SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
JardaK napsal(a):
Pánové, kdybyste věděli, co vše je na autech spojeno MIG pájením CuSi3 a CuAl8...
Tlumiče výfuku, části nádrže, třeba BMW má takto svařen, pardon, spájen, kufr. Dokonce už jsem to viděl na nosných dílech a částech podvozku.
Něco jiného jsou teorie, něco jiného praxe.
Měl jsem možnost poznat antikorozní systém pro auto. Každý dílec auta je hodnocen několika hledisek. Třeba z hlediska vody, jestli je ostříkán vodou i při projetí kaluže na jinak suché silnici nebo jestli je mokrý až po jízdě v dešti nebo jestli je mokrý po skutečně dlouhodobé jízdě v silném dešti nebo jestli je jen za určitých podmínek často vystaven kondenzaci vlhkosti nebo vylité vlhkosti nebo jen málo nebo prakticky vůbec. Podobné to je pro sůl v zimě. Potom pro abrazi, mechanický vliv písku a drobného štěrku, jestli je soustavný, nebo jen občasný nebo nepřipadá v úvahu. Potom je vzhled, dílec vzhledově velice významný, který po celou dobu životnosti musí vypadat dobře, středně, málo, nevýznamný z hlediska vzhledu. Potom je spolehlivost, dílec konstrukčně velice významný, kde je zákaz jakýchkoliv stop koroze, méně významný, vůbec nevýznamný, kde poškození korozí je nevýznamné. Každý dílec tak má několik korozních kritérií a podle nich se volí povrchová ochrana případně výrobní technologie. Aby ty dílce vydržely určenou dobu, ale aby náklady na jejich výrobu byly co nejmenší, jak o tom psal Frank.
Tak někde na autě třeba v pohodě stačí levnější či výhodnější měděné TIG pájení s běžnou nebo dokonce odlehčenou povrchovkou, někde se dá měděné TIG pájení použít jen s nějakou zesílenou korozní ochranou, potom musí konstruktéři a technologové zvolit, co je výhodnější, jestli měděná pájka s zesílenou korozní ochranou nebo svařování a někde třeba měděná pájka být vůbec nemůže, protože ani dosažitelná zesílená korozní ochrana neochrání před nepřijatelným poškozením korozí....
U všech automobilek to asi bude podobné, pokud se to povede dobře poskládat, na povrchové úpravě se dost ušetří a auto přitom nerezne nebo by v normálním provozu nemělo.....
A pak přijde opravář, vyřízne kus poničeného plechu z káry, zavaří, čím má po ruce a zatře obyčejnou základovkou a opravarenským emailem......
Editoval Radim (24-03-2010 07:42:50)
Offline
Jadrova elektraren Temelin zvaranie parogeneratora oprava ak vam to neskoci koniec prednasky
tak posun si na cas 16minuta 40sek. inak je to dobra prednaska,
ale poznam zvaracov co vedia zvarat ale nevydrzia ani 10min jadrovej fyziky :-D
holt nie kazdy na to ma ruky alebo hlavu (matika chemia fyzika)....
Editoval ihlan (19-01-2024 02:45:30)
Offline