SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


Oznámení

Upozornění! Forum je dočasně pouze pro čtení. Nelze přidávat nové příspěvky!

#26 09-08-2023 20:24:22

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2439
Web

Re: ALU kola - správný postup, před a po úprava

varok napsal(a):

Abyom se vrátili k tématu. ALU kola některé firmy opravují i svařováním, ale potom to dávají do CNC mašiny, která to obrobí a po nalakování nic nepoznáte. To už je ale docela jiný level a je to dost drahé.

V každém případě, i když je materiál disku svařitelný, je nutno brát v potaz výrazné snížení pevnosti po svařování. Dá se to eliminovat tepelnou úpravou, ale nikdy to nebude originál. (přesto, že někteří opraváři tvrdí, že dosáhnou původní pevnosti). Dělá se to, opravoval jsem kola dokonce na velmi drahého veterána Ferrari, ale jen drobné defekty po najetí na obrubník. Jinak i na Mercedesu co jsem kdysi vlastnil. Tady se k tomu před časem diskutovalo:
https://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=1692

Offline

 

#27 10-08-2023 04:29:34

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8537

Re: ALU kola - správný postup, před a po úprava

Frank: Já viděl opravovat taky zatím jen menší poškození, třeba obroušený okraj disku od patníku, drobnější důlky, prohnutý okraj, ale jen jemně atd. Nějaké brutálně prohnuté a rozlámané ALU disky ne, to bych osobně řešil spíše odvozem na šroťák a koupí jiného disku.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#28 10-08-2023 10:03:59

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2724

Re: ALU kola - správný postup, před a po úprava

Charon: broky se daj koupit solo, https://www.kentaurzbrane.cz/ocelove-bb … mm-1500ks/
Předpokládám, že i v balení/provedení pro brokové náboje (tyhle jsou do vzduchovky). Jen musíš dát pozor, aby byly olověný, ne ocelový. Diabolky maj přidanou hodnotu v jejich tvaru, ale ty olověný jsou. O ceně radši neuvažovat. smile

Offline

 

#29 10-08-2023 11:00:16

E-Ryc
Člen
Místo: Praha / Horazdovicko
Registrovaný: 08-09-2020
Příspěvky: 820

Re: ALU kola - správný postup, před a po úprava

Dalsi potencialni zdroj olova by mohly byt potapecske zateze na opasek (resp. existuje to nejen jako cihlicky, ale i jako pytlik s broky uvnitr). Predpokladam, ze cena za kilo bude lepsi nez u diabolek wink

Editoval E-Ryc (10-08-2023 11:00:36)


IDEAL Tecnomig 212 LCD, Fronius TransPocket 150, IDEAL EXPERT TIG 220 AC/DC PULSE LCD, Ideal Praktik 220 LCD (v pořadí podle četnosti používání)

Offline

 

#30 10-08-2023 14:20:04

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2724

Re: ALU kola - správný postup, před a po úprava

E-Ryc napsal(a):

Dalsi potencialni zdroj olova by mohly byt potapecske zateze na opasek (resp. existuje to nejen jako cihlicky, ale i jako pytlik s broky uvnitr). Predpokladam, ze cena za kilo bude lepsi nez u diabolek wink

Ty nový závaží nejspíš nebudou olovový (> EU), ale připomněl jsi mi, že je někde mám. Solidní socialistický, echt olovový smile.

Offline

 

#31 10-08-2023 15:27:18

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4478

Re: ALU kola - správný postup, před a po úprava

JJ, na kolech aut byla olověná závaží nahrazena zinkovými, jinde to bude podobné.

Offline

 

#32 10-08-2023 16:13:34

jouda74
Člen
Registrovaný: 01-02-2022
Příspěvky: 208

Re: ALU kola - správný postup, před a po úprava

Hmm, kdyz se nekde budou rusit stare telekomunikacni kabely, tak to same, vnitrek koax med, pres to pomedene zelezne pasky, cele to bylo strcene v olovene trubce uz si nepamatuju asi 4mm tluste, ktera se normalne pajela benzinovou letlampou, a pres to jeste ocel pancir.


Einhell trafo -> Kitin 150TIG LA, Omi176LS

Offline

 

#33 10-08-2023 17:27:02

Jakobo
Člen
Registrovaný: 20-09-2010
Příspěvky: 314

Re: ALU kola - správný postup, před a po úprava

Ja jsem loni koupil jeste 2 kila olovene pajky Kovohute Pribram od nekoho na bazaru za rozumnou cenu. Ted si mnu ruce.

Offline

 

#34 10-08-2023 18:24:55

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2724

Re: ALU kola - správný postup, před a po úprava

Radim napsal(a):

JJ, na kolech aut byla olověná závaží nahrazena zinkovými, jinde to bude podobné.

Já jsem reagoval na ty potápěčský ..... smile

Offline

 

#35 10-08-2023 22:08:36

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4722
Web

Re: ALU kola - správný postup, před a po úprava

olovo?  mám hroudu která nejde zvednout jednou rukou, původ - odpad z výroby ve zbrojovce.
Vyměním. Nabídněte nějakou (pro mě zajímavou) komoditu. smile


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#36 10-08-2023 22:57:59

E-Ryc
Člen
Místo: Praha / Horazdovicko
Registrovaný: 08-09-2020
Příspěvky: 820

Re: ALU kola - správný postup, před a po úprava

pafik1605 napsal(a):

E-Ryc napsal(a):

Dalsi potencialni zdroj olova by mohly byt potapecske zateze na opasek (resp. existuje to nejen jako cihlicky, ale i jako pytlik s broky uvnitr). Predpokladam, ze cena za kilo bude lepsi nez u diabolek wink

Ty nový závaží nejspíš nebudou olovový (> EU), ale připomněl jsi mi, že je někde mám. Solidní socialistický, echt olovový smile.

Priznam se, nevim, uz nejakou dobu to nesleduju. Kdyz jsem tuhle zabavu opoustel, tak se mluvilo o olovu potazenem plastem (v pripade cihlicek na opasek) nebo prave brocich uvnitr vodotesneho pytliku (do kapes zaketu nebo kridla).
Ale predpokladam, ze v tehle aplikaci se bude olovo nahrzovat necim lehcim spatne, prece jen obvod pasu je omezeny.

Editoval E-Ryc (10-08-2023 23:00:13)


IDEAL Tecnomig 212 LCD, Fronius TransPocket 150, IDEAL EXPERT TIG 220 AC/DC PULSE LCD, Ideal Praktik 220 LCD (v pořadí podle četnosti používání)

Offline

 

#37 11-08-2023 09:54:48

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2724

Re: ALU kola - správný postup, před a po úprava

E-Ryc napsal(a):

.....
Ale predpokladam, ze v tehle aplikaci se bude olovo nahrzovat necim lehcim spatne, prece jen obvod pasu je omezeny.

Ale závaží ti klidně můžou sahat až po kolena .... big_smile

Offline

 

#38 11-08-2023 12:07:08

E-Ryc
Člen
Místo: Praha / Horazdovicko
Registrovaný: 08-09-2020
Příspěvky: 820

Re: ALU kola - správný postup, před a po úprava

Myslis takova slusiva olovena sukynka?


IDEAL Tecnomig 212 LCD, Fronius TransPocket 150, IDEAL EXPERT TIG 220 AC/DC PULSE LCD, Ideal Praktik 220 LCD (v pořadí podle četnosti používání)

Offline

 

#39 11-08-2023 13:52:24

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2724

Re: ALU kola - správný postup, před a po úprava

Ocel má měrnou hmotnost 7,8, olovo tuším 11,3. Takže jen o 50%, respektive o 1/3 (když se to vezme obráceně). To není tak velkej rozdíl. Zalitý do plastu, reznout to nebude ....

Offline

 

#40 07-02-2024 20:42:31

Setrvačník
Člen
Registrovaný: 07-02-2024
Příspěvky: 1

Re: ALU kola - správný postup, před a po úprava

Pamatuji si,když jsem byl ve svářečské škole kvůli papíru(rok 2000),tak tam někdo tyto kola přinesl.Tenkrát se to ještě vyplatilo uvažovat jinak.Můj školitel,renomovaný odborník s mezinárodní reputací s tím nechtěl nic mít.Jeho partner,také odborník ale ne tak známý,který nikam do zahraničí na odborné stáže nejezdil to zavařil tak,že to bylo super.S mou pomocí.Zavařil to TIGem AC(v té době záležitost za 70tis.)Bylo to prasklé u šroubů.On to vařil z vnější strany TIGem,já mu do toho pral z vnitřní strany autogenem.V dnešní době si každý může koupit na obyčejnou Oktu alu ráfky ve slevě za cenu plechových.Ale před čtvrt stoletím byly tyto aluráfky dost cenné.Nicméně vše byla černota.Ne z důvodu daní z příjmů,ale z důvodu zřeknutí se pozdější odpovědenosti za škody.Ale nic takového se nestalo.Sváry vydržely.

Editoval Setrvačník (07-02-2024 20:53:34)

Offline

 

#41 08-02-2024 20:15:09

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2439
Web

Re: ALU kola - správný postup, před a po úprava

Setrvačník napsal(a):

Pamatuji si,když jsem byl ve svářečské škole kvůli papíru(rok 2000),tak tam někdo tyto kola přinesl.Tenkrát se to ještě vyplatilo uvažovat jinak.Můj školitel,renomovaný odborník s mezinárodní reputací s tím nechtěl nic mít.Jeho partner,také odborník ale ne tak známý,který nikam do zahraničí na odborné stáže nejezdil to zavařil tak,že to bylo super.S mou pomocí.Zavařil to TIGem AC(v té době záležitost za 70tis.)Bylo to prasklé u šroubů.On to vařil z vnější strany TIGem,já mu do toho pral z vnitřní strany autogenem.V dnešní době si každý může koupit na obyčejnou Oktu alu ráfky ve slevě za cenu plechových.Ale před čtvrt stoletím byly tyto aluráfky dost cenné.Nicméně vše byla černota.Ne z důvodu daní z příjmů,ale z důvodu zřeknutí se pozdější odpovědenosti za škody.Ale nic takového se nestalo.Sváry vydržely.

Nevím tedy, co jste tímto chtěl vyjádřit... Že to prasklo na originál disku a po zavaření to drželo lépe než originál? No, já s tím mám zkušenost takovou, že u šroubů to praská, protože skoro každej to přetahuje a pod tím zbytečně velkým stressem to praská!!! A že to po zavaření vydrželo?, Tak to záleží právě na následných okolnostech. Ony ty disky bývají předimenzované, naštěstí. V každém případě po takovém tepelném šoku jako TIG sváření, má aluminiová slitina nižší pevnost, mnohdy i značně. Jako doporučení bych to nebral big_smile big_smile

Offline

 

#42 09-02-2024 11:15:54

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 4816

Re: ALU kola - správný postup, před a po úprava

Disk prasklý u šroubů bych neopravoval. Takový uštípnutý okraj asi ano.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče