SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 08-12-2018 21:09:16

Robi G
Člen
Registrovaný: 15-09-2014
Příspěvky: 978

Re: rezanie zavitov

Na konštrukčnú 11373 sa zle reže závit. Ťažko dosiahnuť pekný povrch.

Offline

 

#27 08-12-2018 21:20:34

Krupp
Člen
Místo: Těšín
Registrovaný: 03-01-2011
Příspěvky: 72

Re: rezanie zavitov

Aáha
Na soustruhu to nepůjde, je to táhlo 3m, na konci ohnuté cca 25cm 40° (prostup trámem) a tady potřebuju udělat ten závit. Na druhé straně je navařovací napínák din1480. (a dvě takové proti sobě do uhopříčky stodoly)
Bylo to dělené asi nůžkama pač ty konce byly zdeformované tak jsem je uřízl a pak teprve dělal náběh. Matroš nevím, kruhová ocel z hutních materiálů. Očko mám HSS, nějaké české za 400 doufám že tady problém není. S kolmostí jsem problém měl, zkusím ještě pečlivěji udělat náběh a postupovat pomalu jak radíte.

Díky moc!

Offline

 

#28 08-12-2018 21:33:31

emanuel1200
Člen
Registrovaný: 27-03-2013
Příspěvky: 184

Re: rezanie zavitov

není lepší koupit závitovku  nařezat na délku závitu a navařit?

Offline

 

#29 09-12-2018 13:00:34

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 1852
Web

Re: rezanie zavitov

japa napsal(a):

Doraz není potřeba, závitořezné reverzační hlavy mají nastavitelnou momentovou spojku, takže po dojetí závitníku na dno se zastaví a zpětným pohybem se vrátí zpět.

A vvo tom ty závitořezné hlavy jsou.v průchozích děrách jich netřeba,tam je to zbytečný luxus,ale u slepých děr to má v případě stovek závitů rozhodně své opodstatnění kor když závituju už hotový kus v hodnotě několik set tisíc.Když tam někdo nechá v díře zalomenej závitník je to opravdu na zabití.


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#30 09-12-2018 16:06:42

Charon
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 17-08-2014
Příspěvky: 431

Re: rezanie zavitov

emanuel1200 napsal(a):

není lepší koupit závitovku  nařezat na délku závitu a navařit?

Docela elegantní řešení, ale nedojde při tom v důsledku ohřátí materiálu ke ztrátě pevnosti?

Offline

 

#31 09-12-2018 16:40:56

Atlan
Člen
Registrovaný: 18-07-2011
Příspěvky: 1143

Re: rezanie zavitov

Skor by si sa mal pytat ci ten stift je zvaratelny.

Offline

 

#32 09-12-2018 16:47:10

pavol.sk
Člen
Místo: Prievidza
Registrovaný: 21-04-2010
Příspěvky: 2495

Re: rezanie zavitov

vecsinou su zavitouky vyrobene z konstrukcnej ocele...nic specialne takze zvaranie by nemal byt problem a straty pevnosti by som sa vobec nebal...samotny material zavitoviek neni nic moc

Editoval pavol.sk (09-12-2018 16:47:45)

Offline

 

#33 09-12-2018 16:48:45

emanuel1200
Člen
Registrovaný: 27-03-2013
Příspěvky: 184

Re: rezanie zavitov

Jak píše atlan je li kulatina kterou máš je svařitelná.
Předpokládám ,že máš běžně dostupnou kulatinu a ta je 11 373 max 11523 obě jsou svařitelné a klidně můžeš koupit závitovku 8.8 pevnost .

Offline

 

#34 09-12-2018 17:36:58

Atlan
Člen
Registrovaný: 18-07-2011
Příspěvky: 1143

Offline

 

#35 09-12-2018 18:13:28

Krupp
Člen
Místo: Těšín
Registrovaný: 03-01-2011
Příspěvky: 72

Re: rezanie zavitov

Díky pánové za cenné rady, ale obávám se že zbytečně.
Takto to celé vypadá:
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2538_stodola2.jpg
Teď se celá stodola lehce kácí na stranu (výchylka nahoře na sloupku cca 10-15cm.

Samozřejmě má to spoustu řešení.. se závitovkou, s pásovinou místo táhel.. ohnout závitovku a naplocho přivařit ke kulatině... zvažoval jsem vše a nakonec to udělal takto. Mám koupenou ještě pásovinu 30x5 , mohl bych ji navařit a ohnout ale zase dělat tam oko a zeslabovat průřez moc nechci.
První závit mi vyšel pěkně, ty další horší. Spíš jsem se chtěl ujistit že někde nepostupuji blbě. Dám si přístě víc záležet.

Offline

 

#36 09-12-2018 22:53:39

jirkalesik
Člen
Registrovaný: 19-04-2009
Příspěvky: 246

Re: rezanie zavitov

Jak je ta stodola velká? Bude ta 14ka kulatina stačit? Jaký je důvod posunu, sedá si jedna strana nebo se to celé naklání? Konzultoval jsi to s někým. Foto by nebylo?

Offline

 

#37 09-12-2018 23:27:02

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3288
Web

Re: rezanie zavitov

zvolil bych jiné řešení - ocelová lanka + napínáky.
Jestli už máš v trámech díry - nějaký oka se závitem + velký podložky. Lanem to elegantně stáhneš do původní pozice, přidal bych lana i do opačného směru - zavětrovat do kříže.
Pokud máš dvě táhla spojená navařovacím napínákem (tedy cca 6m) moc velký objekt to není. Délku lana si pohodlně nastavíš lanovými svěrkami (vytvoříš oka)…
Vlastně ani nepotřebuješ napínáky - stodolu stahneš do pozice pomocí upínací kurty s ráčnou, namontuješ lanko, povolíš kurtu. Atd...


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#38 10-12-2018 17:25:03

Krupp
Člen
Místo: Těšín
Registrovaný: 03-01-2011
Příspěvky: 72

Re: rezanie zavitov

Důvod je že základy jsou víc než 100 let staré, ze slepičího betonu, stodola je ve svahu. Ty základy se pomalu vyvrátily popraskaly. rozměr cca 12x8m, tři "lodě" (boky + průjezdný střed). Budu to dávat do všech kromě vjezdu.
Nejlepší by samozřejmě bylo to rozebrat, udělat nové základy atd.. ale protáhla se rekonstrukce baráku a ještě dlouho potrvá, takže ta má přednost. Tohle jen stabilizovat - můžu si hrát i teď když je barák zazimovaný.
Největší síla tam jde při větším náklonu, až to trochu srovnám tak by tam síla neměla být žádná. Nejvíc to zatěžuje střecha z tašek, jinak tam nic není. Fi 14 bude určitě ok, to spíš ty moje svary budou slabina smile Ikdyž teď se mi docela povedly.
Lano jsem uvažoval jako první ale rozmluvili mi to na tzb.cz. Matroš je nakoupený, jen to dodělat. (zatím mám dvě pole)

Offline

 

#39 10-12-2018 17:36:01

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 1870

Re: rezanie zavitov

Když jsem řezal závity na větší průměry (M10 a více), nejlíp se mi na mazání osvědčila fermež nebo i řepkový olej. S běžným motorovým olejem to šlo o poznání hůř.

Offline

 

#40 10-12-2018 18:11:59

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3288
Web

Re: rezanie zavitov

na třískové obrábění všeho druhu (mimo pilování pilníkem) jedině příslušné emulze, nebo - řepkový olej, klidně ten co maj v Lidlu. Motorový maže, nepodporuje řezání.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#41 10-12-2018 19:20:12

Atlan
Člen
Registrovaný: 18-07-2011
Příspěvky: 1143

Re: rezanie zavitov

Tak snad kupit rrzny olej. Ale ked ma niemto potrebu zasrat si vercajk repkovym olejom smelo do toho.

Offline

 

#42 10-12-2018 20:20:21

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 1870

Re: rezanie zavitov

Řezný olej (i na vrtání) používám tento, je dobrý, ale stejně se mi zdá na závity ta fermež lepší. Pokud se nedělají desítky kusů, nevidím problém opláchnout pak závit a očko benzínem, je to práce na minutu.
https://www.naradi-vesely.cz/olej-mwf-r … s0uaba8e15

Offline

 

#43 10-12-2018 20:43:19

Krupp
Člen
Místo: Těšín
Registrovaný: 03-01-2011
Příspěvky: 72

Re: rezanie zavitov

Koupím tedy emulzi, diky!

Offline

 

#44 10-12-2018 20:46:26

davor
Člen
Místo: MSK
Registrovaný: 15-03-2017
Příspěvky: 283

Re: rezanie zavitov

Už jste někdo vyzkoušeli ovčí lůj na řezání závitů v (čistém, ne slitinách, dural apod.) hliníku? Dostupné, levné, nesmrdí víc, než běžná závitořezná chemie.


Telwin Tecnica 144, [url=http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?pid=110195#p110195]MacAllister MSMW200A[/url], Proteco P800E-C, ERS-50, Meva Pb :-)

Offline

 

#45 10-12-2018 23:32:31

pavol.sk
Člen
Místo: Prievidza
Registrovaný: 21-04-2010
Příspěvky: 2495

Re: rezanie zavitov

neviem ci to pisal niekto tu na fore ale na hlinikove zliatiny atd je vraj paradna lojova pasta ktora je povodne urcena na lestenie https://www.kovonastroje.cz/sk/Lesteni- … va%20pasta

Offline

 

#46 11-12-2018 08:04:10

Welda
Člen
Registrovaný: 23-04-2017
Příspěvky: 446

Re: rezanie zavitov

Když už jsme u toho loje. Hovězí lůj je výborný na šrouby, které jsou pro použití ve venkovních podmínkách. Ono se říká, že každý šroub někdy zarezne. Pokud se před utažením namatlá hovězím lojem, půjde povolit i kdyby na něj působila silniční sůl anebo vysoká teplota. Tuto radu jsem dostal od fíry z parní lokomotivy, mám to odzkoušeno a mohu potvrdit. Podle konzistence si myslím že obdobně se bude choval i ovčí lůj. Je to zadarmo, na to nemá žádná chemie.


Nechtěným efektem vývoje techniky je zviditelnění diletantů.

Offline

 

#47 11-12-2018 08:33:37

Atlan
Člen
Registrovaný: 18-07-2011
Příspěvky: 1143

Re: rezanie zavitov

Akde ide ten loj kupit.

Offline

 

#48 13-12-2018 07:15:19

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 3097

Re: rezanie zavitov

Dnes skoro 80-tiletý celoživotní soustružník mi radil jeho mazání - obyčejné vepřové sádlo . No , ale stále platí základ , na materiál neurčený na obrábění neuděláš se zárukou pořádný závit a tečka .

Offline

 

#49 14-12-2018 15:15:13

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2106

Re: rezanie zavitov

Bobobo. Obyčejné vepřové sádlo je dobré možná na závity, ale ještě lepší je na chleba. Na závity stačí i obyčejné WD40. My v práci používáme vrtací a řezný olej od Forchu...


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#50 14-12-2018 15:23:51

Robi G
Člen
Registrovaný: 15-09-2014
Příspěvky: 978

Re: rezanie zavitov

V neďalekej predajni nástrojov majiteľ ponúka pastu na rezanie závitov. Vyrába ju sám a je to vlastne loj s grafitom. Keď režem závit do niečoho tvrdšieho s olejom závitník len tak tak že nezalomím , s touto pastou to ide neporovnateľne lepšie. Výborný je aj Cimtap.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS