SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

ferda-welding


#1 14-06-2020 16:22:32

Hantak
Člen
Registrovaný: 14-06-2020
Příspěvky: 3

Koutové tvrdé pájení plechu?

Mam držák vyrobený tvářením z 0.6mm pechu u kterého se v mistě 90 St ohybu utrhl v mistě ohybu cca 10mm kus.
ideální by bylo přivařit to koutovým svárem, ale nemám nic čím bych tak slaby plech svařil a neponičil ho.
Proto zvažuji zad bz to nešlo natvrdo spájet, v tom koutě je cca 2-3mm prosotru na pájku.

Otázkou je čím to spájet a zda to bude držet?

Možnost jedna je klasiky mosazí?
Druhá možnost je použít pájku s 56 procetz stříbra?
U stříbra mě jěště  zajima jaké tavidlo použít, jsou nutné nějaké spoecilaní nebo lye ppouží běžné něco jako Rothenberger Brazing Paste LP5?


Jako zdroj tepla mam šperkařský mini autogen https://www.youtube.com/watch?v=4gtwMDULGJM mam sice i hořáky na acetylen, ale používám  do 2kg lahvi přity a přepuštšný Pb+O2.

Offline

 

#2 14-06-2020 17:05:08

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 1939
Web

Re: Koutové tvrdé pájení plechu?

Hantak napsal(a):

Mam držák vyrobený tvářením z 0.6mm pechu u kterého se v mistě 90 St ohybu utrhl v mistě ohybu cca 10mm kus.
ideální by bylo přivařit to koutovým svárem, ale nemám nic čím bych tak slaby plech svařil a neponičil ho.
Proto zvažuji zad bz to nešlo natvrdo spájet, v tom koutě je cca 2-3mm prosotru na pájku.

Otázkou je čím to spájet a zda to bude držet?

Možnost jedna je klasiky mosazí?
Druhá možnost je použít pájku s 56 procetz stříbra?
U stříbra mě jěště  zajima jaké tavidlo použít, jsou nutné nějaké spoecilaní nebo lye ppouží běžné něco jako Rothenberger Brazing Paste LP5?


Jako zdroj tepla mam šperkařský mini autogen https://www.youtube.com/watch?v=4gtwMDULGJM mam sice i hořáky na acetylen, ale používám  do 2kg lahvi přity a přepuštšný Pb+O2.

Jestli se jedná o plech z uhlík. oceli, tak pájení mosazí je OK. Stříbrná pájka je zbytečný luxus. Nejjednodušší je koupit pájecí dráty už potažené tavidlem.

Online

 

#3 14-06-2020 17:27:09

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3776

Re: Koutové tvrdé pájení plechu?

Také bych volil mosaz. Tady bude asi potřeba ten kout vyplnit. To by bylo se stříbrnou pájkou obtížnější. Mám také tyhle hořáky. Jestli budou stačit záleží na velikosti celého dílu.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#4 15-06-2020 10:46:11

Hantak
Člen
Registrovaný: 14-06-2020
Příspěvky: 3

Re: Koutové tvrdé pájení plechu?

Děkuji za rady.
Přesné složení plechu neznám, ale bude to ten nejběžnější , , pravděpodobně za studena válcovaný plech, čili uhlikatá ocel, povrchvá úprava asi fosfátování, prostě takový ten šedý povlak, který lze setřít odrezovačem a používá se třeba na plechchc z kterých se dělájí krabice na PC ATX zdroje.

Pokud jd eo velikost, tak je to sice celkem velké, ale velikost je dána délkou a a misto pojeni je na jednom y konců, cili odvod tepla do materilu samotnéoh držaku je jen jedním smerem a to v sirce necelých 20mm což by při takto slabém plechu neměl bzt problem pto ten muj šperkařský autogenek. Popravdě jsme ho právě na takové věci před lety pořizoval. Mám v garáži i velký autogen s acetylenem, ale  to bych si na takovy plíšek netroufl použít,

Zitra proběhnu mistní prodejce a zkusim sehnat  mosazné dráty, tavidlo mam a děj se vůle boží

Ještě jednou dík

Offline

 

#5 15-06-2020 11:48:53

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3776

Re: Koutové tvrdé pájení plechu?

U toho šperkařského hořáku dej pozor na hadičky. Mě se úplně rozpadly hadičky uvnitř opletu. Musel jsem ji nahradit PU hadičkami 4mm. Funguje dobře až na najmenší trysku, ta asi jen na acetylen. PB hoří moc pomalu.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#6 15-06-2020 15:25:27

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2397

Re: Koutové tvrdé pájení plechu?

Kdyby tady tazatele napsali bydlistě  tak by bylo jednoduche napsat že neni problem stav se ale takhle s prominutim na každeho prdím.


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#7 15-06-2020 16:35:31

Hantak
Člen
Registrovaný: 14-06-2020
Příspěvky: 3

Re: Koutové tvrdé pájení plechu?

Honza007 napsal(a):

Kdyby tady tazatele napsali bydlistě  tak by bylo jednoduche napsat že neni problem stav se ale takhle s prominutim na každeho prdím.

Ja su od Kubery, zedy z Teplic :-)


Na hadičky mrknu, přeci jen se mi to už přčs rok válí ani neivm kde

Offline

 

#8 16-06-2020 12:41:30

Prazak
Člen
Registrovaný: 16-06-2020
Příspěvky: 2

Re: Koutové tvrdé pájení plechu?

Když se tu probírá pájení mosazí.
Mohu se zeptat na správný postup?

Teplota tani mosazi je někde mezi 850C až 900C  to odpovida rozhavení pajeného kovu do žluta.
Paji se tak, že se plamen soustředí na ohřátí pajeného kovu nad teplotu tání mosazi a mosazný drát se pak taví až o ten kov nebo naopak primarně ohřívám mosazný pajecí drát a pájený kov může mit i nižší teplotu tj. být třeba jen do červena a mosay na něj odkapává?
Tavidlo
Kdysi se jako tavidlo používal borax, pokud vím zlatnici přidavali par kapek čpavkové vody.
Zde zminěný Rothenberger Brazing Paste LP5 mi popravdě příjde právě jako borax s trochou čpavkové vody, ale třeba se mýlim. Pokročila někam tavidla a je něco výrazně inovativního nebo mohu vesele zůstat u boraxu s  čpavkem ala LP5?
Jd emi o použití při tvrdém pájeni mozazí a pájkami s vysokým obsahem stříbra tj. teplotz 650C až 990C

Děkuji

Offline

 

#9 16-06-2020 13:04:35

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 3776

Re: Koutové tvrdé pájení plechu?


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2021


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče