SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 22-02-2017 15:05:14

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 1772

Vyřezání závitů do nerezu

Zdravím všechny, potřebuji vyřezat 6 závitů M5 do nerezové oceli a tento závitník mám jen strojní HSS. Všeobecně se udává, že na nerez není vhodný a doporučuje se výhradně HSSE s 5%Co. Dá se těch pár závitů vyřezat i s ním, nebo o závitník přijdu a stejně budu kupovat HSSE? Sice bych ho měl "na pak", ale jeden závit by mně teď vyšel na cca 60 Kč. Díky za každou radu.

Editoval Zdenek11 (23-02-2017 16:55:17)

Offline

 

#2 22-02-2017 15:35:54

fmodel
Člen
Registrovaný: 21-11-2014
Příspěvky: 468

Re: Vyřezání závitů do nerezu

pokut to není závitník ze sady vše za 69Kč a je to opravdu HSS a ne RO tak nevidím na těch pár závitů problém.

Offline

 

#3 22-02-2017 15:53:51

milosak
Člen
Místo: P - z
Registrovaný: 15-04-2013
Příspěvky: 446

Re: Vyřezání závitů do nerezu

pokud není materiál ext. silný, tak určitě


Likvidace bezpečnostních systémů.

Offline

 

#4 22-02-2017 16:00:10

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 1772

Re: Vyřezání závitů do nerezu

Je to ještě starý poctivý Narex a materiál je silný 3 mm. Ptám se proto, že třeba standardním vrtákem HSS nerez prakticky neprovrtám, pár vrtáků jsem už odepsal, než jsem si začal kupovat ty s Co.

Offline

 

#5 22-02-2017 16:36:02

Juggernault
Člen
Místo: Karlsbad
Registrovaný: 19-12-2010
Příspěvky: 874

Re: Vyřezání závitů do nerezu

vrtám nerez normálním HSS bez problému . i 20mm .Pokud to nejde je tupý.A je logické že nevydrží tak dlouho ostrý. a také nižší ot.
Normálním závitníkem HSS do 3mm plechu také bez problému pokud už není tupý.Ale je lepší nějaký Garant na nerez.


Chtel bych nějakou hobby svářečku do garáže na smrkání prahu u auta a nejaký výfuk ale rád bych aby stím šel i nerezový a možná taky hliník a kolejnice vařit. Cloos MC3 333 ,Kemppi Minarc Evo 150,Cut60 ,Powwel 130P,
Na prodej:Powcon 400A,

Offline

 

#6 22-02-2017 17:15:32

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2280

Re: Vyřezání závitů do nerezu

Pokud je zavitnik ostrý (idealně nový) a použiješ idealně řezny olej pak neni co řešit(za předpokladu spravneho ∅ předvrtaneho otvoru a sraženych hran).Pokud začne zavitnil "lupat" opatrne ho vytočit ven a použít ostrý.


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#7 22-02-2017 17:34:00

alll
Člen
Místo: ...
Registrovaný: 12-09-2009
Příspěvky: 3583

Re: Vyřezání závitů do nerezu

používame na řezaní zavitu strojni zavitniky kobaltové a nejakou pastu lepe maže při zezaní zavitu do nerezu..


TIGER 205  / BINZEL MB 24/gama 160

Offline

 

#8 22-02-2017 17:35:49

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2352

Re: Vyřezání závitů do nerezu

Já mám jen vrtáky HSS a závitníky HSS a vrtám a řežu závity i do nerezu. Při vrtání musí být vrták ostrý, malé otáčky mazat. S řezáním závitu to je jak napsal Honza. Když to moc svírá (lupe), tak vyšroubovat dokud to jde.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Online

 

#9 22-02-2017 18:00:48

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 1499

Re: Vyřezání závitů do nerezu

mne sa osvedcila
https://eshop.wurth.sk/is-bin/INTERSHOP … FEGm4p045D

aj hss vrtakom a tou pastou vyvrtam dieru do nerezu
a samozrejme nizsie otacky...kludne aj polovicne oproti beznej oceli

Editoval rcp (22-02-2017 18:08:07)


Fronius MagicWave 3000 Job + FK 2500 FC + TTW 3000AF
Fronius MagicWave 230i + CU600t + THP300i + TTB300A/P
Fronius TransSteel 2200 + MTG 2100
Fronius Vizor 4000 AIR Professional, Fronius Vizor 3000 AIR Professional, Speedglas 9100XXi

Offline

 

#10 22-02-2017 18:50:15

pavol.sk
Člen
Místo: Prievidza
Registrovaný: 21-04-2010
Příspěvky: 2408

Re: Vyřezání závitů do nerezu

vrtaky z lidla do kovu v plechovej krabicke...bezproblemove vrtanie nerezovych plechov,zavitnik to prezije no keby si cchel vrtat slepe diery do vacsej hlbky tak pouzit radsej zavitniky priamo urcene na "nerez"

Offline

 

#11 22-02-2017 18:59:16

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3006
Web

Re: Vyřezání závitů do nerezu

jeli ten závitník ostrý půjde to, pokud není nepomůže žádné mazání - zadře se.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#12 22-02-2017 21:07:03

Kramlik
Člen
Registrovaný: 21-08-2010
Příspěvky: 572

Re: Vyřezání závitů do nerezu

fmodel napsal(a):

pokut to není závitník ze sady vše za 69Kč a je to opravdu HSS a ne RO tak nevidím na těch pár závitů problém.

dobrý den pane fmodel, nějak jste to popletl ty pojmy  -RO- a -HSS- a nebo doporučujete něco o čem víte PRD lol


RO je zkratka -Rychlořezná OceL- a HSS je zkratka -High Speed Steel- takže taky rychlořezná ocel jen je to anglicky

závitníky sadové jsou určeny pro ruční závitování tudíž není nutné je vyrábět z RO-(HSS) ale dělají se znástrojových ocelí  -NO- závitník z nástrojové oceli se pozná tak že je tam napsáno NAREX M5 (nebo jiný závit) závitník z rychlořezné oceli se pozná tak že je tam napsáno NAREX M5 (nebo jiný závit) a dále je tam HSS zkrátka závitník kde není uveden materiál nástroje je vždy jen nástrojová ocel podle tabulek by se mělo jednat o oceli 19221, 19422, 19436 (samozřejmě platí u narexu, né u čínských šmejdů, tam se to vyrábí z toho co právě vyteklo z pece), dál teda se závitníky vyrábí, respektive vyráběli! i z už vzpomínané HSS oceli 19856 Maximum Special a to pro účely strojního závitování.. dnes se závitníky vyrábí taky ale z čeho to neví beztak ani výrobce ale taky se nanášejí různé povlaky jak by lajk řekl různé barvičky šedé žluté atd a tam je už použití a výkon úplně jinde ale taky cena je jiná jak by se řeklo taková "kurva Halík vyšší, VYŠŠÍ hmm

jinak teda k dotazu, ocel HSS je určena pro obtížně obrobitelné materiály a velké výkony čili závitník z ní vyrobený je i na tu nerez pokud je závitník ostrý a správně předvrtaný průměr dírky tak to půjde a pokud je to jen do plechu 3mm tak to by šlo i tím obyčejným

Editoval Kramlik (22-02-2017 21:11:19)

Offline

 

#13 22-02-2017 22:23:03

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 1780
Web

Re: Vyřezání závitů do nerezu

Do té 3 to půjde v poho.Být to t10 byl bych možná na vážkách a doporučil volnější díru(4,2-4,3).Obecně vrtáky na nerez potřebují trochu odlišné úhly a řezné podmínky.


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#14 23-02-2017 07:41:58

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 1772

Re: Vyřezání závitů do nerezu

Tak jsem to večer zkusil a nic, závitník se začal někde v půlce zadírat a taktak jsem ho dostal ven. Asi nebyl moc ostrý, má už něco za sebou. Zase tak dramatická investice to nebude, koupím nový a časem se určitě využije. Už jsem si i vybral.
https://www.kovonastroje.cz/Nastroje-pr … IN371.html
A děkuji všem za rady.

Offline

 

#15 23-02-2017 08:25:26

senior
Člen
Registrovaný: 14-10-2011
Příspěvky: 816

Re: Vyřezání závitů do nerezu

Zdenek11: Či je závitník ostrý, zistiš keď pod lupou skontroluješ rezné hrany, konkrétne vrcholy rezných závitov. Keď sú len sotva badateľne zaoblené, ide to prebrúsiť, ale chce to fortieľ. Ak sú strhnuté vrcholy závitov pred reznou hranou, tak to treba zahodiť.

Offline

 

#16 23-02-2017 09:02:57

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2352

Re: Vyřezání závitů do nerezu

Vrtal jsem stupňovitým vrtákem díry do nerezu a podařilo se mi nechat na pr16 vrták proklouznout (Nesnižil jsem otáčky). Od té doby pr. 16 v nerezu nevrtá. Při zvětšaní lupou 10x ale není vidět žádné otupení ve srovnání s jinými průměry. Budu ho muset zkusit celý přebrousit a uvidím.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Online

 

#17 23-02-2017 09:34:08

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 1772

Re: Vyřezání závitů do nerezu

Tak jsem si vytáhl lupu a prohlížel, ale nic jsem na něm nepoznal, nabrousit ho stejně neumím. S nerezí tak často nedělám, mám na ni myslím tak 10 základních průměrů vrtáků HSSCo5 a jeden závitník M8. Oproti obyč HSS je s nimi práce úplně jiná, vrtáky jedou prakticky bez odporu, jako do normální měkké oceli. S těmi běžnými vrtáky HSS nemám na nerezi dobré zkušenosti, nové sice chvíli nějak vrtají, ale potřeboval jsem kdysi dávno udělat asi 30 děr 4 mm a po pár odepsaných jsem si poprvé koupil ten HSSE, byl to nesrovnatelný rozdíl.

Offline

 

#18 23-02-2017 13:15:36

fmodel
Člen
Registrovaný: 21-11-2014
Příspěvky: 468

Re: Vyřezání závitů do nerezu

To Kramlík .jasně NO ,nemám dělat víc věcí najednou ,holt nejsem ženská.
S tím prdem to trochu přeháníte pane neomylný .To by mě zajímalo co jste dokázal ? Asi jste nejchytřejší zaměstnanec nebo nevrlej důchodce , proto nemáte jinou starost než někoho vyprudit při překlepu.

Offline

 

#19 23-02-2017 14:54:08

pafik1605
Člen
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 328

Re: Vyřezání závitů do nerezu

to Zdenek11: vybral sis dobře.. smile
vrtat nerez není problém s normálníma HSS vrtákama, ale musíš jinak, než klasickou ocel. Jako hobíka mě netlačí čas, abych vyvrtal milion děr za směnu, takže nízké otáčky (radši nižší než vyšší) a prát to tam fest. Musí být pořád v záběru a jít špona. Jak začne pískat, můžeš jít na brusku. A mazat, jinak ho utavíš.

Editoval pafik1605 (23-02-2017 14:54:46)

Offline

 

#20 23-02-2017 16:35:07

Atlan
Člen
Registrovaný: 18-07-2011
Příspěvky: 1032

Re: Vyřezání závitů do nerezu

Ten zavitnik NO po par dierach pojde do kosa. Zozen nejaku kvapalinu na mazanie zavitnika pre nerez.

Offline

 

#21 23-02-2017 16:44:34

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 1772

Re: Vyřezání závitů do nerezu

Chvilku po revoluci rozprodávala Chirana v Brně nějaké nepotřebné zásoby, mj. i různé nerezové pásky, desky, odřezky, doslova za pár korun. Koupil jsem toho snad 20 kg a pořád ještě něco mám, dělám z toho třeba nějaké menší konstrukce nebo držáčky na dvůr, na střechu k anténám, na zahradu, do studny. Nebylo u ní značení, nedá se úplně vyleštit a je hrozně nepříjemná na vrtání, proti té klasické z Ferony je to hnus. Ale vydrží venku na věky.

Offline

 

#22 23-02-2017 19:55:50

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2352

Re: Vyřezání závitů do nerezu

Není náhodou magnetická?


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Online

 

#23 23-02-2017 20:08:25

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 1772

Re: Vyřezání závitů do nerezu

Ano, je. Možná ne tak, jak klasická ocel, ale magnet na ní spolehlivě drží. Sám jsem překvapen, nikdy jsem to na ní nezkoušel.

Offline

 

#24 23-02-2017 20:12:10

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2352

Re: Vyřezání závitů do nerezu

Asi by to bylo na výrobu kudličky.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Online

 

#25 23-02-2017 20:37:10

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 1772

Re: Vyřezání závitů do nerezu

Tak to nevím, dneska se dají koupit v širokém sortimentu nejrůznější nožířské oceli, známého složení, a některé dost levně.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS