SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
![]() |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 2
varok napsal(a):
Abyom se vrátili k tématu. ALU kola některé firmy opravují i svařováním, ale potom to dávají do CNC mašiny, která to obrobí a po nalakování nic nepoznáte. To už je ale docela jiný level a je to dost drahé.
V každém případě, i když je materiál disku svařitelný, je nutno brát v potaz výrazné snížení pevnosti po svařování. Dá se to eliminovat tepelnou úpravou, ale nikdy to nebude originál. (přesto, že někteří opraváři tvrdí, že dosáhnou původní pevnosti). Dělá se to, opravoval jsem kola dokonce na velmi drahého veterána Ferrari, ale jen drobné defekty po najetí na obrubník. Jinak i na Mercedesu co jsem kdysi vlastnil. Tady se k tomu před časem diskutovalo:
https://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=1692
Offline
Frank: Já viděl opravovat taky zatím jen menší poškození, třeba obroušený okraj disku od patníku, drobnější důlky, prohnutý okraj, ale jen jemně atd. Nějaké brutálně prohnuté a rozlámané ALU disky ne, to bych osobně řešil spíše odvozem na šroťák a koupí jiného disku.
Offline
Charon: broky se daj koupit solo, https://www.kentaurzbrane.cz/ocelove-bb … mm-1500ks/
Předpokládám, že i v balení/provedení pro brokové náboje (tyhle jsou do vzduchovky). Jen musíš dát pozor, aby byly olověný, ne ocelový. Diabolky maj přidanou hodnotu v jejich tvaru, ale ty olověný jsou. O ceně radši neuvažovat.
Offline
Dalsi potencialni zdroj olova by mohly byt potapecske zateze na opasek (resp. existuje to nejen jako cihlicky, ale i jako pytlik s broky uvnitr). Predpokladam, ze cena za kilo bude lepsi nez u diabolek
Editoval E-Ryc (10-08-2023 11:00:36)
Offline
E-Ryc napsal(a):
Dalsi potencialni zdroj olova by mohly byt potapecske zateze na opasek (resp. existuje to nejen jako cihlicky, ale i jako pytlik s broky uvnitr). Predpokladam, ze cena za kilo bude lepsi nez u diabolek
Ty nový závaží nejspíš nebudou olovový (> EU), ale připomněl jsi mi, že je někde mám. Solidní socialistický, echt olovový .
Offline
JJ, na kolech aut byla olověná závaží nahrazena zinkovými, jinde to bude podobné.
Offline
Hmm, kdyz se nekde budou rusit stare telekomunikacni kabely, tak to same, vnitrek koax med, pres to pomedene zelezne pasky, cele to bylo strcene v olovene trubce uz si nepamatuju asi 4mm tluste, ktera se normalne pajela benzinovou letlampou, a pres to jeste ocel pancir.
Offline
Ja jsem loni koupil jeste 2 kila olovene pajky Kovohute Pribram od nekoho na bazaru za rozumnou cenu. Ted si mnu ruce.
Offline
Radim napsal(a):
JJ, na kolech aut byla olověná závaží nahrazena zinkovými, jinde to bude podobné.
Já jsem reagoval na ty potápěčský .....
Offline
olovo? mám hroudu která nejde zvednout jednou rukou, původ - odpad z výroby ve zbrojovce.
Vyměním. Nabídněte nějakou (pro mě zajímavou) komoditu.
Offline
pafik1605 napsal(a):
E-Ryc napsal(a):
Dalsi potencialni zdroj olova by mohly byt potapecske zateze na opasek (resp. existuje to nejen jako cihlicky, ale i jako pytlik s broky uvnitr). Predpokladam, ze cena za kilo bude lepsi nez u diabolek
Ty nový závaží nejspíš nebudou olovový (> EU), ale připomněl jsi mi, že je někde mám. Solidní socialistický, echt olovový
.
Priznam se, nevim, uz nejakou dobu to nesleduju. Kdyz jsem tuhle zabavu opoustel, tak se mluvilo o olovu potazenem plastem (v pripade cihlicek na opasek) nebo prave brocich uvnitr vodotesneho pytliku (do kapes zaketu nebo kridla).
Ale predpokladam, ze v tehle aplikaci se bude olovo nahrzovat necim lehcim spatne, prece jen obvod pasu je omezeny.
Editoval E-Ryc (10-08-2023 23:00:13)
Offline
E-Ryc napsal(a):
.....
Ale predpokladam, ze v tehle aplikaci se bude olovo nahrzovat necim lehcim spatne, prece jen obvod pasu je omezeny.
Ale závaží ti klidně můžou sahat až po kolena ....
Offline
Myslis takova slusiva olovena sukynka?
Offline
Ocel má měrnou hmotnost 7,8, olovo tuším 11,3. Takže jen o 50%, respektive o 1/3 (když se to vezme obráceně). To není tak velkej rozdíl. Zalitý do plastu, reznout to nebude ....
Offline
Stránky: 1 2