SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 04-05-2017 20:59:47

Bolehlav
Člen
Registrovaný: 04-05-2017
Příspěvky: 4

Svařování bez přídavného materiálu

Ahojte, chtěl jsem se zeptat, jestli nemáte nějaké rady pro svaření obvodu víka na krabici. Samozřejmě bez přídavného materiálu. Děláme to v práci, tak bych rád vysosal rady. smile

Offline

 

#2 04-05-2017 21:47:23

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3564

Re: Svařování bez přídavného materiálu

Hlásím poruchu magické koule.
Jakou velikost krabice, jaký materiál, jaká je jeho tloušťka, jakou metodou to svařujete?

Offline

 

#3 04-05-2017 22:07:43

Jimmys3
Člen
Místo: Pardubice
Registrovaný: 14-11-2013
Příspěvky: 242

Re: Svařování bez přídavného materiálu

Taky občas svařuji TIGem různé ALU krabice 2-3 mm bez přídavného materiálu. Důležité je držet 2-3 mm oblouk a poměrně rychlou postupovou rychlost.


WF Jet TIG II 250 AC/DC, Omicron Gama 160

Offline

 

#4 05-05-2017 19:33:48

Bolehlav
Člen
Registrovaný: 04-05-2017
Příspěvky: 4

Re: Svařování bez přídavného materiálu

Jedná se o 3mm víko s přesahem 1mm. Stěna krabice je 1,5mm. Jinak metoda TIG. Podle předepsaných parametrů na 90-100 Ampér. Krabice je axb, kdy a = cca 15cm a b = cca 40cm. Je to proměnlivé, dle typu. Zajímá mě jak na to. Zda stačí strhnout oxidační vrstvu, či je lepší ho i chemicky vyčistit. Jaký zbolit AC balance atd. smile

Offline

 

#5 05-05-2017 20:06:49

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3564

Re: Svařování bez přídavného materiálu

Docela dobře to popsal Jimmys3. Je potřeba skutečně krátký oblouk a co nejrychlejší postup. Někdy je dokonce vhodné v zájmu urychlení rozjezdu použít na startovní spojení přídavný materiál. Ta vyšší rychlost znamená menší vnesené teplo, tedy menší deformaci a také menší možnost praskání při chladnutí sváru. Skutečnou velikost svařovacího proudu si musí určit svářeč podle své ruky a schopnosti udržení délky oblouku.

Offline

 

#6 05-05-2017 20:07:10

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3564

Re: Svařování bez přídavného materiálu

Docela dobře to popsal Jimmys3. Je potřeba skutečně krátký oblouk a co nejrychlejší postup. Někdy je dokonce vhodné v zájmu urychlení rozjezdu použít na startovní spojení přídavný materiál. Ta vyšší rychlost znamená menší vnesené teplo, tedy menší deformaci a také menší možnost praskání při chladnutí sváru. Skutečnou velikost svařovacího proudu si musí určit svářeč podle své ruky a schopnosti udržení délky oblouku.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS