SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Offline
dle zapojení potrubí na válci vpravo tipuji, že to není kompresor ale perpetummobile
Offline
Dva dny čekám na radu ale teď jsem se fakt s chutí zasmál. Díky 😂
Offline
Freelander, dej detailní foto kompresoru se shora, aby byly zřetelné popisy vývodů. takto to vypadá dost blbě, ale bez popisů nikdo nic nemůže k tomu napsat.
Offline
Líp to nedám.Vlevo je šipka dovnitř a ven a nahoře a dole je VIZ nebo ZIA.
Offline
Funguje ale nějak doufám,že bych z toho mohl dostat 2x víc vzduchu
Joe66 napsal(a):
A funguje to s takym zapojenim ? Ak hej tak co riesis ?
Offline
Na mě to dělá dojem, že je to zapojené jako dvoistupňový. Rozmontuj tu propojku a zapni, najdi výtlaky a sání obou válců. Pak by je bylo možné zapojit úaralelně.
Offline
Vyzkúšam a z čeho ta věc je,netušíte?
Offline
Nejspíš z chladícího agregátu.
Offline
Dobrý den, jelikož tady už nikde není téma o kompresorech všeobecně, tak se zkusím zeptat tady. Mám v garáži kompresor 2válec, klasika rychloběžka. Dostal jsem se k agregátu kompresoru, 1válec, ale už takový ten výkonný, asi jak měl kdysi Discovera s elektromotorem 2,2kW. Ten můj 2válec má taky elektromotor 2,2kW a má rozběhový kondenzátor 70mikroF. Ten 1válec má kondenzáror jen 40mikroF. Proč má každý kompresor jiný kondenzátor, i když mají elektromotor se stejným výkonem? Děkuji
Offline
Varoku, ten tvůj motor má jenom jeden kondenzátor 70uF? Nepleteš si zase něco a není tam ještě jeden? Jinak to záleží na konstrukci motoru, ten druhý motor může mít třeba pomocné vinutí s odstředivým spínačem a těch 40uF může být provozní běhový, kapacitou by to tak nějak odpovídalo. Ale takhle na dálku se těžko něco určuje.
Offline
Varoku, předpokládám, že kondenzátor tam dal výrobce a ten se k jeho hodnotě dostal na základě výpočtu a empirických zkoušek. Je třeba rozlišovat, jak je kondenzátor zapojen. Jsou dva základní případy (a jejich kombinace):
1) Kondenzátor je připojen jen v době rozběhu, tedy krátce
2) Kondenzátor je připojen po celou dobu běhu motoru
Hodně zjednodušeně se dá říct, čím větší kondenzátor, tím větší síla rozběhu a tím větší ztráty při běhu.
Zjisti zda je zapojení podle 1) nebo 2) a pak lze zaujmout názor na to proč nejsou stejný. Pokud vše funguje správně, tak nebude dobrý nápad kondenzátory měnit.
Zde máš kalkulačku pro přibližný výpočet kondenzátoru: http://www.badura.cz/vyp_kon/tec-moto.htm
Online
Zdenek11> kdyz jsem u nasich opravoval stipacku (lepily se kontakty spinaciho tlacitka, tak jsem tam daval stykac), tak tam byl taky jen jeden. Leda by ten druhy byl zality primo v motoru.
Zapojeni tusim bylo jedno vinuti primo a druhe pres ten kondenzator. ale uz to nejaky patek je, tak mozna kecam.
Offline
Zdenek11: Ten můj 2válec má originál jen jeden kondenzátor 70mikroF, je to napsané i na nádobě. Jak je motor zapojený už nevím, kdysi jsme to tady řešili, ale téma je asi zamknuté. Z motoru vedou 3 dráty, 1 jde přímo na žílu přívodního kabelu. 2 jdou na kondenzátor a jeden zároveň na druhou žílu přívodní šňůry.
Ten 1válec má taky jen jeden kondenzátor, zapojení nevím, jdou na něho 2dráty z motoru. Ještě mrknu v garáži.
Jediné co mě napadá, tak že ten 2válec potřebuje větší sílu na rozběh, tak jestli nemá kvůli tomu větší kapacitu kondenzátoru
Offline
Nevím, co je tam za motor. Standardní výpočet vždycky býval pro rozběhový kondenzátor na každý 1kW motoru asi 60uF kapacity, těch 70uF je divné. Nicméně pokud ho tam výrobce dal, tak asi ví proč.
Na rozběh potřebuje výkon jak jednoválec, tak dvouválec, jednoválec bude mít pro stejný výkon pravděpodobně větší píst nebo zdvih.
Offline
Tak jsem kouknul a ten 1válec má z motoru 2žilový kabel a obě žíly zapojeny na kondenzátor. A z motoru vede ještě jeden 3žilový kabel jako přívod. Je to tedy propojeno už v motoru, tak zapojení nevím.
Offline