SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 12-09-2011 14:38:41

Čodiš
Člen
Registrovaný: 12-09-2011
Příspěvky: 21

JASIC MIG/MMA 160-Svařování hliníkových plechů a profilů

Zdravím a mám dotaz ,chci si přes zimu postavit lod na ryby jednalo by se o lod o rozměrech 5,5 x 2,2m ,lod bych chtěl stavět z hliníkových plechu tlouštky 3mm a rám z výztuhami bude z jeklů 50x30x3mm ,pro tento účel uvažuji o koupi svářečky JASIC MIG / MMA 160 ,svařovat mě tu lod bude svařeč který má státnice na svařování plamenem a j nevím co ještě s CO kor na hliník zkušenosti nemá ale říkal že si info zjistí a rád mě s tím pomůže ,proto se ptám jestli je možné s tou svářečkou svařovat hliníkové plechy a profily tak aby byly sváry plnohodnotné a hlavně vodotěsné ,svářečku si pak nechám doma na kutění v dílně jde mě ted hlavně o to svaření lodě.Děkuji za případné info.


Jasic MIG 160 + 4m Hořák RD15
Magnum TIG AC/DC 236 HF + 8m vodou chlazený hořák
Berlan BPS40

Offline

 

#2 12-09-2011 19:34:19

Michal01
Člen
Registrovaný: 05-07-2011
Příspěvky: 316

Re: JASIC MIG/MMA 160-Svařování hliníkových plechů a profilů

Zdravím,myslím že mnohem vhodnější by byl TIG.


MIG/MAG - WLSP 315si ; WTU 315-34 MIG + MIG 30 ; GCE autogen - C2H2+O2 ; PB + O2 ; navařovací souprva NPK-1;RSOMA řezací stroj
MMA - Triodyn RK 320 ; WTU 500-3 ; WTU 315-3 ; UTA-200-1
TIG - MA 315 AC/DC ; Triodyn TIG 30 (DC)
CUT - PLASMA CUT 40 - 70(pro ruční) ;  CNC vypalovací automat (plasma/autogen) 3000 x 8000 mm (PLASMA CUT 120)

Offline

 

#3 13-09-2011 10:23:17

Čodiš
Člen
Registrovaný: 12-09-2011
Příspěvky: 21

Re: JASIC MIG/MMA 160-Svařování hliníkových plechů a profilů

Dobrý den ikdyž budu celkově svařovat tak 40-50m sváru a to tak že udělám rám z jeklů a na to pak budu navařovat jednotlivé plechy co jsem četl tak ten Jasic vaří hliník prý hodně obstojně.


Jasic MIG 160 + 4m Hořák RD15
Magnum TIG AC/DC 236 HF + 8m vodou chlazený hořák
Berlan BPS40

Offline

 

#4 13-09-2011 10:43:33

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 1292

Re: JASIC MIG/MMA 160-Svařování hliníkových plechů a profilů

Invertorové zdroje JASIC svařují skutečně hliník velice slušně. Chce to zvlášt hořák upraven na svařování AL , argon a trochu zkušeností.Pak se do toho klidně můžete pustit.Státnice na svařování plamenem jsou k tomuto účelu naprosto k ničemu.

Offline

 

#5 13-09-2011 14:57:31

Čodiš
Člen
Registrovaný: 12-09-2011
Příspěvky: 21

Re: JASIC MIG/MMA 160-Svařování hliníkových plechů a profilů

To jsem nemyslel že když má státnice na plamen že je to k něčemu ,ale že se svářením zkušenosti má ne jako já a z trochou cviku by to mohl zvládnout když se svářením živý cca 15 let néé ,nechcu kupovat samozřejmě nějaký uplně levný CO ale horentní sumy za to taky dávat nechci přecejen to bude pak už jen k domácímu využití a ten Jasic by byl tak v té mé cenové relaci kterou jsem ochoten za to dát a ještě to nemá uplně nejhorší reference


Jasic MIG 160 + 4m Hořák RD15
Magnum TIG AC/DC 236 HF + 8m vodou chlazený hořák
Berlan BPS40

Offline

 

#6 14-09-2011 09:07:17

kirkmen
Člen
Registrovaný: 22-09-2010
Příspěvky: 439

Re: JASIC MIG/MMA 160-Svařování hliníkových plechů a profilů

160 Jasica zkoušíme u nás ve firmě, hlavně na montáže v kombinaci s drátem od esabu coreshield a je to vcelku dobré. Zkoušel jsem ho i na elektrodu i CO2 a velmi dobré svařovací vlastnosti. Myslím, že na takvéto domácí svařování je to dobrá volba, zvláště vzhledem k ceně.


Fronius - TransPulsSynergic 2700 - hořák AL3000UD 3,5m
              MagicWave 2200  hořák TTW3000A  ,  TransPocket 1500
JasigMIG 250 J90 - hořáky  binzel240 3m,  binzel-ergo250 4m    JasigMIG 350 - hořák Binzel360 4m
Hypertherm  - plasma  Povermax 1000, pro velké tloušťky autogen(LPG)

Offline

 

#7 14-12-2012 23:58:19

Čodiš
Člen
Registrovaný: 12-09-2011
Příspěvky: 21

Re: JASIC MIG/MMA 160-Svařování hliníkových plechů a profilů

Po delší době přikládám pár foto ze Svařivání JASICem MIG 160 ,svařovaná loď je hliníková rozměr 5,5x2,3 celkově cca 35-40m sváru http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/3193_03052012876.jpg


Jasic MIG 160 + 4m Hořák RD15
Magnum TIG AC/DC 236 HF + 8m vodou chlazený hořák
Berlan BPS40

Offline

 

#8 15-12-2012 00:01:02

Čodiš
Člen
Registrovaný: 12-09-2011
Příspěvky: 21

Re: JASIC MIG/MMA 160-Svařování hliníkových plechů a profilů

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/3193_03052012870.jpg


Jasic MIG 160 + 4m Hořák RD15
Magnum TIG AC/DC 236 HF + 8m vodou chlazený hořák
Berlan BPS40

Offline

 

#9 15-12-2012 00:06:32

Čodiš
Člen
Registrovaný: 12-09-2011
Příspěvky: 21

Re: JASIC MIG/MMA 160-Svařování hliníkových plechů a profilů

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/3193_03042011005.jpg


Jasic MIG 160 + 4m Hořák RD15
Magnum TIG AC/DC 236 HF + 8m vodou chlazený hořák
Berlan BPS40

Offline

 

#10 15-12-2012 00:08:37

Čodiš
Člen
Registrovaný: 12-09-2011
Příspěvky: 21

Re: JASIC MIG/MMA 160-Svařování hliníkových plechů a profilů

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/3193_03042011007.jpg


Jasic MIG 160 + 4m Hořák RD15
Magnum TIG AC/DC 236 HF + 8m vodou chlazený hořák
Berlan BPS40

Offline

 

#11 15-12-2012 00:15:14

Čodiš
Člen
Registrovaný: 12-09-2011
Příspěvky: 21

Re: JASIC MIG/MMA 160-Svařování hliníkových plechů a profilů

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/3193_29072012039.jpg


Jasic MIG 160 + 4m Hořák RD15
Magnum TIG AC/DC 236 HF + 8m vodou chlazený hořák
Berlan BPS40

Offline

 

#12 15-12-2012 07:18:30

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4035

Re: JASIC MIG/MMA 160-Svařování hliníkových plechů a profilů

Zdálky to vypadá pěkně. Pokud i ty sváry zblízka vypadají pěkně, bylo by to určitě na podnikání ve výrobě takových lodí.

Offline

 

#13 26-07-2014 21:25:35

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 1292

Re: JASIC MIG/MMA 160-Svařování hliníkových plechů a profilů

Jak dopadla plavba? Byly svary opravdu vodotěsné a jak de osvědčil Jasic?

Offline

 

#14 26-07-2014 23:00:02

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 1269
Web

Re: JASIC MIG/MMA 160-Svařování hliníkových plechů a profilů

Zajtra idem otestovat Jasica ku kamosovi prave na zvaranie hlinika. Zoberiem tam nejake zbytkove plechy a profily a skusim to s 1 mm Almg a AlSi drotom..
Inak nevidim dovod preco by nemali byt zvary vodotesne, pokial zvaral cisty novy hlinik. Pred asi 4 rokmi som vyvaral migom 1000 L hlinikovu nadrz z nejakeho kamiona. 3 metre zvaru a ani slza. Ale aby som pravdu povedal, vyvaral som to prevazne pod heliom.

Editoval vyrobca (26-07-2014 23:03:19)


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma,Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200, Dnipro M SAB 210,Speedglas 9100XX, Kowax KWX820 ARC+, Bomar STG 120, Bezolejový kompresor - HECHT 2089, Profi3Dmaker, Ender 3 PRO,Ender 5+,7x BIQU B1,Tronxy XY-2,Creality LD-006, pieskovaci box Lincos 110L,klima Whirlpool PACW12CO :-) https://lnk.sk/pE05 - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

#15 03-08-2014 11:08:42

TaggerxXx
Člen
Registrovaný: 28-01-2012
Příspěvky: 591

Re: JASIC MIG/MMA 160-Svařování hliníkových plechů a profilů

daj vediet ako si dopadol Jasic ma velmi zaujma !

Offline

 

#16 05-08-2014 01:09:11

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 1269
Web

Re: JASIC MIG/MMA 160-Svařování hliníkových plechů a profilů

Vyzera to ze sa v stredu dostanem znova k jasicovi. Samozrejme dam vediet ako to zvara hlinik.


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma,Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200, Dnipro M SAB 210,Speedglas 9100XX, Kowax KWX820 ARC+, Bomar STG 120, Bezolejový kompresor - HECHT 2089, Profi3Dmaker, Ender 3 PRO,Ender 5+,7x BIQU B1,Tronxy XY-2,Creality LD-006, pieskovaci box Lincos 110L,klima Whirlpool PACW12CO :-) https://lnk.sk/pE05 - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

#17 08-08-2014 07:11:44

TaggerxXx
Člen
Registrovaný: 28-01-2012
Příspěvky: 591

Re: JASIC MIG/MMA 160-Svařování hliníkových plechů a profilů

tak co tvoje pocity s jasica ?
tento vykend mam volny a chystam sa k chobolovy

Offline

 

#18 08-08-2014 16:28:29

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 1269
Web

Re: JASIC MIG/MMA 160-Svařování hliníkových plechů a profilů

kedze vsetci mame nejake pracovne zavazky, tak som sa k tomu doteraz nedostal, ale mam to slubene na sobotu... takze asi tak.. :-/


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma,Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200, Dnipro M SAB 210,Speedglas 9100XX, Kowax KWX820 ARC+, Bomar STG 120, Bezolejový kompresor - HECHT 2089, Profi3Dmaker, Ender 3 PRO,Ender 5+,7x BIQU B1,Tronxy XY-2,Creality LD-006, pieskovaci box Lincos 110L,klima Whirlpool PACW12CO :-) https://lnk.sk/pE05 - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

#19 09-08-2014 23:41:49

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 1269
Web

Re: JASIC MIG/MMA 160-Svařování hliníkových plechů a profilů

Dnes som si Jasica osobne vyskusal, a mozem potvrdit, ze hlinik zvara perfektne. Zvaral som 3mm hrube hlinikove joklove profily 60x40mm s drotom AlMg5 a AlSi5 priemeru 1 mm.

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/3907_imag1206.jpg


http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/3907_imag1208.jpg


http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/3907_imag1209.jpg

Nieco s tych zvarov som varil ja a nieco s nadsenim zvaral kamos. Zial nenafotil som vsetko co som chcel, pretoze mi vypovedal sluzbu telefon s fotakom a niektore dalsie zvary nie su zverejnitelne, nakolko sme hladali spravne parametre. :-) Jasika sme si vyskusali od uplnych spodnych napati asi 11V  do nejakych 18V. Po nastaveni spravnej rychlosti posuvu zvaral krasne. Jedine co som zabudol je zvaranie v sprche. To si vyskusam nabuduce. V nedelu sem hodim este dalsie fotky co som nazvaral, kedze som mal dnes vytrieskanu baterku. Dalsia vec je, ze som pri zvarani a skusani nebol sam, ale bol som to skusat u kamosa, ktory ked videl ako to zvara, tak si s nadsenim chcel tiez vyskusat ako to pekne vari. Takze ukazka zvarom od minimalnych parametrov do maximalnych parametrov sa nekonala.. :-) Bude niekedy nabuduce.. Dalsia vec, ktora je samozrejma, lepsie sa zvaralo s drotom AlSi5. Rozstrek guliciek akoro ziadny na rozdiel od AlMg5. Tam to trochu gulickovalo, ale nebolo to nic vazneho. Na tychto troch fotkach je zvarane len s AlMg5.
Inak pri takomto zvarani jednej husenky vedla druhej je pri hliniku problem s nastavenim parametrov, pretoze kazdy dalsi zvar vnesie do materialu neskutocne mnozstvo tepla. No a nastavene parametre su zase niekde inde. Zvar sa prepadava a treba ist zase vacsou rychlostou ako naposledy. Ine je to pri predohreve na urcitu teplotu.

Editoval vyrobca (11-08-2014 13:12:52)


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma,Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200, Dnipro M SAB 210,Speedglas 9100XX, Kowax KWX820 ARC+, Bomar STG 120, Bezolejový kompresor - HECHT 2089, Profi3Dmaker, Ender 3 PRO,Ender 5+,7x BIQU B1,Tronxy XY-2,Creality LD-006, pieskovaci box Lincos 110L,klima Whirlpool PACW12CO :-) https://lnk.sk/pE05 - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

#20 12-08-2014 13:34:12

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 1292

Re: JASIC MIG/MMA 160-Svařování hliníkových plechů a profilů

Nezná někdo nějaký chemický přípravek na čištění a úpravu svarů na AL, jak před svařováním tak i po něm. Něco, jako jsou u nerezy mořící pasty.

Offline

 

#21 12-08-2014 17:08:31

TaggerxXx
Člen
Registrovaný: 28-01-2012
Příspěvky: 591

Re: JASIC MIG/MMA 160-Svařování hliníkových plechů a profilů

vyrobca a aky horak si pri tomto teste pouzil ?

Offline

 

#22 12-08-2014 21:24:38

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 1269
Web

Re: JASIC MIG/MMA 160-Svařování hliníkových plechů a profilů

TaggerxXx No v tomto pripade som sa na horak akosi blizsie nepozrel. Ale bol dodany s Jasicom.
ZDENÁL mne sa osvedcilo po zvarani AL migom pouzit obycajnu kyselinu solnu z drogerie. Samozrejme nalezite zriedenu tak, aby odstranila vsetok cierny bordel co ti pri zvareni vznikne a nejako moc nereagovala s hlinikom. Po vycisteni oplachnut vodou. Pred zvaranim ziadna chemia, staci mechanicky ocistit.


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma,Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200, Dnipro M SAB 210,Speedglas 9100XX, Kowax KWX820 ARC+, Bomar STG 120, Bezolejový kompresor - HECHT 2089, Profi3Dmaker, Ender 3 PRO,Ender 5+,7x BIQU B1,Tronxy XY-2,Creality LD-006, pieskovaci box Lincos 110L,klima Whirlpool PACW12CO :-) https://lnk.sk/pE05 - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

#23 20-01-2016 11:13:29

jees
Zablokovaný
Registrovaný: 14-01-2013
Příspěvky: 1709

Re: JASIC MIG/MMA 160-Svařování hliníkových plechů a profilů

já jsem pořídil Binzel MB24, 3m s uhlíkoteflonovým bowdenem a s drátem zatím problém nebyl (mám AlMg 1,0)

Offline

 

#24 20-01-2016 18:13:49

vyrobca
Člen
Místo: Bratislava
Registrovaný: 05-05-2012
Příspěvky: 1269
Web

Re: JASIC MIG/MMA 160-Svařování hliníkových plechů a profilů

Dodo67 pozri sa na prispevok c. 19. Podotykam ze vobec nemusis vymienat droteny bowden za teflonovy. Osobne som zvaral z Migom hlinik dlhe roky, a teflonovy bowden sa mi dokazal zaniest v riebehu par dni a klasicky droteny mi vydrzal snad aj rok... stacilo ho len raz za cas prefuknut kompresorom.


Formica FOR mig 169, Kuhtreiber KIT in 1500 HF, ALFA in Pegas 40A Plazma,Welder Fantasy JET TIG III AC/DC 200, Dnipro M SAB 210,Speedglas 9100XX, Kowax KWX820 ARC+, Bomar STG 120, Bezolejový kompresor - HECHT 2089, Profi3Dmaker, Ender 3 PRO,Ender 5+,7x BIQU B1,Tronxy XY-2,Creality LD-006, pieskovaci box Lincos 110L,klima Whirlpool PACW12CO :-) https://lnk.sk/pE05 - vypocet rozostupov tyciek v rame

Offline

 

#25 20-01-2016 20:56:11

jees
Zablokovaný
Registrovaný: 14-01-2013
Příspěvky: 1709

Re: JASIC MIG/MMA 160-Svařování hliníkových plechů a profilů

Je pravda, že ten teflon. bowden asi nebude úplně nejnutnější, spousta lidí ho nemá. Já ho dal proto, kdybych řešil později nějaké problémy při vaření, abych měl už jednu z možných příčin vyloučenou

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2023


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče