SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

ferda-welding


#1 14-04-2020 12:15:53

Dano5253
Člen
Registrovaný: 25-01-2020
Příspěvky: 4

Tig - Hliník - Zlé Tavenie zváracieho drotu

Dobrý deň
Chcem Vás poprosiť o radu, pri zváraní hrubšieho hliníku sa my zvarací drôt taví ešte pred vložením
Do “taveniska”
Na foto vidieť vytvorenú zaoxidovanu guličku na konci zváracieho drôtu .
Za radi vopred Ďakujem smile ( som tig začiatočník )
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/9495_a918f749-360e-44b0-b35b-b37f65d9bec8.jpeg

Offline

 

#2 14-04-2020 12:42:56

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3781

Re: Tig - Hliník - Zlé Tavenie zváracieho drotu

Vem větší průměr drátu, mezi přidáváním ho dej dál od oblouku ale aby byl chráněný plynem. Přidávej ho tak, aby se rychle dotkl lázně. Drž hořák více kolmo, někdy pomůže i menší průtok plynu.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#3 14-04-2020 13:26:27

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4033

Re: Tig - Hliník - Zlé Tavenie zváracieho drotu

Drát na obrázku byl soustavně vytahován z ochranného plynu. To nemůže fungovat. Při svařování Al slitin obecně platí, že hořák musí být skoro kolmo na svařovaný materiál. A o přídavném materiálu zase platí, že se nesmí vytáhnout z ochranného kužele plynu. Další "zvyklostí" je použít raději o stupeň větší průměr drátu, než by se použilo na oceli. A samozřejmě pečlivě hlídat vzdálenost kaloty na konci elektrody od svařovaného materiálu. Jsou i tací, kteří různě přibližují a vzdalují hořák od místa svařování místo aby měnili rychlost dopředného postupu.

Online

 

#4 15-04-2020 13:21:49

peprnik
Člen
Registrovaný: 07-05-2014
Příspěvky: 430

Re: Tig - Hliník - Zlé Tavenie zváracieho drotu

Dívám se, že Vám to dělá co dělalo i mě. Ad a) dodržet co říkají pánové výše, ale b) to vypadá, že máte příliš dlouhý oblouk a velký sklon elektrody.
Takže elektrodu níže na vzdálenost její tloušťky (2.4 nebo 3.2) podle toho co máte a max úhel cca 15 stupňů od kolmice.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče