SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 14-02-2017 18:51:00

Haufra
Člen
Registrovaný: 08-07-2007
Příspěvky: 128

CuSn6

Už dlouhé roky provádíme návary bronzí.Brali jsme stale od jednoho výrobce a nebyli s tím problémy.Vedení přišlo s tím ,že se má šetřit a objednalo od jiného výrobce ,udajně levnější cívlky drátu průměr 1,6 CuSn6 .Při navařování po opracování a udělané kapilárce se objevila malá porezita.Přemýšleli, jsme jestli nemáme špatnné pokrytí ochraným plynem,případně někde nevzlíná vlhkost z vodou chlazené hubice,nebo špatná kvalita argonu.Nic se nenašlo,stačilo vyndat civku s tímto drátem,dát tam námi dlouho ověřený a vše ok.Odborníci  co bylo tomu drátu..vařil pěkně atesty měl všechny tak co mu chybělo či přebývalo.

Offline

 

#2 14-02-2017 19:26:43

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3330
Web

Re: CuSn6

zeměpisná délka? (central Jurop/dálný východ)
promiň Haufro - nemoh jsem si pomoct smile


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#3 14-02-2017 20:45:18

Haufra
Člen
Registrovaný: 08-07-2007
Příspěvky: 128

Re: CuSn6

Píšou na balení made in France....ale kde je původ výroby drátu....

Offline

 

#4 14-02-2017 20:48:42

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3571

Re: CuSn6

S vysokou pravděpodobností se jedná o nečistoty, které při průchodu obloukem plynují. Také by tam mohla být zvýšená úroveň vodíku. Máte-li atest v úrovni aspoň 3.1, máte velkou naději na reklamaci takového drátu. Pokud kvůli ceně berete drát v úrovni 2.2 máte docela smůlu.

Offline

 

#5 14-02-2017 20:55:36

Haufra
Člen
Registrovaný: 08-07-2007
Příspěvky: 128

Re: CuSn6

Drát si odvezli ,divily se že všude jsou spokojený,takový ty známý keci.O tom jaký drát bohužel já nerozhoduji,ale je už zase zpátky ten od bedry a vše ok jak minimálně 20let užívání předtím.Dík za reaci na otázku

Offline

 

#6 14-02-2017 21:00:32

Haufra
Člen
Registrovaný: 08-07-2007
Příspěvky: 128

Re: CuSn6

Jo ta bedra ma atest v 3.1 tak doufám že ty frantíci měli stejný,ale nevím.

Offline

 

#7 15-02-2017 12:49:59

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 953

Re: CuSn6

Zahraniční firmy obvykle dávají vždy atest 3.1. Pouze Esab Vamberk dává zdarma atest 2.2, což není žádný atest, pouze opsaný katalogový list, který nic nevypovídá o konkrétně použitém materiálu. Atest 3.1 B na konkrétní tavbu je u Esabu placen a stojí cca 3000 Kč.

Offline

 

#8 15-02-2017 16:09:07

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1074

Re: CuSn6

I na 2.2 může být přesná chemická analýza jako na 3.1. Rozdíl je pouze v tom, kdo jí dělá. Dle EN 10204 2.2 dělá zkušební orgán závislý na výrobě, zatímco 3.1 zkušební orgán nezávislý na výrobě.
A mastnota, zbytky po tažení, atd. v analýze určitě nebudou.
Navíc záleží na dodavateli. Na vlastní oči jsem viděl dva atesty pro G3Si1 kategorie pod 30,- Kč/kg, jeden ze Slovinska a druhý z Číny, kde vrubovky při -50°C přesahovali 120J!!! To bych si ani u osvědčeného Böhler EMK 6 nedovolil tvrdit, natož napsat na atest.
Takže tolik k "ceně" těchto dokumentů. 

jirkati napsal(a):

S vysokou pravděpodobností se jedná o nečistoty, které při průchodu obloukem plynují. Také by tam mohla být zvýšená úroveň vodíku. Máte-li atest v úrovni aspoň 3.1, máte velkou naději na reklamaci takového drátu. Pokud kvůli ceně berete drát v úrovni 2.2 máte docela smůlu.

Offline

 

#9 15-02-2017 16:41:52

Haufra
Člen
Registrovaný: 08-07-2007
Příspěvky: 128

Re: CuSn6

I na ten nový drát byl 3.1.Chtěl bych se zeptat na názor,když ted odsoustružíme ten návar, na jaký průměr.Na ten co mělo před navařováním,případně jak velká bude asi vrstva ovlivněná starým návarem,aby se šlo pod puvodní rozměr.Návar se provádí na 2 vrstvy.První se soustruží aby bylo 1,5-2mm na plochu dle požadavku na velikost návaru.Pak je kapilárka a další vrstva.Potom přesoustružení na daný rozměr plus přidavek na brus a znovu kapilára a v tom momentě se objevila ta porezita,odhadem 10 poru na ploše ve čtverci 10cm krát 10cm.První vrsva čistá.To samý se nám ted stalo na malých válečkách při tig návaru tím stejným drátem.První dotaz byl na mig .Díky za vaši reakci.

Offline

 

#10 15-02-2017 17:00:40

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3571

Re: CuSn6

Pokud byla 1. vrstva skutečně čistá není důvod se dostávat pod ni. Stejně to budete muset na jednom kusu vyzkoušet.

Offline

 

#11 15-02-2017 18:09:55

Haufra
Člen
Registrovaný: 08-07-2007
Příspěvky: 128

Re: CuSn6

Ok myslím, že tu bronz nechali stočit pryč celou, tak uvidím asi zítra to bude na návar .Dík

Offline

 

#12 17-02-2017 18:43:05

Haufra
Člen
Registrovaný: 08-07-2007
Příspěvky: 128

Re: CuSn6

Takže bronz pryč,kapilárka základního materiálu.Po bronzi jsou malé trhlinky v základním materiálu,takže ješte osoustružit pryč,a prvně udělat 1 vrstvu ocelí. Přetočit na rozměr a pak znovu kapilára a konečně ten bronz.Jo tak to dopadá, když chce někdo šetřit na čem nemá.

Offline

 

#13 17-02-2017 20:35:22

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1716
Web

Re: CuSn6

Haufra napsal(a):

Takže bronz pryč,kapilárka základního materiálu.Po bronzi jsou malé trhlinky v základním materiálu,takže ješte osoustružit pryč,a prvně udělat 1 vrstvu ocelí. Přetočit na rozměr a pak znovu kapilára a konečně ten bronz.Jo tak to dopadá, když chce někdo šetřit na čem nemá.

Mohu se z čiré zvědavosti zeptat? Ten základní materiál je ocel válcovaná, nebo litá? My jsme totiž ve firmě navařovali Al bronze na šoupátka ventilů pro speciální zákazníky na litou ocel WCB, kde navařená vrstva musela být prostá všech vad. Dělal se po hrubém obrobení PT test a také jsme řešili tento problém s defecty, většinou porositou. Po odsoustružení vrstvy základního mat. a návaru ocelovým návarem, opracováním a poté návaru bronzem to bylo podstatně s menším počtem vad. Při návarech na kovanou ocel A105 nebyl problém.

Offline

 

#14 18-02-2017 16:03:44

Haufra
Člen
Registrovaný: 08-07-2007
Příspěvky: 128

Re: CuSn6

Je to píst někde do Bohumína průměr  hlavy asi 630mm.Tělo se naváří nerezovou páskou pod tavidlem a hlava drátem CuSn6.Myslím  si že je to náš výkovek.Je to pár let co jsme měli taky návar kulových misek o průměru asi 400mm Cu Al8, někde do dolů na velkorypadla asi 40 kusů.Čistá vrstva návaru 6mm dle požadavku a asi u 6 misek se to trhalo ze základního materiálu.Poresita byla tak max 2-3 pory na misku.Některá miska s těch 6 až natřetí návar byla ok,že se netrhaly.Před vánoci jsme měli jednu pístnici na repase průměr asi 500,hlava CuAl8 návar byl bez poru.U repase děláme vždycky 1 vrstvu ocelí na stočený pruměr a pak bronz .To očem jsem psal byl nový kus.U nás chtějí kapilárku na všech návarech bronzí a nerezí někdy i po brusu.

Offline

 

#15 18-02-2017 16:49:53

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1716
Web

Re: CuSn6

Aha. Díky za info. Tak vy jedete skutečně ve velkém. My jsme vždy dělali jen pár kusů párkrát za těch 25 let co jsem u firmy pracoval. Pouze návary sedel na šoupata ventilů na zemní plyn. Maximální průměr 600mm a šíře sedla asi 50mm. Síla navařené vrstvy po obrobení cca 6mm. Jako ochranný plyn jsme používali mix Ar - He 50/50.  V podstatě potvrzujete to co jsem chtěl vědět. smile

Offline

 

#16 18-02-2017 18:09:08

Haufra
Člen
Registrovaný: 08-07-2007
Příspěvky: 128

Re: CuSn6

Není toho tolik , bývalo toho víc.Semtam malá miska pro šmerala a nějaká pístnice repas.Dřív byli písnice repase na slovensko na otvírání vrat zdymadel gabčikovo,repase pístnic až 6 metru dlouhých asi bilina doly atd.Ted toho moc není.Spíš výroba hydraulických lisu pro automotive,benteler , diefenbacher ... a pro kovošroty .....

Offline

 

#17 12-03-2017 14:02:40

Haufra
Člen
Registrovaný: 08-07-2007
Příspěvky: 128

Re: CuSn6

A je hotovo.Navařený 2 vrstvy CuSn6 bez jediné vady při kapilárce.Tělo páskou nerez pod tavidlem 30x0,5mm pak brus různé drážky atd.Akorát škoda peněz za těch 6 klubíček CuSn6 které se odsoustružily do šrotu...Poučení šetřit za každou cenu se nevyplácí a papír s všemi atesty neznamená stejnou kvalitu výrobku.My se ztěch různých atestů,razítek apod. papíru jednou po....m.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS