SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

ferda-welding


#1 22-02-2021 19:17:44

Cudlx
Člen
Registrovaný: 04-02-2019
Příspěvky: 4

Vliv sklonu hořáku (směru svařování).

Zdravím, při pročítaní článku jsem na razil na: https://www.svarbazar.cz/phprs/view.php … 2009050601 kde je znázorněn vliv sklonu hořáku. V podstatě je tam psán přesný opak co je v učebnici k základnímu kurzu.(Při svařování vpřed dosahujeme větší šířky housenky a menší hloubky závaru, při svařování vzad menší šířky housenky a větší hloubky závaru. A teď co je pravda?

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/8896_1614063796446.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/8896_1614063796442.jpg

Editoval Cudlx (23-02-2021 08:14:30)

Offline

 

#2 22-02-2021 19:46:49

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4030

Re: Vliv sklonu hořáku (směru svařování).

Oprav si příspěvek. Mezi odkazem a textem musí být mezera, jinak není odkaz spustitelný a je jen málo lidí, kteří to budou kopírovat na další stránku. Poznáš to i podle odlišné barvy odkazu po odeslání příspěvku.

Offline

 

#3 22-02-2021 21:05:55

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 6802

Re: Vliv sklonu hořáku (směru svařování).

Já myslím že je to v učebnici špatně. Při svařování tlačením, tedy zprava doleva je svár širší a hlubší. Při tahání hořáku za sebou je svár užší, méně do hloubky, ale více převýšený.

Editoval varok (23-02-2021 15:42:29)


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#4 23-02-2021 14:06:13

jole
Člen
Místo: Ústí nad Labem
Registrovaný: 26-05-2010
Příspěvky: 455

Re: Vliv sklonu hořáku (směru svařování).

Varoku, v té učebnici je to správně. Zdůvodnění je jednoduché. Pokud taháš hořák za sebou,tedy zleva do prava (u praváka), tak vlastně utíkáš před svarovou lázní a otevírá se ti základní materiál a oblouk hoří přímo na základním materiálu, tedy natavuje hlouběji. Naopak při vedení doleva (zase pro praváka), tedy hořák tlačíš, tak se drát odtavuje do již vzniklé taveniny, kterou oblouk tlačí před sebou a která brání přímému kontaktu se základním materiálem a oblouk hoří na lázni, což brání hlubšímu protavení základního materiálu více do hloubky. Housenka je v tomto případě také vyšší, ale to záleží také na zkušenosti svářeče, jak rychle ujíždí vpřed a nekupí svar pomalým posunem. Jole.,

Offline

 

#5 23-02-2021 16:00:09

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 6802

Re: Vliv sklonu hořáku (směru svařování).

Aha, no mě se právě zdá že když"tahám svár za sebou" tak je hodně převýšený a jakoby studenější a málo do hloubky. Používám na navařování hran apod. Ale třeba jedu moc pomalu a chce to větší švunk.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#6 23-02-2021 16:17:37

Cudlx
Člen
Registrovaný: 04-02-2019
Příspěvky: 4

Re: Vliv sklonu hořáku (směru svařování).

Co to tak pročítám tak to píšou všude jinak big_smile Mě by dávalo větší smysl že bude větší průvar při svařování vpřed (jak jeto na obrázku), kdy mi oblouk hoří vlastně na základním materiálu. Při pohybu vzad mi hoří oblouk více ve sváru a tolik neprohřeju základní materiál. Ale je to asi blbost v učebnici je psán přesný opak. Na obrázku v odkazu a ještě na pár jiných je to ale tak jak jsem psal. Tak nevím.

Editoval Cudlx (23-02-2021 16:17:59)

Offline

 

#7 23-02-2021 16:51:26

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 6802

Re: Vliv sklonu hořáku (směru svařování).

Jole: Kdyby to bylo jak píšete, proč je tedy při tlačení sváru před hořákem svár širší a méně převýšený a při tahání sváru za hořákem je svár užší a více převýšený? Logicky přece když je svár více do hloubky, tak je nižší a naopak. Je to však jen můj názor.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#8 23-02-2021 17:16:57

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 1113

Re: Vliv sklonu hořáku (směru svařování).

Při tlačení hořáku - tedy jedu z prava  do leva - u praváka, je svar širší a lépe provařený. Pokud hořák táhnu - z leva do prava, je svar užší a vyšší, málo provařený do hloubky. použití na tenké plechy a lepení děr, případně mezer. Každý si to může vyzkoušet a co se kde píše je naprosto lhostejno.

Offline

 

#9 23-02-2021 18:12:48

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 6802

Re: Vliv sklonu hořáku (směru svařování).

ZDENÁL: No já to taky tak mám když svařuju jak jsem psal.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#10 23-02-2021 21:23:36

jees
Člen
Registrovaný: 14-01-2013
Příspěvky: 1642

Re: Vliv sklonu hořáku (směru svařování).

Já bych řekl, že záleží na rychlosti vedení hořáku, když pojedu rychle, bude to spíš jak píše Varok a Zdenál, když pomalu, tak spíš jak píše Jole. Každopádně výsledek ovlivní rychlost vedení a vzdálenost průvlaku od materiálu, takže to každému může vycházet trochu jinak

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče