2016 10:58:25

sima
Člen
Registrovaný: 29-01-2010
Příspěvky: 26

Re: Evoluce

Zdravím odborníky , chci se zeptat zda někdo vaříte se strojem LORCH  micormig 300.  Děkuji za odborné rady . Otéto značce se tady skoro nepíše ale měla by patřit k těm nejlepším.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS