SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 24-03-2010 07:37:37

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4571

Re: Heterogenní sváření

JardaK napsal(a):

Pánové, kdybyste věděli, co vše je na autech spojeno MIG pájením CuSi3 a CuAl8...
Tlumiče výfuku, části nádrže, třeba BMW má takto svařen, pardon, spájen, kufr. Dokonce už jsem to viděl na nosných dílech a částech podvozku.
Něco jiného jsou teorie, něco jiného praxe.

Měl jsem možnost poznat antikorozní systém pro auto. Každý dílec auta je hodnocen několika hledisek. Třeba z hlediska vody, jestli je ostříkán vodou i při projetí kaluže na jinak suché silnici nebo jestli je mokrý až po jízdě v dešti nebo jestli je mokrý po skutečně dlouhodobé jízdě v silném dešti nebo jestli je jen za určitých podmínek často vystaven kondenzaci vlhkosti nebo vylité vlhkosti nebo jen málo nebo prakticky vůbec. Podobné to je pro sůl v zimě. Potom pro abrazi, mechanický vliv písku a drobného štěrku, jestli je soustavný, nebo jen občasný nebo nepřipadá v úvahu.  Potom je vzhled, dílec vzhledově velice významný, který po celou dobu životnosti musí vypadat dobře, středně, málo, nevýznamný z hlediska vzhledu. Potom je spolehlivost, dílec konstrukčně velice významný, kde je zákaz jakýchkoliv stop koroze, méně významný, vůbec nevýznamný, kde poškození korozí je nevýznamné. Každý dílec tak má několik korozních kritérií a podle nich se volí povrchová ochrana případně výrobní technologie. Aby ty dílce vydržely určenou dobu, ale aby náklady na jejich výrobu byly co nejmenší, jak o tom psal Frank.
Tak někde na autě třeba v pohodě stačí levnější či výhodnější měděné TIG pájení s běžnou nebo dokonce odlehčenou povrchovkou, někde se dá měděné TIG pájení použít jen s nějakou zesílenou korozní ochranou, potom musí konstruktéři a technologové zvolit, co je výhodnější, jestli měděná pájka s zesílenou korozní ochranou nebo svařování  a někde třeba měděná pájka být vůbec nemůže, protože ani dosažitelná zesílená korozní ochrana neochrání před nepřijatelným poškozením korozí....
U všech automobilek to asi bude podobné, pokud se to povede dobře poskládat, na povrchové úpravě se dost ušetří a auto přitom nerezne nebo by v normálním provozu nemělo.....
A pak přijde opravář, vyřízne kus poničeného plechu z káry, zavaří, čím má po ruce a zatře obyčejnou základovkou a opravarenským emailem......

Editoval Radim (24-03-2010 07:42:50)

Offline

 

#27 19-01-2024 02:43:33

ihlan
Člen
Místo: Obec Ihĺany
Registrovaný: 11-05-2012
Příspěvky: 3430
Web

Re: Heterogenní sváření

Jadrova elektraren Temelin zvaranie parogeneratora oprava ak vam to neskoci koniec prednasky
tak posun si na cas 16minuta 40sek. inak je to dobra prednaska,
ale poznam zvaracov co vedia zvarat ale nevydrzia ani 10min jadrovej fyziky :-D
holt nie kazdy na to ma ruky alebo hlavu (matika chemia fyzika)....

Editoval ihlan (19-01-2024 02:45:30)


Link : Stavba kompresora www.bit.ly/2fywe1u  Lacne hobby CO2 zvaracky www.bit.ly/2EO3SQk Kukly www.bit.ly/2eSAlrB
Hladam zvaracku do XXX http://bit.ly/2wDObaP Pasove Pily www.bit.ly/2iOcpXj TIG www.bit.ly/2KdU02O
som pichlavy od narodenia a co je horsie picham z kazdej strany rovnako wink

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče