SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 19-10-2016 14:52:34

pepek999
Člen
Registrovaný: 19-10-2016
Příspěvky: 2

Svarovani hlinikovych slitin s vysokyn obsahem medi

prosim o radu, jakym zposobem svarit stary blok motoru  ( 1928 ) slozeny z Al 82,5%, Cu 9,2%, Si 1,6%, Zn 4,3%, Fe 1,5% - ostatni prvky ve stopovem mnozstvi. vim, ze to za morem svaruji, ale my narazime na problem prasklin v tepelne ovlivnene oblasti. varili jsme s dratem 4043 - AlSi5,  predehrivame na 300 C, pomalu dochlazujeme a praskliny se vzdy objevi. ma nekdo s timto materialem zkusenosti ? dekuji.
nasel jsem pridavny material ML2319 s 6% medi - byl by na to vhodny ?

Offline

 

#2 19-10-2016 17:10:22

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1074

Re: Svarovani hlinikovych slitin s vysokyn obsahem medi

AlSi5 je na tyto slitiny nejlepší materiál, protože je tam vad nejméně. Trhliny, ale i póry, budou vždy, otázkou je jen kolik vad je ještě akceptováno.
Jste si jistý, že to za mořem opravdu svařují, tzn. tavný proces? Není to pájené plamenem, tzn. difúzní spoj?
Zkuste to plamenem pájkou AlSi12 s příslušným tavidlem. Třeba Fontargen A407L s pastou F400MD.

Offline

 

#3 19-10-2016 17:37:51

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3564

Re: Svarovani hlinikovych slitin s vysokyn obsahem medi

Prakticky všechny Al slitiny s obsahem Cu nad 3% patří mezi obtížně svařitelné, což ve skutečnosti znamená, že jsou nesvařitelné běžnými metodami. Mám velmi nepříjemnou zkušenost s materiálem Certal s 4,5% Cu, kde se vzorky se sváry po několika dnech samovolně rozpadaly na stole.

Offline

 

#4 19-10-2016 19:02:18

pepek999
Člen
Registrovaný: 19-10-2016
Příspěvky: 2

Re: Svarovani hlinikovych slitin s vysokyn obsahem medi

dekuji za dobry napad, o pajce AlSi12 jsem cetl, ale ma teplotu taveni okolo 580 C. nebude puvodni material praskat samovolne po vychladnuti z teto teploty. ty trhliny co se nam delaji nejsou vzdy na okraji svaru ani primo v housence. je to praskly material napr. podel housenky - ve vzdalenosti 1cm od ni, tedy v miste, ktere nybylo vubec natavene. predem dekuji za nazor.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS