SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Zdravím vás,měl bych na vás dotaz.Chtěl bych na pásovém transportéru zakonzervovat pásy proti opotřebení.Pás by měl být z manganové oceli.Jde mi o to,aby výstupky na jednotlivých článcích pásu,které přicházejí do styku s vozovkou byli pokryty návarem z lepšího a kvalitnějšího materiálu,než jsou oni.Pokud se dá nějaký tvrdo-návar sehnat,jde něco ve formě drátu,nebo trubičky,abych to mohl aplikovat Co svářečkou.Děkuji za jakékoli rady.
Offline
asi ti nic neporadím ale pro rozběh diskuze mě zajímá po jaké vozovce s tím chceš jezdit? Majitel vozovky asi nebude moc nadšený. Co si tak vybavuju BVP když jsem byl na vojně tak pásy jsou celkem bytelný materiál a jen tak se neopotřebí, naopak rozreješ asfalt
Offline
Na srazech,kam se jezdí je dost cest z panelů a někdy se jezdí po cestách z kostek,ale vždy to jsou akce a je to domluvené.Kostkám a panelům to neškodí,i pokud se člověk otočí na místě.Asfalt nejezdíme,ten by to likvidovalo,hlaně v letních měsících.Pásy jsou dosti trvanlivé,ty výstupky maj okolo 18mm a já je mám opotřebené na 12mm.Nějakej návarek by by neuškodil.
Offline
Ocel tech článků určitě obsahuje Mo, Mn, Cr, v řádu % a °/°° to by chtělo zjistit a místní odborníci ti jistě navrhnou potřebný materiál + metodu navaření.
Dost přesné složení se dá zjistit ručním analyzátorem který má každý nákupčí Kovošrotu, za drobný poplatek to jistě někdo rád změří. Podle lokality kde BVP parkuješ bych možná někoho doporučil.
Offline
Prubl bych tohle: http://www.esab.cz/cz/cz/products/index … ode=410261 ,případně najít něco vhodnějšího podle složení o úroveň výš: http://www.esab.cz/cz/cz/products/index … ;catId=152
případně tohle-tam si ale nejsem jist tou vysokou tvrdostí: http://www.esab.cz/cz/cz/products/index … ode=410254
Další možností je UTP ThermanitX,nebo trubičkový Bohler A7FD
Editoval Ládes (14-02-2015 11:07:33)
Offline
Píšete, že jsou z manganové oceli. Jestli je to 13% Mn ocel, tak to je to pravé pro tento účel. Ale i pokud ne, tak návar bych z ní určitě udělal.
Tato ocel má po navařování poměrně nízkou tvrdost, ca. 200-250 HB a jde i relativně snadno opracovat. Tlaky a rázy zpevňuje podle dalšího legování až přes 50 HRc a je pak vysoce odolná opotřebení pod značným tlakem a rázy. Návar je tvrdý, otěruvzdorný, zároveň ale vysoce houževnatý. Proto se používá pro různé drtiče a mlýny, ale i pro koleje, jazyky výhybek, atd.
Jen je třeba nejdřív projít tím zpevněním, což je v praxi jeden-dva přejezdy po betonu či kostkách. V jiných případech se to řeší např. otryskáním ocelovými kuličkami. Třeba kdybyste hned po navaření vjel do písku, tak návar nezpevní a poměrně brzy zmizí.
Ve formě drátu má Böhler např. Trubičku SK AP-O, ta je s vlastní ochranou, nebo SK AP-G, ta je MAG.
POPIS
Opravy a návar uhlíkových a 14% manganových ocelí, výplně a mezivrstvy pod tvrdé karbidické návary. Použití pro kolejnice, křížení a výhybky, části mlýnů a drtičů, nárazníky, výplňové vrstvy.
Legování chrómem zvyšuje otěruvzdornost a korozivzdornost návaru.
CHEMICKÉ SLOŽENÍ SVAROVÉHO KOVU %
C 0,4 Mn 17 Si 0,3 Cr 12 Fe zbytek
Nebo jak správně píše Ládes, Thermanit X (plný drát) či A 7-FD (trubička). To je slitina Cr 18, Ni 8, Mn 6. Chová se podobně, jen to zpevnění je menší, z 200 HB na ca. 400-450 HB.
Jde navařovat jak na běžnou ocel, tak i na tu 13% Mn ocel, je to na ní jedna z nejvhodnějších slitin. Každý ji zná jako přechodovou 307, ale méně už se ví o dobrých vlastnostech návaru.
Pro Vaši aplikaci by nejspíš stačila.
Offline
307 se u nás používala k naváření pancéřových břitů na lžíce a lopaty. MSV 10, B 415, OK 6745, 1695.
Materiál se nemění-jen označení.
Tam,kde zmizel břit,tak zůstal převýšený svár.
Offline
Dobrý den,
chtěl bych Vám touto formou nabídnout renovaci článků pásů BVP1 a to navařováním a následném opracování do původní podoby. Výhoda je odolnost materiálu. Původní materiál je výkovek, který dosahuje HRC48 a návary dosahují až HRC64, což je znatelné při využívání na tvrdém povrchu (beton, dlažební kostky, atd.). Již jsme realizovali zakázku 158 ks článků s kladným výsledkem. V případě zájmu jsme schopni nabídnout opravu návarem za cenu 1.100 Kč/ks + DPH a nebo včetně opracování do původní podoby za 1.800,- Kč/ks + DPH.
Více na: https://www.kovosvit.cz/o-spolecnosti/m … t-128.html
Offline
škoda že nenabízíte renovaci bouracích voškrtů, lopat do bagru atd. Pásy na BVP mám zatím OK. (nemám moc času s tím jezdit)
Offline
Ty vogo , když jsem byl před pár lety na dovolené ve Štúrově , tak vedle koupálka byla dráha na BVP a to se nezastavilo ....
Offline
Tohle je taky príma,totéž z jiné adresy.BVP-čkem Oravou.Pořádný kowboy má koně, pořádnější má BVP.Wreskot na Oravě.
Editoval Welda (28-06-2017 21:36:25)
Offline
BVP jsemjezdil na vojně jako řidič.
Offline
A já do něj opravoval vysílačky ))
Offline
A já do něj vůbec nevlezl a vůbec mi to nechybí
Offline