SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

ferda-welding


#1 25-03-2016 10:29:16

Honza Dolezal
Člen
Registrovaný: 25-03-2016
Příspěvky: 3

Svařeni bronzu

Zdravim,  jedná se o zavaření bronzového obalu čerpadla na historickou stříkačku. Nemohl by někdo poradit kdo by to zvládl. Nebo čím a jak to zvladnout svépomoci ( metoda, elektroda atd.) Par firem jsem obvolal ale netroufají si nato.  Pokud možno jižní morava.

Offline

 

#2 25-03-2016 10:52:08

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2533

Re: Svařeni bronzu

Možná bych spíš nechal opravit tvrdým pájením. Případně jsou na to elektrody OK 94.25 http://www.okweld.cz/PDF/elektrody/hlin … _94_25.pdf

Editoval Rellik (25-03-2016 10:53:34)


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#3 25-03-2016 11:03:40

Honza Dolezal
Člen
Registrovaný: 25-03-2016
Příspěvky: 3

Re: Svařeni bronzu

Diky. O tomhle jsem taky uvažoval. Četpadlo již bylo svařovano  ve vnitřni časti ale zřejmě nahřaťim došlo k vytečeni zřejmě cínu na vnějši části čerpadla a odkryti další vady.  Zřejme we uz nekdo driv pokousel cerpdalo zavarit.

Offline

 

#4 25-03-2016 11:14:46

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3781

Re: Svařeni bronzu

Tak tohle mám za sebou. Opravovali jsme čerpadlo- navařením nových nábojů do oběžných kol. Tehdy jsem se o to ještě tolik nezajímal. Sehnali jsme svařeče. Ten suveréně nastoupil zavařil první kolo, zavařil druhé a když se chystal na třetí, tak "pink", "pink" začalo to praskat a také to celé rozpraskalo. Pak jsme to opravili- ty praskliny stříbrnou pájkou (tehdy ještě byla přijatelná cena), a zabalili do minerální vaty, aby to pomalu chladlo. Čerpadlo funguje cca 35 roků. Píši to, že to není sranda a nedivím se, že se do toho nikomu nechce. Pokud to svářet, jsou na to elektrody i TIG dráty, tak předehřát a nechat po svaření hodně pomalu chladnout.  Ptal bych se v nějaké svářečské škole, nebo tam, kde dělají bronzové odlitky ajistě mají zkušenosti s jejich opravami.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#5 25-03-2016 11:21:26

Honza Dolezal
Člen
Registrovaný: 25-03-2016
Příspěvky: 3

Re: Svařeni bronzu

No prave. Prvni svareni probehlo v pohode zrejme klasickou elektrodou. A delali to ve firme kde byli zrucni a byla kovarna. Jenze je to velka fa a drobne zakazky nedela. Problem je v tom ze je to potreba pote jeste strojove opracocat. Je to praskle v.miste priruby.  Tig si myslim byl podle me jeste lepsi nez klasika a pajeni?

Offline

 

#6 25-01-2017 18:11:01

Pv
Člen
Registrovaný: 06-12-2015
Příspěvky: 88

Re: Svařeni bronzu

Ahoj bando, mám záludný dotaz, ohledně MIG navařování bronzu.
Jeden ze segmentů mé výroby je (3D tisk) prostě modelování pomocí MIG/MAG svárů. Mám za sebou práci s "černým" a s nerezí. Teď bych rád zkusil bronz.. Otázka zní, jaké složení materiálu bude nejvhodnější a jaký plyn zvolit ? Dík za rady.

Editoval Pv (25-01-2017 18:19:16)


EWM Phoenix 355 puls.    EWM Picomig 180 puls.    EWM Tetrix 230 AC/DC.    Cebora Sound PC6061.     Balder Bh3.     Volšový ruce.     Děravá hlava.

Offline

 

#7 25-01-2017 18:20:36

Pv
Člen
Registrovaný: 06-12-2015
Příspěvky: 88

Re: Svařeni bronzu

url=http://www.svarforum.cz/forum/zobrobr.php?image=./uploads/6866_imag0794.jpg]
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/6866_imag0794.jpg[/url]

Pro představu, co jsem tim myslel...


EWM Phoenix 355 puls.    EWM Picomig 180 puls.    EWM Tetrix 230 AC/DC.    Cebora Sound PC6061.     Balder Bh3.     Volšový ruce.     Děravá hlava.

Offline

 

#8 26-01-2017 06:02:33

Jaryn
Člen
Registrovaný: 24-03-2011
Příspěvky: 360

Re: Svařeni bronzu

A co zkusit drát Cusi3 a plyn Argon?

Offline

 

#9 26-01-2017 09:33:50

Pv
Člen
Registrovaný: 06-12-2015
Příspěvky: 88

Re: Svařeni bronzu

U choboly jsem dostal celkem dost na výběr, až mne to zarazilo a tak mne právě zajímá který z dostupných materiálů bude pro daný účel nejvhodnější, taky to není nic levného na to, abych pak zjistil ze taková práce s ním prostě není možná... S argonem počítám, jen jsem se bál aby nebyla potřeba nějaká exotická směs plynů.


EWM Phoenix 355 puls.    EWM Picomig 180 puls.    EWM Tetrix 230 AC/DC.    Cebora Sound PC6061.     Balder Bh3.     Volšový ruce.     Děravá hlava.

Offline

 

#10 26-01-2017 09:45:49

Jaryn
Člen
Registrovaný: 24-03-2011
Příspěvky: 360

Re: Svařeni bronzu

Cusi3 mohu poskytnout v menším množství

Offline

 

#11 26-01-2017 12:04:26

Pv
Člen
Registrovaný: 06-12-2015
Příspěvky: 88

Re: Svařeni bronzu

Děkuji za nabídku, zeptám se, odkud jste, co je menší množství a co. Stojí ?


EWM Phoenix 355 puls.    EWM Picomig 180 puls.    EWM Tetrix 230 AC/DC.    Cebora Sound PC6061.     Balder Bh3.     Volšový ruce.     Děravá hlava.

Offline

 

#12 26-01-2017 19:02:36

kemppin
Člen
Registrovaný: 24-05-2011
Příspěvky: 893

Re: Svařeni bronzu

Na opravy bronzu material elektroda CuSn6 -svary do 20mm rozklepat a opakovat-dříve docela běžná
oprava.


Už jenom doma.
KEMPOWELD 4000w , AFIN 280AC/DCw ,  KITIN 1700hf , KM 12c , BERLAN BPS 40 ,
autogen + řezací RS 12 , ARISTO tech , ARISTO air

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče