SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

ferda-welding


#1 24-05-2021 09:48:39

djducato
Člen
Místo: Rohr in NB.
Registrovaný: 24-05-2021
Příspěvky: 4
Web

Zváranie AL profilov MIG-MAG (nastavenie zváračky)

Zdravím. Potrebujem zvariť 150ks AL rámčekov 500x260mm z hlinikového L profilu 40x40x3. Skúšal som to zvárať TIGom, ale trvá to večnosť oproti MIGu. Tak som objednal zváračku MAGNUM MIG 211 Alu Synergia LCD plus horák MB15 so teflónovým boudenom a 1mm AlMg5 drát. Argón mám 4.6.
Chcem sa opýtať na koľko l/m mám nastaviť argón aby to zváralo bez nejakých vád, resp. začernaného zvaru.

Mám staršiu MIG-MAG mašinu ktorá zvláda hliník s pulzom, ale tam sommusel mať prietok plynu skoro na 20l/m aby ten zvar vyzeral ako tak pekne, plus celkom často sa mi zasekol drát v podávacích kolečkách a samozrejme ho strihlo, takže som musel zakaždým naťahovať nový drát a to omrzí po desiaty krát smile
Tak som sa rozhodoil kúpiť novú mašinu, viem že síce čína ale zaplatí sa za tie profily, takže pokiaľ bude fungovať dlhšie budem iba rád smile

Popipade nejaké postrehy na čo by som si mal dávať pozor, atď.

Ďakujem za prípadné odpovede.


Zváračky: MMA: KITin 170L, CO2: Weldman MICRO MIG 200, TIG: Sherman DIGITIG 216P AC/DC Puls, ALU: Magnum 211 ALU SYNERGIC
Plazma: PPS 40 B2 + PSKO 24
Píly: Optimum OPTIsaw S 275NV, Scheppach MBS1100

Offline

 

#2 24-05-2021 16:17:03

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 1177
Web

Re: Zváranie AL profilov MIG-MAG (nastavenie zváračky)

Pri zvarani hlinika MIG-ovym strojom nemusis mat taky brutalny prietok ako pises.. ja som v pohode zvaral aj na 4L/min.. podla velkosti hubice by ti malo bohate stacit do tych 8L/min. No a pokial mas pri zvarani hlinika cierne zvary, skus zvar horakom pred sebou tlacit, a nie tahat za horakom. Uvidis ten rozdiel. Teflonovy bouden.. zbytocnost ktora sa ti zanesie hlinikovymi supinkami.. Ked ho nakoniec vyhodis, daj si tam normalny ocelovy bowden aky pouzivas pri zvarani s ocelovym drotom. Rozhodne sa ti tak rychlo nezanesie bordelom z hlinikoveho drotu. .


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma, Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200, Dnipro M SAB 210,
Speedglas 9100XX, Kowax KWX820 ARC+, Bomar STG 120, Parkside PKO 400 B2, Profi3Dmaker, Ender 3 PRO,Ender 5+, BIQU B1 7x,Tronxy XY-2, pieskovaci box Lincos 110L,klima Whirlpool PACW12CO :-) https://lnk.sk/pE05 - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

#3 25-05-2021 08:27:59

djducato
Člen
Místo: Rohr in NB.
Registrovaný: 24-05-2021
Příspěvky: 4
Web

Re: Zváranie AL profilov MIG-MAG (nastavenie zváračky)

Veď aj ja som sa čudoval, že taký obrovský prietok plynu potrebuje zváračka. Keď zváram s TIGom tak mám nastavený argón na 8L/min a úplne v pohode, dofuk nechávam cca 5s aby vychladilo ihlu. Ale predsa je to iná technológia zvárania ako MIG. Horák v 80% stále pred sebou tlačím, som tak zvyknutý zvárať, ale tak či tak to robí tie čierne zvary. Urobím dnes pár foto keď budem v dielni. Ale je tiež pravda, že mám teflónový bouden a už má pár rokov, tak kto vie v akom stave je, keď píšeš že sa v ňom usadzuje bordel z hiníku, tak je celkom možné že práve kvoli tomu mi trhá drôt pri kolečkách.

Nová mašina mi príde v sete aj s horákom na oceľový drôt a doobjednal som druhý horák s tým teflonom, takže ho vôbec nemusím použiť. Ja som ho kúpil len preto, že predajca mi to navrhol, že pre AL a CU drôty sa používa teflónový.


Zváračky: MMA: KITin 170L, CO2: Weldman MICRO MIG 200, TIG: Sherman DIGITIG 216P AC/DC Puls, ALU: Magnum 211 ALU SYNERGIC
Plazma: PPS 40 B2 + PSKO 24
Píly: Optimum OPTIsaw S 275NV, Scheppach MBS1100

Offline

 

#4 29-05-2021 10:01:30

djducato
Člen
Místo: Rohr in NB.
Registrovaný: 24-05-2021
Příspěvky: 4
Web

Re: Zváranie AL profilov MIG-MAG (nastavenie zváračky)

Zváračka došla včera z Poľska. Balenie bolo super, nič sa po ceste nerozbilo. Všetko fungovalo hneď na prvý krát, absolútne jednoduché ovládanie. Mám pocit, že už dnes s tým môže zvárať aj decko smile

Argón 4.6 nastavený na 10L/min. pri 8L/min boli zvary totálne čierne a ako pórovité, drôt 1mm AlMg5 a horák MB15 4m s teflónovým boudenom. Zváraný materiál je hliníkové elko 40x40x3. Zváračku som nastavil na 3,5mm materiál s tým, že som ešte pridal cca z 18V na 21V a 150A.

Pridávam odkaz na pár foto...

https://1drv.ms/a/s!AvfNvl9XW0b1gZJwJZUbE86SjBgzBA


OT: Pokiaľ by niekto potreboval mám na predaj drôt Alu 3.2245 AlSi5 - 7kg, bol do veľkej zváračky, ale kedže nefunguje a do novej ho nedám tak za nejakých 60€ + poštovné ho možem poslať smile

Editoval djducato (29-05-2021 10:24:14)


Zváračky: MMA: KITin 170L, CO2: Weldman MICRO MIG 200, TIG: Sherman DIGITIG 216P AC/DC Puls, ALU: Magnum 211 ALU SYNERGIC
Plazma: PPS 40 B2 + PSKO 24
Píly: Optimum OPTIsaw S 275NV, Scheppach MBS1100

Offline

 

#5 29-05-2021 17:50:06

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 1177
Web

Re: Zváranie AL profilov MIG-MAG (nastavenie zváračky)

A nenastriekal si si nahodou separator do hubice? :-)


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma, Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200, Dnipro M SAB 210,
Speedglas 9100XX, Kowax KWX820 ARC+, Bomar STG 120, Parkside PKO 400 B2, Profi3Dmaker, Ender 3 PRO,Ender 5+, BIQU B1 7x,Tronxy XY-2, pieskovaci box Lincos 110L,klima Whirlpool PACW12CO :-) https://lnk.sk/pE05 - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

#6 30-05-2021 18:17:35

djducato
Člen
Místo: Rohr in NB.
Registrovaný: 24-05-2021
Příspěvky: 4
Web

Re: Zváranie AL profilov MIG-MAG (nastavenie zváračky)

smile Nie to som neurobil.


Zváračky: MMA: KITin 170L, CO2: Weldman MICRO MIG 200, TIG: Sherman DIGITIG 216P AC/DC Puls, ALU: Magnum 211 ALU SYNERGIC
Plazma: PPS 40 B2 + PSKO 24
Píly: Optimum OPTIsaw S 275NV, Scheppach MBS1100

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče