SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Zdravím,potřebuju navařit kousek uštíplýho válce a udělat novej závit.Doporučil by mi někdo jakou elektrodu na to použít ? (preferuju MMA)
Děkuju.
http://postimg.org/image/r3o1s8ond/
Offline
Vzhledem k materiálu a hlavně pozdějšímu opracování bych raději sháněl nový.Dost dobře si nedokážu představit do tohohle řezat závit.
Offline
Ono původní závit je M6.Na obrázku je už závit M8.
Plánuju to tak,že bych tam zavařil pouzdro (třeba kus imbus šroubu M8) a pak do něj vyřezal závit M6.
Čim to ale vařit ? Elektrodou na litinu ?
Offline
Hmm, zaolejované, eldu Welco 1881 a převrtat na Helicoil vložku M6....zdravím
Offline
Sender napsal(a):
Zdravím,potřebuju navařit kousek uštíplýho válce a udělat novej závit.Doporučil by mi někdo jakou elektrodu na to použít ? (preferuju MMA)
Děkuju.
http://postimg.org/image/r3o1s8ond/
Co nejvíc odmastit, odstranit malou frézkou do vrtačky zbytky závitu a zavařit celou díru Ni elektrodou s nejméně 95% obsahem niklu. Navařit dostatečný nálitek pro vyvrtání nového otvoru. Dobrousit do původní plochy pro těsnění. Vyvrtat nový otvor pro závit M6, a vyříznout nový závit.
Offline
Ale protikus (výfuk) snad není přišroubován šroubem, ale příruba se navlékne na závity trčící z válce a je přitažena matkami, ne? Pak bych tam žádný materiál nenavařoval a neřezal do něj závit, ale do zbytku natočil šroub a chybějící část převařil elektrodou na litinu přes něj. To přeci ničemu nebude vadit, když tam ten šroub bude napevno.
Offline
To je z pionýra? Nebyly tam ty válce náhodou hliníkové? Nebo je to z toho staršího typu, tam myslím byla litina. Jinak má to cenu spravovat? Celý motor seženeš od cca 500,- a samotný válec po výbrusu (s pístem, kroužky i čepem) za cca 1000,-
Offline
Je to z toho staršího typu 550(555).Hliníkový válce byly na typech 05,20,21,23
JJ,tak nějak jsem to myslel.Šroub M8 se závitem částečně stočit a vyříznout M6 a natočit do válce.Chtěl jsem to ale dělat jako vložku kvůli případný výměně tyčky se závitem M6 na obou koncích.
Helicoil nemám -ten by byl nejlepší.
Offline
Máš tři možnosti na výběr:
1. na veteránské burze koupit válec v lepším stavu
2. vyrobit osazený závrtný šroub M8/M6, zašroubovat do válce a chybějící část dovařit nebo doletovat mosazí (tvrdé pájení)
3. opravit jak napsal Frank
Helicoil je přece nesmysl, tímto způsobem nelze opravit závit z M8 na M6.
Offline
Hmm, dělám běžně, no jde to o pár desítek stranou, ale přece to nebudu vybrušovat a vyvářet závit, víte co je tam bordelu? Ta mosaz je blbost .....Welco 1881 je niklová elektroda....
Offline
evik napsal(a):
Hmm, dělám běžně, no jde to o pár desítek stranou, ...
Co děláš běžně a co jde o pár desítek stranou - buď tak hodná a vyjádři se technicky srozumitelněji.
Jinak ta mosaz nebo stříbro vůbec není blbost.
Offline
Také bych se té mosazi nebránil .
Offline
japa napsal(a):
evik napsal(a):
Hmm, dělám běžně, no jde to o pár desítek stranou, ...
Co děláš běžně a co jde o pár desítek stranou - buď tak hodná a vyjádři se technicky srozumitelněji.
Jinak ta mosaz nebo stříbro vůbec není blbost.
Samozřejmě taková oprava má mnoho řešení. Také mně napadlo to samé, co zde uvedl pan JardaK, ale i vy. Použít k vyplnění uraženého kusu litiny mosaz. Určitě lze snadněji vyvrtat a vyříznout závit, než po Ni návaru. Na výfukové části válce zřejmě ani není teplota tak vysoká, že by mosaz ztrácela pevnost. No, já už několik podobných věcí opravoval Ni návarem, ale i Al bronzem TIGem a obvykle problém nenastal. Chtěl jsem poradit tak, aby se to co nejvíce podobalo originálu.
Offline
Hmm, z ekonomickáho hlediska jsem navrhla nikl eldu Welco 1881 jako Vy, jen bych nechala ten kousek závitu, ono to ztvrdne a mě se tam pěkně navede vrták i závitník na Helicoil vložku, no není to košer ale je to hned a ta vložka to v poho udrží, jen je to pár desetin stranou, pokud by jste použil vložku od Wurta, kterou nemáme tak tam by to bylo v poho, je silnější, no Vaše řešení je profesně čistčí, třeba bych se tak taky rozhodla na místě, ta mosaz či stříbro je na tento výrobek z hlediska ceny plynu sebevražda i když by se použít dala, ale ta barva neE. Zdravím za Velkou louži,.... pokud cena opravy několikanásobně přesáhne cenu bězně dostupné součástky, no ale náš zákazník náš pán, hi......
Offline
Moc Vás zdravím též, z poza Velké vody, slečno Evik... No jasně, těch řešení je mnoho a jistě je vhodné to nejméně fin. náročné a barevně shodné. Souhlasím. I když tady u válce Pionýra to asi rozhodující nebude. Mimochodem, když jsem bejval ještě kluk, měl jsem taky takovýho Pionýra s litinovým válcem. Ale to už skoro není pravda.
Offline
Ono to není pouze cena válce ale i výbrus (cca +530Kč).Výměnu válce prostě řešit nechci.
Vidím nejjednodušší cestu zavařit tam kus natočenýho imbus štoubu a udělat do něj závit,aby to vypadalo jako originál.
Offline
Hmm, s tím naděláte, 7.6 je motoburza v Chotusicích, budu tam, stavte se na kafe a vyřešíme to hi..jsme vždy ve spodní řadě....hi
Offline
Nj,mám to 112Km. V minulosti jsem motoburzy zažil,ale tady v okolí už spousty let nic není (nebo se o tom neví).
Offline
Navrhnul jsem mosaz nebo stříbro, protože předpokládám nástřik válce na černo, jak je a bylo běžně zvykem.
Jen pro zajímavost - ten samostatný válec na fotce, je to Peugeot 350 ccm z r. 1929 a chybělo mu pár žeber, všechny jsou dodělané a na tupo letované stříbrem.
Editoval japa (02-06-2014 18:03:32)
Offline
Hmm, má být hezky, udělejte si s přítelkyní výlet, je to tam jak se chycený kapsáři najednou slíknou a proto se musí zavolat policie na ty pedofily co běhají nahatý mezi lidma a před dětmi, hi to pan Japa, ale sorry to je opravdový veterán, tam ale jde ekonomika stranou, hezká práce...
Offline
japa napsal(a):
Navrhnul jsem mosaz nebo stříbro, protože předpokládám nástřik válce na černo, jak je a bylo běžně zvykem.
Jen pro zajímavost - ten samostatný válec na fotce, je to Peugeot 350 ccm z r. 1929 a chybělo mu pár žeber, všechny jsou dodělané a na tupo letované stříbrem.
Ten NSU pamatuju. Měl to jeden známej chlapík ze vsi odkud pocházím. A ještě taky motocykl Indian. Jako mladíci jsme si tehdy dělali psinu - NSU, do kopce vynesu... Já měl Jawa 500 OHC. Ale vážně: Velmi hezky provedeno, smekám! Já tady v Am. mám známého, on repasuje starý veterány a mockrát jsem pro něho spravoval součásti z litiny, nebo Al, ale taky třeba prasklá listová pera, ap. Hezké hobby.
Editoval Frank (02-06-2014 19:16:06)
Offline
japa tie fotky to je parada...skoda ze su tam neni aj foto ako to vypadalo pred opravou
Offline
Děkuji vám za slova chvály, abych to uvedl na pravou míru, fotky jsem nevkládal za účelem chlubení se, ale jen jsem na něčem chtěl demonstrovat, že se zabývám renovačními technologiemi pracovně i volnočasově a postup který jsem napsal je realizovatelný.
Pro pavola.sk - fotka zetky jak vypadala před renovací.
Offline
Ten motor (hliníková část) je nastříkaná nějakou stříbřenkou,nebo je to něčím čištěný ? (čím ?)
Offline
Je to otryskáno balotinou B112 (skleněné mikrokuličky).
Offline