SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

ferda-welding


#1 13-05-2016 21:13:24

fred
Člen
Registrovaný: 18-10-2009
Příspěvky: 8

JAK VYROBIT

Dobrý den, můžete mi prosím poradit, jak vyrobit plechovou kouli a následně vypálit grafiku pomocí plazmy? Děkuji

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/1415_13.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/1415_10.jpg

Offline

 

#2 13-05-2016 22:00:13

ihlan
Člen
Místo: Nový Svet
Registrovaný: 11-05-2012
Příspěvky: 3211

Re: JAK VYROBIT


Link : Stavba kompresora www.bit.ly/2fywe1u  Lacne hobby CO2 zvaracky www.bit.ly/2EO3SQk Kukly www.bit.ly/2eSAlrB
Hladam zvaracku do XXX http://bit.ly/2wDObaP Pasove Pily www.bit.ly/2iOcpXj TIG www.bit.ly/2KdU02O
som pichlavy od narodenia a co je horsie picham z kazdej strany rovnako wink

Offline

 

#3 14-05-2016 06:10:20

Tigem
Člen
Registrovaný: 25-03-2016
Příspěvky: 146

Re: JAK VYROBIT

Zdravím,

při pohledu na obrázky mi to připomělo globus. Když se globus "rozvine" tak je složen z mnoha výsečí - jako když si ukrojíte klínek melounu, sníte a zůstane vám "šlupka" ().
Globus je hodně "šlupek" vedle sebe ()()()()()()...
Nařezat (napálit, nastříhat) "šlupky", předehnout, možná trochu bombírování (záleží jak úzké šlupky budete mít) , svařit k sobě a máte kouli.
Ornamenty nakreslit křídou (stírá se), nebo lihovým fixem nebo fixem na kov - to bude lepší - na obroušený kov černý, na neobroušený bílý (kvůli kontrastu), pak vypálit plasmou. Sice vám potom asi odpadne dost materiálu, který jste předtím pracně stříhal, ohýbal, svařoval, brousil,..., ale budete mít kouli.
Předpokládám, že si chcete kouli vyrábět sám a ne shánět polotovary nebo hotovou.
Je to pracné, ale výsledek by měl pak stát za to.
A jak se říká: kdo si hraje nezlobí smile

Ještě pozn.: pokud ta koule bude mít průměr třeba 1m a bude venku, tak použijte materiál cca okolo 3-4mm. Po vypálení ornamentů to bude mít tuhost (nebude se vám to vlastní vahou, větrem, sněhem... kroutit) a naopak to nebude extrémně těžké.

Dodatek: (člověka napadají další věci až když to napíše, odešle a odhlásí se, čím to bude...)
Šlo by použít i dvě hotová bombírování z nějaké větší nádrže, kotle, výměníku, atd. Ty uřezat (případně usekat - podle toho co bylo uvnitř) a svařit. Nemusely by být ani původně přesně půlkulové. Výsledek by byl taková spláclá koule postavená "na kant". Vypadalo by to také zajímavě. Svařený lem byste mohl nechal celý tak jak je (případně jej dozdobit nýty po obou stranách sváru - bylo by to pak něco jako ve stylu "steam punk" - což by dané věci dodalo určitě šmrnc) a pálil byste zdobení na dvou protilehlých splácnutých stranách.

Kdyby se Vám to náhodou nechtělo vyrábět, tak bych Vám něco takového stvořil. Mě takové umělecké chuťovky dost baví. Otázka je jak pořešit dopravu hotového kusu.

Editoval Tigem (14-05-2016 09:01:48)

Offline

 

#4 14-05-2016 09:56:44

ihlan
Člen
Místo: Nový Svet
Registrovaný: 11-05-2012
Příspěvky: 3211

Re: JAK VYROBIT

Unas si skor chlapi lestia bambus ale azii gule smile
Nedalo mi https://www.youtube.com/watch?v=IWjMvPDkuGQ

Tu je napisane ako na tu gulu - trosku sa mi nechce verit ze to natlakuju vodou... skor verim tomu lisovaniu
http://www.stainless-steel-sphere.com/n … -0-69.html
Tu je video ako sa to zvara maju na to pripravok a automat
https://www.youtube.com/watch?v=3W11mwzaaYE

Doma spravit velku gulu bude riadna fuska a vaha ani nechcem vediet...

Editoval ihlan (14-05-2016 10:06:09)


Link : Stavba kompresora www.bit.ly/2fywe1u  Lacne hobby CO2 zvaracky www.bit.ly/2EO3SQk Kukly www.bit.ly/2eSAlrB
Hladam zvaracku do XXX http://bit.ly/2wDObaP Pasove Pily www.bit.ly/2iOcpXj TIG www.bit.ly/2KdU02O
som pichlavy od narodenia a co je horsie picham z kazdej strany rovnako wink

Offline

 

#5 14-05-2016 11:22:48

fmodel
Člen
Registrovaný: 21-11-2014
Příspěvky: 468

Re: JAK VYROBIT

Dá se to dělat kovotlačitelsky ,ale potřebuješ kopyto a to něco stojí a špatně budeš shánět kdo ti to pak na soustruhu vyhrne .To vodní formování bude jednoduší stačí vapka případně pomocný vodní lis kterej si kutil dokáže udělat .Vapka ti udělá 130kg/cm tak si spočítej tu plochu ,to je centimetrů to už je slušnej lis ,tak že čím větší tím lepší.

Offline

 

#6 14-05-2016 11:26:14

Tigem
Člen
Registrovaný: 25-03-2016
Příspěvky: 146

Re: JAK VYROBIT

Pro ihlan,

prvni dva řádky #4 - no comment big_smile

Co se týká natlakování vodou, tak by to asi šlo - nedávno jsem tu vzpomínal hydroforming - chce to tenký plech, dobrého svářeče, "wapku" a ono to půjde.
Otázka je jesti je to reálné při 4mm stěně materiálu při daném průměru. Z tenkého materiálu touto metodou jsou výsledky OK.

Ad konec: udělat slušnou kouli je fakt fuška, ale ten výsledek... když se podaří - radost pohledět.

Přeju pěkný víkend.

Editoval Tigem (14-05-2016 11:46:14)

Offline

 

#7 14-05-2016 17:05:55

fred
Člen
Registrovaný: 18-10-2009
Příspěvky: 8

Re: JAK VYROBIT

Zatím vám všem moc děkuji za vaše nápady. Pokusím se nějak kouli vyrobit, pravděpodobně svářením segmentů z 3mm plechu a následným ručním vyřezáním grafiky. Pokud vás ještě něco napadne tak budu rád za vaše rady. Děkuji

Offline

 

#8 14-05-2016 17:37:34

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4011

Re: JAK VYROBIT

Nechci být špatným prorokem, ale pro kouli o průměru 1 m (tedy obvod 3,14 m) spotřebujete až 5 tabulí plechu 2 x 1 m, při lepším rozvržení a dělení segmentů jen 4 tabule. Při tl. 3 mm je to přes 235 kg materiálu. Asi 40 m svárů, asi 80 m řezů plazmou. A potom ještě vyřezat stejně metrů ornamentů. A následně ještě nějaká povrchová úprava, jinak to rychle zreziví. Vyzkoušel jsem na grilovací "mašince" vlastní výroby z plechu 3 mm silikonovou barvu ve spreji pro teploty do 700 stupňů a za dva roky venku první známky rzi, hlavně nad topeništěm.

Offline

 

#9 14-05-2016 18:12:14

fred
Člen
Registrovaný: 18-10-2009
Příspěvky: 8

Re: JAK VYROBIT

Mě vychází plocha koule o průměru 1m cca 3,14 m2 což dělá při tloušťce 3mm zhruba 80 kg a po vyřezání by měla hmotnost klesnout na přijatelnou hodnotu?

Editoval fred (14-05-2016 18:23:06)

Offline

 

#10 14-05-2016 19:18:44

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4011

Re: JAK VYROBIT

To je sice pravda, ale koupit musíš 4 tabule plechu a to je těch cca 200 kg. Samozřejmě pokud budeš k sobě lepit kousky a využiješ všechny zpracovatelné zbytky. budou možná stačit i dvě tabule. Jedna tabule 2 x 1 m plechu 3 mm váží necelých 48 kg. Zkus si to klempířsky v měřítku nakreslit po segmentech abys viděl vznikající "odpad". Minimum bude 10 segmentů, ale to se ti moc nebude líbit, je to "hranaté". V Liberci je nerezová skulptura s koulí cca 700 mm dělaná ze 20 segmentů a to už vypadá docela dobře.

Offline

 

#11 14-05-2016 19:27:57

kemppin
Člen
Registrovaný: 24-05-2011
Příspěvky: 892

Re: JAK VYROBIT

Jak to vidím já: plech 1,0 bombírování-nejlépe pneu kladivo a do šablony svařit .
Po zkalibrování  nahrubo vyřezat a začistit.
Metoda svařování vůbec nerozhoduje.............
Já mám k dispozici všechny.


Už jenom doma.
KEMPOWELD 4000w , AFIN 280AC/DCw ,  KITIN 1700hf , KM 12c , BERLAN BPS 40 ,
autogen + řezací RS 12 , ARISTO tech , ARISTO air

Offline

 

#12 15-05-2016 06:53:06

Tigem
Člen
Registrovaný: 25-03-2016
Příspěvky: 146

Re: JAK VYROBIT

Zdravím,

je důležité aby se -fred- vyjádřil konkrétněji k tomu, kde ta koule bude (venku, pod střechou) a jaký zamýšlí její průměr. Případně jaké budou ornamenty a jejich rozsah.
Bez toho nemá smysl jakkoli polemizovat o materiálu.

Průměr 1m, venku, síla materiálu 3-4mm byl jen můj "nástřel" od boku. Je to pouze jedna z variant.
Pokud -fred- bude chtít kouli tak jak jsem cca nadhodil, tak by dané parametry asi odpovídaly.

Při použití venku je například relativně nereálné použít materiál síly 1mm (neplatí to vždy - viz dále v textu).
Bude to sice lehké, ale zdeformuje se to - pokud ne v létě, tak v zimě pod váhou sněhu určitě, samozřejmě podle rozsahu vypálení.
Je třeba brát předběžně v úvahu, že pryč půjde asi 1/3 až 2/3 materiálu (podle toho co -fred- bude chtít vypálit za ornamenty).
Uvnitř v budově a při menším průměru koule - do 0.5m - má 1mm plech své opodstatnění, ale v exterieru pravděpodobně ne.
Dále nevíme jestli tam -fred- bude chtít i topeniště jak je to na prvním obrázku nebo to bude jen samostatná dekorace s nějakou povrchovou úpravou, pak se dostáváme do úplně jiných materiálů...
I ten můj odhad o úběru materiálu může být zcela zcestný. Na něčem takovém se dá vypálit velice složité nádherné zdobení které z povrchu materiálu odebere třeba jen 2-3% materiálu. Nebo bude chybět i 70-90% povrchu, pak je třeba použít i 5-10mm silný plech kvůli samonosnosti a nevyrábět už celou kouli (platí to samozřejmě i naopak). Velice "řídké" skulptury, kde je mnohem více "vzduchu" jak oceli se potom už vyrábějí úpně jinými metodami než výrobou koule a následným pálením.

Nejjednodušší by bylo sehnat asi ta dvě bombírování jak jsem uvedl výše, zvláště pokud s takovými věcmi člověk začíná. Bude to levnější, rychlejší (jeden svár dokola) a bude to zábava něco takového dělat. Sledovat při pálení jak pod rukama postupně vzniká něco neuvěřitelného je k nezaplacení...

Pro -fred-,
Pro vytvoření ornamentů (pokud se budeme bavit o celistvé kouli) DǓRAZNĚ doporučuji PLASMU, ve velice krajním případě možná "švajc" ale ten asi také ne (nerentabilní). S nějakým ručním řezáním (flexa a pod.) neuspějete, bude to zubaté, nevzhledné, neuděláte tam malé rádiusy, bude to více škody jak užitku, odradí a znechutí Vás to od další podobné práce.

V úvodu jste uvedl plasmu, takže to bude v pohodě.

Prosím -fred- rozepište trochu podrobněji co máte v úmyslu vytvořit. Potom se nám bude lépe radit.

Mohu Vám třeba navrhnout design podle Vašich představ když budete chtít.

Editoval Tigem (15-05-2016 08:35:46)

Offline

 

#13 15-05-2016 11:50:16

fred
Člen
Registrovaný: 18-10-2009
Příspěvky: 8

Re: JAK VYROBIT

Uvažuji o průměru 800 - 1000 mm. Koule by byla venku tak síla plechu 3mm. Vyřezávání by bylo ručně plasmou po nakreslení na kouli. Vím, že bude vznikat velký prořez (odpad) materiálu, ale soused si stále nedá "říct" a chce udělat takové ohniště. Návrh grafiky jsem mu ukázal, je to v ploše, ale snad to nebude velký problém s překreslením na kouli. Uvažoval jsem i o dovozu koule ze zahraničí, ale je to hrozně drahé. Zatím všem moc děkuji za rady a pomoc.

Offline

 

#14 15-05-2016 12:15:34

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 3193

Re: JAK VYROBIT

Nedělají se tyhle koule třeba z Cortenu či kdysi s Atmofixu? Materiálu, který venku koroduje jen pomalu a "dekorativně".
Mimochodem podobná koule je třeba v Ostravě u Nové Karoliny, umístěna venku, v podchodu z UANU směrem na Tieto jsou v podchodu stěny z takhle dekorativně vyřezávaného plechu a i u bodovy Tieta je z takového vyřezávaného zábradlí u venkovního chodníku.

Offline

 

#15 15-05-2016 12:19:17

ihlan
Člen
Místo: Nový Svet
Registrovaný: 11-05-2012
Příspěvky: 3211

Re: JAK VYROBIT

Este mu vysvetlit ze to bude riadna onania ked bude tahat popol cez parohy jelena...
dolu spravit padacie dvierka alebo malu mrezu inak by som to nechcel ani zadarmo wink


Link : Stavba kompresora www.bit.ly/2fywe1u  Lacne hobby CO2 zvaracky www.bit.ly/2EO3SQk Kukly www.bit.ly/2eSAlrB
Hladam zvaracku do XXX http://bit.ly/2wDObaP Pasove Pily www.bit.ly/2iOcpXj TIG www.bit.ly/2KdU02O
som pichlavy od narodenia a co je horsie picham z kazdej strany rovnako wink

Offline

 

#16 15-05-2016 14:10:30

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 3064

Re: JAK VYROBIT

fred napsal(a):

Uvažuji o průměru 800 - 1000 mm. Koule by byla venku tak síla plechu 3mm. Vyřezávání by bylo ručně plasmou po nakreslení na kouli. Vím, že bude vznikat velký prořez (odpad) materiálu, ale soused si stále nedá "říct" a chce udělat takové ohniště. Návrh grafiky jsem mu ukázal, je to v ploše, ale snad to nebude velký problém s překreslením na kouli. Uvažoval jsem i o dovozu koule ze zahraničí, ale je to hrozně drahé. Zatím všem moc děkuji za rady a pomoc.

skusil si sa niekde dopytovat po polgulovych klenutych dnach?

napr.
http://www.novel.sk/prislusenstvo-k-ruram/

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2227_prislusenstvo_dno1.jpg

MateriáIové prevedenie: STN 17241, 17248, 17249, 17348, 17349, 17251, 17255.
W.Nr. 1.4301, 1.4541, 1.4306, 1.4571, 1.4404, 1.4828, 1.4841, 1.4845


Polguľové dno.
Za tepla alebo za studena lisované (žíhané).
(Ri=0,5 Di)
Priemer vonkaší od 21,3 do 1300 mm.
Hrúbka steny od 1,0 do 100 mm.


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 AIR Professional, Speedglas 9100XXi

Offline

 

#17 15-05-2016 15:26:22

fred
Člen
Registrovaný: 18-10-2009
Příspěvky: 8

Re: JAK VYROBIT

Děkuji, to bude asi to pravé. V pondělí poptám cenu a pokud bude výhodná pro souseda tak je objednám. Děkuji

Offline

 

#18 15-05-2016 22:26:15

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4067
Web

Re: JAK VYROBIT

ihlan napsal(a):

inak by som to nechcel ani zadarmo wink

já áno, popel bych vysál vysavačem.
Jinak tyhle koule se vyskytují na čistírnách odpadních vod, jsou tři spojené, plavou na hladině sraček a nesou motor s vrtulí který míchá hovínka,
s koulí nelze ručně manipulovat, je těžká a není ji za co uchopit.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#19 16-05-2016 01:48:37

hubi
Člen
Registrovaný: 09-03-2011
Příspěvky: 91

Re: JAK VYROBIT

bylo by vhodné pane fred , doplnit do názvu vlákna :  plechovou kouli ,  nebo možno i : PLECHOVOU KOULI

Editoval hubi (16-05-2016 01:50:18)

Offline

 

#20 16-05-2016 07:52:27

Juggernault
Člen
Místo: Karlsbad
Registrovaný: 19-12-2010
Příspěvky: 1050

Re: JAK VYROBIT

Prodám (kouli) nádrz na PB obsah asi 1400L big_smile


Chtel bych nějakou hobby svářečku do garáže na smrkání prahu u auta a nejaký výfuk ale rád bych aby stím šel i nerezový a možná taky hliník a kolejnice vařit. Cloos MC4 333 ,Kemppi Minarc Evo 150,Cut60 ,Powwel 130P,
Na prodej:Powcon 400A,

Offline

 

#21 16-05-2016 21:49:55

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4067
Web

Re: JAK VYROBIT

foto?


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#22 16-05-2016 22:32:02

Juggernault
Člen
Místo: Karlsbad
Registrovaný: 19-12-2010
Příspěvky: 1050

Re: JAK VYROBIT

Nemám to doma takže foto bude buh ví kdy. mám dvě ... průměr nevím to si spočítá zájemce, stojí to na přivařených 3 nohách .


Chtel bych nějakou hobby svářečku do garáže na smrkání prahu u auta a nejaký výfuk ale rád bych aby stím šel i nerezový a možná taky hliník a kolejnice vařit. Cloos MC4 333 ,Kemppi Minarc Evo 150,Cut60 ,Powwel 130P,
Na prodej:Powcon 400A,

Offline

 

#23 16-05-2016 23:40:19

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4067
Web

Re: JAK VYROBIT

Juggernault napsal(a):

... průměr nevím to si spočítá zájemce, .

dle Pytagorase průměr cca 1,4m ? smile


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#24 17-05-2016 00:28:00

Juggernault
Člen
Místo: Karlsbad
Registrovaný: 19-12-2010
Příspěvky: 1050

Re: JAK VYROBIT

Tak nějak big_smile  na ohniště je to tak na prase big_smile


Chtel bych nějakou hobby svářečku do garáže na smrkání prahu u auta a nejaký výfuk ale rád bych aby stím šel i nerezový a možná taky hliník a kolejnice vařit. Cloos MC4 333 ,Kemppi Minarc Evo 150,Cut60 ,Powwel 130P,
Na prodej:Powcon 400A,

Offline

 

#25 17-05-2016 07:12:18

FF
Člen
Registrovaný: 27-07-2010
Příspěvky: 518

Re: JAK VYROBIT

bourač napsal(a):

Juggernault napsal(a):

... průměr nevím to si spočítá zájemce, .

dle Pytagorase průměr cca 1,4m ? smile

...páni Archimédés a Ludolph van Ceulen sa musia v hrobe obracať...


Fronius TransPocket 1500 & Formica ForMIG 289 & Migatronic MIG 305 Mk III & Abicor Binzel (Kurt Haufe) RM 25 & Speedglas 9100V

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče