SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 04-11-2016 18:05:53

valfren
Člen
Registrovaný: 22-01-2015
Příspěvky: 137
Web

Pájení Mosazných tvarovek s ocelí

Dobrý den , potřebuji připájet mosazné vodovodní tvarovky k ocelovému vzdušníku , zkoušel jsem to na vzorku, obyčejným drátem s tavidlem z globusu za pár kaček a nešlo to chytalo se to jen na ocel a na spoj dvou mosazných tvarovek se to nechytlo vůbec až začla i hodně porovitost , chci se proto zeptat při jaké teplotě se přidává drát (pájka) a jaký je postup , co si mám pořídit jaké tavidlo a pájku na tyhle spoje ? děkuji.


Zkušenosti s : Alfa in 280 Major HD , Elektrokov JS-90, Autogen

Offline

 

#2 04-11-2016 22:35:54

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1645
Web

Re: Pájení Mosazných tvarovek s ocelí

Lepší by bylo použít stříbrnou pájku alespoň s 30% stříbra s odpovídajícím tavidlem. Ta má menší bod tání než mosaz i lepší zatékavost a smáčivost. Zde najdete: http://www.bohler-uddeholm.cz/media/Paj … targen.pdf

Offline

 

#3 04-11-2016 22:58:26

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2269

Re: Pájení Mosazných tvarovek s ocelí

Já dost dobře nechápu proč na ocelový vzdušník pájet mosazné tvarovky. Vhodnější by bylo navařit ocelové. Pokud je důvodem přechod na nerezové potrubí, pak navařit přechodovkou nerezový nátrubek. Pokud to má nějaký skutečný důvod tak jak píše Frank.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#4 05-11-2016 07:15:53

valfren
Člen
Registrovaný: 22-01-2015
Příspěvky: 137
Web

Re: Pájení Mosazných tvarovek s ocelí

Důvod je takový že sem na vzdušník chtěl navařit ocelové ale ty prý nejsou k dostání ve velikosti kterou potřebuji (1/4") , tak mi prodavačka nabídla pouze mosazné tak sem si řekl že by to ještě mohlo jít připájet , nešla by použít mosazná pájka ? je pro mě daleko více dostupnější a mám sní více zkušeností než se stříbrnou , sní jsem nikdy nepracoval .


Zkušenosti s : Alfa in 280 Major HD , Elektrokov JS-90, Autogen

Offline

 

#5 05-11-2016 07:57:55

waltr
Člen
Registrovaný: 19-03-2012
Příspěvky: 146

Re: Pájení Mosazných tvarovek s ocelí

Kus trubky -závitnice nebo závitník ,uřezat na potřebnou délku a přivařit.


Einhel 160 plus usměrňovač domácí výroby
Stahlwerk AC/DC plasma WIG 200P S
Autogen velký a malý s PB

Offline

 

#6 05-11-2016 09:05:52

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2269

Re: Pájení Mosazných tvarovek s ocelí

Valfren: sháněl bych ocelovou, jak píše waltr. Při použití mosazi se jedná z hlediska tvarovky o sváření a z hlediska nádoby to je pájení. Mosazná tvarovka a příd. drát mají stejnou teplotu tavení. Navíc v tomto případě málo hmoty v mosazi, hodně hmoty v oceli, která se musí ohřát. Použití Ms bude z tohoto důvodu velmi náročné. Doporučil bych, když není k dispozici návarek 1/4"  požít   3/8 a dát redukci 3/8/1/4. Také se to bude lépe svářet.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#7 05-11-2016 16:43:58

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3421

Re: Pájení Mosazných tvarovek s ocelí

Dnes ráno jsem byl v Bauhausu a měli tam "černé" trubky s venkovním závitem na obou koncích dlouhé od 100 po 1000 mm. Z toho jsou dva návarky jak vyšité. Nikdy! bych nepoužil nálepek  z mosazi pro trvalé použití, zvlášť na vzdušníku.

Offline

 

#8 05-11-2016 17:05:31

Discovera
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 07-06-2009
Příspěvky: 853

Re: Pájení Mosazných tvarovek s ocelí

Fero centrum a jim podobné nabízí závitovou mufnu kolem 20Kč/kus  http://eshop.manver.cz/foc270-1-1-4-mufna/  a ta padne jak ulitá do trubky o číslo větší. Mám závitovou sadu ale proč bych se s tím drbal...zasuň do trubky nech ze 3mm venku a obvař TIGem nebo COčkem a je vyřešeno.
Pokud chceš kolena kup ocelové a mufnu řízni na polovic a vsuň a obvař.

Editoval Discovera (05-11-2016 17:07:22)


AlfaIN PEGAS MIG 200 PFC MAN + hořák ABIMIG AT 255 LW + krk na 155,  10l lahev směska M21, 2x 20l CO2, 6L CO2.  Tuson Pegasus 160 AC/DC HP, hořák WP9F, WP17, WP18F vodní chlzení vlastní výroby, Kowax 820 SpeedAir,  Kowax 820 samostatná,  1x 10l + 4x 20l lahev Argon, Plazma Berlan BPS 40 + hořák AG-60, Dnipro-M  SAB-210, Autogen,  TecnoMig 200GD , TecnoTig 205 AC/DC Puls

Offline

 

#9 08-11-2016 18:27:38

valfren
Člen
Registrovaný: 22-01-2015
Příspěvky: 137
Web

Re: Pájení Mosazných tvarovek s ocelí

tak jsem v Bauhausu koupil tu trubku bohužel měli nejmenší 1/2" tak sem jí zredukoval na potřebnej rozměr , bohužel je pozink ale poradím si stím , budu to svářet Autogenem , jinak z toho Manver jsme chtěl objednat maj tam vše co bych potřeboval ale nejde to tam pro soukromníky hmm ty Discovere z té stránky máš možnost objednat ?


Zkušenosti s : Alfa in 280 Major HD , Elektrokov JS-90, Autogen

Offline

 

#10 08-11-2016 18:40:04

Tazz
Člen
Místo: Praha-Východ
Registrovaný: 05-08-2011
Příspěvky: 159

Re: Pájení Mosazných tvarovek s ocelí

Zkus jakýkoliv obchod pro instalatéry. mají přímo černé trubky se závitem, případně závit vytočit. Kupoval jsem to u ptáčka a V+Tmat, ale to je kolem Prahy.


Kühtreiber TIG 315 AC/DC P, vodník K315W, Gama 1550

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS