SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 07-01-2023 16:12:54

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4819

Re: Chyba pri svarovani tenkych jeklu

Varoku 1,6 bazické se dají koupit, ale na jekl 2mm do kouta bych je nepoužil.  Na to, jaký proud je potřeba na jekl 2mm dávají málo svarového kovu.  Blbě se s nimi dělá. Když jsem je někdy používal před tím, než jsem pořídil TIG tak jsem je půlil - moc "brnkají".


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#27 07-01-2023 16:18:15

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 2202

Re: Chyba pri svarovani tenkych jeklu

Já jsem se za dlouhá léta nenaučil svařit kouťák "na první dobrou" rutilkami, alespoň těmi běžnými, co jsou normálně na pultech. Vyzkoušený a spolehlivý způsob na 2mm jekl mám (jak už psal Famater v #6) dvojkou bazickou elekrodou, asi na 60A, držet co nejkratší oblouk, elektrodu prakticky táhnout v úžlabí tak, aby se obal stále lehce dotýkal stěn. Úspěch skoro 100%.

Offline

 

#28 07-01-2023 16:22:56

E-Ryc
Člen
Místo: Praha / Horazdovicko
Registrovaný: 08-09-2020
Příspěvky: 820

Re: Chyba pri svarovani tenkych jeklu

Proste mi prislo, ze je s nimi mensi riziko propaleni.


IDEAL Tecnomig 212 LCD, Fronius TransPocket 150, IDEAL EXPERT TIG 220 AC/DC PULSE LCD, Ideal Praktik 220 LCD (v pořadí podle četnosti používání)

Offline

 

#29 07-01-2023 16:28:05

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8553

Re: Chyba pri svarovani tenkych jeklu

Famater: No kdysi se 1,6mm basické prodávaly. Nějaké jsme měli na svářečském kurzu když jsem byl na učilišti, ale to už je přes 20 let zpátky. Jestli jsou k mání i dnes nevím. Máte pravdu, s těmi tenkými se nedělá dobře, ale na tenké materiály snad dobré. Tak tedy alespoň tu 2mm elektrodu, ty 2,5mm se mi zdá už zbytečně moc. Ale samozřejmě jde o zkušenosti a um.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#30 07-01-2023 17:46:57

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4724
Web

Re: Chyba pri svarovani tenkych jeklu

s 1,6 se dělá dobře - malinké věci. Jekl není malá věc.
Polohu PG (na padáka) jsem varoku nevěděl že nejde bazikou. Tak že ji využívám.
Když to má držet i dobře vypadat udělám PF (stoupačka) a druhou housenku sjedu dolů.


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#31 07-01-2023 18:00:07

Peho
Člen
Registrovaný: 19-07-2020
Příspěvky: 121

Re: Chyba pri svarovani tenkych jeklu

1.6 keď je celá sa trasie ako divá a ešte keď sa aj ruky kus trasu tak koniec big_smile, na tenký materiál by malo pomôcť aj bazickou a otočiť polaritu (- na elektródu) nebude tak pekne horieť ale malo by to menej prepalovat


Kowax GeniArc 160Evo, Fronius TP 150, Jasic Mig 200, Parkside PPS40 B2, Optrel E684

Offline

 

#32 07-01-2023 19:01:14

senior
Člen
Registrovaný: 14-10-2011
Příspěvky: 1368

Re: Chyba pri svarovani tenkych jeklu

Peho napsal(a):

1.6 keď je celá sa trasie ako divá a ešte keď sa aj ruky kus trasu tak koniec big_smile, na tenký materiál by malo pomôcť aj bazickou a otočiť polaritu (- na elektródu) nebude tak pekne horieť ale malo by to menej prepalovat

Ako to myslíš? Na plus pole sa vytvára viac tepla, teda materiál sa bude viacej ohrievať a z elektródy sa bude menej odtavovať.

Offline

 

#33 07-01-2023 19:35:45

Peho
Člen
Registrovaný: 19-07-2020
Příspěvky: 121

Re: Chyba pri svarovani tenkych jeklu

Niekde som to raz čítal, raz dva razy som to skúšal ale či je tam nejaký znatelny rozdiel už si nepamätám.


Kowax GeniArc 160Evo, Fronius TP 150, Jasic Mig 200, Parkside PPS40 B2, Optrel E684

Offline

 

#34 07-01-2023 20:07:57

Jakobo
Člen
Registrovaný: 20-09-2010
Příspěvky: 314

Re: Chyba pri svarovani tenkych jeklu

To je pravda, obracena polarita bazicka na minus by mela byt vhodnejsi pro tenke materialy. Loni v lete jsem musel doma neco tenkeho svarit mimo dosah dilenskeho COcka, vzal jsem bazicke 2 mm a take jsem ruzne caroval s polaritou. Ve vysledku mi to ale prislo nastejno. A jsme zase na zacatku problemu, je tady nekolik promennych a polarita je jen jednou z nich. Svarecka - hot start ano/ne, jak stabilni ma oblouk a jak snadno zapaluje. Vetsina tech cinskych vcetne Lidlu je polomost s kratkym obloukem navic bez tlumivky, to se pak spatne svaruje i silny material.
Pro zakladatele nic z tohoto neplati, u 2 mm materialu nebude mit problem pokud vezme 2 mm elektrodu.

Offline

 

#35 07-01-2023 21:42:25

jole
Člen
Místo: Ústí nad Labem
Registrovaný: 26-05-2010
Příspěvky: 535

Re: Chyba pri svarovani tenkych jeklu

Odpověď "seniora" je správná. Ostatní jsou jenom nepodložené doměnky.

Offline

 

#36 07-01-2023 21:49:41

Atlan
Člen
Registrovaný: 18-07-2011
Příspěvky: 1400

Re: Chyba pri svarovani tenkych jeklu

Amateri nech zvaraju bazickou, a profici rutilkou.
Pac ked tu bazicku zapali, tak je velka sanca ze to bude zvarene, narozdiel od rutilky kde je sanca ze to bude zlepene s troskou.

Offline

 

#37 08-01-2023 07:52:58

kemppin
Člen
Registrovaný: 24-05-2011
Příspěvky: 940

Re: Chyba pri svarovani tenkych jeklu

Atlane, profíci svářejí bazickou. Jednak ji umějí zapálit a potom přesně vědí co lim udělá a navíc je
vhodná do polohy.


Už jenom doma.
KEMPOWELD 4000w , AFIN 280AC/DCw ,  KITIN 1700hf , KM 12c , BERLAN BPS 40 ,
autogen + řezací RS 12 , ARISTO tech , ARISTO air

Offline

 

#38 20-02-2023 14:03:19

E-Ryc
Člen
Místo: Praha / Horazdovicko
Registrovaný: 08-09-2020
Příspěvky: 820

Re: Chyba pri svarovani tenkych jeklu

Tak abych to nejak uzavrel. Konecne doslo na akci, bohuzel jsem zapomnel fotit, tak alespon nacrtek (nad navrhem tech dorazu se ocividne nekdo zamyslel zhluboka)...

EDIT: Zajimavost (nebo spis kurvitko) je, ze vzadu se polozeny ram operadla opira "jekl o jekl", zatimco vepredu (sedak) jen "jekl o o plochac"

Strana toho Z je cca 3cm, na konci rovne casti (dal od jeklu) lezi vicemene pulka vahy cloveka plus pulka vahy ramu (rozkladaci gauc, pokud jsem to nepsal).
Puvodni svary byly jen podel svislych stran, podle vylomeneho svaru na jedne strane drzely asi 3mm, na druhem, at nezeru, 6mm. Na obou stranach ty Z celkem slusne ohnuta.

Tak jsem to obvaril kolem a jeste tam veveril trojuhelnik z plochace jako vyztuhu. Zkusebni zatizeni to vydrzelo, i kdyz svary krasou zrovna neoplyvaly...


http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/9855_screenshot_2023-02-20_at_135341.png

Editoval E-Ryc (20-02-2023 15:37:47)


IDEAL Tecnomig 212 LCD, Fronius TransPocket 150, IDEAL EXPERT TIG 220 AC/DC PULSE LCD, Ideal Praktik 220 LCD (v pořadí podle četnosti používání)

Offline

 

#39 22-02-2023 18:46:39

zahajskej
Člen
Registrovaný: 07-01-2015
Příspěvky: 291

Re: Chyba pri svarovani tenkych jeklu

Peho, 1.6 elektrody se dělaly i s uchycením uprostřed, takže si vařil vlastně jen s půlkou a ta se netřásla. Když si ji dovařil ke kleštím, jen si ji otočil. Někde je doma ještě mám.

Offline

 

#40 22-02-2023 22:55:26

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 4101

Re: Chyba pri svarovani tenkych jeklu

Ukaž i se značením !!!

Offline

 

#41 23-02-2023 00:11:04

Peho
Člen
Registrovaný: 19-07-2020
Příspěvky: 121

Re: Chyba pri svarovani tenkych jeklu

zahajskej toto mi zrovna nedávno kamarát spomínal že to tak mali ale to bolo pekných pár rokov dozadu, zas kus si v strede olupat není problém a odstrihnúť ten holý začiatok len tam nebude tá grafitová špička ale to zas tak nevadi


Kowax GeniArc 160Evo, Fronius TP 150, Jasic Mig 200, Parkside PPS40 B2, Optrel E684

Offline

 

#42 23-02-2023 08:51:47

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4819

Re: Chyba pri svarovani tenkych jeklu

Zahajskej elektrody, které se dělaly s připojením do kleští uprostřed bývaly o2 a jen nerezové. Bylo to proto, že nerez má menší el. vodivost a proto se přehřívaly. Když se moc ohřála, tak se otočila. Mám jich ještě několik kusů. Pokud si pamatuji, tak se u nás vyráběly elektrody 1,6 jen rutilové ER917. protože byly balené v malých plochých krabičkách, říkalo se jim "pastelky".
Bobobo, pokud nevěříš, mohu je vyfotit.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#43 23-02-2023 12:16:29

Joe66
Člen
Místo: Vranov nad Toplou-Presov
Registrovaný: 20-04-2010
Příspěvky: 1665
Web

Re: Chyba pri svarovani tenkych jeklu

Par takych nerezovych 1,6 elektrod tiez mam. Kupil som ich zo srotu-boli este zabalene.   Ale zvaranie  je s nimi za trest -sa prehrievaju a maju dost velky rozstrek ked som skusal pri roznych prudoch  big_smile


Kutil s.r.o.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče