SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 13-08-2022 09:57:54

Fanda K
Člen
Registrovaný: 27-12-2017
Příspěvky: 9

Svaření praskliny krytu úhlového převodu ke křovinořezu

Dobrý den,

chtěl bych se zeptat, zdali by byl někdo v Praze nebo jejím okolí ochoten svařit prasklinu krytu úhlového převodu ke křovinořezu. „Nepatrná“ prasklina způsobuje to, že při utažení krytu nedrží převod na tyči (kryt se neutáhne k tyči křovinořezu kvůli zmíněné prasklině způsobující vůli mezi krytem a tyčí). Domnívám se, že kdyby se kryt upnul do svěráku a lehce přitáhl a pak se prasklina svařila, tak by při utahování nevznikala zmíněná vůle. Níže jsou uvedeny fotografie praskliny.

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/8225_uhlovy_prevod_1.png http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/8225_uhlovy_prevod_2.png

Všem děkuji za případné odpovědi.

Editoval Fanda K (13-08-2022 22:37:57)

Offline

 

#2 13-08-2022 19:15:39

Charon
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 17-08-2014
Příspěvky: 1071

Re: Svaření praskliny krytu úhlového převodu ke křovinořezu

Doporučuji přidat foto a materiál z jakého je kryt vyroben, podle zařazení bych hádal hliník. Bez toho se těžko někdo najde.

Editoval Charon (13-08-2022 19:19:16)

Offline

 

#3 13-08-2022 22:39:21

Fanda K
Člen
Registrovaný: 27-12-2017
Příspěvky: 9

Re: Svaření praskliny krytu úhlového převodu ke křovinořezu

Fotky jsem přidal. Ano, mohlo by se jednat o hliníkový odlitek. Přesné složení jsem však nedohledal.

Offline

 

#4 14-08-2022 09:53:24

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4300

Re: Svaření praskliny krytu úhlového převodu ke křovinořezu

Hliníkové odltky nebývají lakovány.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#5 14-08-2022 10:08:51

momák
Člen
Registrovaný: 08-10-2011
Příspěvky: 416

Re: Svaření praskliny krytu úhlového převodu ke křovinořezu

Nevím,jak úplně vypadá protější strana praskliny,ale nešlo by to stáhnout montér páskou ?


MIG/MAG Delta DTD 210+hořák Binzel MB 15 AK 4m,Fronius TP 1500+kabely 3a4m,Speedglas 9002X..

Offline

 

#6 14-08-2022 20:08:46

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4190

Re: Svaření praskliny krytu úhlového převodu ke křovinořezu

Nejjednodušší by bylo zhotovit objímku z ocelového pásku 20 x 3 mm přes současnou objímku, která bude přímo pasovat na otvory pro šrouby. Svaření praskliny není v tomto případě řešením, zvlášť při neznalosti přesného složení původního materiálu oblímky.

Offline

 

#7 14-08-2022 21:31:04

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 3832

Re: Svaření praskliny krytu úhlového převodu ke křovinořezu

Famater napsal(a):

Hliníkové odltky nebývají lakovány.

Jestli  tam  je při  práci  z  rostlin vhlkost a rostlinné  zbytky a jestli  když  se to  nevyčistí,  tak  to  vlhko  ve zbytcích  rostlin  je dlouho,  tak  naopak  to  lakování  může být i  funkční. Všelijaké  kyseliny nebo plísně,  které  vznikají  při  rozkladu  rostlinné  hmoty mohou holý hliník  narušit. narušený  hliník  koroduje podobným  způsobem  jako  u  mezikrystalické  koroze a dynamickým  namáháním  potom  může ta objímka povolit.

Offline

 

#8 15-08-2022 09:21:16

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4300

Re: Svaření praskliny krytu úhlového převodu ke křovinořezu

A přesto bývají takové součásti z kvalitní Al slitiny ("zinkál" nepovažuji za kvalitní slitinu) nelakovány. Co se týká způsobu opravy mám stejný názor jako Jirkati, jen si myslím, že by byla vhodnějí tloušťka pásku 2mm. Lépe by se stahoval.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#9 15-08-2022 10:02:22

E-Ryc
Člen
Místo: Praha / Horazdovicko
Registrovaný: 08-09-2020
Příspěvky: 597

Re: Svaření praskliny krytu úhlového převodu ke křovinořezu

Mozna vyvrtat dirku na konec, aby ta prasklina nepokracovala?

A co to "zalepit" (brazing, netusim spravny preklad, pajeni natvrdo?) tigem a nejakym bronzovym dratem? Ale zkusenost na podivne slitiny s tim nemam, jen jsem tim opravoval "nemeho sluhu" (takovy ten stojan na obleceni), ktery jsem si svarovat netroufl, a zatim to neupadlo...

Offline

 

#10 15-08-2022 11:05:47

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4300

Re: Svaření praskliny krytu úhlového převodu ke křovinořezu

Jenže ten stojan byl z tenkostěnných ocelových trubek. Ta má vyšší teplotu tání než Al slitiny. Odvrtat kořen trhliny by bylo vhodné.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#11 15-08-2022 12:44:39

E-Ryc
Člen
Místo: Praha / Horazdovicko
Registrovaný: 08-09-2020
Příspěvky: 597

Re: Svaření praskliny krytu úhlového převodu ke křovinořezu

V nejakem videu tvrdili, ze CuAlx (nevim, kolik bylo to cislo) je pouzitelna na hlinikove slitiny. Ale vic jsem nad tim nebadal, takze to klidne muze byt "YT pravda"...
Za sebe, pokud to neni spoj, ktery se pravidelne rozebira, tak to stahnul hadicovou sponou (mozna v kombinaci s kovem plnenym epoxidem). Pokud by spona nemela dostatecny stisk, tak vyrobit to, co je na kraji dilu ("prstynek" s utahovacim sroubem), jen s vnitrni dirou odpovidajici vnejsimu prumeru a stahnout to tim.

Offline

 

#12 15-08-2022 14:05:31

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4300

Re: Svaření praskliny krytu úhlového převodu ke křovinořezu

CuAl8 (je několik druhů, s obsahem Ni a Fe) se používá hlavně na pájení ocelových tenkostěnných profilů, na opravy a navařování kluzných bronzových pozder a td.  Ve videu se nejpíš "uřekli" pokud nemysleli tou slitinou hliníkový bronz, ale pak se jedná o sváření.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#13 15-08-2022 18:00:18

Charon
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 17-08-2014
Příspěvky: 1071

Re: Svaření praskliny krytu úhlového převodu ke křovinořezu

Prasklina bude zkorodovaná a plná bordelu. Těžko by se jí podařilo bez odbroušení zavařit a už vůbec ne po celé tloušce. Vnitřek musí zůstat hladký aby bezpečně obepnul trubku na kterou se to nasazuje. Nejlepší řešení vidím, jak zde píše Jirkati, železnou objímku vyrobenou z železné pásoviny. Začal bych prohlídkou trubek co se v dílně válí a hledal nějakou o stejném vnitřním průměru, tak aby šla nasadit na "hliníkový" držák, pak jí uříznul a přeříznul a vytvaroval konce, třeba s navařením matičky. Neboli se vyhnul potřebě ohýbat pásovinu do oblouku podle prasklého držáku. Nebo našel kulatinu či trubku na které bych pásovinu do oblouku vytvaroval. Asi by to chtělo delší upínací šroub, ale bylo by to řešení na věky. Tlouška pásoviny/trubky podle mého stači od 1 mm více, jen konce je třeba zesílit. Třeba na jízdním kole je sedlo uchycené podobně a tlouška trubky je cca 1mm.

Offline

 

#14 15-08-2022 19:28:24

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 3832

Re: Svaření praskliny krytu úhlového převodu ke křovinořezu

Nebo  se zkusit zeptat,  jestli by to  nešlo  sehnat  jako  náhradní  díl.

Offline

 

#15 15-08-2022 21:25:02

Joe66
Člen
Místo: Vranov nad Toplou-Presov
Registrovaný: 20-04-2010
Příspěvky: 1486
Web

Re: Svaření praskliny krytu úhlového převodu ke křovinořezu

Ze odvrtat,odmastnit,dat tekuty kov a nakoniec stiahnut dvakrat  s neakou kovovou alebo elektrikarskjou paskou  a na to este oblepit s neakou paskou  big_smile


Kutil s.r.o.

Offline

 

#16 16-08-2022 09:55:31

Juraj.A
Člen
Místo: Tekovská Breznica
Registrovaný: 30-09-2013
Příspěvky: 439

Re: Svaření praskliny krytu úhlového převodu ke křovinořezu

Joe66 napsal(a):

Ze odvrtat,odmastnit,dat tekuty kov a nakoniec stiahnut dvakrat  s neakou kovovou alebo elektrikarskjou paskou  a na to este oblepit s neakou paskou  big_smile

Tiež sa prikláňam k lepeniu. Dnes je na trhu dostatok kvalitných dvojzložkových lepidiel, ktoré naozaj fungujú. Ešte za socíku sme v bratislavskom Slovnafte lepili potrubia dvojzložkovým lepidlom BELZONA, lebo tam sa zvárať nesmelo a to lepidlo fungovalo na 100%. Takže dnes po 30-tich rokoch vývoja sa dobré lepidlo určite použiť dá.

Napríklad toto:

https://slovcem.sk/belzona-1212-metal

Dvojkomponentný, rýchlo tvrdnúci, na prípravu povrchu nenáročný tmel, použiteľný na havaríjné opravy a na renováciu strojov a zariadení. Ideálny na použitie ako vysokopevnostné konštrukčné lepidlo alebo na vytvorenie rôznych ložiskových vložiek. Po namiešaní produktu a pri nanesení presne podľa Návodu na použitie je ideálne vhodný pre aplikácie na vlhký alebo olejom kontaminovaný povrch, dokonca môže byť nanášaný aj pod vodou.

Editoval Juraj.A (16-08-2022 09:57:56)

Offline

 

#17 16-08-2022 10:44:01

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4300

Re: Svaření praskliny krytu úhlového převodu ke křovinořezu

Při lepení bych prasklinu přeplátoval přilepenou příložkou. Zalepení jen spáry bych považoval za nedostatečné.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#18 24-08-2022 21:45:15

Antihero
Člen
Registrovaný: 26-04-2011
Příspěvky: 79

Re: Svaření praskliny krytu úhlového převodu ke křovinořezu

Hoši, hoši , hoši
to je hamba.
Borec  přijde na SVARFORUM s banální opravou primitivní věci která není ani motorkovej rám, ani zábradlí na mrkodrapu, nedej satan tlaková nádoba  a zdejší misři mu navrhujou k opravě lepidla. FUJ, třikrát FUJ!
Každýmu snad musí být jasný, že jakejkoli svar na té hliníkové (nebo snad čekáte nějakej kosmickej materiál na křoviňáku) převodovce bude tisíckrát pevnější než nějaký lepeníčko.

Offline

 

#19 24-08-2022 23:18:21

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4190

Re: Svaření praskliny krytu úhlového převodu ke křovinořezu

Antihero, máš jedinečnou příležitost kolegovi "Fanda K" nabídnout spolupráci při tak banální opravě. Zaslání třeba Zásilkovnou je za pár kaček, takže ani to by opravu nijak zvlášť neprodražilo. Pravda, nemáš v profilu místo svého působení, ale podle IP adresy jsi v ČR.
Pak dej vědět jak to dopadlo.

Offline

 

#20 25-08-2022 10:04:20

AndyS
Člen
Registrovaný: 09-06-2020
Příspěvky: 356

Re: Svaření praskliny krytu úhlového převodu ke křovinořezu

Antihero napsal(a):

Hoši, hoši , hoši
to je hamba.
Borec  přijde na SVARFORUM s banální opravou primitivní věci která není ani motorkovej rám, ani zábradlí na mrkodrapu, nedej satan tlaková nádoba  a zdejší misři mu navrhujou k opravě lepidla. FUJ, třikrát FUJ!
Každýmu snad musí být jasný, že jakejkoli svar na té hliníkové (nebo snad čekáte nějakej kosmickej materiál na křoviňáku) převodovce bude tisíckrát pevnější než nějaký lepeníčko.

prasknute to už je takže horšie to nebude, tiež by som to skusil zvariť, nech by to dopadlo akokoľvek, "do my best", narezať trubku pozdlžne, dať dovnutra kus trubky, zistiť čo najviac o materiáli a zavariť zabrúsiť a dúfať že som sa trafil..


Omicron Gama 1500
IDEAL Praktik TIG 200 AC/DC

Offline

 

#21 25-08-2022 12:56:49

E-Ryc
Člen
Místo: Praha / Horazdovicko
Registrovaný: 08-09-2020
Příspěvky: 597

Re: Svaření praskliny krytu úhlového převodu ke křovinořezu

Jen aby to nakenec nebyl nejaky zinkovy sajrajt nebo z ceho podobne odlitky byvaji...

Offline

 

#22 25-08-2022 12:58:04

Charon
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 17-08-2014
Příspěvky: 1071

Re: Svaření praskliny krytu úhlového převodu ke křovinořezu

V prvním příspěvku byl dotaz, zda to někdo nezavaří. A tady vidím příležitost pro Antihero aby ukázal, jak se takováto věc, kterou považuje za banalitu, opravuje.

@AndyS, žadatel je ochoten za opravu zaplatit a tak bych to nedával do roviny "nech by to dopadlo akokoľvek" . Záruka a připadná oprava pokud by se to znovu robilo by měla být samozřejmostí.

Editoval Charon (25-08-2022 12:58:38)

Offline

 

#23 25-08-2022 13:47:25

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4300

Re: Svaření praskliny krytu úhlového převodu ke křovinořezu

Pokud se jedná o svařitelnou slitinu, pak je to opravdu banální záležitost. Problémem je ta slitina. Na pohled se zdá hodně měkká, pak by se mohlo jednat o silumin, ale bez znalosti materiálu (nebo alespoň vyzkoušení ) se do toho nikomu moc nebude chtít. Navíc jsou prázdniny a čas dovolených. Fanda K: také by pomohlo napsat značku. To by mohlo také napomoct k představě z čeho to je vyrobeno.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#24 25-08-2022 20:25:39

Charon
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 17-08-2014
Příspěvky: 1071

Re: Svaření praskliny krytu úhlového převodu ke křovinořezu

Trubka je dost tenká vzhledem k namáhání jaké tam je. To je vidět na tom že praskla. V žádném případě se nesmí poškodit vnitřní povrch (třeba vyboulením dovnitř nebo protečením), to by pak znamenalo hodně nepříjemného broušení a nerovné dosedání na do toho zasouvanou trubku a o to větší namáhání. Prasklina je zoxidovaná a zašpiněná, měla by se vybrousit a pak vařit, vybroušení do konce nejde aby vnitřek zůstal hladký. Těžko se chytí stejný materiál elektrody jako je u prasklého dílu, kolem spoje dojde k ohřátí materiálu a to vše povede k horšímu spojení a pnutí, větší náchylnosti na prasknutí vedle sváru. Případné přeplátování nebo zesílení svařovaného místa se projeví v jeho tuhosti a o to víc bude namáhaný zbytek objímky. Jak dlouho by to pak vydrželo je otázkou. Tak že tak triviální to nejspíš nebude pro běžné vybavení dílny a kvalitní opravu.
Pro to vidím lepší oželet navýšení hmotnosti a použití dodatečné objímky, jak píšu v příspěvku 13.

Offline

 

#25 25-08-2022 20:59:40

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4300

Re: Svaření praskliny krytu úhlového převodu ke křovinořezu

Ono by se to svářelo tak, že by se prasklina vybrousila, odvrtal kořen praksliny. Do díry vložil trn udělaný z nerezové trubky, podélně rozříznutý, aby šel vyndat. Spára by se dobře vyplnila a na vrch udělala zesilující housenka. Pak by se vysokou housenkou zesílil okraj. To všechno ale jen když by materiál byl dobře svařitelný. Kdyby to bylo moje, tak bych to takto udělal. Ale na kšeft ne.
Ano, ta objímka by byla jistota. Nebylo by k tomu potřeba žádné speciální stroje a nářadí.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2022


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče