SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 23-09-2008 20:23:28

Tipi
Člen
Registrovaný: 17-09-2008
Příspěvky: 122

Re: Iskravar MIG 170L vs MIG 163

Milan_SK napsal(a):

Tipi ja Ti skúsim poradiť smile Nazačiatok si vyber od ktorej značky chceš zváračku a potom ktorú. Ja som šiel na to takým spôsobom. Pre mňa je dôležitá značka, náhradné diely a názory ľudí čo s tým pracujú. Čím viac hľadáš tým viac nedostatkov nájdeš na výrobkoch a aj tak sa nakoniec rozhodneš a kúpiš niečo poriadné.

Hej, idem na to podobne, len neviem či mi nejaká tá značka neunikla.  Zatiaľ to vyzerá na iskravar. Veľkou pravdepodobnosťou 193, alebo 170L (163-jka je trošku rozporuplná). Má všetky + ktoré by podľa „Kupujeme levné céóčko“ mala mať. Zatiaľ u každej inej bola aspoň 1 nevýhoda . (Pevný horák, 5kg drôt (alebo menší), nízky výkon, nemá elektroventil, atď) Napr. tebou doporučený OMI 165 vyzerá fakt parádne, ale idú tam len 5kg cievky a je len 220V. Pravdaže a hlavne bez horáku o takmer 5k drahšia... Viem, má veľa vecí na viac, ale...  tá cena je pre mňa už fakt neakceptovateľná. Ešte ak by nemala tie „nevýhody“ oproti 193, tak by som možno skúsil z bazáru. Ale takto neviem... Každopádne sa mi omicrony veľmi ľúbia.

Offline

 

#27 23-09-2008 20:38:44

Tipi
Člen
Registrovaný: 17-09-2008
Příspěvky: 122

Re: Iskravar MIG 170L vs MIG 163

RV, ono pravdu povediac mi ide skôr o tenšie veci.  Takže pravdepodobne by my max prúd na 170L aj stačil. Ale zatiaľ mi ešte niekto neodpovedal, na tú mojú úvahu s prúdom a stupňov regulácie. Čiže ak to zjednoduším je otázne, že 40A nie je predsa len príliš silné na nejaký ten 0,8 plech. Predpokladám že je. Ales-X to prakticky aj potvrdil. Čo je ďalší bod pre 193-jku. Aj keď s tým min prúdom som si neni celkom istý - majú strašný chaos v parametroch. Na stránke výrobcu je uvedené 40-190A a tu 30-190. Ale na stránke výrobcu je pre 170L uvedené len 4st. záťaže, ale v skutočnosti má 6. Takže tomu sa moc nedá veriť...

Aby som pravdu povedal jediná céčko ktoré som držal v ruke bola trojfázová obludka, tak nemám moc čo porovnávať.  A nepoznám nikoho na okolo, kto mám podobnú mašinku. Preto je ten výber pre mňa obzvlášť problematický. Mám tak málo skúseností, že presne ani neviem čo chcem a čo môžem vlastne chcieť...

Ozaj čo je to vlastne ten 2 takt, 4 takt?

Offline

 

#28 23-09-2008 20:52:22

admin
Administrator
Registrovaný: 07-06-2006
Příspěvky: 1168
Web

Re: Iskravar MIG 170L vs MIG 163

Tipi, já myslel, že už máš vybráno smile Jestli je pro tebe ta 193-ka ještě finančně únosná, tak není co řešit. Líbí se mi. Ještě to sice není mašina třeba pro podnikání, ale potřeby kutila spíše převyšuje. A ještě jedna věc je tam sympatická - že tyhle svářečky mají hlavní vypínač zvlášť a ne jako nultou polohu toho otočného přepínače stupňů. Takhle se to totiž jenom vypne tou kolíbkou a svářečka zůstává nastavená. Kdežto při vypnutí tím otočným přepínačem na nultou polohu si pak už člověk nemusí pamatovat, na které poloze naposledy vlastně vařil. Drobnost, ale užitečná.

Jo, a ten rozdíl 2/4-takt je popisován tady. Pro hobby použití je to téměř k ničemu.

Offline

 

#29 23-09-2008 20:53:42

m.evil
Člen
Registrovaný: 22-10-2007
Příspěvky: 2125

Re: Iskravar MIG 170L vs MIG 163

to je na to,aby si nemusel vkuse držať stlačene tlačidlo pri dlhych zvaroch.Stlačiš raz a zvaš,stlačiš druhy krat a vypne.

Offline

 

#30 23-09-2008 21:03:52

Tipi
Člen
Registrovaný: 17-09-2008
Příspěvky: 122

Re: Iskravar MIG 170L vs MIG 163

No tak to som fakt čakal niečo zložitejšie (a užitočnejšie)... A prakticky dorobiť podobnú srandu by mi zas nebol pre mňa taký problém - prakticky  je elektronika mojim koníčkom už od detstva... smile Možno by som zvládol aj nastaviteľný predfuk/dofuk. Keď to bude treba pravdaže... Sakra ešte ju ani nemám a už by som ju "tunil" big_smile

Offline

 

#31 23-09-2008 21:26:44

admin
Administrator
Registrovaný: 07-06-2006
Příspěvky: 1168
Web

Re: Iskravar MIG 170L vs MIG 163

M.evil: díky, určitě to bude užitečné spoustě lidí. Jediné předpisové řešení je výměna zásuvky a úprava elektroinstalace na pětivodičovou. Jenže právě do tohoto se spoustě uživatelů nechce, a pak to dopadá, jak jsem uváděl ve svém příspěvku. Přiznám se, že jsem ve skrytu duše čekal na zázrak, ale on nepřišel... smile

Jinak ty S-MIGy nejsou špatné z hlediska svářecích vlastností. Typ 160 je z celé řady těch malých asi nejlepší. Protože je na 230V, nedá se tam nic zkazit.  U té 185 jsou problémy hlavně díky těm špatně zapojeným přívodům, jinak je taky v pohodě. Ale průšvih bylo konstrukční zpracování těch svářeček. Už je to pár let, co jsem s nimy přicházel do styku a nevím jestli vývoj nepokročil, ale před pár lety jsem se potýkal s těmito problémy:

1)  upadávající kolečka. Je to možná prkotina, ale stačilo popojet o půl metru a svářečka si sedla na dno a kolečka se odkoulela do stran. Plastové záslepky trubky, které měly kolečka zajišťovat, totiž v trubce vůbec nedržely. Dával jsem tam sádrokartonářské hmoždinky se šroubem a podložkou. Pak už to bylo OK.

2) poddimenzované usměrňovače, ale to výrobce vyřešil již před lety montáží usměrňovačů s více diodami. Prakticky u všech tehdejších strojů S 175 se musely měnit usměrňovače a asi i u poloviny strojů S 160.

3) řídící deska. Bylo tam totiž spínání trafa řešeno bezkontaktně triakem a ten triak moc rád odcházel. Zkoušel jsem různé typy triaků a různé ochranné obvody. Nakonec jsem několik desek předělal na relé (250V/16A), a byl klid.

4) podcházející ventil v hořáku. Spoustě majitelů přes noc "utekla bomba". Hořáky se tam dávaly Binzel s ventilkem v rukojeti, speciálně určené pro tuto kategorii svářeček. Tedy spotřební náhradní díly naprosto bez problému dostupné. Ale průšvih bylo to, že často podcházel ten ventilek v rukojeti. Zase párkrát došlo na montáž elektromagnetického ventilu do svářečky (na 230V, paralelně k trafu), protože ty ventily v rukojeti by se mohly měnit donekonečna.

Takže jak říkám, solidní svářecí vlastnosti, ale muselo se to dodělat.....

Znovu ale opakuji, že to jsou zkušenosti cca 4-5 let staré. Možná je už vše jinak!

Offline

 

#32 23-09-2008 21:54:56

Ales-X
Člen
Místo: Říčany
Registrovaný: 12-06-2008
Příspěvky: 18
Web

Re: Iskravar MIG 170L vs MIG 163

Jen upřesňuji, plech 0,8 na autě svářet jde, s velkými obtížemi jsem svařil i 0,5 (nemožné vařit plynule a spíše je to několik bodů za sebou), ale pozor já vařím v CO2 a tím je to obtížné a je třeba si dávat pozor aby se plech nepropálil, při použití Cargonu je to jiná báseň.


Iskravar MIG 170L

Offline

 

#33 23-09-2008 23:18:15

m.evil
Člen
Registrovaný: 22-10-2007
Příspěvky: 2125

Re: Iskravar MIG 170L vs MIG 163

admin:
Teoreticky by to ešte snaď  šlo tu 5 kolikovu vydlicu upraviť  na 4 kolikovu , ale muselo by sa znemožniť prepnutie na 230V (odpojiť to vo vnútri stroja).Lebo keď pišeš , že je to 2 fazove trafo.
Lebo ak privedieš na trafo 2 fázove vodiče , primar nebude galvanicky spojeny z kostrou stroja.
A vodič PEN normálne zapojiš na kostru stroja(ten zelenožlty,ktory je v tej 5 kolikovej vydlici) a modry odstrihneš.
Tak,že to máme 2 fázove vodiče pre transformátor a jeden ochranný vodič PEN na kostru stroja.
To už vyhláška dovoľuje smile
Ale ako hovorim,bez úpravy stroja nieje možne  pripojiť 4 kolikovu vydlicu.
A ďalšia nevýhoda:už nebude možne použiť napätie 230V,lebo sa bude použivať 2 fázovy prúd 400V.
Ja osobne mam takto urobene napájanie home made trafa na MMA smile

Offline

 

#34 24-09-2008 09:07:35

Milan_SK
Člen
Místo: Košice
Registrovaný: 21-06-2008
Příspěvky: 82

Re: Iskravar MIG 170L vs MIG 163

Prosím prominte, no musím nesouhlasit s vyjadřenín o 4-taktu. To není jenom o tom, aby ste neemuseli držet tlačítko při svařovaní. Kdyby to tak bylo byl by na svářečke jedom jeden jednopólový přepínač. Pokud vím každá svářečka která má 4-takt má na nastavovaní 2 potenciometre, které se zvlášť nezávisle nastavují. Jedným se nastavuje délka svařovacího bodu a druhým pauza medzi bodem. Samořejme tým pádem se dá nastavit spoustu kombinaci. Príklad na moji svářečce je to na každým potenciometru 10 poloh. Ja využívam nastavení bodu hlavne pri tenkých materiálu, tým pádem každý bod vypadá stejne a není možny propálit materiál. Pro mne je to dost velká výhoda.

Editoval Milan_SK (24-09-2008 09:14:43)


Nekdy pred 35 lety sem svéřel auta acetylenem.
Omicron OMI 165 a o5 autogen.

Offline

 

#35 24-09-2008 09:40:07

admin
Administrator
Registrovaný: 07-06-2006
Příspěvky: 1168
Web

Re: Iskravar MIG 170L vs MIG 163

Milane, já zase musím nesouhlasit s tebou. 4-takt je něco jiného než jsou ty potenciometry na nastavování pulsu a mezery. Na volbu 2-takt/4-takt slouží jen jeden přepínač a funguje to tak, jak jsem již popisoval. Tak to prostě je.

Potenciometry na nastavení pulsu a mezery slouží k takzvanému bodovému a stehovému svařování pomocí MIG/MAG svářečky. A to stehování zase může být ve 2-taktu nebo ve 4-taktu. Ale od obvodů 2/4T je to jinak úplně oddělené. Jen pro zajímavost, neznám nikoho, kdo by bodování a tzv. pulzaci u céóček systematicky používal. Ty jsi asi první. Ale stejně nechápu proč to tam výrobci pořád cpou ve standartu. Asi proto, že čím víc čudlíků, tím lepší svářečka. Lidi to akorát mate a každou chvíli si něco zapnou a pak volají servis, že jim svářečka sama vypíná. Měla by to být volitelná výbava.

M.evil: to schéma stáhnu. Taky jsem si nevšim toho "netradičního" rozmístění kolíků smile Pak dej to schéma do galerie, nebo mi jej pošli na mail a já to vystavím. Díky.

Offline

 

#36 24-09-2008 09:48:19

Milan_SK
Člen
Místo: Košice
Registrovaný: 21-06-2008
Příspěvky: 82

Re: Iskravar MIG 170L vs MIG 163

admin napsal(a):

Milane, já zase musím nesouhlasit s tebou. 4-takt je něco jiného než jsou ty potenciometry na nastavování pulsu a mezery. Na volbu 2-takt/4-takt slouží jen jeden přepínač a funguje to tak, jak jsem již popisoval. Tak to prostě je.

Potenciometry na nastavení pulsu a mezery slouží k takzvanému bodovému a stehovému svařování pomocí MIG/MAG svářečky. A to stehování zase může být ve 2-taktu nebo ve 4-taktu. Ale od obvodů 2/4T je to jinak úplně oddělené. Jen pro zajímavost, neznám nikoho, kdo by bodování a tzv. pulzaci u céóček systematicky používal. Ty jsi asi první. Ale stejně nechápu proč to tam výrobci pořád cpou ve standartu. Asi proto, že čím víc čudlíků, tím lepší svářečka. Lidi to akorát mate a každou chvíli si něco zapnou a pak volají servis, že jim svářečka sama vypíná. Měla by to být volitelná výbava.

M.evil: to schéma stáhnu. Taky jsem si nevšim toho "netradičního" rozmístění kolíků smile Pak dej to schéma do galerie, nebo mi jej pošli na mail a já to vystavím. Díky.

Admin, dekuji za názor. Pokud zapnu jenom prvni potenciometr z leva (druhý je v poloze 0) na moji svařece nastavím si jenom delku bodu. Možna se mýlim, nechci oponovat odborníkum. Fakt by mne zajímalo jak to přesne je.

Citace z návodu :

F - regulace bodování
nastavení času (délky jednoho sváru) po kterém
se automaticky ukončí sváření (pro vypnutí této
funkce je nutné otočit knoflíkem doleva za
aretovanou polohu)

G - regulace pulsování
1) nastavení času (délky přestávky mezi sváry)
po kterém automaticky začne sváření. Tato funkce
je aktivní pouze při zapnutém potenciometru (F),
jinak je stroj potenciometrem (G) uveden do režimu
čtyřtakt. (pro vypnutí obou funkcí je nutné otočit
knoflíkem doleva za aretovanou polohu)

Editoval Milan_SK (24-09-2008 09:52:04)


Nekdy pred 35 lety sem svéřel auta acetylenem.
Omicron OMI 165 a o5 autogen.

Offline

 

#37 24-09-2008 11:28:45

admin
Administrator
Registrovaný: 07-06-2006
Příspěvky: 1168
Web

Re: Iskravar MIG 170L vs MIG 163

Ten potenciometr G sám o sobě nic nedělá. Musí k němu být zapnut i potenciometr F (jinak by to byla mezera mezi ničím, tedy zase nic smile ). Výrobce ve snaze ušetřit jeden přepínač, použil ten spínač na potenciometru G a v okamžiku, kdy není zapnut potenciometr F jej řídící elektronika vyhodnocuje jako přepínač 2T/4T. Opravdu to spolu nijak nesouvisí. Jak jsem již uvedl, akorát to mate lidi. A tohle šetření dvojnásob. Je to nepřehledný a zmatečný. Je to jako kdyby se v autě při nenastartovaném motoru používal volant k otevření kapoty....

Offline

 

#38 24-09-2008 12:16:21

Milan_SK
Člen
Místo: Košice
Registrovaný: 21-06-2008
Příspěvky: 82

Re: Iskravar MIG 170L vs MIG 163

Áno G - poteciometr sám o sobě nic nedelá, ale F - potecimetr sám o sobě áno, úrčuje délku bodu, vypne zvážení po nastaveneném čase kdyš držíte stlačený tlačítko na hořáku.  Moc dekuji za dobre rady a názory.


Nekdy pred 35 lety sem svéřel auta acetylenem.
Omicron OMI 165 a o5 autogen.

Offline

 

#39 24-09-2008 20:04:01

m.evil
Člen
Registrovaný: 22-10-2007
Příspěvky: 2125

Re: Iskravar MIG 170L vs MIG 163

Admin: tak to maš na uploade a vložene v tom mojom starom príspevku smile.

Offline

 

#40 26-09-2008 10:21:38

Tipi
Člen
Registrovaný: 17-09-2008
Příspěvky: 122

Re: Iskravar MIG 170L vs MIG 163

Hm... práve mi prišla ponuka na stroje Billik(?) a som dosť prekvapený. Napr. tento stroj http://www.zvaraciestroje.sk/billik_sit … ;Itemid=30 je prakticky porovnateľný s iskravar mig 193 ale stojí 31.600,- s DPH!!! Čiže o bezmála 13.000,- Sk viac! Čo je takmer dvojnásobok! Mám z toho normálne mindráky. Prečo je ten iskravar taký lacný??? Alebo Billik(?) je predražený??? Jediný rozdiel ktorý tam vidím je rozdiel vo váhe a to dosť veľký (62 vs 38)... Zase som zneistel... sad Safra, bolo by lepšie ak by na moju výzvu ani nereagovali... sad

Offline

 

#41 26-09-2008 11:55:42

m.evil
Člen
Registrovaný: 22-10-2007
Příspěvky: 2125

Re: Iskravar MIG 170L vs MIG 163

Tipi , pokial si v takej nízkej cenovej kategórii,tak to maš asi jedno.Poriadnu ceočku kupiš minimalne za 80 000 Sk  hore.

Offline

 

#42 26-09-2008 13:16:48

Tipi
Člen
Registrovaný: 17-09-2008
Příspěvky: 122

Re: Iskravar MIG 170L vs MIG 163

m.evil
Nepochopil si ma, mne nejde do hlavy obrovský cenový rozdiel medzi parametrovo rovnakými strojmi. Ten billik je dokonca bez horáku takže jeho cena je vlastne presne dvojnásobok iskravaru! Pritom podľa parametrov je ten isrkavar ešte o chlp lepší. Žeby niekde šetrili? Alebo ide len o klasickú slovenskú chamtivosť? No nič ten iskravar je už u mňa viac-menej istý. Potom zreferujem...

Offline

 

#43 26-09-2008 18:39:11

Milan_SK
Člen
Místo: Košice
Registrovaný: 21-06-2008
Příspěvky: 82

Re: Iskravar MIG 170L vs MIG 163

Tipi napsal(a):

Hm... práve mi prišla ponuka na stroje Billik(?) a som dosť prekvapený. Napr. tento stroj http://www.zvaraciestroje.sk/billik_sit … ;Itemid=30 je prakticky porovnateľný s iskravar mig 193 ale stojí 31.600,- s DPH!!! Čiže o bezmála 13.000,- Sk viac! Čo je takmer dvojnásobok! Mám z toho normálne mindráky. Prečo je ten iskravar taký lacný??? Alebo Billik(?) je predražený??? Jediný rozdiel ktorý tam vidím je rozdiel vo váhe a to dosť veľký (62 vs 38)... Zase som zneistel... sad Safra, bolo by lepšie ak by na moju výzvu ani nereagovali... sad

Nič si z toho nerob Tipi. Niektoré firmy sú stále nenažraté a najme Slovenské. Preto vždy všetko kupujem podľa možnosti smerom na západ od Slovenska. Veď niesú hranice objednaj si to zo zahraničia a máš pokoj. Veď si kúp v ten MIG 193 a budeš môcť s tým zvárať aj električkové kolajnice smile Ak by som nebral OMI určite by som bral nejaký MIG.


Nekdy pred 35 lety sem svéřel auta acetylenem.
Omicron OMI 165 a o5 autogen.

Offline

 

#44 28-09-2008 22:02:50

fofo
Člen
Registrovaný: 02-12-2007
Příspěvky: 160

Re: Iskravar MIG 170L vs MIG 163

K tomu stvortaktu. U lepsisch masin napr. ForMIG389F stvortakt funguje nasledovne: Stlacis tlacitko pusti predfuk plynu + zopne stykac. Pustis tlacitko zacne podavat drot (zapali obluk, zacne zvarat). Stlacis tlacitko zapne koncovy prud. Pustis tlacitko prestane podavat drot + ostane bezat dofuk plynu + zopnuty stykac (podla nastaveneho casu).

Offline

 

#45 10-10-2008 15:36:31

Tipi
Člen
Registrovaný: 17-09-2008
Příspěvky: 122

Re: Iskravar MIG 170L vs MIG 163

Ehm... už sa cítim jak v kocúrkove... ale ešte som stále nekúpil céóčko. Žiaľ rodinka úžasných sa momentálne dostal do menšej finančnej krízy... Takže nákup vytúženej zváračky sa odkladá na neurčito sad
  Ale nie kvôli tomu píšem. Trošku som sa informoval ohľadne tej MIG 193-jky a trošku som sa... ako by som...  ...sklamal? ...zneistel? ...rekvapil? Ani neviem aký výraz mám použiť. Ide o to, že parametre sa v rôznych miestach dosť líšia. Troška som to zhrnul:


   
                            rozsah    zaťaženie          napätie     váha

leták výrobcu            40-190    190/15%        18-33           37
svareciagregaty.cz    30-190    190/15%        18-35           38
Návod                      30-190     180/10%(!)     16-33           37

Väčšinou sú tie rozdiely minimálne a nepodstatné (napr. váha), ale napr. zaťaženie 190/15% vs 180/10% je už predsa len trošku nepríjemný rozdiel... Ale o to my vlastne ani nejde. Skôr ma trápi serióznosť týchto údajov (aká je asi pravda???).  Mňa to už asi od kúpi neodratí – teda ak sa do našporenia peniažkov neobjaví dačo lepšie. U mňa to trošku zachraňuje naozaj seriózne jednanie predajcu aj keď viem – je to ich robota. Ani neviem prečo to vlastne sem píšem... Berte to ako kuriozitku, alebo dačo podobné smile Skrátka som sa musel s vami podeliť smile Aspoň ten čas rýchlejšie ubehne smile

Editoval Tipi (10-10-2008 15:39:45)

Offline

 

#46 14-10-2008 22:28:25

michal sýkora
Člen
Registrovaný: 14-10-2008
Příspěvky: 18

Re: Iskravar MIG 170L vs MIG 163

mám doma zváračku iskravar mig 193 a podla mna zvára celkom slušne.  pracujem v jednej firme ktorá sa venuje výrobou zváračiek cemont, saf fro , oerlikon ktoré sa pohybujú v trochu drahších cenovích kategoriách , ale ked som odkritoval tu 193 a porovnaval som to tak sa mi zdá že sú kvalitnejšie prevedené ako tie naše , pričom za zváračku s timito parametrami by som dal najmenej 30 000 SK,- a to by asi ani nemala medené trafo ale hliníkové. skrátka tie iskravari sú podla mna celkom kvalitné a ked k tomu pridám horák + redukční ventil a za tú cenu!!
sa to určite oplatí. posielam par foto.
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/674_dsc00750.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/674_dsc00741.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/674_dsc00745.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/674_dsc00743.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/674_dsc00752.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/674_dsc00753.jpg
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/674_dsc00754.jpg

Offline

 

#47 15-10-2008 08:43:32

Tipi
Člen
Registrovaný: 17-09-2008
Příspěvky: 122

Re: Iskravar MIG 170L vs MIG 163

Super, tak si mi teda potvrdil, že som objednal dobre smile
Sranda je, že na tento príspevok som čakal 2 týždne... nakoniec som nevydržal a objednal. Takže to už nejde zmeniť. smile

Offline

 

#48 15-10-2008 20:43:39

michal sýkora
Člen
Registrovaný: 14-10-2008
Příspěvky: 18

Re: Iskravar MIG 170L vs MIG 163

uvidíš , bubeš spokojní.  a záleží dost od toho aký používaš plyn.  ja teraz zváram čistím argónom , ktorý používam na tig , a je to velký rozdiel ako CO2.  hned mám pocit akoby zváračka nabrala o 100 apérov viac smile

Offline

 

#49 25-10-2008 19:00:24

Tipi
Člen
Registrovaný: 17-09-2008
Příspěvky: 122

Re: Iskravar MIG 170L vs MIG 163

Zdravím. takže 193-jka je už doma smile  Zatiaľ som mal čas len na zopár pokusov, ale vyzerá to sľubne. Osobne to moc neviem ohodnotiť - moje skúsenosti sú naozaj mizivé. Ale mrkol sa na to švagrík, ktorý už hádam pozvára aj drevo s bukovými elektródami. A keď to tak skúmal a skúšal, tak sa ma tri krát spýtal koľko, že tá mašina stála (nechcel veriť že len tak málo) a dookola si hundral paráda, tak to má byť. Tak predpokladám, že je to vcelku slušný stroj. smile
Teraz riešim otázku fľaše (drôt som už vyriešil - nový 15kg zabalený kotúč za opravu PC nie je až tak zlá cena wink ). Práve mi volal švagrík, že vie zohnať plnú 30l CO2 fľašu za 1500,- Sk (zrejme čórnutú). Vraj nejaká euro fľaša s ktorou by nemal byť problém pri plnená/výmene. V cene fliaš nemám jasno. Čo som našiel na nete sú všetko podstatne drahšie. Ale predsa sa chcem spýtať tu - je to dobrá cena? Napr. aj v tedy keby nebola úplne plná (predsa len do nej nie je vidieť a zdroj je pochybný smile ) ? 

Viem je mi jasné, že CO2 je už "out". Ale na to moje lepenie kým sa stým ako-tak naučím zvárať...

Offline

 

#50 25-10-2008 21:15:28

m.evil
Člen
Registrovaný: 22-10-2007
Příspěvky: 2125

Re: Iskravar MIG 170L vs MIG 163

Škoda,že nepišeš odlial si.
Viem o jednej predajni kde predavaju CO2 fľaše za 1500Sk bez DPH.(6Kg)
Je to v Prešove.
Inak ak je to iskravar MIG 193 aka bola cena za dopravu????
Predpokladam dopravu na Slovensko.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče