SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
![]() |
Nejste přihlášen(a)
Charon napsal(a):
A nezkoušel jste někdo elektrochemicky nanést měd? ...
Výsledek stejný jako s Niklíkem...
Dlouhodobě odolné povrchové úpravy v garážových podmínkách jsou problematické, ať už pokovení, práškové a vypalovací barvy apod.
Offline
U kovových elektrochemicky nanášených povlaků je třeba mít doma laborku a průběžně tak sledovat obsah nejdůležitejších složek v lázni a obsah nečistot. A proud a napětí a teplotu..... Niklík se hodí pro domácí použití proto, protože ta lázeň je už hotová a je na jednorázové použití, takže se nic nemusí sledovat. Jinak kde v galvanovně toto chemické nanášení niklu provozují, tak taky využívají laborku k tomu, aby doplňovali jen jednotlivé složky. Vyjde to podstaně levněji. Ale stejně musí být i pod ten niklík kvalitně připravený povrch, vyčištěný, odmaštěný a vyleštěný, bez rýh a vyleptaných děr.
Dávat měď jako antikorozní vrstvu je blbost, protože měd korozi velmi urychluje, nejen toho šroubu, ale uvolněnými měďnatými ionty i v okolí. Když už by ale někdo chtěl z nějakého důvodu používat měď, musí ji zase dávat nanášet v galvanovně a ideálně v kyanidové lázni, protože z kyanidu se měď vylučuje nejlépe. A v souvislé vrstvě.
Na šrouby se jinak v domácích podmínkách asi nedá dávat nic pořádného, když se vezme v úvahu to, že ta vrstva musí mechanicky vydržet utahování a povolování klíčem či šroubovákem. To mohou vydržet jen speciální odolné vrstvy, které v domácích garážových podmínkách nanášet nejdou.
Je možné jedině šroub zašroubovat, utáhnout a potom zatřít kvalitní antikorozní barvou nebo ochranným protikorozním voskem nebo to místo udržovat neustále zaolejované a zavazelinované.
Offline
Velice dobře funguje Rezistin ML. Je to dlouhodobá zkušenost automechaniků.
Offline
Pokud chcete povolit šrouby i po mnoha letech a v korozivním prostředí, používá se na to měděná pasta. Dále je možné použít grafitovou vazelínu. Tyto věci mám osobně vyzkoušené. Jak funguje rezistin nevím, zatím nemám ověřeno.
Offline
Rezistin po aplikacii na zavity a nasledne povolovanie je aj po niekolkych rokoch bezproblemove oproti inym co su zapecene co mam vyskusane na terennych autach a medena pasta alebo v spreji je dobra na ozubene prevody-dobre odolava vode a netuhne v mrazoch tak ako vazelina ale na prevody staci aj olej ked to mozem porovnat
Offline
Dobrý den, mám dotaz ohledně chemického ošetření částí karoserie (plechy 1-2mm), které jsou na autě ponechány a byly napadeny korozí. V podstatě je jasné, že ideální by bylo vše vyřezat a vyměnit za nové díly. Bohužel tímto způsobem by se v tomto případě člověk nezastavil a vyřezal by vše. Všiml jsem si, že jsou zde členové, kteří chemickému ošetření rozumí, jako třeba Radim a tak by třeba poradili vhodnější postup z nabízených alternativ. Stav po odebrání částí karosérie je na jedné z fotografií. Na druhé fotografii jsou části po mechanickém očištění, kdy na povrchu zůstávají místa zasažená hlubší korozí. Na některá se již nedá fortunkou dostat a také vybrušování po jednotlivých bodech je dost časově náročné a nejsem si jistý, zda to bude mít přínos a navíc jsou nějaké místa nedosažitelná. Jedině ještě nějaké "zaškrabání", bod po bodu, to je však velmi časově náročné a neefektivní. Různé drátěné kartáčky se mi zdá, že to spíš zaleští (rez je v dutinkách a drátky běhají po povrchu ), kdy to vypadá hezky, ale když se do toho dloubne, tak je vidět, že pod tím nějaká rez zůstala. Nejlépe se to odstraní brusnými kotouči, kdy se to vybrousí bohužel i se zdravým materiálem, ale jak jsem psal, jsou místa, kde se nedá dostat. Tedy pokud by existovala možnost jak to ošetřit plošně, třeba omývat nějakou chemií + kartáček, co by se následně opláchlo, bylo by to vhodnější. Doposud natírám tímto: Wuerth - Inhibitor Rzi
https://eshop.wuerth.cz/Odrezovac-ANTIK … cs/CZ/CZK/
Je to disperzní, což se mi moc nelíbí a navíc to to udělá takovou krustu, kdy pokud je to to následně v místech kde se svařuje, tak to není úplně ideální a proto bych raději něco co by se opláchnulo a zůstal jen kov...
Protože se v těchto místech právě hodně svařuje a jedná se o malé díly, nemohu bohužel smysluplně nanášet epoxidový základ, který se dává na vnější plochy a nejvíce by se mi zamlouval a po inhibitoru používám "svařitelný" základ: Wuerth - Základní nátěr Rust-Stop Quattro
https://eshop.wuerth.cz/Zakladni-nater- … erm=quatro
přičemž si nejsem jistý zda je tento postup v kombinaci s inhibitorem ideální, ale nic jiného mne nenapadá, protože mi připadá nevhodné dávat přímo na takto zasažený plech ten základní "svařitelný" nátěr Quattro.
Jako alternativa mě napadá již jen, vzhledem k tomu, že jde o nepohledové díly a dutiny, použít suříkovou barvu Pellachrom - Marine Minio Suříková
https://www.cyan.cz/zbozi-pellachrom-ma … gKCKPD_BwE
která je vhodná pro nanášení přímo na korozi a navíc ideálně chrání svou chemickou reakcí i již korodovaný povrch. Bohužel svařování po aplikaci je opět problém.
Po sestavení dílů a svaření celku jde do dutin vosk, aby se uzavřeli po sváření vysokou teplotou obnažené vnitřní části.
Díky moc za případné věcné rady (Brunox ani Alkyton ne...)
Radek
Offline
Řešilo se to už třeba tady:
https://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=12889
Máš tam taky odkaz na restaurátora, používá pasivátor a barvy Worko:
https://www.samsgarage.org/projects/194 … konzervace
Používáme se synem už několik let a velmi dobrá zkušenost. Pasivaci se ale musí dát čas, po druhém nátěru nechat několik dní, nejlépe týden.
Offline
Díky moc, Kerosi, pročtu a budu se inspirovat. Jak jsem psal, tak také používám pasivátor, ale od Wuerth a předpokládám, že to bude podobný produkt. Po jeho aplikaci také dojde ke zčernání rzi, jsou po něm fialové prsty a je tam tuším také tanin. Po jeho aplikaci, tedy na reakci, tam teda píšou max dva dny a pak vrchní nátěr... Co je však ještě pro mě důležité, je to, že na tyto povrchy potřebuji navařit nové díly a tedy bych měl asi následně nátěr v těchto místech zase obrousit.... říkal jsem si zda tedy nejít cestou chemického odstranění rzi, než její pasivací, tvorbou vrstev, které následně stejně svářením zase částečně poškodím...
keros napsal(a):
Řešilo se to už třeba tady:
https://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=12889
Máš tam taky odkaz na restaurátora, používá pasivátor a barvy Worko:
https://www.samsgarage.org/projects/194 … konzervace
Používáme se synem už několik let a velmi dobrá zkušenost. Pasivaci se ale musí dát čas, po druhém nátěru nechat několik dní, nejlépe týden.
Offline