SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 18-09-2008 17:02:01

Milan_SK
Člen
Místo: Košice
Registrovaný: 21-06-2008
Příspěvky: 73

Přepouštění technických plynů na svařování.

Zdravím, mám takovou otázku na odborníky. Když budu přepouštetí 98% Argon + 2%O2 z 20 l. fľaše do hasičáku není to nebezbečný když je tam kyslík. Myslím hlavne na to jestli treba byt opatrnej jeko pri přepouštění kyslíku ohledne nečistot a mastnot. Samozrejme sem si kopil originál trubku na přepouštění + redukci na argonovou fľaši. Nebudu spechat a dodržím vše rady z skvělého článku http://www.svarbazar.cz/phprs/view.php? … 008042201.
Dekuji.


Nekdy pred 15 lety sem svéřel auta acetylenem asi 7 let, pak dlouha pauza.
Teď sem začátečník svařovaním MAG metodou. Hodne sem se tu dozvědel a naučil. Dekuji všem smile
Snažím se svéřet mašinou Omicron OMI 165 v domáci garáži železo, nerez a pozink drátem CuSi3.

Offline

 

#2 18-09-2008 17:17:06

lukas
Člen
Registrovaný: 19-04-2007
Příspěvky: 466

Re: Přepouštění technických plynů na svařování.

Milan_SK napsal(a):

Zdravím, mám takovou otázku na odborníky. Když budu přepouštetí 98% Argon + 2%O2 z 20 l. fľaše do hasičáku není to nebezbečný když je tam kyslík. Myslím hlavne na to jestli treba byt opatrnej jeko pri přepouštění kyslíku ohledne nečistot a mastnot. Samozrejme sem si kopil originál trubku na přepouštění + redukci na argonovou fľaši. Nebudu spechat a dodržím vše rady z skvělého článku http://www.svarbazar.cz/phprs/view.php? … 008042201.
Dekuji.

já myslím že tam to není tak dů ležité jako u čistéko kyslíku ale že by mohl téct olej z trubky to asi ne

Offline

 

#3 18-09-2008 22:13:49

Milan_SK
Člen
Místo: Košice
Registrovaný: 21-06-2008
Příspěvky: 73

Re: Přepouštění technických plynů na svařování.

Som sa dobre zasmial Lukáš smile


Nekdy pred 15 lety sem svéřel auta acetylenem asi 7 let, pak dlouha pauza.
Teď sem začátečník svařovaním MAG metodou. Hodne sem se tu dozvědel a naučil. Dekuji všem smile
Snažím se svéřet mašinou Omicron OMI 165 v domáci garáži železo, nerez a pozink drátem CuSi3.

Offline

 

#4 11-05-2010 17:48:28

svarovani
Člen
Registrovaný: 31-07-2007
Příspěvky: 182

Re: Přepouštění technických plynů na svařování.

Zdravím
Dneska mě zrovna jeden obchodník z firmy SIAD prodal a přivezl prázdnou 20l láhev od arconu i s přepouštěcí trubkou ktéré to všechno stálo 1500kč. A tak si ji přepustím z pronajaté  láhve do vlastní a chtěl bych vědět jak stím mám pracovat s přepouštěním něco jsem už tady na infu četl jak se přepouští ale nikdy jsem to nedělal ani jsem to neviděl a tak bych těl vědět jak nato hlavně co se tíče bezpečnosti ja tám psáno že se má dělal pomalu, může te mi napsat podrobně jak stím mám pracovat a naco si dát pozor? díky

Offline

 

#5 11-05-2010 18:45:39

Szabitch
Člen
Místo: Liberec(ko)
Registrovaný: 23-07-2009
Příspěvky: 501

Re: Přepouštění technických plynů na svařování.

Po sešroubování ventilů přepouštěcí trubkou a řádným utažením smile plně otevřít ventil na cílové flašce(ta prázdná) a pomalu otevírat zdrojovou lahev...doporučuju otevírat dokud se nezačne ozívat jemné "syčení" poté počkat cca 10 - 15 minut do uplného vyrovnání tlaků...při přepouštění se zdrojová lahev ochladí a plněná flaška se zahřeje - to je v pořádku ničeho se nebát smile nic na tom není jen nespěchat smile


nakonec utáhnout oba kohouty na flaškách a demontovat přepouštěcí trubku - poměrně mohutně si odfoukne smile

Editoval Szabitch (11-05-2010 18:46:58)


Migatronic PI 250 AC/DC
AlfaIn ATA 350 Puls 2 Mobil
Lorch Handy 180
Speedglas 9100XX, Speedglas 9100XX + cleanair

Offline

 

#6 11-05-2010 21:14:21

svarovani
Člen
Registrovaný: 31-07-2007
Příspěvky: 182

Re: Přepouštění technických plynů na svařování.

Zapoměl jsem dotat mám směsný plyn (ar 82%-co2 18%) ne čistej arcon

Offline

 

#7 11-05-2010 22:28:43

Szabitch
Člen
Místo: Liberec(ko)
Registrovaný: 23-07-2009
Příspěvky: 501

Re: Přepouštění technických plynů na svařování.

Platí to pro jakýkoliv plyn...Jak píše Radek09 zapomněl jsem se o tom zmínit a má pravdu! smile


Migatronic PI 250 AC/DC
AlfaIn ATA 350 Puls 2 Mobil
Lorch Handy 180
Speedglas 9100XX, Speedglas 9100XX + cleanair

Offline

 

#8 12-05-2010 06:42:15

jenda
Člen
Registrovaný: 14-07-2008
Příspěvky: 157

Re: Přepouštění technických plynů na svařování.

Měl bych také jeden dotaz na přepouštění plynů. Né že bych to chtěl zkoušet, ale ve firmě máme rozvod corgonu. Venku stojí 3 nádrže a z nich se pak míchá směsný plyn (jen ze dvou, ta třetí je na acetilen). Na dílně se potom na trubku natočí redukční ventil jako na lahev a vaří se. Šlo by z tohoto rozvodu napouštět lahev? Tak mě to napadlo, jen pro zamyšlení

Offline

 

#9 12-05-2010 07:35:02

Miki2t
Člen
Místo: Brno , Levice
Registrovaný: 04-11-2009
Příspěvky: 128

Re: Přepouštění technických plynů na svařování.

Pravdepodobne by sa napustit dala. Len je otázka , pod akým tlakom je ten rozvod.


Tc226ac/dc
Wlsp 315

Offline

 

#10 12-05-2010 16:12:02

svarovani
Člen
Registrovaný: 31-07-2007
Příspěvky: 182

Re: Přepouštění technických plynů na svařování.

Szabitch napsal(a):

Platí to pro jakýkoliv plyn...Jak píše Radek09 zapomněl jsem se o tom zmínit a má pravdu! smile

A jak se toho vzduchu v přepouštecí trubce zbavím? Na tom není žádný ventylek čím by to šlo vypustit.
Jinak díky za info

Offline

 

#11 12-05-2010 16:29:06

morseee1
Člen
Místo: tomášov
Registrovaný: 05-05-2010
Příspěvky: 207

Re: Přepouštění technických plynů na svařování.

zeby opatrne odsrobovavat z flase ?? tak jak ked otvaras poriadne vytrasenu kolu z PET flase :-)


--- ALFA IN Alf 180 HD ---
  ---      AS-3000F      ---
   ---  BINZEL MB 15  ---
    ---        ruky        ---

Offline

 

#12 12-05-2010 19:37:17

Zaja
Člen
Registrovaný: 19-01-2010
Příspěvky: 70

Re: Přepouštění technických plynů na svařování.

Kdyby měl někdo zájem o tento přepouštěcí šnek za 450Kč ať se mi ozve.
Má připojovací závit W21,8"x1/14"(argon nebo kyslík). Já ho nepoužil ani
jednou. Je úplně nový.email: bodrepodoledne@seznam.cz
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/1669_prepousteci20snek20o2.jpg

Offline

 

#13 13-05-2010 11:35:23

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1074

Re: Přepouštění technických plynů na svařování.

Kdysi jsem to dělal, z velké lahve do malé, tuším 2 kg.
1) Tlak je stejný, ať je lahev malá nebo velká, prostě se v nich přepouštěním jen vyrovnají tlaky. Takže velká lahev musí být co nejplnější.
2) U plné lahve je tlak min. 200 barů. Takže s tím počítat a mít tlustostěnné trubky. Já použil ze dvou poškozených redukčáků trubky se šroubením, nechal na koncích vysoustružit závit, otočil je zrcadlově k sobě, přes ně byla převlečná matice, mezi nimi těsnení.
3) Propojka musí být přímo z lahve na lahev, bez redukčního ventilu, nevím jak se může připojit a fungovat vehement od Zaja
4) Zbytkový vzduch v přepouštěcí trubce ani malé lahvi bych neřešil, oproti tomu mnnožství plynu pod 200 bary je vzduchu minimum. Tedy pokud nepřepouštíte malé množství čistého argonu a nechcete svařovat titan. Předpokládám, že tady jde o ArCO2 pro MAG

Offline

 

#14 13-05-2010 15:56:36

svarovani
Člen
Registrovaný: 31-07-2007
Příspěvky: 182

Re: Přepouštění technických plynů na svařování.

Radek09 napsal(a):

svarovani napsal(a):

Szabitch napsal(a):

Platí to pro jakýkoliv plyn...Jak píše Radek09 zapomněl jsem se o tom zmínit a má pravdu! smile

A jak se toho vzduchu v přepouštecí trubce zbavím? Na tom není žádný ventylek čím by to šlo vypustit.
Jinak díky za info

Necháš povolenou matici u plněné flašky. Otevřeš částečně ventil na plné flašce. Odpustíš plyn a přitom dotáhneš matici. Tak máš plyn v přepouštěcí trubce. Pak je postup stejný.

Tu prázdnou flašku nechám zavřenou přepoustěcí trubku nechám povolenou a z plné flašky odfouknu vzduch a utáhnu matici jestli jsem to dobře pochopil, a nedá se to udělat opačně z té prázdné flašky? je tam přeci nějakej zbytkovej tlak právě kvůli tomu aby tam nevlezl vzduch kdyby byla prázdná. Pak zavřu flašky všechno utáhnu a pak začít přepouštět?

Možná se blbě ptám ale chci mít 100% jistotu než se začnu v tom vrtat

Offline

 

#15 16-02-2015 10:58:38

Tomas6
Člen
Registrovaný: 17-11-2011
Příspěvky: 4

Re: Přepouštění technických plynů na svařování.

Taky bych se chtěl zeptat.Asi koupím přepouštěcí trubku ale na láhvi ze které budu propouštět není ventil klasický šroubovací ale páčkový který se nedá otevřít pomalu nebo jen trochu.Buď otevřít nebo zavřít.Nerad bych aby mi to naliskalo nebo došlo k nějakému průseru.Co radíte?Jde.to nejak ?Jedná se o směs argon co2

Offline

 

#16 16-02-2015 11:28:04

Jaryn
Člen
Registrovaný: 24-03-2011
Příspěvky: 297

Re: Přepouštění technických plynů na svařování.

Tomas6 napsal(a):

Taky bych se chtěl zeptat.Asi koupím přepouštěcí trubku ale na láhvi ze které budu propouštět není ventil klasický šroubovací ale páčkový který se nedá otevřít pomalu nebo jen trochu.Buď otevřít nebo zavřít.Nerad bych aby mi to naliskalo nebo došlo k nějakému průseru.Co radíte?Jde.to nejak ?Jedná se o směs argon co2

Koukám že se raději zeptáš na víc místech :-)

Offline

 

#17 16-02-2015 13:55:00

Tomas6
Člen
Registrovaný: 17-11-2011
Příspěvky: 4

Re: Přepouštění technických plynů na svařování.

Njn.Prvně jsem se ptal tady ale myslím ze tady bych rychle odpověď nedostal tak jsem to zkusil i na nasetraktory...

Offline

 

#18 16-02-2015 16:52:14

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 1007
Web

Re: Přepouštění technických plynů na svařování.

Tomas6 - riesenie je velmi jednoduche. Pokial budes mat obidve tlakove flase spojene prepustacou trubkou, tak ako prvy ventil otvoris prave ten packovy. Ten Ti v momente natlakuje prepustaciu trubku. No a potom budes pomalicky otvarat druhy ventil na druhej flasi ktory by mal byt uz otocny.


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma, Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200 3w1 IGBT PFC PLASMA, Dnipro M SAB 210,
speedglas 9100XX, Kowax KWX820, Bomar STG 120, Kompresor Parkside PKO 400 B2, Profi3Dmaker, pieskovaci box Lincos 110L, klima Whirlpool PACW12CO :-)
https://goo.gl/d8VszQ - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

#19 16-02-2015 17:29:21

Jaryn
Člen
Registrovaný: 24-03-2011
Příspěvky: 297

Re: Přepouštění technických plynů na svařování.

vyrobca napsal(a):

Tomas6 - riesenie je velmi jednoduche. Pokial budes mat obidve tlakove flase spojene prepustacou trubkou, tak ako prvy ventil otvoris prave ten packovy. Ten Ti v momente natlakuje prepustaciu trubku. No a potom budes pomalicky otvarat druhy ventil na druhej flasi ktory by mal byt uz otocny.

Tak ja teda oteviram nejdriv prazdnou do plna a pak teprve pomalu plnou lahev

Offline

 

#20 16-02-2015 19:30:50

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 1007
Web

Re: Přepouštění technických plynů na svařování.

Ja osobne to robim tak, ako pise v prispevku cislo 14 Radek09.


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma, Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200 3w1 IGBT PFC PLASMA, Dnipro M SAB 210,
speedglas 9100XX, Kowax KWX820, Bomar STG 120, Kompresor Parkside PKO 400 B2, Profi3Dmaker, pieskovaci box Lincos 110L, klima Whirlpool PACW12CO :-)
https://goo.gl/d8VszQ - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS