SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 13-07-2020 12:22:52

CIJOML
Člen
Registrovaný: 19-03-2015
Příspěvky: 191

Re: svařování vložky svíčky a hlavy válců, jaký přídavný materiál???

Helicoil je tvuj pritel. Mam tak opravenych plno zavitu pro svicky


ESAB OrigoMig C151, Kuhtreiber Kittin 165, Alfain PEGAS 200 AC/DC SMART + pedal, JLT 200 AC/DC +pedal, PARKSIDE plasma 40A, Speedglas 9100V

Offline

 

#27 13-07-2020 13:46:21

zahajskej
Člen
Registrovaný: 07-01-2015
Příspěvky: 260

Re: svařování vložky svíčky a hlavy válců, jaký přídavný materiál???

Takové spoje se dříve zajišťovaly klepnutím několika důlků důlčíkerm.

Offline

 

#28 13-07-2020 15:19:14

Carls
Člen
Registrovaný: 16-03-2019
Příspěvky: 322

Re: svařování vložky svíčky a hlavy válců, jaký přídavný materiál???

Taky sem to tak dělával ale někdy dulčík povolil Co se týká vrtáků a vrtání děr pro závity  šupléru a měřit !!!! vždy!!!!  to je zásada která se vyplatí I ve fabrice se stane že někdo přehodí vrtáky a je pruser  buď velká díra nebo malá

Offline

 

#29 14-07-2020 18:50:53

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 878

Re: svařování vložky svíčky a hlavy válců, jaký přídavný materiál???

Pafik, o zváraní viem málo, o zváraní duralu nič, ale skoro by som sa aj hádal, že 7075 sa na zvárané rámy bicyklov nepoužíva. Zo 70xx akurát 7005, inak sa používa 6061. Spoľahlivé zváranie 7075 vyvinuli len nedávno šílené japky. https://www.osel.cz/10329-nanotechnolog … iniku.html

Offline

 

#30 14-07-2020 19:21:47

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 2444

Re: svařování vložky svíčky a hlavy válců, jaký přídavný materiál???

Jean    hodně zajímavý článek,jsem si to  rád přečetl

Offline

 

#31 14-07-2020 19:24:34

pafik1605
Člen
Místo: matička stověžatá
Registrovaný: 04-03-2013
Příspěvky: 2244

Re: svařování vložky svíčky a hlavy válců, jaký přídavný materiál???

jean napsal(a):

Pafik, o zváraní viem málo, o zváraní duralu nič, ale skoro by som sa aj hádal, že 7075 sa na zvárané rámy bicyklov nepoužíva. Zo 70xx akurát 7005, inak sa používa 6061. Spoľahlivé zváranie 7075 vyvinuli len nedávno šílené japky. https://www.osel.cz/10329-nanotechnolog … iniku.html

Já bych se taky nehádal. Kdysi jsem měl na Heavy Toolu cedulku a mám utkvělou představu, že to bylo 7075, ale možná to byla 7005. smile

Offline

 

#32 14-07-2020 20:26:06

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 878

Re: svařování vložky svíčky a hlavy válců, jaký přídavný materiál???

Pat, no, len som si to zle pamätal, vyvinul to amerikanskyj tovarišč Sokoluk smile

Editoval jean (14-07-2020 20:26:59)

Offline

 

#33 15-07-2020 00:28:25

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2150
Web

Re: svařování vložky svíčky a hlavy válců, jaký přídavný materiál???

pafik1605 napsal(a):

jean napsal(a):

Pafik, o zváraní viem málo, o zváraní duralu nič, ale skoro by som sa aj hádal, že 7075 sa na zvárané rámy bicyklov nepoužíva. Zo 70xx akurát 7005, inak sa používa 6061. Spoľahlivé zváranie 7075 vyvinuli len nedávno šílené japky. https://www.osel.cz/10329-nanotechnolog … iniku.html

Já bych se taky nehádal. Kdysi jsem měl na Heavy Toolu cedulku a mám utkvělou představu, že to bylo 7075, ale možná to byla 7005. smile

HT dělal ze 7005.Ze 7075 se dělaly lepší "rudle" sedlovky a převodníky.


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;
SV 18R(1000)
Speedglass9100X,Lincoln Viking 3350 4C

Offline

 

#34 25-12-2022 21:51:36

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 3720

Re: svařování vložky svíčky a hlavy válců, jaký přídavný materiál???

Koukni na datum ... Věřím , že to umíš . Mne takhle okradli . Přijel jsem s vyklepanou svíčkou a oni , že musí hlava dolů , vložkovat , nová těsnění . Až pak jsem zjistil , že se převrtá přímo na motoru , vyřeže závit i zašroubuje vložka . Do hodinky hotovo , ale já platil generálku hlavy . Inu taky zkušenost . Ale původní dotaz je asi vyřešen . smile

Offline

 

#35 26-12-2022 07:07:33

lancar
Člen
Místo: Olbramice
Registrovaný: 18-12-2022
Příspěvky: 41
Web

Re: svařování vložky svíčky a hlavy válců, jaký přídavný materiál???

Vložka se ti vyšroubovává, nebo to chceš jen pojistit?
Udělej vložky nové s těsnějším (skoro přesah), nebo kuželovým závitem.
Udělej vložky se svařitelného materiálu, když je musíš mermomoci zavařit.

V roce 1985 jsem vyvařoval hlavy kupátka BMW 700 CS, z roku 1963 (celohliníkový, vzduchem chlazený motocyklový čtyřdobý boxer), protože jsem nesehnal  VYPOUKLÉ písty ze Západního Německa (také stály dva moje platy). Použil jsem ruské, ROVNÉ ze Žigulíka. Stupeň komprese jsem řešil zmenšením spalovacího prostoru jeho vyvářením. Dělalo se to v nových prostorách Jaderného programu Vítkovice, jen tam měli novinku - francouzský TIG, ve velikosti tří almar. Svářeč skoro brečel, jak vzduchem chlazená hlava rychle odváděla teplo. Sám jsem pak obrobil tříkulové spalovací prostory s antidetonačními štěrbinami, vyvrtal otvory pro nová ventilová sedla, SVÍČKU a ventilová vodítka. Pro zajímavost: sací ventily z Avie 30, výfukové z Tatry 603. Slitina hlav byla neznámá, svářeč odborník na slovo vzatý. Svářeče může zajímat co třeba na "Jaderce" také dělali.  Antikorové trubky o průměru 20 mm, se do 200 mm tlustých  čel parogenerátorů, zalisovaly a následně zavařovaly explozí ruské výbušniny! Racionalizaci se rozhodlo (od zeleného stolu), že pro výbušniny nebudeme jezdit do Čierné pri Čopu,  ale bude se používat výbušnina česká. To byla katastrofa - v nesmírně drahých žárupevných, obrovských komponentech, vznikala hloubková mezikristalická koroze vlivem obsahu síry v české výbušnině. Už zabudované parogenerátory jsme vozili z Dukovan zpět do Vítkovického šrotu, těžkou, nadrozměrnou dopravou. Tajemství: stejně při uvedení elektrárny do  provozu (asi k výročí VŘSR), Docházelo k úniku cca 27% povolené radioaktivity (zdroj - ruští přejímači VVR 440, kteří byli u rozhodujících tlakových zkoušek). Stejně jsou spolehlivější, než třeba americké rakety, tam jim těsnící kroužky netěsnily a přesto s tím letěli a také špatně skončili.
No a BMW 700 CS pak bez problému  jezdilo. Všimni si, že za tepla zalisována sedla z Al hlavy nevypadnou, do litinových hlav se lisuji za studena a také nevypadnou.
Tím chci na závěr říct, že v podstatě pouzdro svíčky nemusí mít závit, stačí ho zalisovat s přesně spočítaným přesahem, dle použitých  materiálů (odborníci na takové záležitosti ještě existují - najdeš je mezi opraváři hlav, nebo si prostuduj Černocha I. i II. díl, je to asi 1 000 stránek, tam najdeš vše)

Offline

 

#36 26-12-2022 18:48:48

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4221

Re: svařování vložky svíčky a hlavy válců, jaký přídavný materiál???

Jen pro upřesnění - německou "úřední" svářečskou zkoušku na TIG jsem si dělal myslím už v roce 1972, domácí v roce 1974. Na rafinerii v syrském Homsu jsme svařovali na nerezech všechny kořeny TIGem a v mateřské domácí výrobní firmě už byl TIG v r. 1976 v rutinním výrobním systému. Takže metoda TIG je ve zdejších luzích a hájích docela "stará".

Offline

 

#37 26-12-2022 19:56:30

lancar
Člen
Místo: Olbramice
Registrovaný: 18-12-2022
Příspěvky: 41
Web

Re: svařování vložky svíčky a hlavy válců, jaký přídavný materiál???

Určitě to tak bylo. Svářeči (ve Vítkovických železárnách) z mostárny, údržby, rourovny, těžké mechaniky poradili Jaderku.
Bylo to nově postavené haly včetně nové výbavy, měli zelenou, dostali vše co potřebovali. Asi jsem se nešťastně vyjádřil, svářečka byla nová a pro mne novinka - předtím jsem o metodě TIG nevěděl. Jsem rád, že jsi osvětlil historii metody TIG, je to zajímavé. Pravdou je, že dříve byla spousta zkušených odborníků (teď máme  mladé a tetované).

Offline

 

#38 26-12-2022 20:04:29

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2213
Web

Re: svařování vložky svíčky a hlavy válců, jaký přídavný materiál???

jirkati napsal(a):

Jen pro upřesnění - německou "úřední" svářečskou zkoušku na TIG jsem si dělal myslím už v roce 1972, domácí v roce 1974. Na rafinerii v syrském Homsu jsme svařovali na nerezech všechny kořeny TIGem a v mateřské domácí výrobní firmě už byl TIG v r. 1976 v rutinním výrobním systému. Takže metoda TIG je ve zdejších luzích a hájích docela "stará".

Nedá mi to, jak zde nastínil pan moderátor, tak troška historie TIG metody. Metodu TIG vynalezl Russell Neredith, který pracoval v Northrop Aircraft Company v USA. A své první experimenty touto metodou prováděl již v letech 1939 - 1941. Tehdy tento proces nazval Heliarc (překlad: helium-oblouk). Jak už název napovídá, v označení je slovo hélium a to proto, že se v té době používalo jako inertní ochranná atmosféra. V dnešní době už se jako ochranný plyn používá většinou mnohem levnější argon a tak se dnes svařování TIG označuje, jako svařování pod argonem.
No a moje první setkání s touto metodou bylo v podniku Frigera Kolín v roce 1970. A tam jsem absolvoval první zkoušky touto metodou pro svařování aluminia.
Když na to vzpomenu musím se smát - tehdy taková TIG svářečka byla obrovská skříň o váze několika set kg. big_smile V podstatě veliký transformátor s regulací posuvným jádrem a obrovská kapacitorová baterie, zapojedá do serie s výstupem pro TIG hořák. Bylo tam vypinatelné vysokofrekvenční zapalování oblouku. Neexistovala regulace proudu pedálem. V porovnání s dnešními stroji to bylo neuvěřitelně nepohodlné. Výroba průmyslových chladících zařízení byla tehdy z větší části pro SSSR. Potom na stavbě JE Dukovany - začátek osmdesátých let, jsem pracoval jako TIG svářeč nerez materiálů.

A zde v USA ve firmě Velan valve Co. po mnoho let jako svářeč TIG - svařování nerez a dalších různých speciálních materiálů jako zirkonia, titan a navařování různých slitin tvrdokovů, bronzových slitin ap. A pro tu firmu Northrop Grumman, kde ta metoda TIG vznikla, jsme vyráběli mnoho komponentů. Stejně jako pro NAVY, NASA, nukleární elektrárny,  ropné rafinérie, papírny a chem. průmysl po celém světě. Dokonce i pro Jaslovské Bohunice na Slovensku. big_smile

Offline

 

#39 26-12-2022 20:26:38

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 3720

Re: svařování vložky svíčky a hlavy válců, jaký přídavný materiál???

Hele Franku tomu nerozumím . Co kde a jak jsi svářel titan . Právě jsem četl , že byli v jedné firmě rádi , že dokonale zvládli vakuové svařování Ti . Ty jsi se pohyboval v kterém roce na jaké technologii a v jakých tloušťkách , díky .

Offline

 

#40 26-12-2022 20:45:17

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2213
Web

Re: svařování vložky svíčky a hlavy válců, jaký přídavný materiál???

bobobo napsal(a):

Hele Franku tomu nerozumím . Co kde a jak jsi svářel titan . Právě jsem četl , že byli v jedné firmě rádi , že dokonale zvládli vakuové svařování Ti . Ty jsi se pohyboval v kterém roce na jaké technologii a v jakých tloušťkách , díky .

To je nějaký bluff. Kde jsi to četl? Titan lze metodou TIG svařovat poměrně snadno. (nutno dodržet technologický postup). Z titanu se vyráběly speciální armatury pro chemický průmysl a NASA. Výbornou vlastnost Ti a jeho slitin je vysoká odolnost proti korozi (kyseliny, chloridy, soli ap.) a velmi široký rozsah provozních teplot: od -196 do 590 °C. Ve firmě Velan Valves v US, jsem pracoval v létech 1988 - 2013.

Svařování Ti TIGem se zde už probíralo mnohokrát http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=607

Editoval Frank (26-12-2022 21:05:58)

Offline

 

#41 26-12-2022 22:26:01

bobobo
Člen
Registrovaný: 20-08-2009
Příspěvky: 3720

Re: svařování vložky svíčky a hlavy válců, jaký přídavný materiál???

Je to z vojenského prostředí , vyhlášení technologa zbrojovky , pochopitelně neukazoval , c o svařují . smile

Offline

 

#42 26-12-2022 22:47:27

Frank
Člen
Místo: USA
Registrovaný: 24-11-2007
Příspěvky: 2213
Web

Re: svařování vložky svíčky a hlavy válců, jaký přídavný materiál???

bobobo napsal(a):

Je to z vojenského prostředí , vyhlášení technologa zbrojovky , pochopitelně neukazoval , c o svařují . smile

Netýkalo se to svařování Ti s jiným materiálem, např s nerez ocelí? Tam jsou poměrně velké problémy, protože Ti reaguje při vysokých teplotách TIG metody s některými jinými kovy, přičemž vznikají křehké intermetalické sloučeniny, které degradují takový dissimilární spoj. Tam potom existují jiné druhy svařování... Teď nevím, zda by takový spoj zvládla ta Cold welding mašina, co je dnes hitem a cenově dostupná. Myslím, že pan Famater takovou vlastní. Stálo by za pokus tím svařit kus Titanu s nerezí a provést test pevnosti... big_smile

Tady na tom video se mi to jeví docela možné, to svařování dvou odlišných materiálů. Zda by tím šel úspěšně svařit titan s ocelí by mně zajímalo. smile

https://youtu.be/h5AiEvRtrzI

Editoval Frank (26-12-2022 23:08:41)

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2023


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče