SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 24-03-2019 07:11:48

Haayek
Člen
Registrovaný: 24-03-2019
Příspěvky: 2

Vliv tloušťky průvlaku a drátu na rozstřik

Ahoj, jsem celkem nováček ve svařování a úplný nováček zde na fóru. Chtěl jsem se zeptat na následující... Svařuju obyčejnou konstrukční ocel S235 směsí 86%Ar+12%Co2+2%O2. Svářečka Kuhtreiber KIT305 Standart. Není to žádný supernadupaný stroj, ale zase úplné hobby ořezávátko taky ne. S nastavením si celkem vyhraju, než něco svařuju. Pořád mě ale trápí celkem velký rozstřik kuliček.

Napadá mě jedna věc, která by to mohla podle mě ovlivňovat. Drát má tloušťku 1mm, ale průvlaky používáme 1,2mm. Měl jsem tam normálně průvlak 1mm, ale často se tam zasekl drát (měl bych zmínit, že to byl sice Esab, ale podle mě ten čínský, už mám připravený ESAB OK, až ten současný dojde). Kolega "stará škola" vyměnil ten průvlak a dal tam právě 1,2mm se slovy, že to ničemu neškodí a zbavíme se toho častého uvíznutí drátu a že to tam tak ve firmě dělají všichni už řadu let (na různých svářečkách, mají i Froniusy). Myslíte, že rozstřik kuliček by mohl být tímto ovlivněn? Samozřejmě vím, že těch důvodů může být mnohem více. Jde mi o to, zda konkrétně toto může mít nějaký vliv.

Moc díky za názory

Offline

 

#2 24-03-2019 08:20:44

davor
Člen
Místo: MSK
Registrovaný: 15-03-2017
Příspěvky: 565

Re: Vliv tloušťky průvlaku a drátu na rozstřik

Opotřebený/vydřený průvlak je třeba vyměnit, dělá to paseku, třeba i s tím rozstřikem. A ne dát ještě větší!
Třeba s rezavým/pokřiveným/špatně namotaným drátem ti taky nepůjde svařovat, tak proč to zkoušíš s nekvalitním, který se zasekává?

Editoval davor (24-03-2019 08:29:02)