SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 03-06-2017 09:41:03

Maajjo
Člen
Místo: Horná Streda, Slovakia
Registrovaný: 01-05-2014
Příspěvky: 116

Re: Tvrdost v oblasti svarového spoje.

to milosak, Jirkati

Moja mama mala taku skusenost, rok 1978...
Vymenovala mi tieto dovody, preco isla na strednu skolu aku isla - rodicia su robotnici, nemali cervenu knizku, boli vedeni ako veriaci ludia...
Samozrejme je pravda, ze su ludia,ktori sa aj z takychto pomerov dostali niekam vyssie alebo na lepsie,len takych osobne nepoznam...

to stepanchrapek

Uprimne povedane, na hlupu otazku je len hlupa odpoved, ono aj opytat sa treba vediet...Taky je zivot, to chce klud a nohy v teple. Osobne sa mi osvedcila metoda, ze nemam byt lenivy hladat a mam rozmyslat (len osobny nazor, nemyslim to v zlom), ale ked si neviem dat rady, tak sa samozrejme aj poradit, to je jasne! Viac hlav, viac kapusty! A hlavne nikoho nepodcenovat ani sa nepovysovat a bude to OK.


KITin 170 TIG LA, KITin 2080 MIG EURO, ForMIG 260D, Speedglas 9100X

Offline

 

#27 03-06-2017 21:18:56

pt.kbely
Člen
Registrovaný: 26-12-2011
Příspěvky: 875

Re: Tvrdost v oblasti svarového spoje.

Maajjo, ono to nebylo černobílý, správný původ nebylo jediné kritérium, a kdo doopravdy chtěl, svého dosáhl, někdy to ale nešlo přímo. Hodně záleželo na konkrétních lidech. Pár let před tím to rokem jsem chtěl jít na střední, třídní jsme napsali, kam chceme jít, ta si nás pak volala, mě řekla, že mám sice ten správný dělnický původ (matka byla dělnice), přesto nemám šanci, protože jsem málo aktivní. Nevěděl jsem co si pod tím představit, tak jsem se zeptal doma, druhý den jsem promluvil s podobně postiženými spolužáky, zašli jsme za třídní, přihlásili se do divadelního a modelářského kroužku, pionýra. Všichni, co jsme to takto udělali, jsme se dostali, kam jsme chtěli.
Otec ukončil gymnázium se samými jedničkami, přesto doporučení studovat dál ze školy nedostal. Důvod byl ten, že jeho otec hned po válce si vzal půjčku a koupil autobus, vozil s ním lidi do práce někde okolo Jimramova a Poličky. Přišli za ním soudruzi, aby autobus daroval dopravnímu podniku, půjčka by mu pochopitelně zůstala, tak jim ho nedal.
Otec proto šel pracovat rok do dolu, tam jako pracující dostal doporučení, původ už nebyl tak důležitý a šel studovat. V té době šlo o to, získat novou inteligenci z loajálních rodin. Později bylo důležité plnit stranické závazky a dodat dostatečné množství dětí tak kam se nikdo nehrnul, např na vojenské školy.

JardaK, no  jen abychom se za pár let nedivili, že "novoněmečtí inženýři" požadují dodat větší množství celých tlakových nádob z křehkého (tříštivého) materiálu.

Offline

 

#28 05-06-2017 10:06:00

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2651

Re: Tvrdost v oblasti svarového spoje.

Když už se to téma otřelo o politilku tak nemohu k tomu něco také uvést.
1. Poslání VŠ studia. Není cílem VŠ vzdělání vychovat svářeče. Úkolem je přece vychovat teoreticky fundované pracovníky s invencí, kteří jsou schopni řešit složité úkoly. Problém v současné době vidím v tom, že se k nám hrnou firmy, které sem přicházení vydělat a nechtějí moc investovat do nového pracovníka a jeho adaptaci na konkretní práci. Hotový odborník z VŠ pro konkretní úzce vymezený obor může vzniknout jen úzkou spoluprací absolventa s firmou, která si ho v průběhu studia vybrala, poskytla stipendium a smluvně si zajistila, aby jim neutekl. Je dobré, když technik umí něco udělat i rukama. Vždy jsem těžil z toho, že jsem se naučil dělat na soustruhu, fréze, dělal jsem i na vyvrtávačce a naučil se svářet. Už podle zůsobu kótování se pozná, jsetli autor výkresu ví, jak se to bude vyrábět. To výrazně zvyšuje přirozenou autoritu.
2. Kvalita studia a obsolventů. Když se vezme v úvahu normální rozložení schopností (gaussova křivka) a počet vysokých škol a posluichačů, tak je jasné, že při doržení určidé úrovně studia to nemůže vycházet. Ve společnosti se nemůže vyskytovat tolik kvalitních vzdělaných pedagogů, které množství VŠ vyžaduje. Vůbec nemohu pochopit, že je možné, aby někdo (natož takový počet) měly všechny zkoušky hotové v předtermínu a koncem května hotovo. Za mého studia jsme toh dobou doháněli některé zápočty. A když se nám v jednom semestru sešly konstrukční předměty , kdy jsme měli konstrukční cvičení z částí strojů, dopravních zařízení a spalovacích motorů, tak měli opravdu co dělat, abychom to nějak všechno stihli vypracovat.
3. Přístup ke studiu před jakobyrevolucí v 1989. Jsem z rodiny, která byla zařazena mezi ty, proti kterým byl namířen třídní boj. Shodou okolností jsem se setkal s několika  postiženými ještě více (jejich rodiče byli psanci- nesměli se zdržovat v HK). Přesto všichni dosáhli VŠ vzdělání cestou hodně obtížnou, ale protože měli z rodiny nastavený systém hodnot tak, že toho dosáhnout chtěli, tak toho dosáhli. Nejdříve pracovní zálohy, pak dálkově SŠ a nakonec dálkově VŠ. Můj otec byl v Jáchymově (10let). Rodiče se z taktických důvodů rozvedli. Matka, která měla rodinnou školu, dálkově vystudovala reálné gymnázium a pak pedagogickou fakultu Karlovy univerzity v Praze. To měla nás se sestrou (mě 5 a sestře 8 let), ráno musela v 5 hod. jít na vlak do práce, vracela se v cca 5 odpoledne. My jsme se sestrou celý den sami hospodařili (ještě nebyly vývařovny), v zimě si sami topili v kamnech. Já jsem se dostal na VŠ až po dvou odkladech z vojny způsobem, který se dá popsat asi tak: někdo klacky pod nohy hází, ale najde se i někdo, kdo je ochoten je odstraňovat. Jinak sdělené důvody nepřijetí: dostatek vhodnějších uchazečů, nedoporučující posudek OVKSČ, nedoporučující posudek zameěstnavatele. To celé píši proto, že neuznávám řeči, jako dítě dělníka jsem nemohl a p. Vidím to hlavně jako nastavení hodnot, které jsou v rodině považovány za stěžejní. Dnes je doba, kdy se všechno strká lidem pod nos. Když jsem se dal do lyžování, tak jsme jezdili z HK vlakem, ve 3h ráno, 2x přesedat, abychom byli v 6,15 ve Svobodě n Ú. Představte si to dnes! Podobně to je i s tím vzděláním. Jeden můj kamarád má průpovídku: Nestihl jsem to udělat, asi jsem málo chtěl.
Omlouvám se za tolik psaní, ale chci tím některým mladším ukázat, jak to skutečně bylo a doplnit pt kbely.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#29 05-06-2017 11:21:50

pt.kbely
Člen
Registrovaný: 26-12-2011
Příspěvky: 875

Re: Tvrdost v oblasti svarového spoje.

Famater, nemáte se, za co omlouvat, je důležité, aby mladší věděli, jak to skutečně bylo.
Jinak naprostý souhlas. Někdo měl tu cestičku umetenou a někdo se musel podstatně víc snažit. Hodně záleželo, na koho kdo narazil. Když opravdu někdo chtěl a nešlo to přímo, musel jít oklikou.

Offline

 

#30 05-06-2017 16:22:16

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 3097

Re: Tvrdost v oblasti svarového spoje.

Však jo , přestože byl otec syn živnostníka a sebrali nám barák , tak můj starší brácha VŠET vystudoval . A já jsem dělal taky přijímačky na střední , ale podělal matiku . Tak jsem si dodělával alespoň maturu s dětmi při práci . No a starší kluk dělá medinu a to byl 30cátý v přijímačkách a přesto má poslední zkoušku naplánovanou na 11.7. Dříve to nedává . Takže náročné směry jsou ......

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS