SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

ferda-welding


#1 09-09-2020 19:20:19

Koldus
Člen
Registrovaný: 07-07-2019
Příspěvky: 3

Vyvařování karoserie - obava z požáru

Zdravím odborníky a zkušenésmile

Potřebuji poradit ohledně použití nátěrů a následném vyvaření.
Zkusím co nejlépe popsat...

Sundání prahu - oprava všeho pod prahem atd...
A teď bojuji se strachem smile Když jsem vyvařoval směrem k podvozku, tak i na vzdálenost 5cm od místa svařování hořela ta izolace "guma" na podvozku. Všude na internetu vidím jak každý natře vnitřek prahu a podlahu a jde vařit.
Mám obavu, že to bude hořet v tom prahu a nebude to jak uhasit, když na to neuvidím.

Co se používá za nátěry? (hádám že musí vodit a zvládnou nějakou teplotu)

Nebo mám špatný postup?

Díky za rady.

Offline

 

#2 09-09-2020 20:02:44

nellospeed
Člen
Registrovaný: 28-09-2009
Příspěvky: 354

Re: Vyvařování karoserie - obava z požáru

Já mám po ruce vždy když vařím na autě pistolu s tlakovým vzducem 6atm. a jak to začne trochu víc hořet tak to sfouknu nebo do nějaké dírky vždycky strčím a profouknu. Mám to vyzkoušený jde tím uhasit i dost velký požár. Kdysi mi však jede lakýrník řikal že nezná žádnýho autokarosáře kterýmu by neshořelo aspoň jeno auto. A dále mi jeden svářeč řikal že po svařování by se měla držet stráž 8 hodin, nevim co je natom pravdy nikdy jsem po tom nepátral ale myslim si že hodina je tak krytická, chytnu na plech a pokavaď je studenej asi to už nevzplane.

Offline

 

#3 10-09-2020 08:50:47

shaolin
Člen
Registrovaný: 07-11-2019
Příspěvky: 46

Re: Vyvařování karoserie - obava z požáru

Niekedy som vyváral autá a čo sme používali, bola zinková základná farba. Vedie elektriku, takže bodové zvary nemali problém s kontaktom a povrch vydržal aj vyššie teploty. Akurát tie zinkové výpary nie sú veľmi zdravé...

Offline

 

#4 10-09-2020 16:21:00

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 6790

Re: Vyvařování karoserie - obava z požáru

Co vyvařuji auta, tak bych se nebál. Teď používám základ epoxydový, ten je prý trošku lepší než obyčejné syntetické základy. V místě svařování obrousím a neřeším. Ano, sice to v tom místě ztratí antikorozní účinek, ale prahy nakonec stejně vyfoukám voskem na dutiny. A ten plastizol na podlaze nebo co se dnes používá obruste třeba 3-5cm od místa svařování. Když nebudete plech zbytečně přehřívat, tak to nechytne. A taky mi kdysi už blaflo auto, naštěstí né celé.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#5 11-09-2020 10:12:47

Welda
Člen
Registrovaný: 23-04-2017
Příspěvky: 700

Re: Vyvařování karoserie - obava z požáru

nellospeed napsal(a):

.. po svařování by se měla držet stráž 8 hodin,...

To se dlouhou dobu ve vyhlášce uvádělo. Dnes tam stojí něco jako--po dobu nezbytně nutnou--. Někdy se vaří uprostřed betonových prostor, ale někdy se tam vyskytuje hořlavý prach a pak by 8 hodin mohlo být málo. Takže je to na zúčastněných, aby si to ohlídali.


O 160, Magnum 210 Synergy.

Offline

 

#6 11-09-2020 13:38:08

Bluncka
Člen
Registrovaný: 01-02-2019
Příspěvky: 19

Re: Vyvařování karoserie - obava z požáru

Nečteš a potom šíříš bludy Welda Ano po dobu nezbytně nutnou minimálně však 8 hodin.

Offline

 

#7 11-09-2020 13:39:16

zahajskej
Člen
Registrovaný: 07-01-2015
Příspěvky: 185

Re: Vyvařování karoserie - obava z požáru

Mě taky kdysi chytla stodváca, když jsem vařil díru v prahu. Lezlo to B sloupkem až ke střeše. Naštěstí byl odšroubován bezpečnostní pás, tak se tam dírou narvala hadice s vodou a uhasilo se. Moc dobře mi při tom nebylo. Dnes mokré hadry a hadice při ruce. Dobré je si mokrými hadry místo obložit, pokud to jde. Ona stačí i odlítnutá kulička a už se něco škvaří. Důležité je nepospíchat, krátké sváry nebo jen body, aby se místo moc neohřívalo.

Offline

 

#8 11-09-2020 18:05:11

Welda
Člen
Registrovaný: 23-04-2017
Příspěvky: 700

Re: Vyvařování karoserie - obava z požáru

Bluncka napsal(a):

Nečteš a potom šíříš bludy Welda Ano po dobu nezbytně nutnou minimálně však 8 hodin.

Tvoje první věta je přesně to co umí na internetu rozpoutat vášně. Tomu se třeba vyhýbat. Přitom zjevně jde jen o to, že hovoříme o různých vyhláškách. Nejspíš máme pravdu oba.


O 160, Magnum 210 Synergy.

Offline

 

#9 11-09-2020 18:31:18

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 3208

Re: Vyvařování karoserie - obava z požáru

Suchý  nátěr,  plastizol,  vosk  atd není  moc hořlavý. Na to,  aby z tuhého  stavu  začal  uvolňovat hořlavé páry a hořet, potřebuje ze začátku  dost  tepla.  Plamen  musí  být větší  než  odhadem  takových 5 - 10 centimetrů,  aby uvolňoval  dost  tepla k zvětšování  hoření  a plamene. Nebo  musí  být nějaká  větší  plocha s tou  barvou atd zahřáta svařováním.
Řekl  bych,  že pokud to  nehoří  už  při  svařování,  je třeba počkat,  než  místo  svařování  úplně vychladne. Potom  je riziko  požáru výrazně menší,  oheň  by se udržel  jen  tehdy,  pokud by tam  bylo  něco,  co  doutná. Musel  by tam  být buď nějaký  cizí  materiál,  třeba typu nějakého zapadlého bavlněného  hadru nebo  napadaných  pilin  atd... Nebo  by tam  vrstva barvy nebo  plastu  musela být silná a při  předchozím  svařování už částečně zuhelnatělá.
8 hodin  pod dozorem plus třeba někde mít pořádný  hasičák taky není  na škodu stejně jako  pořádek  na místě svařování.

Offline

 

#10 11-09-2020 20:24:02

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 6790

Re: Vyvařování karoserie - obava z požáru

Nesouhlasím s vámi. Právě že ty vosky do dutin a ty sr..y na podlahy naopak hoří ddobře. Nemusíte vůbec dělat velké sváry. Pár bodíků a hned to blafne. A hoří to docela brutálně, tak se to musí co nejdříve uhasit. Pokud je to někde na přístupném místě, tak to uplácám rukavicí. Ale nápad od Nellospeeda vyzkouším.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#11 12-09-2020 09:12:20

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 3208

Re: Vyvařování karoserie - obava z požáru

Jasně že jak  to  začne hořet,  musí  se to  okamžitě uhasit.
Ale pokud tam  nejsou  výpary ředidel  a ten  vosk  je starší,  zas tak  moc hořlavé  to  není. Ono  v silnější  vrstvě nátěrové  hmoty nebo  v tom  vosku  zůstávají ředidla uzavřena třeba rok,  možná  i  déle . Do  řekněme měsíce je běžné,  že v barvě nebo  vosku  zůstává  takových 5 % původních  ředidel,  do  řekněme roku to  může být jedno,  dvě procenta původních  ředidel.  Záleží  na typu  barvy. Případně jestli auto  v létě stojí  na slunci  a vyhřívá  se nebo  stojí  v chladné  garáži . To  je potom  z  určité  části ona "vůně"  nového  či  nově nalakovaného  auta,  která  je cítit v kabině nebo  v uzavřené  garáži.
Při  svařování  je pak  určitý  rozdíl  mezi  nátěrem  či  konzervací starým  třeba méně než  rok  a mezi pořádně vystárlým.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče