SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
díky za odkaz, to je ono. Vzdálenost kolem těch 5mm se snažím udržovat, ale ne vždy podaří, jak říká on i všichni ostatní, dát na to pozor. Jestli jsem dobře rozuměl, nedoporučuje brousit víc elektrod najednou do zásoby, když to jde tak rychle není to ani nutné. Ten jeho styl broušení je dobrý zlepšovák, to by mě nenapadlo.
Ta bruska mi připomíná takovou tu minibrusku od Einhellu
Offline
On to říká proto, že cestu k brusce nazývá kroky studu, a ten by si měl každý prožít, aby se to rychleji naučil. Když budeš mít několik nabroušených elektrod, tak jen vyměníš a nezažiješ si ty "kroky studu"
Offline
Bylo tam myslím i něco o možné kontaminaci nabrušených elektrod, nebo jsem to tak aspoň pochopil. Já mám dílnu tak malou, že tam kroky studu ani neudělám - ale vážně, bylo tam vidět jak to nabrousit, takže se dám do toho. Teď jen aby přišel ten argon a jdu na další tréning. Nerad bych umřel jako vášnivý teoretický znalec který nikdy nic nesvařil
Offline
Kotouč, na kterém se eldy brousí ba něměl být použitý na nic jiného, právě kvůli té kontaminaci
Offline
Cakal som kedy ti to Famater napise Prave preto samostatna bruska alebo kotuc na karbosku
Prehazdovat kamenny brusny kotuc, je zle neustriehnes kolegu zaserie ti ho alebo odbrusi kamen
ze nebudes mat taky ten kanalik a potom sa to hrusi tazsie alebo zle. Vysledok je ze musis kamen zabrusit
A potom prehazdovanie ludia tu dost casto riesili excentricitu kotuca on ked si sadne nemal by si ho casto vyberat.
Ale to je o inom...
Offline
tak to mám v plánu, extra kotouč jen na to. I když mi včera u nás říkali že by to nemělo mít vliv, nemá cenu něco řešit kvůli ne úplně velkému finančnímu nákladu
Zatím koukám na Aliexpressu po elektrodách, zlaté 2,4 zatím cena min 1,4 USD
asi nejlevnější modré 2,4 10ks za 12,91 USD https://www.aliexpress.com/item/2-Lanth … 8ea499c3a4
Editoval jees (06-04-2017 16:53:28)
Offline
Osobně se mi víc osvědčilo broušení eld na stolní brusce s nekonečným pásem zrna 100. Žádné rýhy téměř hladký povrch kužele a je to rychlejší, než na klasickém kameninovém kotouči. Je pravdou, že ten pás mám jen k vůli eldám.
Offline
Tak jsem zkusil konečně i DC a musím říci, že výhoda je, že to má po jednom přednastaveném programu pro AC a DC, takže na začátku, když člověk neví, nastaví AC nebo DC podle potřeby, upraví jen A a může začít.
Ještě by to mohlo mít zabudovanou brusku na elektrody a byla by to 100% multifunkce
Editoval jees (19-04-2017 12:53:08)
Offline
to: vyrobca
Dobrý deň mam horak Parker SureGrip SGT26 FLEX. Neviem no u mna to asi nefunguje dobre regulacia hlucha (NIČ), prepnute 4t a stlačim prvy x pusti plyn potom musim druhy x aby sa zapalil obluk, tretie stlačenie mi klesa a vypnem trochu divne.
Hlavne ale potrebujem vedieť ako zapojiť pedal poslali mi len farebnu schemu zapojenia na moj horak ten parker, no ked otvorim rukovet pridem na to čo je čo nakolko ja tam mam nevhodny potenciometer tak sa hodnotu nedozviem nema niekto k jet tig III aj pedal a vedel by ho sem šupnuť ? alebo aspoň fotku meckaniky a hodnotu poťaku?
Ďikec
Offline
Jestli máš hořák s potenciometrem, Tak se ti pravděpodobně přepojí svářečka automaticky na 2Tmyslí si, že to je pedál. Podívej se jestli signalizuje 2T, nebo 4T. Teprve po připojení hořáku musíš přepnout na 4T. Pak by to mělo fungovat.
Offline
na potenciometri je vytlacene : RV24YN20S B503 www.hungyun.com
na obidvoch modrych kondenzatoroch je napisane 103 2KV
zapojenie pinov v konektore:
1 - modry
2 - cierny
3 - zlto zeleny
4 - hnedy
5 - biely alebo sedy..
6 - volny
7 - volny
ps: fotak mi dobre nezaostruje lebo som rozoberal telefon.. :-(
pri stvortakte stlacim a drzim chvilku tlacitko horaka a zapalim obluk. pri druhom stlaceni a podrzani tlacitka horaka zase pomalicky vypnem obluk. skus sa pohrat s pociatocnym prudom pri zapaleni obluka a s casom nabehu plneho vykonu a s koncovym prudom a casom nabehu na koncovy prud. vsetko funguje tak ako to nastavis.. ked zle nastavis, chova sa to veru divne..
Editoval vyrobca (23-08-2017 00:47:41)
Offline
Podle odkazu je to pot. 50k lin.. Na fotce je vidět varistory. Kdybys to měl rozdělané, přečti co je na nich napsáno a dej to sem. Jejich osazení tady mě překvapilo.
Offline
Omlovám se, ale byl jsem zaujatý fotkou, tak jsem to v textu přehlédl. Podle barvy jsem si myslel, ža se jedná o varistory a jejich smysl jsem nechápal proto jsem se ptal. Tak je to jasné. Já jsem musel na své svářečce (JLT250) přidat blokování, mám ho na vstupu.
Offline
Má někdo vyzkoušeno nebo nastudováno, za jakých podmínek se vyplatí použít kondenzátory na takto nenáročné periferii jako je např. odporový vysílač polohy pedálu (bez převodníku)?
Jestli uvažuji tyto podmínky: kabely, částečně v souběhu, proudy nad 150A, napěťové impulzy z HF nad 6kV ve tvaru tlumené sinusovky o frekvenci 1MHz, blízko oblouku. Tak připadají v úvahu rušení vazbou kapacitní, indukční a vyzařováním. Protože ty vodiče do periferie jsou blízko u sebe, budou na odpojeném konektoru na každém pinu napětí se stejnou amplitudou a fází (soufázové rušení). Připojením na nechráněný vstup se symetrie rozhodí, protože by byl každý vodič připojen na jinou impedanci (např vyšší dělič s operákem, nižší GND). Takže osazení kondenzátorů třídy Y v zapojení pro snížení soufázového rušení na straně vyhodnocení analogového signálu z odporového vysílače je nutnost (pokud se použije 10nF tak kapacitance při frekvenci 1MHz je cca 16Ω) a neškodilo by přidat i kondy pro snížení protifázového rušení, které by zde mohly být na podstatně nižší napětí a levnější, kapacitu tak 100n, tedy pro ten 1MHz kapacitance cca1,6Ω.
Podstatně lepší výsledky by se dosáhly, pokud by se do filtrace zařadily tlumivky. Pochopitelně pokud by se uvažovala pouze indukce odvozená od 100Hz, tak takováto filtrace nemá význam.
Takže, k čemu je dobré mít ty kondy na periferii, ještě bych chápal, pokud by to bylo v jiné aplikaci na společné uzemněné platformě (tabuli plechu) a hlavní zařízení i periferie by měly kosticí body. Pokud se dotáhne do periferie kostřící vodič, tak na něm vznikne v podstatě stejné soufázové rušení, takže se stejně žádná smyčka neuzavře.
Offline
Já jsem řešil rušení, které nebylo z HF, ale z invertoru. Projevovalo se to takto. Když jsem stlačil pedál, oblouk zapálil, přestalo HF (režim DC). Při sešlápnutí naplno, byl proud max. Když jsem ale ubíral proud, tak proud nejdříve klesal a pak začal stoupat při minimálním - nejvyšší poloza pedálu před vypnutím, měl proud hodnotu cca 75% max. Udělal jsem zapojení pedálu (je trochu složitější-3pot. jeden na nastavení max, druhý na nastavení min v kresních polohách pedálu a třetí pracovní) na "prkénku" z trimrů. Tato svářečka má na nezatíženém pinu 15V, které při připojení pedálu (pot na hořáku) klesne na 5V. Regulace se potom odehrává na 0-5V. Přesto, že se jednalo o odpor 5k, tak se naměřené napětí měnilo ne od nuly do +5V, ale z+5V nejdříve klesalo na cca2V a pak začalo zase stoupat na cca4V. Protože nebyla nikde závada ve spojích, galvanicky to bylo v pořádku, tak jsem usoudil, že to bylo zarušené a zkusil jsem to zablokovat 3ks kondensátorů 100n. A bylo po problému. Zablokování jsem provedl na vstupu svářečky. Nyní to pracuje bez problémů. Také s hořákem s potenciometrem( tam by se ani kondensátory nevešly - měl jsem problém s umístěním odporu pro snížení celkové hodnoty potenciometru z 10k na 5k). Co píšete o tlumivkách, tak potom filtr, který řešil discovera.
Offline
Nutně to nepotřebuji, jen mě to vrtá v hlavě, proč někdo dal ty kondy i do pedálu, když se snižují náklady, kde se jenom dá. Tam, bych čekal, že budou mít minimální přínos. Jinak chápu potřebu chránit jak vstup řízení, tak i zdroj referenčního napětí, ono ani není dobré si zbytečně zaneřádit GND. Jak se rozkmitá reference, jde celá regulace do háje.
Beru to taky tak jak píšete, stačí to řešit na straně svářečky, tam to musí mít největší vliv a podle toho co píšete, tak to i stačí.
Offline
Mě vyděsilo to, že jsem si myslel, že to jsou varistory a pořádně proto nepřečetl podrobně celý příspěvek. Já jsem vůbec neuvažoval se pokusit to blokovat u potenciometru, přestože jsem to měl na "prkénku".
Offline
Stanou se horší věci. Barva a tvar souhlasí, foto není, jako to mít v ruce a lupou se podívat na označení. Domnívám se, že tam ty hodnoty dopsal kolega vyrobca až po té, co jste vznesl dotaz, proto jste si toho nemohl všimnout.
Offline
vyrobca
Ahoj
Ďakujem ti za ochotu a doookonaly popis je to linear 50KΩ. Ešte by som potreboval stručny popis ako to cele funguje ak sa nemýlim tak: Po zošliapnutí pedalu spínač zopneš a potom pridávaš alebo uberáš na potenciometri. Rozsah ktory koriguješ pedalom je od štartovacieho prudu po konečny alebo dačo medzi pracovnym či ako vlastne
Offline
mathew: už ti jde 4T s potenciometrem?
Offline
mathew - presne ako si to napisal.. na stroji mas nastavene startovacie a koncove prudy. Po slabom zosliapnuti pedalu zopne mikrospinac a HF-kom zapalis obluk. po dalsom zosliapnuti pedalu pridavas prud medzi tymi startovacimi a koncovymi prudmi ktore mas uz nastavene..
famater - nechcel som zbytocne dopisovat kratke prispevky, radsej som to vsetko postupne dopisal do povodneho prispevku o pedali.
Offline
tak pani mam doma konecne big brother - Welder Fantasy JET TIG II-S AC/DC 200 IGBT PFC SPOT
- zobrany zo Slovenska za 1228 vratane pedalu a dopravy (+ sucastou je horak flex-krk s potenciometrom znacka PARKER c.26-4m [SGT26FX-4KH])
- od koho som bral - vid. na konci.
a teraz prvy a najdolezitejsi moment, pre ktory to pisem sem PAMATOVE POZICIE
- pamatove pozicie sa ovladaju IBA cez 1 tlacitko !
lebo poviem vam pravdu - mat 60 pozicii (teda 59 lebo na c.1 sa zapisat neda) - je teda des, ked to mozete preklikavat iba tlacitkom dokola. staci sa prekliknut a mozete si prejst cele kolecko znova
- na starej masine (TECNOTIG) funguje k tlacitku pamati (read/write) aj otocne kolecko a jeho funkcia tlacitko spolu - a da sa s tym elegantne dokonca program aj kopirovat na inu poziciu - co tuto NEJDE !!!
- jako bieda ked mate ca. 20 roznych nastaveni pri AC-cku, a musite si ich vsetky dobre pamatat, lebo sa neviete pozriet o jedno dozadu...
napriklad ked by ste chceli dva podobne programy tak sa vam oplati ozaj mat len jeden a vzdy si to ci ono prepnut rucne - lebo ist dokola 60 pozicii tlacitkom, kde neni rychloposuv - no cele zle...
jako mozno to vyzera ze som detailista ale prave toto je rozhodujuce, ak zvarate casto rozne veci a rozne matrose - to neni jako vo fabrike ze idete cely den jeden styl...
normalne rozmyslam ze ci to nevratit - ale za tie peniaze tolko parametrov nikde pokope nezozeniete
ma niekto tip, aka druha masina by vedela to iste co sa kriviek, parametrov, spot a.t.d. tyka a bola za prijatelnu cenu ale s NORMALNYM ovladanim pamati ?
diky...
nakup:
https://www.ezvar.sk/
- napisal som Ing. Kurtovi priamo mail (po chvilke chatovania na stranke)
Marián Kurta ml.
0907 533 802
ezvar@ezvar.sk
- ochotny, podrzal cenu ked som sa neozyval dlhsie, a dokonca som to bral na firmu a aj tak mi dava 2r zaruku a vratenie bez udania dovodu do 14 dni
- dodanie do par dni (tusim 4 a bol tam vikend)
- pedal super (na zaciatku je spinacia funkcia = nepotrebujete uz tlacitko na horaku, potom ide trimer - celkom dobra tuhost - ani malo, ani vela = neunavi nohu a citit aj tak kolko davas tlaku)
- horak skusat ani nebudem - pasuje mi stary 9-ka (o dooooost lahsi oproti 26-ke)
Offline
Alebo doplnit uP ktory obstara tlacidlo hore dole a bude krokovat namiesto teba.
Offline
59 režimů zas není tak moc. Je to uděláno pro spíš neznalce, co jim někdo nastaví správný režim a uváže ho na materiál atd, ne na složení. Nebo oni zkoušením k něčemu dospějí. A jelikož neznalec neví, že ten který materiál má stejné složení tudíž režim jako jiné materiály, tak zapamatovaných režimů s různými zpracovávávanými materiály může vesele přibývat.
Offline
Asi je to nanic ale dnes ty součástky to dovolují a tak to tam někdo mlaskl. Jinak já jsem nikdy žádný JOB nevyužil. Snad je to pro nějaký automat, jo a také pro ty skladatele co na svářečkách hrají písničky
Offline