SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Po dědovi jsem dostal svěrák, který bych z nostalgie chtěl dát do kupy. Chtěl jsem se zeptat, jestli tušíte, co to je za svěrák? Na boku je logo letícího šípu.
Pohybový šroub vypadá, že je aretovaný něčím, co možná dříve byl pojistný šroubek, ale momentálně nemá hlavu.
Šrouby držící čelisti (135 mm) se mi samozřejmě také povolit nepodařilo, což jsem koukal, že se tu již řešilo v http://svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=5556
Editoval jry (08-02-2018 12:08:54)
Offline
Ten šroub bude zakolíkovaný.
Offline
Mal som ten istý zverák,už som ho predal.Ten polkruhový bazmeg na štvrtom obrázku drží vreteno na mieste nič iné tam nejde.Tie skrutky by som poriadne naolejoval
povedzme WD 40 l a navrtal potom itrochu nahrial a skúsil vybrať s vyťahovačom skrutiek. https://www.triumfnaradie.sk/katalog/st … -skrutiek/ alebo odvrtal hlavičky odstránil čeluste a skúsil vytočiť s neakým malím hasákom.T
Offline
Hmm, postříkat brzdovkou, vzít úderový šroubovák a bude, tohle je solidní mazel.....
Offline
Nejlepší co jsem vyzkoušel na povolení zarezlých nebo kouslých dílů je toto: http://www.ageus.cz/sortiment/chemicko- … povolovac/
Ten půlkruhový segment přijde ukotvit v nepohyblivé části svěráku a vložit do drážky v hlavě šroubu.Tenhle svěrák bych mohl teoreticky odkoupit z jedné krachlé firmy.Jestli se k němu dostanu můžu to sfotit.(nevím jak to tam dopadne,měl jsem přislíbené nějaké stroje a nástroje,ale skutek utek)
Editoval Ládes (08-02-2018 21:45:35)
Offline
Famater: bylo to tak, kolík dokonce procházel skrz na horní stranu svěráku, jen jsem to v tom bordelu přehlédl. Takže stačilo kolík vyťuknout.
Čelisti jsou po stranách vymačkané, nedoléhají vůči sobě o milimetr. Nové pravděpodobně neseženu. Takže to asi nechám nebo poprosím někoho s bruskou o srovnání. Zahodil bych tím ale ten rastr co mají.
Offline
Je to stará Škodovka, hodně starý svěrák ale přežije všechno, vyčistit namazat a jede se dál. Zkus poměřit čelisti z Yorku, možná by se daly přizpůsobit, jinak přeji ať se vše zdaří.
Offline
Okraje čelisti navařit tvrdokovem na původní výšku, zabrousit na magnetce a potom by neměl být problém i původní rastr.
Offline
Čelisti se mi nakonec povedlo povolit kombinací WD 40 a bitu (který to odnesl) na pořádné páce.
Navaření a bruska zní zajímavě. Ale jakým materiálem? Pokud jsou čelisti kalené, asi jim to navařování neprospěje?
Ještě váhám nad barvou, o kladívkové Hammerite čtu, že se poslední roky zhoršila a moc nedrží. Přímo v letáku píší, že povrch je třeba zdrsnit. Takže Alkyton nebo co doporučujete?
Mám to v tomhle stavu:
Editoval jry (19-02-2018 18:00:46)
Offline
Ja dávam na všetko alkyton , iné ani nekupujem.
Offline
Hammerite jsem kupoval tak před 10 lety a byla dobrá. Loni jsem něco chtěl s kladívkovým povrchem, tak jsem ho zase koupil a je opravdu horší, podstatně hůř se natírá, struktura povrchu taková nijaká, jak drží zatím nevím, ale už ho víckrát nekoupím. Alkyton používám často a mám s ním velmi dobré zkušenosti.
Offline
Ahoj,
Alkyton je super farba ale tu pouzil nejaky primer ako zaklad a PRIMALEX (zaujimave) Alkytonu verim viac.
https://urobsisam.zoznam.sk/naradie/ako … ho-zveraka
Editoval ihlan (20-02-2018 02:45:13)
Offline
Čo vidíte na alkytone? Jediné čo robia kvalitne je marketing. Použil som ho presne podla návodu , streknuté 3x , poriadne odmastené a po troch rokoch všetko zle. Na syntetickom základe je dobrý , ale bez základu stojí za ...
Spokojný som s polyvinylom ale výber odtieňov je obmedzený. Prišiel som ešte na chuť aj polyuretanu. Dávam si miešať presne odtieň čo potrebujem a je lacnejší ako alkyton. Rýchlo vytvrdne a je odolnejší.
Editoval Robi G (20-02-2018 09:05:55)
Offline
Alkyton mi ve venkovním prostředí vydržel nejdéle z různých používaných nátěrových hmot, některé nátěry mají už skoro 10 let. Nejlépe drží na mírně zrezivělém okartáčovaném povrchu, při nátěru štětcem. Je citlivý na sebemenší mastnotu u nových ocelových povrchů, zvláště u stříkání. V technickém listu je předepsaná příprava povrchů: "Odstraňte olej, mastnotu a jakoukoliv jinou kontaminaci povrchu alkalickým přípravkem RO ND 14..."
Jen tak nějaké opláchnutí nějakým ředidlem asi stačit nebude.
Offline
Ano, alkyton je nejlepší na lehce orezlé povrchy. Když jsem dělal vrata s braňkou, rámy jekl, výplň plaňky, tak jsem hotové a vybroušené svařence, otřené hadrem namočeném v ředidle, nechal týden venku. Rosa, občas deštík a chytly takovou pěknou patinu. Poté nastříkal alkytonem bez základu. Nejde to teď pomalu ani odbrousit.
Alkyton je náchylný na mastnoty a hladký povrch. Lepší je dát klasickou základovku štětcem, tím se "rozmíchají" mastnoty s barvou a na to pak alkyton. Pokud se stříká na holý kov i dobře odmaštený, stačí nepatrná mastnota i jen otisk prstu a už to udělá rybí oko. Jinak je to barva fajn, je pružná, vydrží hodně oděrky či otloukání.
Offline
Souhlas. Ten svěrák bych odmastil C6000, natřel 2x základovkou štětcem a pak Alkytonem. Pokud nebude trvale na dešti, je to navěky.
Offline
Voľakedy sa ochrana kovov proti korózii robila zakladovkami obsahujúcimi vhodný pigment. Boli to predovšetkým zlúčeniny olova, prípadne chrómu. Medzi najúčinnejšie patrilo mínium (suřik), Pb3O4 (oxid olovnato-olovičitý), ktorý svojim chemicko-elektrickým potenciálom vytváral niečo ako katódovú ochranu. Vzhľadom na toxicitu olovnatých zlúčenín sa upustilo od pigmentovej ochrany a myslím si, (je to iba moja domnienka), že dnešné moderné farby poskytujú iba bariérovú ochranu. Fundovanejšie by sa k tomuto mohol vyjadriť Rellik, ktorý má k týmto záležitostiam vedomostne bližšie.
Offline
Zdenek prečo 2x základovlku keď výrobca doporučuje priamo na novú oceľ? Nie je to potom len marketingový ťah že dva v jednom? Fandil som alkytonu , ale v praxi ma sklamal. Vidím to žiaľ na svojich výrobkoch.
Offline
Základovka nanesená štětcem jen v jedné vrstvě je hodně nestejnoměrná, místy prosvítá, měla by mít nějakou definovanou tloušťku. Alespoň tedy já natírám dvakrát. Alkyton (alkyd-urethan) zřejmě tvoří velmi kvalitní film odolný vodě i UV, ale jak jsem už psal, na rozdíl od typických základovek vyžaduje svoje podmínky pro přilnavost na čistém kovu, asi ten oplach alkalickým přípravkem nepíší jen tak pro legraci. Samozřejmě žádný nátěr 2v1 nebude dokonalý, to snad odporuje jeho fyzikálním možnostem (dokonalá přilnavost, zároveň pružnost, lesk, snadné nanášení, odolnost UV, otěru, bariérová odolnost, odolnost kyselým dešťům atd...). Jen jsem napsal, jaké mám s ním zkušenosti.
Stejně, jak jsem se díval na strukturu toho vašeho zábradlí, jakýkoliv ochranný nátěr je diskutabilní, asi nemůže zatéct do všech skulinek a mezer.
Edit.: teď mi ještě došlo - samozřejmě, že netvrdím, že Alkyton je nejlepší barva ze všech, určitě jsou dnes lepší, ale většinou jen ve větších baleních a na ten svěrák bohatě stačí malé balení 0,2 kg základovka a 0,2 kg Alkyton. Pro tento účel rozhodně vyhovující s dostatečnou kvalitou. A ještě půl plechovky zbude.
Editoval Zdenek11 (20-02-2018 11:57:00)
Offline
Robi G - alkyton sa nesmie riedit az tak, ako si ho ty pri striekani nariedil, ked tak pozeram na tvoju fotku. Ja ked riesim povrchovu upravu s Alkytonom, zasadne ho neriedim, ale ho 2x valcekujem. 1x jeden den a 2x druhy den.. Osobne davam zaruku na takto aplikovany povrch 5 rokov..
Offline
Zábradlie so skrúcaným štvorcom je valčekované nezriedeným kováčskym alkytonom bez základu. Na svojej bráne som použil základnú S + vrch alkyton a asi po piatich rokoch je v poriadku. Obyčajná základná robí zázraky. Vadí mi ale glorifikovanie značky a nie alkyduretanu ako takého. Investícia do reklamy zrejme prináša svoje ovocie. Osobne volím už radšej dvojzložkový polyuretán , je to neporovnateľne lepšia farba.
Editoval Robi G (20-02-2018 14:35:34)
Offline
Ja som natrel pred predajom minule leto 4 zveraky vrch polyuretan aj zaklad a nikto sa nestazoval aj moj mam v plyuretane a som spokojny
Offline
Ten Alkyton v případě svěráku zní lákavě v tom, že mají kladívkové provedení, které by mohlo trochu skrýt nerovnosti. Mimo malých prohlubní je tam několik větších děr, které možná byly původně vyplněné nějakým tmelem, nejsem si jistý.
Mimochodem, ještě jeden potenciální problém Alkytonu jsem našel ve vlákně https://forum.strojirenstvi.cz/viewtopi … mp;t=17425 - emulze ho rozebere, řešením jsou zase PUR nebo epoxidové barvy.
Ven na ocelové spojky na plot možná Alkyton nebude to pravé, jak to tady čtu. Asi bych tam měl zkusit antikorozní základ a na to nějakou syntetiku, případně ten dvousložkový PUR.
Offline
jry napsal(a):
... mají kladívkové provedení, které by mohlo trochu skrýt nerovnosti. Mimo malých prohlubní je tam několik větších děr, které možná byly původně vyplněné nějakým tmelem... ...emulze ho rozebere...
Ty ten svěrák budeš posílat někam na výstavu nebo v něm i něco dělat?!
Před lety jsem si zrenovoval o trošku větší Trnavu. Přejeto kartáčem v brusce, synt.základ + Alkyton. Nový půlkruh aretující šroub, klika s kuličkami i čelisti.
Vymačkané lože čelistí je vymezeno nějakým dvousložkovým tmelem na litinu a dodnes drží, nepraská.
Nové čelisti na míru ti snad někdo udělá, pokud nedopasuješ nějaké originály. Na navařování a "rastr" se vys.., akorát to dělá otlaky na materiálu.
Dobře doléhající čelisti udrží i bez vroubkování téměř nemožné, viz.strojní svěráky.
Jinak s Alkytonem mám srovnatelné zkušenosti, jako je popsáno už výše. Bez základu nejlépe na povrchy s mírnou liškou, nerozumí si s lesklými plochami (po obrábění, broušení). Přípravu, tj. i odmašťění pod něj řeším pouze odrezovačem. Není to ideální, ale funguje to, už asi 7let venku.
Editoval davor (20-02-2018 21:30:33)
Offline
Ha ha, já bych to s radostí nechal jak to je, bez povrchovky, kdyby to nerezlo
Ta Trnava je koukám konstrukčně VELICE podobná tomu mému. Měly její čelisti také mezi otvory pro šrouby vodící kolík?
Díky za tip s tmelem pod čelisti. Pokud jde o nové, nic použitelného ve 135mm jsem na netu nenašel. Zkusím zjistit, kdo by je uměl vyrobit nebo na brusce prostě zmenšit ty stávající.
Offline