SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 14-03-2016 07:01:35

NVRBCKDWN
Člen
Registrovaný: 04-03-2016
Příspěvky: 43

Re: Odstranění zinku

senior napsal(a):

To: NVRBCKDWN. Na nete sa dajú vyhľadať materiály, kde sú prezentované veľmi kvalitné spoje metódou MIG s použitím CuSi3 a tiež známe automobilky túto metódu používajú. Takže to zrejme funguje, problém asi u vás bude nezvládnutie tejto technológie, čo je pochopiteľné nakoľko personál nebol na toto metódu zaškolený. Nebolo by lepšie obrátiť sa na odborníkov, ktorí túto metódu buď používajú alebo dokonca vyučujú a zaplatiť nejakú inštruktáž? Verím, že skúsení zvárači toho veľa nepotrebujú, jednoducho nakopnúť a upozorniť na prípadné záludnosti.

Děkuji za poznatek. Bohužel, tuto metodu už jsme zkoušeli. Dlouhodobě spolupracujeme s firmou FRONIUS. S jejich svářeči jsme si tuto metodu zkoušeli. Výsledek je vyfocen v odkazu prvního příspěvku. Nebylo to zrovna to nejlepší.

Offline

 

#27 14-03-2016 07:36:59

RV
Člen
Registrovaný: 21-01-2008
Příspěvky: 179

Re: Odstranění zinku

Tak freza povlakovat jde. Povlak TiN nebo TiAlN. Děla to firma Liss Roznov.www.liss.cz.. Ale podle me to nepomůže, on ten zarovej zinek je jaksi zazranej v hloubce.. Ja bych se držel toho MIG pájení.. Musí tam byt spara. A jsou i jiné dráty nez CuSi3. Zkuste treba výrobce prid.materialu.. A pájení jste zkoušeli na to ofrezovany nebo na zinek ? Zkusil bych obojí. Ta metoda funguje. Nehazel bych ji do koše po prvním nezdaru.

Editoval RV (14-03-2016 07:39:53)

Offline

 

#28 14-03-2016 07:48:13

NVRBCKDWN
Člen
Registrovaný: 04-03-2016
Příspěvky: 43

Re: Odstranění zinku

RV napsal(a):

Tak freza povlakovat jde. Povlak TiN nebo TiAlN. Děla to firma Liss Roznov.www.liss.cz.. Ale podle me to nepomůže, on ten zarovej zinek je jaksi zazranej v hloubce.. Ja bych se držel toho MIG pájení.. Musí tam byt spara. A jsou i jiné dráty nez CuSi3. Zkuste treba výrobce prid.materialu.. A pájení jste zkoušeli na to ofrezovany nebo na zinek ? Zkusil bych obojí. Ta metoda funguje. Nehazel bych ji do koše po prvním nezdaru.

Chtěl bych tento týden vyzkoušet svařovací drát ZINKROMAX. Uvidíme jaké budou výsledky. Musím to prostě tento týden odladit tak aby jsme dospěli k finálnímu výsledku který bude funfgovat. Jinou možnost nemám. yikes) Jen nemůžu za vedením firmy přijít a říct že to stále děláme jedním a tím samým způsobem. Tzn: přivézt výpalky, nalisovat do tvaru, chemicky odstranit zinek (kyselina chlorovodiková), oplach v čisté vodě, svařit TIGem.

Offline

 

#29 14-03-2016 08:18:10

RV
Člen
Registrovaný: 21-01-2008
Příspěvky: 179

Re: Odstranění zinku

Tak zinkromax je drát pro metodu MIG ne ? Ja bych teda to pájení taky radsi zkoušel MIGem

Offline

 

#30 14-03-2016 08:28:41

NVRBCKDWN
Člen
Registrovaný: 04-03-2016
Příspěvky: 43

Re: Odstranění zinku

RV napsal(a):

Tak zinkromax je drát pro metodu MIG ne ? Ja bych teda to pájení taky radsi zkoušel MIGem

Máme možnosti vyzkoušet všechný způsoby. Jak TIGem tak MIGem prostě cokoliv.

Offline

 

#31 14-03-2016 09:02:47

NVRBCKDWN
Člen
Registrovaný: 04-03-2016
Příspěvky: 43

Re: Odstranění zinku

https://drive.google.com/folderview?id= … sp=sharing

Zde přidané fotky. Detail odstraněného zinku kyselinou chlorovodikovou, detail sváru TIG, stůl na kterém TIGujem rámy, detal stolu

Editoval NVRBCKDWN (14-03-2016 09:04:45)

Offline

 

#32 14-03-2016 10:22:22

fmodel
Člen
Registrovaný: 21-11-2014
Příspěvky: 468

Re: Odstranění zinku

NVRBCKDWN napsal(a):

https://drive.google.com/folderview?id=0BxhE0jl3hflwald3UFRYNHo5aFk&usp=sharing

Zde přidané fotky. Detail odstraněného zinku kyselinou chlorovodikovou, detail sváru TIG, stůl na kterém TIGujem rámy, detal stolu

Nechci se dotknout práce vašich svářečů ,ale první co bych udělal je že bych vzal vzorky materiálu pod paži, a to se zinkem i po odleptání a vyrazil bych do svařečské školy aby mě udělali přímo před očima kontrolní sváry aby se dalo posoudit co je problém sváření a co svářečů .Myslím že se bez takového testu neobejdete.

Offline

 

#33 14-03-2016 10:27:14

NVRBCKDWN
Člen
Registrovaný: 04-03-2016
Příspěvky: 43

Re: Odstranění zinku

fmodel napsal(a):

NVRBCKDWN napsal(a):

https://drive.google.com/folderview?id=0BxhE0jl3hflwald3UFRYNHo5aFk&usp=sharing

Zde přidané fotky. Detail odstraněného zinku kyselinou chlorovodikovou, detail sváru TIG, stůl na kterém TIGujem rámy, detal stolu

Nechci se dotknout práce vašich svářečů ,ale první co bych udělal je že bych vzal vzorky materiálu pod paži, a to se zinkem i po odleptání a vyrazil bych do svařečské školy aby mě udělali přímo před očima kontrolní sváry aby se dalo posoudit co je problém sváření a co svářečů .Myslím že se bez takového testu neobejdete.

Děkuji za podnět, hned se zkusím na tento týden domluvit někde tady v praze. Nebo máte nějaký tip na koho bych se mohl tady v praze obrátit?

Offline

 

#34 14-03-2016 16:56:04

RV
Člen
Registrovaný: 21-01-2008
Příspěvky: 179

Re: Odstranění zinku

To pájení nemůže byt takhle černý.. Je ochrannej plyn cistej argon ?

Offline

 

#35 14-03-2016 21:23:16

Juggernault
Člen
Místo: Karlsbad
Registrovaný: 19-12-2010
Příspěvky: 939

Re: Odstranění zinku

Zase tak veliký to není aby to nemohli pozinkovat v kuse ne ?
komplet z nerezu ?big_smile
ze svárama někdo pospíchal ...


Chtel bych nějakou hobby svářečku do garáže na smrkání prahu u auta a nejaký výfuk ale rád bych aby stím šel i nerezový a možná taky hliník a kolejnice vařit. Cloos MC3 333 ,Kemppi Minarc Evo 150,Cut60 ,Powwel 130P,
Na prodej:Powcon 400A,

Offline

 

#36 14-03-2016 22:14:37

fmodel
Člen
Registrovaný: 21-11-2014
Příspěvky: 468

Re: Odstranění zinku

NVRBCKDWN napsal(a):

Děkuji za podnět, hned se zkusím na tento týden domluvit někde tady v praze. Nebo máte nějaký tip na koho bych se mohl tady v praze obrátit?

Bohužel pražské školy neznám ,ale nevidím problém proč by do toho nešly.
Zkuste se zeptat pana jirkati ,jeho znalosti jsou úctyhodné a jistě poradí na koho se obrátit.

Offline

 

#37 15-03-2016 07:25:10

jikok
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 14-12-2012
Příspěvky: 141

Re: Odstranění zinku

NVRBCKDWN napsal(a):

Zdravím místní borce,


Mechanickou cestou jsme odstraňovali zinek přímou frézkou, kde jsme si vyrobili hliníkovou hlavu, která měla prostor na frézováni pouze pro 1,5mm plech. Brus byl proveden stopkovou frézou. Myslím a jsem přesvědčen, že zinek se nám při broušení "nalepí" na stopkovou frézu a opětovně se nám vpraví do materiálu. Napadlo mě jestli existuje nějaká povrchová úprava stopkové frézy průměr 12mm. Napadlo mě jestli by nepomohla titanová povrchová úprava frézky.

Jestli to mazání zinku nepůjde odstranit tím, že se zvolí jiný typ výbrusu monolitní frézy a jiné otáčky. Na hliník jsou taky jiné zuby než na kalený materiál..

Offline

 

#38 15-03-2016 07:27:30

NVRBCKDWN
Člen
Registrovaný: 04-03-2016
Příspěvky: 43

Re: Odstranění zinku

jikok napsal(a):

NVRBCKDWN napsal(a):

Zdravím místní borce,


Mechanickou cestou jsme odstraňovali zinek přímou frézkou, kde jsme si vyrobili hliníkovou hlavu, která měla prostor na frézováni pouze pro 1,5mm plech. Brus byl proveden stopkovou frézou. Myslím a jsem přesvědčen, že zinek se nám při broušení "nalepí" na stopkovou frézu a opětovně se nám vpraví do materiálu. Napadlo mě jestli existuje nějaká povrchová úprava stopkové frézy průměr 12mm. Napadlo mě jestli by nepomohla titanová povrchová úprava frézky.

Jestli to mazání zinku nepůjde odstranit tím, že se zvolí jiný typ výbrusu monolitní frézy a jiné otáčky. Na hliník jsou taky jiné zuby než na kalený materiál..

Děkuji za reakci... Něco konkretního máte na mysli??? Děkuji nza odpověď

Offline

 

#39 15-03-2016 20:01:18

jikok
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 14-12-2012
Příspěvky: 141

Re: Odstranění zinku

Jukněte třeba sem, třeba se vám to hodí..  http://docplayer.cz/13520129-Technicke- … eleni.html  zub1 hliník, plast, zinek..http://www.address.cz/data/www.rupet.cz/abrasive/files/10_frezy.pdf
Typy břitů:
Typ 6: Základní výbrus pro dělěnou třísku. Velmi účinný odběr materiálu. Vytváří malé špony, kvalitní povrch, znamenitá samokontrola při obrábění. Tendence k odkopnutí malá.

Typ 3: Jednoduchý výbrus. Vytváří dlouhé špony. Vysoká tendence k odkopnutí-především u měkkých materiálů.

Typ 1: Jen na měkké neželezné materiály(výborné použití na hliník a plasty). Agresivní odběr.

Typ 3SP: Výbrus pro dělení třísky. Lepší kontrola úběru materiálu.

Typ 4: Diamantový výbrus v typu břitů 3. Vhodný typ pro obrábění tepelně zpracovanou a vysoce legovanou ocel. Při obrábění je minimální tendence k odkopnutí. Vytváří jemné špony. Znaminitý nástroj pro dokončovací práce.

          Diamantový výbrus v typu břitu 5. Vynikající nástroj pro dokončovací práce u materiálů s vysokou tvrdostí a pro zrážení hran v kruhových otvorech.

Typ 5: Vhodné pro obrábění materiálů s vysokou tvrdostí a s požadavkem k dosažení hladkého povrchu.

Standardní zuby jsou Typ 6,3 a 1.

http://eshop.abrasiv.cz/dulezite-zasady … mi-frezami

Offline

 

#40 15-03-2016 21:25:21

Szabitch
Člen
Místo: Liberec(ko)
Registrovaný: 23-07-2009
Příspěvky: 501

Re: Odstranění zinku

Díval jsem se na vaše fotky, dle foto "Svaření TIGem 01 - nevyhovující svár.jpg" není problém se zinkem(očividně neovlivňuje svár, ten je čistý i okolní materiál je čistý), ale problém je ve svářeči, tohle jde zavařit bez děr a upálených konců. Po mechanickém odstranění zinku a při správných parametrech svařování a dobrém svářeči musí být svár vyhovující.

Editoval Szabitch (15-03-2016 21:26:39)


Migatronic PI 250 AC/DC
AlfaIn ATA 350 Puls 2 Mobil
Lorch Handy 180
Speedglas 9100XX, Speedglas 9100XX + cleanair

Offline

 

#41 16-03-2016 07:39:15

NVRBCKDWN
Člen
Registrovaný: 04-03-2016
Příspěvky: 43

Re: Odstranění zinku

Szabitch napsal(a):

Díval jsem se na vaše fotky, dle foto "Svaření TIGem 01 - nevyhovující svár.jpg" není problém se zinkem(očividně neovlivňuje svár, ten je čistý i okolní materiál je čistý), ale problém je ve svářeči, tohle jde zavařit bez děr a upálených konců. Po mechanickém odstranění zinku a při správných parametrech svařování a dobrém svářeči musí být svár vyhovující.

Děkuji za poznatek,

dneska ráno jedu navštívit jednu svářečskou školu v Krči. Tak se přesvědčím otom jestli je chyba ve svářeči nebo někde jinde.

Offline

 

#42 16-03-2016 10:22:39

fmodel
Člen
Registrovaný: 21-11-2014
Příspěvky: 468

Re: Odstranění zinku

Pak dejte vědět jak to ve škole dopadlo.

Offline

 

#43 16-03-2016 13:01:43

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2652

Re: Odstranění zinku

Já jsem ty fotky jen tak přehlédl a říkal jsem si tenký plech tak to propalují. Po příspěvku od Szabitche jsem se podíval pořádně. Tloušťka min 1,5 mm (ale asi víc, když brousili do V. A v přípravku, kde to vaří na mědi. To bych nesháněl jak odstranit zinek, ale asi svářeče. Také bych rád věděl jak to dopadlo.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#44 18-03-2016 10:19:34

fmodel
Člen
Registrovaný: 21-11-2014
Příspěvky: 468

Re: Odstranění zinku

Už jsem celej nedočkavej.

Offline

 

#45 18-03-2016 11:17:47

NVRBCKDWN
Člen
Registrovaný: 04-03-2016
Příspěvky: 43

Re: Odstranění zinku

Zdravím místni borce,

přes víkend sepíšu, nafotím, a pak zde zašlu. Děkuji Všem za rady.

Offline

 

#46 21-03-2016 09:29:35

NVRBCKDWN
Člen
Registrovaný: 04-03-2016
Příspěvky: 43

Re: Odstranění zinku

Zdravím místni borce,

Chtěl bych se s Vámi podělit o poznatky jak jsme vyřešili náš problém.

Chyba byla evidentně ve svářeči kerý nám zatajil jisté skutečnosti a já jsem byl tak důvěřivý že jsem si je neověřil na vlastní oči. Již při prvním zkoumání jsem se ptal svářeče na kolik ampér svařuje tento plech. Bylo mi sděleno že na 70ampérů. Ptal jsem se co by se stalo kdyby tuto hodnotu snížil a tvrdil mi že to nejde, že se to neprovaří dostatečně, že to pak prská, atd. V této skuteční jsem žil 3 měsíce. Nakonec jsme si teda dali tu práci že jsme navštívili svářečskou školu kde nám vytřeli teda zrak yikes). Okamžitě snížili ampéry, jehlu do TIGu nám doporučili místo 2,0mm tak použít 1,6mm. Výsledek byl pro nás dostačující. Jak kvalitativně tak časově. Akorát teď vyšperkujeme jakou používat stopkouvou frézu. Momentálně používáme Technickou frézku průměr 12 / zub 6. Občas to kopne, uštípne se, lepí se na to zinek.

Fotky: https://drive.google.com/folderview?id= … sp=sharing

Nastevení TIGu: 35amp
                         Jehla 1,6mm ČERVENÁ

postup: Odstranění zinku mechanickou cestou, ohnout tvar, svařit.

Děkuji Všem kdo se zapojil do této diskuze

Viktor

Editoval NVRBCKDWN (21-03-2016 09:45:06)

Offline

 

#47 21-03-2016 10:03:25

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2652

Re: Odstranění zinku

Ještě by mě zajímalo, jak je ten plech tlustý. Nastavení by odpovídal tak 1mm, ale na fotkách se to jeví jako tlustší.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#48 21-03-2016 10:10:04

NVRBCKDWN
Člen
Registrovaný: 04-03-2016
Příspěvky: 43

Re: Odstranění zinku

Famater napsal(a):

Ještě by mě zajímalo, jak je ten plech tlustý. Nastavení by odpovídal tak 1mm, ale na fotkách se to jeví jako tlustší.

Plech 1,5mm před mechanickým odstraněním zinku. Po odstranění zinku mínus cca 0,2mm z každé strany.

Offline

 

#49 21-03-2016 10:42:22

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2652

Re: Odstranění zinku

To by odpovídalo.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#50 21-03-2016 10:48:27

NVRBCKDWN
Člen
Registrovaný: 04-03-2016
Příspěvky: 43

Re: Odstranění zinku

Mimo jiné sháníme svářeče kteří umí TIG.

Nabízíme stálé zaměstnání, dlouhodobý výhled práce. Bližší informace na mém tel.

Místo zaměstnání PRAHA - ZÁPAD / ZVOLE U PRAHY

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS