SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 02-03-2016 14:14:53

Václav-1
Člen
Registrovaný: 02-03-2016
Příspěvky: 3

Letování SK plátků na ocel

Potřebuji poradit. Můj problém je naletovat tvrdou  pájkou na ocel SK plátky. Cílem je zvýšit otěruvzdornost ocelového dílu. Ten je však zakalen na tvrdost asi 50 HrC. Potřebuji dosáhnout  aby plátek v provozu neodpadl a aby ocelový díl při letování příliš neztratil tvrdost. Budu vděčný za každou radu. Václav-1.

Offline

 

#2 03-03-2016 01:54:56

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2295

Re: Letování SK plátků na ocel

A co takhle spis navar "tvrdokovem" ?Pri tvrdem pajeni to vzdy popustíš!


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#3 03-03-2016 10:36:50

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1073

Re: Letování SK plátků na ocel

Záleží na použité oceli. Pokud máte nízkolegovanou s nízkou teplotou popouštění, tak ta tvrdost půjde hodně dolů. Ideální by byla nástrojovka pro práci za tepla. Ta mívá popouštěcí teplotu přes 550°C a při použití pájky s teplotou tavení max. do 650°C půjde tvrdost také dolů, ale ne tak výrazně.
Druhá možnost je taková trochu drsná, ale už jsem se s tím kdysi setkal. Záleží na TK plátku, co vydrží. Pájení a kalení na jednu operaci. Zvolit pájku dle kalící teploty oceli, často to ale bývá max. 20% stříbra nebo dokonce mosaz, u nízkolegovaných ocelí jdou kalící teploty přes 900°C. Po zapájení jak pájka trochu ztuhne, prudce ochladit...Ale jak říkám, záleží na tom, co plátek snese smile

Offline

 

#4 03-03-2016 11:13:36

fmodel
Člen
Registrovaný: 21-11-2014
Příspěvky: 468

Re: Letování SK plátků na ocel

Těžko něco radit když  nejsou vstupní data.
SK plátky nejsou samospasitelné a záleží na typu plátku i jeho způsobu zatížení . Návar je někdy lepším řešením jak psal kolega, a to hlavně u otěruvzdornosti ,což jsem řešil u mlýnů na pískové směsi.
Chce to víc rozvést k čemu to slouží, pokud to není státní tajemství a taky foto.

Offline

 

#5 25-07-2016 16:22:50

VaclavC
Člen
Registrovaný: 25-07-2016
Příspěvky: 3

Re: Letování SK plátků na ocel

Před nějakou dobou jsem požádal o radu s pájením TK plátků.Odpověď přišla od Honza007 a JardaK, tak jim děkuji. Za tu dobu jsem nasadil do provozu několik křídel podmítače /zemědělský stroj/ a výsledek posílám na přiložené foto.Životnost křídla s SK plátky je bezkonkurenčně lepší. Ta další křídla na foto měla návar tvrdokovem /60 HrC/.
Křídla podmítače měla před pájením tvrdost 50 HrC, po pájení tvrdost klesla na 45 HrC. Ale to vcelku vyhovuje. Nasadil jsem celkem 4 křídla, tři z nich nevydržela, čtvrté -které bylo na nejexponovanějším místě v první řadě bylo nedotčené.Každé křídlo bylo letováno poněkud jinak.
Další zkoušky chceme provést pomoci letování sendvičovou pájkou. Potřeboval bych Vaše názory.  Díky.  VáclavC

Odkaz na fotku:
https://uloz.to/!ckhNBW1uS/sk-platky-zkousky-031-jpg

Offline

 

#6 25-07-2016 18:40:39

VaclavC
Člen
Registrovaný: 25-07-2016
Příspěvky: 3

Re: Letování SK plátků na ocel

Před nějakou dobou jsem požádal o radu s pájením TK plátků.Odpověď přišla od Honza007 a JardaK, tak jim děkuji. Za tu dobu jsem nasadil do provozu několik křídel podmítače /zemědělský stroj/ a výsledek posílám na přiložené foto.Životnost křídla s SK plátky je bezkonkurenčně lepší. Ta další křídla na foto měla návar tvrdokovem /60 HrC/.
Křídla podmítače měla před pájením tvrdost 50 HrC, po pájení tvrdost klesla na 45 HrC. Ale to vcelku vyhovuje. Nasadil jsem celkem 4 křídla, tři z nich nevydržela, čtvrté -které bylo na nejexponovanějším místě v první řadě bylo nedotčené.Každé křídlo bylo letováno poněkud jinak.
Další zkoušky chceme provést pomoci letování sendvičovou pájkou. Potřeboval bych Vaše názory.  Díky.  VáclavC

Odkaz na fotku:
https://uloz.to/!ckhNBW1uS/sk-platky-zkousky-031-jpg

Offline

 

#7 25-07-2016 22:00:56

Juggernault
Člen
Místo: Karlsbad
Registrovaný: 19-12-2010
Příspěvky: 925

Re: Letování SK plátků na ocel

Skuste dát příště fotky na MediaFire.com generuje to odkazy pro obrázky i ze změnou rozlišení atd..


Chtel bych nějakou hobby svářečku do garáže na smrkání prahu u auta a nejaký výfuk ale rád bych aby stím šel i nerezový a možná taky hliník a kolejnice vařit. Cloos MC3 333 ,Kemppi Minarc Evo 150,Cut60 ,Powwel 130P,
Na prodej:Powcon 400A,

Offline

 

#8 26-07-2016 09:13:43

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 2760

Re: Letování SK plátků na ocel

Musíte být v nějaké černozemní oblasti s naplavenou půdou bez kamenů.
U nás v podhůří na některých kamenitějších polích odhaduji životnost takového návaru tvrdokovem na pár set metrů podmítání plnou rychlostí, déle ne.
Pochybuji, že by ten návar při té rychlosti vydržel přímé najetí mírně mimo osu radlice přímo na návar větším balvanem, řekněme tak od půl kila víc.

Editoval Radim (26-07-2016 09:14:31)

Offline

 

#9 26-07-2016 14:31:55

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2295

Re: Letování SK plátků na ocel

Vcelku bezne se navaruji radlice a lzice bagru a ty jsou take velmi namahany oterem takze pouziti tvrdokovu mi prijde jako nejednodussi a snad i nejekonomictejsi reseni opravy britu.

Editoval Honza007 (26-07-2016 15:28:54)


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#10 27-07-2016 10:53:28

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 2760

Re: Letování SK plátků na ocel

Honza007 napsal(a):

Vcelku bezne se navaruji radlice a lzice bagru a ty jsou take velmi namahany oterem takze pouziti tvrdokovu mi prijde jako nejednodussi a snad i nejekonomictejsi reseni opravy britu.

Tak to potom už musí vydržet nějaké rázy. Viděl jsem lžící bargu rozbíjet beton i kameny z pískovce, jako úplně normální věc.

Offline

 

#11 27-07-2016 14:00:59

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2295

Re: Letování SK plátků na ocel

Uz cca pred 20 lety jsem navaroval na hydraulickou ohybacku ktera ohybala armovaci zelezo pevny kluzny prvek z abrazitu  po kterem se smykaly roxory.Pouzil jsem nejake navarove eldy (byly tvrde jako prase navar byl nekde i mirne popraskany a brousit to slo fakt blbe). A co pamatuju navar se jen olestil a jinak zustal tak jak byl i po takrka 10 letech kazdodenniho ohybani .Pravda je ze roxory nemaji takove abrazivni ucinky:) Ale i tak to svedci o velmi dobre odolnosti.


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#12 23-08-2016 17:43:15

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 1804
Web

Re: Letování SK plátků na ocel

VaclavCČlenRegistrovaný: 25-07-2016Příspěvky: 3E-mail

Re: S355MC


Stále zápasím s problémem naletovat na ocelový díl TK plátky. Pro přibližení-jde o křídlo radlice podmítače,tedy zemědělského stroje.Na jedno křídlo letuji 6 TK plátků /92% karbid wolframu a 8% cobalt/.Letuji tvrdou pájkou L-Cu60Zn plamenem,snažím se pečlivě o pokrytí celé plochy plátku i ocelového dílu pájkou. Pak přiložím plátek ke křídlu a plamenem prohřeji,poté přitlačím až pájka vytéká.
Přesto mi na poli vždy jeden, maximálně dva plátky odpadnou.pokaždé na jiném místě křídla.Celkem jsem již zkoušel 5 křídel.Další plátky drží a není na nich vidět žádné opotřebení ani po 300 ha podmítání v kamenité půdě. Dík za radu jak dál.VáclavC



Offline


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS