SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

ferda-welding


#1 21-04-2020 08:25:43

David77
Člen
Registrovaný: 21-04-2020
Příspěvky: 6

Svařování titanu

Zdravím,
prosím potřebuji radu, jsem úplný laik na svařování titanu, tak bych si chtěl rozšířit obzory. Můj vedoucí ve firmě, svářecí inženýr tvrdí, že se svařování titanu dá svařovat elektrodou (111) , několikrát jsem mu oponoval, že se svařuje metodou TIG (141), co je teda pravda ? Dá se svařovat elektrodou a za jakých okolností ? Právě všude jsem se dočetl, že se svařuje metodou TIG. Dále jak svařit titan a normální konstrukční ocel S355 ( jaký příd.mat, plyn, ochrana kořene, elektroda, ... )

Díky Vám za odpovědi.

David


.

Offline

 

#2 21-04-2020 08:48:31

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2401

Re: Svařování titanu

1: co je to bože za blba?Sorry za ty slova ale takovyhle vemeno snad nemůže mít titul.
2:svaření oceli a titanu ma zmaklé myslím jen US navy na ponorkach a možná i rusové.


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#3 21-04-2020 12:30:19

Juggernault
Člen
Místo: Karlsbad
Registrovaný: 19-12-2010
Příspěvky: 1052

Re: Svařování titanu

Jo nejtama xD


Chtel bych nějakou hobby svářečku do garáže na smrkání prahu u auta a nejaký výfuk ale rád bych aby stím šel i nerezový a možná taky hliník a kolejnice vařit. Cloos MC4 333 ,Kemppi Minarc Evo 150,Cut60 ,Powwel 130P,
Na prodej:Powcon 400A,

Offline

 

#4 21-04-2020 13:34:49

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4032

Re: Svařování titanu

Jediný funkční svár mezi titanem (některým) a některou ocelí je (obtížně) realizovatelný tavným svařováním v hlubokém vakuu. Američani i Rusové tak svařují na ponorkách superpevnou titanovou čelní sekci s ocelovým trupem.
Neni titan jako titan. Zpravidla se jedná o některou ze známých slitin. A každá má jiný požadavek na přídavný materiál. Vše se nechá najít v odborné literatuře.
O svařování titanu obalovanou elektrodou (MMA) jsem nikdy neslyšel a vzhledem k reaktivitě titanu s kyslíkem mi to ani nepřipadá možné.
Docela by mě zajímalo, kde onen svařovací ing. získal informaci o možnosti svařování titanu metodou MMA. Buď technika už pokročila a já jsem to nezachytil, nebo onen ing. v kurzu chrápal a teď neví, která bije.

Online

 

#5 21-04-2020 15:12:54

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1939
Web

Re: Svařování titanu

David77 napsal(a):

Zdravím,
prosím potřebuji radu, jsem úplný laik na svařování titanu, tak bych si chtěl rozšířit obzory. Můj vedoucí ve firmě, svářecí inženýr tvrdí, že se svařování titanu dá svařovat elektrodou (111) , několikrát jsem mu oponoval, že se svařuje metodou TIG (141), co je teda pravda ? Dá se svařovat elektrodou a za jakých okolností ? Právě všude jsem se dočetl, že se svařuje metodou TIG. Dále jak svařit titan a normální konstrukční ocel S355 ( jaký příd.mat, plyn, ochrana kořene, elektroda, ... )

Díky Vám za odpovědi.

David

Jak už zde bylo řečeno výše - není možné běžnými postupy svařování vytvořit pevnostní spoj mezi ocelí a Titaniem. Problém je, že v tavném spoji vysokou teplotou(TIG, MIG STIG) vznikají velmi křehké intermetalické složky mezi Ti a Fe i jinými kovy, které stoprocentně degradují pevnost takového spoje. Existují způsoby, kde nesmí dojít k vysoké teplotě a tvorbě intermetalických sloučenin. Tzn. pájení, nebo svaření explozí, nebo navařením mezivrstvy, kde lze použít nereaktivní kovy. Nikdy však nedosáhnete pevnosti jako ve spoji Ti-Ti, nebo ocel-ocel. Asi tak.

https://content.sciendo.com/view/journa … e-p186.xml

On basis of professional literature it was stated that titanium can be joined with steel by means of explosive welding or brazing. Joining titanium with steel by TIG welding and friction welding methods is possible with the use of copper and tantalum or vanadium interlayer.

Offline

 

#6 21-04-2020 18:42:50

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 2403

Re: Svařování titanu

Mně by i zajímalo kde jste přišli k Titanu? Za mnou kdysi dávno došel někdo že má Titanový výfuk. Nakonec to byl nějaký plech pokovený hliníkem.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče