SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 19-03-2009 07:34:12

gondis
Člen
Registrovaný: 20-01-2009
Příspěvky: 305

Re: MIG pájení

Jde o technologii cold metal transfer a zaleží hlavně na úhlu pohledu. Pokud se svaří 2 různorodé materiály a jeden z nich bude i přídavný pak na staně jedné bude spoj svařený a na druhé na tvrdo spájen.

Offline

 

#27 19-03-2009 07:53:54

gondis
Člen
Registrovaný: 20-01-2009
Příspěvky: 305

Re: MIG pájení

gondis napsal(a):

Jde o technologii cold metal transfer a zaleží hlavně na úhlu pohledu. Pokud se svaří 2 různorodé materiály a jeden z nich bude i přídavný pak na staně jedné bude spoj svařený a na druhé na tvrdo spájen.

.

Navíc tahle otázka náleží na aplikačního technika fy. Fronius a tady asi zřejmě žádný nebude, aby nám objasnil problematiku. Můžem se tu tak leda dohadovat. Možná pokud by se nepřipojil technik z Kvasin nebo z Boleslavi smile

Offline

 

#28 19-03-2009 11:25:55

admin
Administrator
Registrovaný: 07-06-2006
Příspěvky: 1152
Web

Re: MIG pájení

Jeden technik z Froniusu tu byl, ale záhadně se vytratil po "kauze klema".

Offline

 

#29 19-03-2009 13:28:56

bulvator
Člen
Registrovaný: 18-03-2009
Příspěvky: 5

Re: MIG pájení

Hoj chlapi,tak hotovo,potvrzeno SVARENI o velikosti nekolika mikronu,ale udajne to staci,cili jde u metody CMT opravdu svym zpusobem o svarovani.Na mikroskopu potvrzeno,podklady mam.Velmi zajimave.Vice az budu doma,pisu z prace.

Offline

 

#30 19-03-2009 14:01:58

admin
Administrator
Registrovaný: 07-06-2006
Příspěvky: 1152
Web

Re: MIG pájení

Zajímavá informace. Těším se na podrobnosti.

Offline

 

#31 19-03-2009 20:49:20

bulvator
Člen
Registrovaný: 18-03-2009
Příspěvky: 5

Re: MIG pájení

Tak hlásím že podle všech ukazatelů je v místě svarový spoj o šířce 5 - 10 mikrometrů, chem. analýza potvrzuje svaření, jen je otázka, co k tomu říci, protože u tohoto typu tvrdého pájení k takto malinké difůzi dojde, každopádně je to v takto tenké vrstvě svařeno. MIG letování - svařování :-), každopádně zajímavé... Materiál - pozink. plech + pozink. plech, né hliník! Nemám možnost porovnat s hliníkem, zkoušeli jsme 2x pozink plech + hliník a nedařilo se nám.
Zde pár náhledů....
http://obrazok.eu/viewer.php?file=fcxcw … l2i3hx.jpg
http://obrazok.eu/viewer.php?file=ip2lo … wzcubh.jpg

Offline

 

#32 19-03-2009 22:31:10

Petr
Moderator
Registrovaný: 10-02-2007
Příspěvky: 703
Web

Re: MIG pájení

Zdravím Bulvatore,
jak píšeš, zkoušeli jste pozinkované plechy. Zajímalo by mne jakým způsobem byli zinkovány. Protože těch 5-10 mikro mi přijde jen jako vrstva zinku.
Galvanicky - 2,5 - 10 mikro zinku
Naválcováno 7 - 20 mikro zinku
Žárově - 20 - 150 mikro zinku
Do oceli se dle mne dostane ta mosaz pouze difůzí.
Ono je nutno si uvědomit, že to není pájeno bronzem, ale mosazí. Kde se tam ta mosaz bere? Přídavný materiál obsahuje měď a reakcí s povrchovou úpravou plechu ( zinek ) dostaneme mosaznou pájku. K tomu, aby jste dosáhli kvalitního spoje nepotřebujete v žádném případě CMT proces. Stačí běžný pulzní zdroj, který obsahuje program na drát CuSi3. Jako doklad přikládám následující obrázky.
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/24_2009-03-19_220532.png
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/24_2009-03-19_220835.png
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/24_2009-03-19_220921.png
Křemík obsažený v přídavném materiálu je tam z důvodu zlepšení smáčivosti a také kvůli dezoxidaci.
Na ten hliník a pozink je nutno použít hliníkový drát ( AlMg, AlSi).

Offline

 

#33 20-03-2009 08:08:10

bulvator
Člen
Registrovaný: 18-03-2009
Příspěvky: 5

Re: MIG pájení

Ahoj Petre,zkouseli jsme pouze hlinik+pozink. plech,pozink+pozink svarujeme-letujeme v serii normalne.Jen z vysledku po vcerejsi analyze na REM se nam jednoznacne potvrdilo,ze v miste styku je misty difuzni spojeni,ale i tavne spojeni.Tyto dve faze v nasem pripade jsou obe.Ted jde o to,proc na casti difuze a cast svar.Ze by jina teplota nebo rychlost posuvu?Vzorek byl svaren-spajen rucne na CMT CuSi3.

Offline

 

#34 20-03-2009 09:29:47

gondis
Člen
Registrovaný: 20-01-2009
Příspěvky: 305

Re: MIG pájení

Admin! Zají má mě kauza klema, můžeš prosím něco k tomu říct???smile

Offline

 

#35 20-03-2009 12:09:19

admin
Administrator
Registrovaný: 07-06-2006
Příspěvky: 1152
Web

Re: MIG pájení

Drby jo? smile Bylo to někde tady: www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=225. Ale bylo to normální "upsání se", to se stane každýmu.

Omluvám se bulvatorovi a Petrovi za off topic. Jejich diskusi sleduju s velkým zájmem.

Offline

 

#36 20-03-2009 13:40:43

gondis
Člen
Registrovaný: 20-01-2009
Příspěvky: 305

Re: MIG pájení

díky už vím o co jde, tu klemu sem tam zaregistroval a patřičně na ní reagoval, ale tak jak to napsal tak se opravdu stalo :-D

Offline

 

#37 20-03-2009 13:47:36

Petr
Moderator
Registrovaný: 10-02-2007
Příspěvky: 703
Web

Re: MIG pájení

bulvator napsal(a):

Ahoj Petre,zkouseli jsme pouze hlinik+pozink. plech,pozink+pozink svarujeme-letujeme v serii normalne.Jen z vysledku po vcerejsi analyze na REM se nam jednoznacne potvrdilo,ze v miste styku je misty difuzni spojeni,ale i tavne spojeni.Tyto dve faze v nasem pripade jsou obe.Ted jde o to,proc na casti difuze a cast svar.Ze by jina teplota nebo rychlost posuvu?Vzorek byl svaren-spajen rucne na CMT CuSi3.

Těch proměnných je v tomto případě více. Možná by to chtělo menší proud. Myslím, že velký vliv může mít i rozdílná síla zinkové vrstvy, zvláště pokud se jedná o žárové zinkování. Jaký plyn používáte? Někde doporučují Ar+1% O2 a ten bude teplejší. Svařpáj jste to se zapnutým CMT nebo jen v pulzu?

Offline

 

#38 20-03-2009 16:42:56

bulvator
Člen
Registrovaný: 18-03-2009
Příspěvky: 5

Re: MIG pájení

Jaky je plyn presne nepovim,protoze tuhle informaci nemam,ale zjistim a napisu. Jen dnes dorazil ten typek z froniusu a pry je na firme pozdvizeni,protoze je u nas predepsano letovani a dodaly tedy technologii svarovaci,kdyz tvrdi zaryte,ze jde o svar.Nakup byl v radech stovek milionu,takze cely proces spatne.Zajimal se o vysledky z REM,pry je nikdy nedelali a pobavili jsme se o tom,podali jsme vysledky a zaver kdyz odjizdel byl,ze jde o PAJENI!I kdyz kecy byly,uznali to,ale je to opravdu sporne.Pristi tyden snad overime na REM jeste jednu vec,pajime touto metodou i spoje,kdy je automatizovan cely proces vcetne posuvu,jen jako zdroj oblouku je laser,tak by v miste spoje mela byt zajistena stala rychlost i teplota,tak jsem zvedav,zda bude v miste styku vic svaru nebo difuzniho spoje.

Offline

 

#39 20-03-2009 17:45:45

Petr
Moderator
Registrovaný: 10-02-2007
Příspěvky: 703
Web

Re: MIG pájení

bulvator napsal(a):

Jaky je plyn presne nepovim,protoze tuhle informaci nemam,ale zjistim a napisu. Jen dnes dorazil ten typek z froniusu a pry je na firme pozdvizeni,protoze je u nas predepsano letovani a dodaly tedy technologii svarovaci,kdyz tvrdi zaryte,ze jde o svar.Nakup byl v radech stovek milionu,takze cely proces spatne.Zajimal se o vysledky z REM,pry je nikdy nedelali a pobavili jsme se o tom,podali jsme vysledky a zaver kdyz odjizdel byl,ze jde o PAJENI!I kdyz kecy byly,uznali to,ale je to opravdu sporne.Pristi tyden snad overime na REM jeste jednu vec,pajime touto metodou i spoje,kdy je automatizovan cely proces vcetne posuvu,jen jako zdroj oblouku je laser,tak by v miste spoje mela byt zajistena stala rychlost i teplota,tak jsem zvedav,zda bude v miste styku vic svaru nebo difuzniho spoje.

Já myslím, že je vcelku jedno jestli jde o sváření či pájení. Rozhodující je výsledný spoj. Jde o to, aby se neporušila zinková vrstva v okolí spoje a pevnost byla odpovídající. Pokud je toto v pořádku, pak je ta debata čistě akademická. Jediný problém je v tom jestli udělat WPS či BPS. Ještě by mne zajímala jedna věc. Jakou zkoušku musí mít svářeč či páječ na tuto metodu?

Editoval Petr (20-03-2009 17:49:17)

Offline

 

#40 04-01-2015 22:31:04

exkalibur
Člen
Registrovaný: 04-01-2015
Příspěvky: 5

Re: MIG pájení

Ahoj mám otázku na množství argonu které musím nastavit na drát CuSi3 0,8mm? Děkuji

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS