SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 19-12-2023 22:05:22

jole
Člen
Místo: Ústí nad Labem
Registrovaný: 26-05-2010
Příspěvky: 535

Re: svařování pod rentgen

Vžyť tam jsou pory jako prase a ta sponí hrana sváru je naprosto neprovařená. No na rentgen tedy nevím, nevím?

Offline

 

#27 19-12-2023 22:59:27

Discověra
Člen
Registrovaný: 31-10-2023
Příspěvky: 33

Re: svařování pod rentgen

Jestli ten výtvor přineseš na rentgen, počítej s tím, že pod tím rentgenem skončí tvoje palice. To jak tě s tím majzne ten kontrolor. :-) A že jsem tak smělý, v čem spočívala ta příprava? Jinými slovy, kolik a čeho...


IDEAL Soňa - krásná, IDEAL Hanka - hezká, IDEAL Katka - zubařka (v pořadí podle četnosti používání)

Offline

 

#28 20-12-2023 00:38:32

Joe66
Člen
Místo: Vranov nad Toplou-Presov
Registrovaný: 20-04-2010
Příspěvky: 1665
Web

Re: svařování pod rentgen

Alkac si malo vypil ?  big_smile


Kutil s.r.o.

Offline

 

#29 20-12-2023 01:06:36

jouda74
Člen
Registrovaný: 01-02-2022
Příspěvky: 205

Re: svařování pod rentgen

jole napsal(a):

Vžyť tam jsou pory jako prase a ta sponí hrana sváru je naprosto neprovařená.

Neco mi rika, ze si z nas alkoholik dela vytrvale srandu.
Sice jsem co se tyce svareni totalni llama, ale to, ze to v tomhle tisicileti nepotkalo ani dratenej kartac poznam i ja.


Einhell trafo -> Kitin 150TIG LA, Omi176LS

Offline

 

#30 20-12-2023 05:17:43

alkoholik
Člen
Registrovaný: 09-04-2011
Příspěvky: 403

Re: svařování pod rentgen

Ok, dík za kritiku obrousím to a zkusím víc vohulit svářečku.


Ať řežu sebevíc, furt je to krátký.

Offline

 

#31 20-12-2023 11:37:56

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8536

Re: svařování pod rentgen

Jouda74: Taky si myslím že to celé je jen legrace.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#32 20-12-2023 11:45:21

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2434
Web

Re: svařování pod rentgen

alkoholik napsal(a):

Ok, dík za kritiku obrousím to a zkusím víc vohulit svářečku.

Tak ono svařovat MIG/MAGem aby vyhovoval RT je celkem odvaha. big_smile Když jsem jen vizuálně prohlédl tu fotku, tak to je opravdu plné porosity. "Vohulit" mašinu asi nepomůže. Je potřeba mít pečlivě udržovaný hořák, správný difusor i (čistou) hubici a špičku, která musí být co nejvíc ve středu hubice. Správně zvolený plyn a jeho průtok. Takto na dálku těžko radit víc.

Offline

 

#33 20-12-2023 12:02:38

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8536

Re: svařování pod rentgen

Alkoholik: Křivý svár jako prase, plynu 2x více než je potřeba. No parametry si každá svářečka nastaví podle toho jak je nastavená, jaký má program. Ale ty parametry jsou nějaké divoké na 1mm drát. Při 23V a 8m/min. Už by mělo být kolem 180A možná i více. Mě mašina ukazuje když ji přepnu na synergii a nastavím 5mm materiál: 23,8V a 9m/min. Proud je 189A. Na těch 8m/min. Já ale svařuju v manuálu a pro 160A mám zhruba 20V a 6,60m/min.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#34 20-12-2023 12:47:29

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4722
Web

Re: svařování pod rentgen

asi se zapomělo přesušit drát... big_smile


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#35 20-12-2023 15:48:59

Joe66
Člen
Místo: Vranov nad Toplou-Presov
Registrovaný: 20-04-2010
Příspěvky: 1665
Web

Re: svařování pod rentgen

Ja ,ze namocit  do vody  alebo do liehu big_smile


Kutil s.r.o.

Offline

 

#36 20-12-2023 16:01:57

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8536

Re: svařování pod rentgen

Co tohle: http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/1503_svar_rtg.jpg

Edit: Nevíte někdo proč se mi furt točí všechny fotky na bok? sad

Editoval varok (20-12-2023 16:02:37)


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#37 20-12-2023 16:16:56

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 1514

Re: svařování pod rentgen

Varoku, svar je perfektní. Co by se našlo na rengenu nevím, ale asi by toho moc nebylo. Na alkoholika již nereaguji, proto, že mám dojem, že si z nás dělá srandu. Došlo mi to, když v jednom vláknu, ukázal jakýsi podivný svar s nějakými pochybnými parametry a vůbec se neobtěžoval upozornit na to, že to je na hliníku.

Offline

 

#38 20-12-2023 16:54:36

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2434
Web

Re: svařování pod rentgen

varok :

Tak to je jiný kafe smile Vizualně výborný.

Offline

 

#39 20-12-2023 17:18:19

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8536

Re: svařování pod rentgen

ZDENÁL: Děkuji, chtěl jsem jen ukázat, že se nepovažuji za nějakého mistra svářeče, ale když člověk chce, tak jde udělat i pěkný svár. A to jsem svařoval mašinou v práci, nastavenou ručně, materiál zhruba 5mm jak psal alkoholik. Máme mašiny Lorch MicorMig, nastavení 21V a 7,60m/min jo a plyn máme Stargon 82/18, mám nastaveno asi 12L/min. To v pohodě stačí, i když máme v práci občas průvan. 
A taky si myslím že si alkoholik stále dělá legraci. Neustále tady píše že umí svařovat lépe než svářeči u nich v práci, přitom neumí to nejdůležitější a to nastavit si mašinu. Musí k nim jezdit externě nějaký svářeč. K čemu takový svářeč? Už několikrát tady dal obrázek svárů které udělá i nějaký šikovný zámečník.

Frank: Děkuji. Já stále tvrdím že pořád jde něco zlepšovat, ale takhle si představuji alespoň ten základ pro svár určený pro RTG. I když nevím jestli by byl bez chyby. Ale materiál očištěný v místě sváru fíbrem 40, nakonec trochu líznuté kartáčem v úhlové brusce.

Editoval varok (20-12-2023 17:24:03)


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#40 20-12-2023 17:21:37

kimir
Člen
Registrovaný: 17-10-2021
Příspěvky: 131

Re: svařování pod rentgen

Varoku pekny zvar.
Ohladom fotky,ked je otocena neurobis nic.Nahra ju tu tak ako si odfotil s otocenym mobilom.Moja skusenost.

Offline

 

#41 20-12-2023 17:26:03

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8536

Re: svařování pod rentgen

kimir: To chápu, ale v mobilu mi to ukáže fotku normálně nastojato jak má být, po přetáhnutí do počítače taky normálně nastojato a když to uložím tady tak je zboku. A to se mi stalo už několikrát. Zkoušel jsem více velikostí, ale pořád je to stejné, nabok. A děkuji

Editoval varok (20-12-2023 17:26:22)


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#42 20-12-2023 17:33:26

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2434
Web

Re: svařování pod rentgen

varok:
Když obrázek přetáhneš do PC, tak tam lze pomocí programu na prohlížení fotek otočit do správné polohy a úpravu  uložit.

Offline

 

#43 20-12-2023 19:21:34

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8536

Re: svařování pod rentgen

Zkusím to a pak to tady zkusím dát znovu. Děkuji


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#44 21-12-2023 06:24:47

alkoholik
Člen
Registrovaný: 09-04-2011
Příspěvky: 403

Re: svařování pod rentgen

varok napsal(a):

ZDENÁL: Děkuji, chtěl jsem jen ukázat, že se nepovažuji za nějakého mistra svářeče, ale když člověk chce, tak jde udělat i pěkný svár. A to jsem svařoval mašinou v práci, nastavenou ručně, materiál zhruba 5mm jak psal alkoholik. Máme mašiny Lorch MicorMig, nastavení 21V a 7,60m/min jo a plyn máme Stargon 82/18, mám nastaveno asi 12L/min. To v pohodě stačí, i když máme v práci občas průvan. 
A taky si myslím že si alkoholik stále dělá legraci. Neustále tady píše že umí svařovat lépe než svářeči u nich v práci, přitom neumí to nejdůležitější a to nastavit si mašinu. Musí k nim jezdit externě nějaký svářeč. K čemu takový svářeč? Už několikrát tady dal obrázek svárů které udělá i nějaký šikovný zámečník.

Moc hezkej svár, vyzkouším nastavit na 21V a 7,6m a musí mi to taky vyjít.
Dělám si legraci? Ne! Nikdy jsem nepsal že svařuju lépe než svářeči u nás v práci už jenom proto že u nás v práci svářeči nejsou. Jsme tam všichni zámečníci. Za toho šikovnýho zámečníka děkuji. Obyčejnou odbočku si nastavím v pohodě, máme trochu složitější svářečky kde se kromě napětí a posuvu nastavuje tlumivka, dynamika, dýlka oblouku, pulz, synchropulz, předfuk, počáteční proud a doba, svářecí proud, koncový proud a  doby plynulého klesání, dofuk. Je toho trochu víc co nastavovat a nastavovací tabulky nejsou.


Ať řežu sebevíc, furt je to krátký.

Offline

 

#45 21-12-2023 08:36:37

Charon
Člen
Místo: Praha
Registrovaný: 17-08-2014
Příspěvky: 1500

Re: svařování pod rentgen

Varoku, pěkný svár, to duši pohladí. A to je ten rozdíl mezi výhodnou pracovní sílou co přišla ze zahraničí a odborníkem.

Fotka. Pokud chci šetřit práci s otáčením, tak doporučuji před focením postavit mobil, tak aby hořejšek byl tam co ho chceš mít. To pokud je nastaveno automatické natáčení podle náklonu mobilu. Následné otočení fotky v PC se mi prostředky Win neosvědčilo, Win si jen zapamatovali jak mají fotku otočit pro zobrazení ale zdroj neotočily. Pokud chci fotku otočit tak používám photoshop, otočím a uložím po novu.
Není důvod, aby načtení fotky zde na forum provedlo samo otočení. Spíš je fotka otáčena pro zobrazení ve Win na tvém počítači a načtením na forum se zobrazí tak, jak je ve zdroji.

Zdenáku, dík za potvrzení. Též jsem na tom s Alkoholikem podobně. Jeho příspěvky jsem si zařadil mezi nedůvěryhodné, je tam spoustu věcí co si odporují.

Offline

 

#46 21-12-2023 10:39:46

alkoholik
Člen
Registrovaný: 09-04-2011
Příspěvky: 403

Re: svařování pod rentgen

Varoku, vyzkoušel jsem ty paramtry od tebe levá strana a potom podobný jjinej program na svářečce pravá strana. Už se snad přibližuju k trochu obstojnýmu sváru, samozřejmě na místní mistry co roky svařujou nikdy mít nebudu. Moc děkuji za rady.
Chárone a Zdenále, nejsem odborník na svařování neprošel jsem žádný svářecí školy, jenom jsem se vyučil zámečníkem bez maturity, neznám terminologii a teorii. Proto jsou moje otázky zmatené a možná jak se díky radám zde na fóru dozvídám nový věci, tak si někde i odporuji. Co se týká toho sváru na hliníku zrovna jsem vařil hliník (to zn. tady máš nastavenou svářečku a tady to takhle zavaříš a pak obrousíš), tak jsem do na odřezkách zkusil i na stoupačku. Sváření beru jako celek a myslím že je jedno na jakým matriálu se to učím. Takže se omlouvám za svou neznalost a děkuji za pochopení a rady.
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2815_ddd.jpg
Bohužel svár moc nedržel, skusil jsem ho zlomit jestli drží a prasknul jako nic. Dotaz co udělat/nastavit líp aby mi sváry nepraskali jako perník?
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/2815_ccc.jpg
Tady to je zezadu po zlomení vpravo dle parametrů zde doporučených vlevo v sinergii parametry podobný, ale ne přesně stejný. V prostřed jsem začínal první svár a druhej k němu dojel, možná by pomohlo v prvním sváru vybrousit jako-by nájezd pro druhej, ale to mně napadlo až teď a stejně by to tomu prasknutí asi nezabránilo.

Editoval alkoholik (21-12-2023 17:47:38)


Ať řežu sebevíc, furt je to krátký.

Offline

 

#47 21-12-2023 11:20:55

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4477

Re: svařování pod rentgen

Fotka: Prostředky ve Windows jsou většinou k ničemu. buďto nic neumí, nebo umí jen trochu a současně jsou zvláštním microsoftím způsobem  složité a komplikované.
Na grafiku je dobré si stáhnout nějaký prohlížeč obrázků zdarma, obvykle tam ty běžné funkce jsou. Photoshop je na to zbytečně velký a taky hodně drahý.
Já používám a doporučuji Irfan Wiew.

Offline

 

#48 21-12-2023 11:57:45

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 1514

Re: svařování pod rentgen

Nastavení parametrů u svářečky MIG/MAG je diametrálně odlišné svařuje-li se ocel, nerez, hliník, nebo se migově pájí slitinami CU. Velký vliv na svařovací parametry má i průměr použitého drátu a plyn. To zásadní, co se na stroji nastavuje, je vždy a pouze posuv drátu a napětí. Vše ostatní jsou pouhopouhé doplnkové parametry u levnějších svářeček nastavené napevno výrobcem. Proto nemám rád synergii, vychovává svařeče co nepochopily podstatu migového svařování a pak si nedokáží sami nastavit stroj, když přejdou na jinou práci, nebo svářečku.

Offline

 

#49 21-12-2023 14:15:19

alkoholik
Člen
Registrovaný: 09-04-2011
Příspěvky: 403

Re: svařování pod rentgen

To je to co píšu, neznám teorii nestudoval jsem ve svářecí škole. Chápu že je nutno nastavit jiný parametry pro různý materiály i různý polohy ale nevim jaký jsou doporučený hodnoty. Na starších svářečkách byla tabulka co přibližně nastavit, ale u tý nový neni nic, takže buď pokus omyl, nebo synergie a ta jde ladit těma ostatníma parametrama a příjde mi že dýlka oblouku přidává/ubírá drát, ale v převrácených hodnotách, možná přidává/ubírá proud nedokážu přesně určit, ale jde s tím trochu ta synergie doladit. Obecně se řiká že vařit cóčkem je jednoduchý a zvládne to každej jenom zmáčkne a vaří. Přijde mi to díky složitosti nastavování naopak podstatně složitější než elektrodou kde si podle tloušťky mat. vyberu průměr a na krabičce je napsáno rozsah ampérů co mám nastavit u autogenu ještě jednoduší na hořáku je přímo vyraženo na jakou sílu mat. je použitelnej. Samozřejmě elektroda i autogen vyžadujou víc zručnosti.


Ať řežu sebevíc, furt je to krátký.

Offline

 

#50 21-12-2023 15:03:47

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4722
Web

Re: svařování pod rentgen

big_smile to že je na autogenní trysce nebo krabici od elektrod napsáno pro jak tlustý materiál je to určené a tím pádem to může kdokoliv vzít do ruky a tvořit je celkem zábavná myšlenka big_smile

Zdravím pana ZDENALA a děkuji za kvalitní příspěvek!


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče