SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 01-08-2017 18:05:36

gordon
Člen
Registrovaný: 01-08-2017
Příspěvky: 10

Pajeni nerez oceli +hliniku

Přeji dobry den
Potreboval bych poradit čim jak v domacich podmínkách pájet nerez ocel plochač 1,5cm x 2mm, to same z hliniku,moc dekuji za odpoved

Offline

 

#2 01-08-2017 18:07:16

gordon
Člen
Registrovaný: 01-08-2017
Příspěvky: 10

Re: Pajeni nerez oceli +hliniku

Přeji dobry den
Potreboval bych poradit čim jak v domacich podmínkách pájet nerez ocel plochač 1,5cm x 2mm, to same z hliniku,moc dekuji za odpoved

Offline

 

#3 02-08-2017 08:16:54

peprnik
Člen
Registrovaný: 07-05-2014
Příspěvky: 377

Re: Pajeni nerez oceli +hliniku

TIGem a hledej Tig Brazing. Jde o letování bronzem s příměsí buď hliníku nebo křemíku.

Offline

 

#4 02-08-2017 12:43:38

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1645
Web

Re: Pajeni nerez oceli +hliniku

Ono to vůbec není jednoduché, svařit, nebo TIGem pájet aluminium s ocelí a jinými kovy. Když kovy, jako je ocel, měď, hořčík nebo titan jsou přímo obloukově svařeny na hliník, začnou se vytvářet velmi křehké intermetalické sloučeniny. Abyste tomu zabránili, musíte během procesu obloukového svařování izolovat jiný kov od roztaveného hliníku. Zde se dozvíte o dvou nejčastějších způsobech úspěšného provedení. V domácích podmínkách však nevím, nevím...  Bohužel, nemám čas to celé překládat, zkuste Google překládač, nebo pod.


http://www.esabna.com/us/en/education/b … -steel.cfm

Offline

 

#5 02-08-2017 13:14:05

peprnik
Člen
Registrovaný: 07-05-2014
Příspěvky: 377

Re: Pajeni nerez oceli +hliniku

esab napsal(a):

Another coating method for welding aluminum to steel, called brazing, involves coating the steel surface with silver solder and then welding them together using aluminum filler alloy.

Frank, ale oni to tam píší o tom letování - brazing - že je to další metoda

Editoval peprnik (02-08-2017 13:14:37)

Offline

 

#6 02-08-2017 13:55:53

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1645
Web

Re: Pajeni nerez oceli +hliniku

peprnik napsal(a):

esab napsal(a):

Another coating method for welding aluminum to steel, called brazing, involves coating the steel surface with silver solder and then welding them together using aluminum filler alloy.

Frank, ale oni to tam píší o tom letování - brazing - že je to další metoda

Ano. To jsem zde popisoval už asi před pěti roky... Někde v archivu lze dohledat... smile

Offline

 

#7 02-08-2017 14:17:55

gordon
Člen
Registrovaný: 01-08-2017
Příspěvky: 10

Re: Pajeni nerez oceli +hliniku

Byl jsem špatně pochopen, ja myslel v domacich podmínkách Pajeni nerez ocel k nerez oceli ,hlinik k hliniku...nemam doma nakou svářečku ani zadny autogen,,naposled sem něco podobnyho delal před 35 lety a vse sem uz zapomel..Děkuji

Offline

 

#8 02-08-2017 14:33:29

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3421

Re: Pajeni nerez oceli +hliniku

Už jsem tu před mnoha lety psal, že jsem měl to štěstí zúčasnit se vývoje, průmyslového ověření a nakonec i zavedení do výroby MIG spojů Al + oceli. Je to trochu komplikovaný spoj, kdy na straně Al jde o svár a na straně ocelí o pájené místo. Celý trik je v použití speciálního přídavného materiálu.
V daném případě ale má tazatel asi představu nějakého tvrdého nebo měkkého pájení. V takovém případě má ale smůlu. Pájet v domácích podmínkách Al slitinu s nerez ocelí je velmi složité a komplikované, protože je nutné použít dost drahé materiály, raději několik. Pro jeden experiment jsem kdysi pro podobný spoj použil pájku Fontargen A611 a pájku Fontargen 407 Li s příslušnými tavidly. Ohřev TIG i kyslíkoacetylénový plamen. Plamen byl mnohem lepší, ale deformace značné.

Offline

 

#9 02-08-2017 15:05:46

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1645
Web

Re: Pajeni nerez oceli +hliniku

Asi tak, jirkati. Jde o to, aby na ocel byl nanesen hliník tak, aby se ocel nenatavila a nevznikaly křehké intermetalické složky. Potom lze svařit i pájet prakticky hliník na hliník, což jde teoreticky normálně. V praxi to ovšem vyžaduje značný cvik, aby nedošlo k protavení potažené vrstvičky aluminia na oceli. Což v domácích podmínkách pro pracovníka s minimální praxi není snadné.

Offline

 

#10 02-08-2017 15:22:55

Tazz
Člen
Místo: Praha-Východ
Registrovaný: 05-08-2011
Příspěvky: 159

Re: Pajeni nerez oceli +hliniku

... řekl bych, že kolega chce jen obecně poradit jak pájet stejné materiály. Hliník na hliník.
Zřejmě potřebuje poradit jakou pájku a pastu použít na hliník, jakou na nerez..


Kühtreiber TIG 315 AC/DC P, vodník K315W, Gama 1550

Offline

 

#11 02-08-2017 15:40:56

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1067

Re: Pajeni nerez oceli +hliniku

Pro tak obecné zadání ale lze dát jen obecnou odpověď: Ano, jde to. Jak, to záleží na požadavcích.
Co je to za výrobek, oba materiály jednotlivě nebo kombinace uvedených materiálů, pevnost, způsob namáhání, typ spoje, např. jestli může být přeplátovaný, atd., atd.

Offline

 

#12 03-08-2017 04:54:55

gordon
Člen
Registrovaný: 01-08-2017
Příspěvky: 10

Re: Pajeni nerez oceli +hliniku

presne to vystihl co bych potreboval jestli mohu tak kolega,,pritel Tazz,nerez na nerez,,,hlinik na hlinik, kdybych mohl tak to prilepim žvejkackou,Děkuji

Offline

 

#13 03-08-2017 09:20:52

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3421

Re: Pajeni nerez oceli +hliniku

Kdybys to takhle napsal hned v prvním příspěvku tak odpadla hromada zdejších úvah. Do hlavy ti nikdo nevidí, jak svá slova myslíš a ten popis umožnil řadu kombinací.

Offline

 

#14 03-08-2017 12:31:39

gordon
Člen
Registrovaný: 01-08-2017
Příspěvky: 10

Re: Pajeni nerez oceli +hliniku

Tak dobře ja se moc omlouvam, je to nerez pasovina  na syrarskou harfu sila materialu je 2 mm a šiže 1,5cm je to ze2ks a chtěl bych je spojit jde to nejak pájet není ani svářečka ani autogen.Děkuji

Offline

 

#15 03-08-2017 12:35:44

gordon
Člen
Registrovaný: 01-08-2017
Příspěvky: 10

Re: Pajeni nerez oceli +hliniku

pardon chyba šíře

Offline

 

#16 03-08-2017 12:36:52

gordon
Člen
Registrovaný: 01-08-2017
Příspěvky: 10

Re: Pajeni nerez oceli +hliniku

pardon chyba šíře

Offline

 

#17 03-08-2017 12:56:35

peprnik
Člen
Registrovaný: 07-05-2014
Příspěvky: 377

Re: Pajeni nerez oceli +hliniku

Offline

 

#18 03-08-2017 13:52:51

gordon
Člen
Registrovaný: 01-08-2017
Příspěvky: 10

Re: Pajeni nerez oceli +hliniku

a něco takového to muze byt taky??https://www.conrad.cz/plynove-pajecky.c1508090

Offline

 

#19 03-08-2017 13:53:16

peprnik
Člen
Registrovaný: 07-05-2014
Příspěvky: 377

Re: Pajeni nerez oceli +hliniku

Offline

 

#20 03-08-2017 16:21:25

JardaK
Člen
Registrovaný: 03-02-2009
Příspěvky: 1067

Re: Pajeni nerez oceli +hliniku

A ten nerez je jaký? Třeba chrom-niklové austenitické typy jako 17 240 jdou pájet bez problémů, tvrdou i měkkou pájkou.
Ale třeba 17% chrómové oceli, byť obyčejnější, jdou bídně, spíš téměř nejdou.
Pokud je to běžná potravinářská nerez typu CrNi 19/9 můžete pro méně zatěžované spoje použít SnAg4 pájku s vhodným tavidlem, např. kombinaci Fontargen A 611 s tavidlem Fontargen F 600.
Pokud by šlo o tvrdé pájení, ideální je 55% Ag pájka, např. obalená Fontargen AF 314. Tu byste odtavil i propanbutanem.

gordon napsal(a):

Tak dobře ja se moc omlouvam, je to nerez pasovina  na syrarskou harfu sila materialu je 2 mm a šiže 1,5cm je to ze2ks a chtěl bych je spojit jde to nejak pájet není ani svářečka ani autogen.Děkuji

Offline

 

#21 03-08-2017 16:59:31

gordon
Člen
Registrovaný: 01-08-2017
Příspěvky: 10

Re: Pajeni nerez oceli +hliniku

už zacinam dostavat odpovedi ty co potrebuji , já vám všem moc dekuji

Offline

 

#22 03-08-2017 18:48:36

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3421

Re: Pajeni nerez oceli +hliniku

Gordone, možná, kdybys napsal orientačně odkud js,i by se našel někdo blízko, kdo by ti za rozumný peníz pomohl a svařil tvé materiály metodou TIG. Pájení je poměrně náročná technologie a kdo to dobře neumí, tak si může docela nadělat problémy. Potřeba různých přídavných materiálů na různé svařované kovy (i různé nerezy) je dost rozmanitá a kupovat po jednom kuse od každého na zkoušení může být super drahé a taky nemožné.

Offline

 

#23 03-08-2017 19:22:12

gordon
Člen
Registrovaný: 01-08-2017
Příspěvky: 10

Re: Pajeni nerez oceli +hliniku

no já si to taky zacinam myslet, https://www.dobrykolonial.cz/harfy/harf … -strunova/ no ani sem psat neumim ,a po35lete pauze bych chtěl vše vědět o svarovani sem tu jak v jirikově viděni.

Editoval gordon (03-08-2017 21:37:55)

Offline

 

#24 03-08-2017 19:55:50

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3421

Re: Pajeni nerez oceli +hliniku

Ještě, prosím, v posledním příspěvku udělej mezeru mezi čárkou a odkazem na web stránku - bude se to kolegům lépe spouštět.

Dělá se to přes funkci "Editovat" vpravo dole v daném příspěvku.

Editoval jirkati (03-08-2017 19:57:06)

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS