SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 27-09-2017 13:16:09

jaryn.p
Člen
Registrovaný: 27-09-2017
Příspěvky: 2

svaření mřížek z 2mm nerez. drátu

Zdravím, poprosil bych o radu a o názory. Potřeboval bych si sbodovat čelní mřížky do chovatelských klecí. Doteď jsem na konstrukci používal jen 2mm dráty (svařovací na nerez) nasvislo po 12mm, uchycené nahoře a dole v dřevěném rámečku, ale k větším klecím, které jsem teď udělal, potřebuji tyhle svislé dráty vyztužit v polovině délky napříč jedním nebo dvěma vodorovnými dráty. Teď je otázka, čím to svařit a jestli jdou tyhle dráty jednoduše svařovat.
Předně podotýkám, že jsem hobík a podle toho vypadá i vybavení. Mám k dispozici jednak obyč. COčko Sharks a taky invertor Kitin 150 TIG LA. Takže je asi nejjednodušší koupit k COčku flašku argonu, k tomu kolo drátu. Ale výhledově bych se chtel naučit i TIGem, takže možná koupit TIG hořák a naučit se při té příležitosti bodovat tímhle. Jenomže netuším, za jakých podmínek a jestli vůbec je k tomu vhodný ten invertor od Kuthreibera, případně za jakých podmínek. Jde mi čistě jen o bodování těhle mřížek, výhledově při použití TIGu možná hliník u modelů (makety). Nic velkého v nerezi ani hliníku vařit neplánuji.
Uvítám jakoukoliv smysluplný názor. Díky.

Offline

 

#2 27-09-2017 13:29:51

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3496

Re: svaření mřížek z 2mm nerez. drátu

Normálním TIGem mřížku z drátů 2 mm nesvaříte. Na to by byl potřeba mikrotig a hodně, hodně praxe. Asi rozumnější bude použít pájení. Pájedlo (elektrické, plynové) tak 150 W a více, čistící kapalina a kvalitní trubičková pájka. A samozřejmě hodně trpělivosti, učený z nebe nespadl.

Offline

 

#3 27-09-2017 13:41:10

jees
Člen
Registrovaný: 14-01-2013
Příspěvky: 1272

Re: svaření mřížek z 2mm nerez. drátu

já jsem svařoval magem tigové dráty na železo, ale je to trochu o nervy a občas se to jen slepí nebo zase moc nataví a kupovat na vyzkoušení cívku nerez drátu asi nemá cenu. Nešlo by dát jako výztuhu vodorovně malý profil, třeba L, navrtat díry a svislé dráty tím protáhnout? Omezilo by to ale pohled dovnitř a chovancům výhled ven

Offline

 

#4 27-09-2017 14:18:46

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 1857

Re: svaření mřížek z 2mm nerez. drátu

Já si dovolím přidat jeden příspěvek - měkkým pájením cínovou pájkou jsem se jednou o něco podobného pokoušel, cín se sice krásně rozlil, ale veškerá pevnost spoje nulová. To křížení drátů má moc malou styčnou plochu. Nakonec jsem to zapájel natvrdo stříbrnou pájkou, to už drželo líp, ale dráty se trochu deformovaly a spoj byl tmavý od zahřívání, prostě taky nic moc, ale byla to taková mřížka nahoře v rýně, do okapu, tam to nevadilo.
Snad by to šlo odporovým svařením (bodovkou), ale to vám zase poradí někdo zkušenější, v tomto praxi nemám. Ten malý provrtaný profil by byl snad nejlepší.

Offline

 

#5 27-09-2017 16:24:13

Jimmys3
Člen
Místo: Pardubice
Registrovaný: 14-11-2013
Příspěvky: 242

Re: svaření mřížek z 2mm nerez. drátu

TIGem v pohodě, bez praxe však těžko.


WF Jet TIG II 250 AC/DC, Omicron Gama 160

Offline

 

#6 27-09-2017 19:10:38

jarinox
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 12-04-2010
Příspěvky: 191

Re: svaření mřížek z 2mm nerez. drátu

Trošku podobnú skúsenosť mám, len som nepracoval iba s čistým nerezovým drôtom, ale aj so sieťami. Zvárané chovateľské sitá (siete) 100cm výška (veľkosť oka 50x50 o hrúbke 2mm) som pri výrobe našich voliér vzájomne spájal k sebe TIGom (PEGAS 160 T Pulse HF, 1mm a 1,6mm WT20). Vytváral som tak vizuálne jednotnú sieť o výške 2,5 metra.. Samozrejme dá sa to, ale je to desná robota, na pár úsekoch sa mi podarilo viac krát vyzvárať akurát tak 100x100 otvor :-)

Chce to len veľa trpezlivosti a cviku (dôležitá je rýchlosť a použitie podložky), keď som robil poslednú sieť, už mi to celkom išlo... akurát som pár metrov nie lacnej siete pokazil na začiatku. Po týchto skúsenostiach musím len povedať, že nikdy viac..

Najjednoduchšie riešenie pre Vás by bolo iba mechanicky prepliesť  zvislé drôty vodorovným drôtom na "preskačku" a tak vytvoriť tú výstuhu :-) Optimálne je použiť na výstuhu rovno dva drôty každý z jednej strany.. funguje to, aj to normálne vyzerá...

Editoval jarinox (27-09-2017 19:35:51)


EB MIG 200, FK - MIG 1700E, Sherman MIG 200Mng, Magnum MIG 208 K, Invertor PEGAS 160 T HF, plazma CUT 60, TEMOS PSPB III-A..

Offline

 

#7 03-10-2017 18:08:27

jaryn.p
Člen
Registrovaný: 27-09-2017
Příspěvky: 2

Re: svaření mřížek z 2mm nerez. drátu

Takže jsem si nakonec koupil flašku argonu a kilo drátu a bodoval to MIGem. Sice piplačka, ale co by člověk pro tu drobotinu nevyrobil:-) TIG tedy někdy příště...

Offline

 

#8 03-10-2017 20:36:29

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 1794
Web

Re: svaření mřížek z 2mm nerez. drátu

2mm nerez dráty jsem tigem svařoval,teda pakec nehoráznej.0,8mm 309 drát,1,6 eldu 4 hubici,měděnou podložku a necrcat se s tím.36A,předfuk 0,8s,dofuk 2s a fofr jinak konce utečou od sebe v kuličkách.


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#9 04-10-2017 13:42:59

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 945

Re: svaření mřížek z 2mm nerez. drátu

Tento typ práce jedině odporovým svařováním. Vše ostatní je pouze nouzové řešení.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS