SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

ferda-welding


#26 21-04-2021 19:11:30

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2026
Web

Re: Svařování ocelolitiny a oceli

pafik1605 napsal(a):

Chobola na webu nic nemá, tam jsem koukal. Osobně jsem u něj nikdy nebyl. Podle eshopu skoro nic nevede  smile

Frank: díky za linky, ale to jsou elektrody. U některejch je obal jen ochrana a stabilizace oblouku, ale u některejch jsou v něm i legovací přísady. Netuším, jak je to u těhle. Když omlátím obal, můžu je znehodnotit.

Koupil jsem u Sadílka dvě Esab 309 LSi, ale zatím ještě budu shánět bližší té 312.

Koukni po 68.82 od Esabu(obalený),mrknu po drátu.

Editoval Ládes (21-04-2021 19:32:38)


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#27 21-04-2021 20:00:49

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4026

Re: Svařování ocelolitiny a oceli

Mohu potvrdit, že Chobola má v prodejnách velmi slušný výběr nejrůznějších přídavných materiálů. Celkem ochotní prodavači i poradí a kusovky u nich nejsou problém.

Offline

 

#28 22-04-2021 08:16:37

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 1667

Re: Svařování ocelolitiny a oceli

Volal jsem Chobolovi, 312 nemá. Takže ty 68.82 a budu testovat na odříznutém materiálu.
Pak jsem dám obrázek.

Editoval pafik1605 (22-04-2021 08:16:58)

Offline

 

#29 22-04-2021 09:07:59

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2026
Web

Re: Svařování ocelolitiny a oceli

pafik1605 napsal(a):

Volal jsem Chobolovi, 312 nemá. Takže ty 68.82 a budu testovat na odříznutém materiálu.
Pak jsem dám obrázek.

Omlouvám se včera jsem odpadl s připojením.Chemweld prodává i tig drát 8200W(1;1,2;1,6 a 2,4)-měla by to být právě 312-po kusech.Esab 68.82 jsou obalené elektrody.

Editoval Ládes (22-04-2021 09:08:53)


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#30 22-04-2021 10:42:09

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 1667

Re: Svařování ocelolitiny a oceli

68.82 jsou obalené elektrody, které se dají podle Franka oklepat a použít na TIG. Vyrazil jsem pro ně k Sadílkovi, a přivezl jsem místo nich Castolin 680S. Akorát se bojím, že tyhle nepůjdou oklepat a budu muset vařit elektrodou. Což je metoda, kterou používám minimálně. Bojim bojim, abych to nedokurvil. sad

Offline

 

#31 22-04-2021 11:04:35

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2026
Web

Re: Svařování ocelolitiny a oceli

nacvič techniku a nedokurvíš.Co vyjdou ty "Kastolíny"?Obávám se že s ohledem na to že většina těch "přechodovek" má obal na rutilovém základu bude se svárový kov dolegovávat z obalu.Proč tam jinak "nenapatlat" levnější bazický?Na tvém místě bych to "smahnul" tou 309 kterou už máš(pokud bys měl cestu přes Olmik můžu ti pár drátů 309 navrch věnovat-312 mám poslední 2)

Editoval Ládes (22-04-2021 11:46:34)


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#32 22-04-2021 12:03:54

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 1667

Re: Svařování ocelolitiny a oceli

Olmik je z ruky smile
Já to nejdřív zkusím na kousku odřezků, respektive úplně nejdřív EB121 na kousku oceli, abych dostal trochu grif. Pak hlavní nosnej svár udělám tou modrou a vzhled doladím TIGem 309.
Řemeslo braň se big_smile

Editoval pafik1605 (22-04-2021 12:04:25)

Offline

 

#33 22-04-2021 12:28:15

Dlouhán
Člen
Registrovaný: 24-11-2019
Příspěvky: 16

Re: Svařování ocelolitiny a oceli

Ta castolin 680s dělá krásnou kresbu housenky,drž kratší oblouk.

Offline

 

#34 22-04-2021 12:47:49

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1939
Web

Re: Svařování ocelolitiny a oceli

pafik1605 napsal(a):

68.82 jsou obalené elektrody, které se dají podle Franka oklepat a použít na TIG. Vyrazil jsem pro ně k Sadílkovi, a přivezl jsem místo nich Castolin 680S. Akorát se bojím, že tyhle nepůjdou oklepat a budu muset vařit elektrodou. Což je metoda, kterou používám minimálně. Bojim bojim, abych to nedokurvil. sad

Proč by neměly jít oklepat? Vždyť to je ekvivalent E 312-16...  No ale jestli máte drát na TIG ER 309, ty eldy nechcete oklepávat a svařujete zručněji TIGem, než eldou, tak proč to rovnou nevaříte tou 309 TiGem všechno. To nechápu. Ta 309 je velmi dobrá přechodovka a nic tím nezkazíte.

Editoval Frank (22-04-2021 13:03:49)

Offline

 

#35 22-04-2021 12:56:28

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2026
Web

Re: Svařování ocelolitiny a oceli

pafik1605 napsal(a):

Olmik je z ruky smile
Já to nejdřív zkusím na kousku odřezků, respektive úplně nejdřív EB121 na kousku oceli, abych dostal trochu grif. Pak hlavní nosnej svár udělám tou modrou a vzhled doladím TIGem 309.
Řemeslo braň se big_smile

spíš to nacvič rutilkou v koutě(pozor na strusku).Oblouk opravdu co nejkratší,klacek cpát do lázně co nejvíc jak to jde,ale nenechat ji předběhnout....Včil už to je na tobě. wink


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#36 23-04-2021 14:18:58

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 1667

Re: Svařování ocelolitiny a oceli

Tak hotovo. Kořen (no, spíš kořínek smile ) jsem udělal Castolinkou s pulzem a finále jsem dorazil TIG 309LSi.
Kupodivu se to ani nezkroutilo. Nablil jsem tam toho víc, aby bylo co zabrušovat. Majitel nechtěl přiznanej svár, ale čistej tvar.

Editoval pafik1605 (23-04-2021 14:19:25)

Offline

 

#37 23-04-2021 21:13:15

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4112
Web

Re: Svařování ocelolitiny a oceli

mnoho slov, málo fotek smile


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#38 23-04-2021 21:59:28

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1939
Web

Re: Svařování ocelolitiny a oceli

bourač napsal(a):

mnoho slov, málo fotek smile

Ano, obrázek by neměl chybět. smile  Co bych doporučil na takové opravy, kde je požadována jistota, že nejsou vlasové trhliny, porosita ap. vady, koupit PT test kit a po svaření a případném vybroušení ten penetration test provést. Odhalí mnohé. big_smile

https://www.amazon.com/dye-penetrant-ki … etrant+kit

Offline

 

#39 24-04-2021 08:55:34

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 1667

Re: Svařování ocelolitiny a oceli

bourač napsal(a):

mnoho slov, málo fotek smile

No dobře. Je to zatím v hrubě zabroušeném stavu, dobrušovat si to bude majitel. Stroje niemá, ale ruce ano, tak ať má taky nějakou zásluhu. Zadní oko je původní, přední jsem komplet dodělával, včetně všech šroubů. To plastový je model ložiska. Bude mosazný.
Jinak tou Castolinkou se dělá pěkně, hezky teče a má pěknej povrch.

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/4621_20210423_140905.jpg

Frank: jo, ale to by musel někdo zaplatit. Já to určitě nebudu a majitel nejspíš taky ne. Tak budeme vycházet z toho, že tam žádný trhlinky nejsou.

Editoval pafik1605 (24-04-2021 09:03:46)

Offline

 

#40 24-04-2021 11:23:28

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1939
Web

Re: Svařování ocelolitiny a oceli

pafik1605 napsal(a):

Frank: jo, ale to by musel někdo zaplatit. Já to určitě nebudu a majitel nejspíš taky ne. Tak budeme vycházet z toho, že tam žádný trhlinky nejsou.

Fajn, nic ve zlým, neberte to tak, že bych podceňoval vaši práci... To  je tak trochu moje profesionální deformace inspektora... big_smile big_smile big_smile

Offline

 

#41 24-04-2021 11:54:33

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 1667

Re: Svařování ocelolitiny a oceli

Frank napsal(a):

pafik1605 napsal(a):

Frank: jo, ale to by musel někdo zaplatit. Já to určitě nebudu a majitel nejspíš taky ne. Tak budeme vycházet z toho, že tam žádný trhlinky nejsou.

Fajn, nic ve zlým, neberte to tak, že bych podceňoval vaši práci... To  je tak trochu moje profesionální deformace inspektora... big_smile big_smile big_smile

Já si to přece neberu; kdyby to bylo pro mě a měl bych na tom jezdit, tak bych to u takovejhle materiálů udělal.
Vzhledem k tomu, že je to historický kolo, který není moje, peníze chci jen za to, co jsem musel bezprostředně zaplati za vercajk (závitník + doprava + 2 Castolinky), a vzhledem k tomu, že to bude někde vystavený, tak si myslím, že je to zbytečný. Což nemění nic na tom, že chci, aby to drželo a nerozpadlo se mu to v ruce, až s tím bude manipulovat. smile
Proto jsem se pídil po správném přídavném materiálu.
Nedalo mi to a trochu jsem to ještě zabrousil smile

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/4621_20210424_114751.jpg

Offline

 

#42 24-04-2021 12:17:28

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4112
Web

Re: Svařování ocelolitiny a oceli

na tom půltřmenu je krásně vidět TOO = je to provařené. smile


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#43 24-04-2021 23:10:34

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2026
Web

Re: Svařování ocelolitiny a oceli

Dobrá práce palec hore


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#44 25-04-2021 00:41:26

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1939
Web

Re: Svařování ocelolitiny a oceli

V pořádku. Vypadá to excellentně. big_smile Stále platí - zlatý český ručičky... big_smile

Offline

 

#45 25-04-2021 08:53:05

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 1667

Re: Svařování ocelolitiny a oceli

Děkuji vám chlapci, jsem rád, že někdo uzná, že kromě zesměšňování a urážení umím i něco rukama big_smile
Na těhle opravách je vždycky nejhorší vymyslet, jak to dělat po sobě, aby to v následující operaci bylo za co chytnout, od čeho odměřit, .... I hlava se musí občas zapojit. smile

Offline

 

#46 25-04-2021 09:28:33

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3776

Re: Svařování ocelolitiny a oceli

Tomu, jak to vymyslet a postupovat aby se to povedlo říkám řemeslnost. K tomu postupu: Na fotce je vidět, že jsi vložil do oka teflon. Měl ssi obě oka při sváření na jednom společném čepu? Taky tě chválím.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#47 25-04-2021 11:20:56

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 1667

Re: Svařování ocelolitiny a oceli

Famater napsal(a):

Tomu, jak to vymyslet a postupovat aby se to povedlo říkám řemeslnost. K tomu postupu: Na fotce je vidět, že jsi vložil do oka teflon. Měl ssi obě oka při sváření na jednom společném čepu? Taky tě chválím.

Neměl, vzal jsem kus tlustýho plocháče, vyvrtal do něj přesně 4 díry pr. 7mm, přišrouboval na zdravý oko, k tomu plocháči jsem přišrouboval a dopasoval to nový oko, aby sedělo proti uříznutýmu tělu, a svařil. Sice to generovalo udělat 4 pomocný šrouby M7x1x13, ale  asi bych těžko jinak chytal rovinu obou ok.

Offline

 

#48 25-04-2021 11:27:47

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2026
Web

Re: Svařování ocelolitiny a oceli

Jasné tady se to vyloženě nabízí celek navléct za tu hlavovou díru na trubku na které bude i kostra aby se mi nikde nemotala(pásky z plíšků plechovky od piva,nebo kousek topenářské měděné trubky zajistí  v případě volnější díry i těsnost a přenos ),pak napevno přitáhnout tu  zdravou část-zrcadlo toho co má být přivařeno na čep/trubku,navlíct i tu část co má být přivařená,zpolohovat doupravit si oblast budoucího sváru,bodnout a svařit dokupy.Být to sólo bylo by zpolohování a ustavení složitější.


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#49 25-04-2021 12:59:40

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 1667

Re: Svařování ocelolitiny a oceli

No úplně nejlepší by bývalo bylo dát tam definitivní ložiska (který jsem neměl, prý si je udělá sám), navléct to na osu (kterou jsem taky neměl), tím by se to dokonale srovnalo a pak svařit.
Použít trubku skrz ty třmeny nešlo, nebyly na stovky stejný (blbě se to měří, byl jsem rád, když jsem se doměřil na desetinu), a podstatná bude až pak ta osa. Ložiska si bude muset dopasovat jednotlivě. Takhle má aspoň zajištěný, že jsou ty třmeny rovnoběžně a i výškově stejně. Ten původní ulomenej byl dokonce o 1 milimetr ujetej (ten zdravej konec); jestli byl ujetej i ten ulomenej konec, těžko říct. Oni jsou tihle majitelé hákliví i na rez; když jsem mu to chtěl opískovat, aby to bylo čistý, tak ječel, že ani náhodou. Očištění kolem sváru cca 5 mm vzal jako nutnost, že patinu si teda pak dodělá.
Oni maj vůbec tihle restaurátoři speciální přání; tuhle chtěl osu, ale ne z automatovky, ale přinesl mi starej rezavej ohnutej vratovej šroub a chtěl osu z něj.  No, má jí, a mně to naštěstí nenafackovalo smile

Editoval pafik1605 (25-04-2021 13:01:41)

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče