SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Nevěřím. I tato pouzdra mají drážku pro pero.
Offline
Měl jsem na náhon traktoru (drážková hřídel), nasouvací řemenici pro pohon kompresoru postřikovače. V náboji řemenice kolmo proti sobě dva šrouby M8 zabroušené do špičky tak, aby sedly do drážky náhonové hřídele, sloužily současně jako pero i fix řemenice proti posuvu na hřídeli. Po dotažení, předpoklad je vnitřní průměr náboje řemenice shodný s průměrem hřídele, aby neházela, se nikdy řemenice na hřídeli ani o milimetr nepohnula. Jednoduché a sloužilo to mraky let. Jen náboj řemenice musí být s dostatečným přesahem, aby šly vyvrtat díry a vyříznout závit.
Offline
Ahá, takto... Ďakujem a drži to dosť pevne ? Ja by som ked tak použil aj dve lamely nech to viac drži... Bude to remenica o priemere asi 18cm a napojena bude na motor s remenicou 8cm. Motor je 2,5 hp, bude to hnať taku kvazi štvorkolku
Offline
Zahajskej, aj to mi napadlo, spraviť zavit by tam šiel no chcel by som to radšej s tou lamelou a skombinovať to s tvojim napadom aby neutekala
Offline
Maek, na tom vrátku mám motor 10HP a myslím 6ks šroubů M8. Pokud budeš mít tu lamelu, tak je to technické řešení. Bylo by jěště možné vyztužit spoj přidáním mezikruží a lamela by byla stažena mezi řemenici a to mezikruží. Na tom výkresu nejsou nakresleny distanční kroižky. Ten výkres vznikl také kvůli zjištění polohy řemenice a šířku dist. kroužků.
Offline
Ano, to s tým krúžkom je fajn nápad aby pritláčal celu lamelu Díky za rady, budem vedieť ak osa riadiť
Offline
Čaute, ešte mám otázočku, možno sa to celkom nehodí sem no verím že mi poradíte. Chcem použiť prevodovku z feldy a motor 150ccm 3,5HP. Myslíte že bude stačiť ak ten remeňový prevod bude 1:2 ? utiahne to ten motor ? čo pozerám prevodovku z feldy mala by mať na 1tke celkový prevod okolo 1:10.8 čo sa mi zdá málo.
Editoval Maek43 (01-03-2018 21:38:38)
Offline
A ta prevodovka z feldy pohana priamo kolesa alebo nejaky diferencial z napravou?
Ak chces hnat z prevodovky priamo kolesa. Tak prevod 2:1 bude malo res na 5 by to jazdilo 60km/h ale toho sa neboj tolko by islo mozno len dole kopcom. 3,5hp je zufalo malo.
Inak sa pouziva prevod 4:1 do pomala a vtedy to jazdi na 5 cca 30km/h.
Len ten vykon je maly no.
Offline
3,5konovy motor ma pohanat "stvorkolku" neviem k comu ma presne ta 4kolka sluzit ale ten vykon je mizerny,skoro nepouzitelny
Offline
Tak ja neviem, zas je to až tak málo ? Originál tá štvorkolka mala 110ccm motor a preovodovka bola jednostupňová a šla celkom dobre aj keď sme na nej šli dvaja tak ja neviem...
Offline
celkový prevod od motora na kolesá bol 1:17 a kolesa boli o 5 cm menšie ako mám teraz. Tento motor je z rotavátora a zdalo sa mi že 150 bude až až kedže 110na bola celkom dobrá no chcel som trošku lepší ťah v teréne.
Offline
Motory ze zahradní techniky jsou dost odlišné od těch z motorek a čtyřkolek a nejde je srovnávat podle obsahu. Motory na zahradní technice jedou většinou s nižšími otáčkami a nižší kompresí, než motory v motorkách, čtyřkolkách a podobně.
Editoval Aleš_ (02-03-2018 18:54:40)
Offline
Je pravda že som rozmýšlal o tom či ten motor nebude mať menšiu kompresiu... Vedel by si mi teda odporučiť z čoho motor by bol vhodný ? Asi najlepšie nejaký z motorky, rozmýšlal som o nejakej 200vke jawa lenže tie su trošku drahšie
Offline
3,5kona ma podradnejsia kosacka,kukni bazos a zober motor z dakeho skutra kludne 250/350ky aj to sa mi zda malo,to je nejaka detska stvorkolka ?
Offline
Honza007 napsal(a):
Zase se zde vymyšleji blbiny misto pouziti ověřených postupů.Čepy ozuby a jine nesmysly nic neřeší.Prostý X svar s predehrevem a chladnutim v zabalu(dle materialu) nabodovani v pripravku ověřene mnohokrat vyzkoušené! Po svaření a vychladnutí i přes ruzne čepy a ozuby se poloosa nebo jakakoli jina kulatina vždy vice či méně prohne.Neni ji problem(dle povrchu ) srovnat na hazivost 0,1-0,05mm.Běžně rovnám hřídele jak svařovane tak i kalene nebo zihane před obráběním v tom není žadny problém to by jsme museli 80-90% hřídelu čepu a os po kaleni vyhazet do šrotu.(krom toho je to duvod proč se třeba haky nebo oka na jeřáby nedělaji z žadnych pevnych materialu ale relativniho blata proste je lepsi kdyz varui svou deformaci než aby nečekaně ulitly)
Třebas poloosy z V3S vydrží hodně ale pokud na napravu z vejtry da 30" šípaky zatizi napravu da uzaverku a parkrat ostrejc cukne ukrouti i nesvařovanou poloosu a v jinych trakturkach vydrží i narazy z 1202 (což je vcelku hrachovina)
Problém je nedodržení postupu a vruby (oboji je zdrojem naslednych vad nebo prasklin).
toto je správný a i mnou vyzkoušený postup
ještě k tomu středícímu nesmyslnému čepu uprostřed to je opravdu akorád k h.. pak to nejde srovnat protože to pod lisem praskne trhlina se rozšíří z toho vrubu uvnitř apropo lis nemám rovnám to kladivem a zatím teda žádná reklamace nebyla asi to nikomu neprasklo
Offline
Inak tak pre zaujímavosť, prečo má nižšie otáčky ? neobmädzuje to len karburátor ? V motori predsa rozdiel nieje.
Mal som vyhlaidnutý motor z hondy 2 valec 350 no vyfukli mi ho.... Je to malá štvorkolka rázvor 100cm a váha niečo okolo 130kg
Offline
Takýto mtoor by nestačil ? Max výkon 4,8kW stály výkon 4kW 200ccm pri 3600ot
https://www.bazos.sk/img/1/498/82999498 … 1519566161
Offline
KamiLBC napsal(a):
Honza007 napsal(a):
Proboha proč svařet kalitelne materialy když se daji v poho koupit origo díly! Jo pokud to ma nekdo na nejaky samodomo trakturek tak ještě ok ale do provozu nesmysl!!!!
Omlouvám se za dotaz zcela mimo téma ale mohu vědět, kde se dneska ještě dají - a dokonce "v poho" - koupit originální poloosy (nemusí být komplety, stačí po částech) na Felicii? Vzhledem k tomu, že díly na Felicie pro vlastní potřebu dlouhodobě vykupuji po celé republice a originální díly poloos zmizely už před více jak pěti lety mě to doopravdy zajímá a královsky za tyto zaplatím.........
Kdyz potrebuji neco na domadel nebo na feldu neni problem zajet do Bakova (tam drzi dily na tyhle stroje) nebo se stavim ve srotaku kde likviduji tyhle auta .Samozrejme nektere dily uz jsou nedostatkove ale pri trose snahy neni dnes problem sehnat ledacos.A to hlavne z aut kterych jezdily desitky či stovky tisíc.
Offline