SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Offline
Pánové, děkuji moc všem! Hodně jste mi pomohli v rozhodování a řešení pomsty mých předků. Speciálně Adamw140 to rozsekl.
S ohledem na složité řešení klasické křídlové brány (těch 140° je prostě problém) a nutnosti mít průjezd aspoň 5m jsem rezignoval a půjdu do samonosného posuvu. Půjde do kovářské barvy nebo barevného laku, pozink v žádném případě a nějak se jí pokusím obložit, aby nebyl vidět jenom rám..
Křídlovku jsem chtěl, protože už tu historicky byla a ze všech stran byla obrostlá stromy nebo keři. Pro samonosný posuv budu muset přesadit popínavé růže a trochu prostříhat zelený plot. Pro kolejnicový systém bych musel růže sice jenom prostříhat, ale 11m základ pod kolejnici taky něco stojí a musel bych bagrovat v zeleném plotu.Navíc se bojím problémů, až zelený plot zase obrazí a na kolejnici by padalo listí a větve. Chodit to pořád čistit, se mi moc nechce.
Díky moc
Offline
Delam to uz 19 let. Tak se pokusim ted zase dat jednu radu - spis zkusenost. Nikdy nekupuj 5-ti kolovy vozik a rovny c- profil. Koliba se jako prase a sily na posuv jsou zbytecne vysoke. Vzdy beru 8mi kolovy a profil se sikmymi stojinami. Jezdi lehce neni treba drazsi a silnejsi motor. Nicmene pozor!! U rozmeru 4,5-4,7m sirky vjezdu se lame pouziti sady pro male a stredni brany. Cena je rozdilna (8/16t) a tak proto bych jeste trochu prehodnotil rozmery.
Dalsi mytus je ze nesena je bezudrzbova - blbost rostliny obecne temhle vecem vadi a ani kolejnice neni s trochou bordelu tak uplne marna. Rozhodovani je tezky a nezavidim ale poctive z dobrych komponentu udelana brana vydrzi nesmysly a protoze se zivim vic opravami nez novym vim ze i kdyz se pokazi lze to opravit bez potizi. Je uplne fuk jestli jekl nebo trubka ale pozor konstrukce pro tezke vyplne musi byt hodne silne. I vypln se musi brat v potaz hned na zacatku.
Offline
Adamw140: Děkuju za tipy. Ty 8mi kolové vozíky už jsem měl vyhlédnuté, ty malé mě ani nenapadly. U BFT jsem našel jenom posuv do 600kg, tak doufám, že těch 5m dá. Stará brána měla průjezd 4,4m a kvůli úzké ulici jsem měl obrovský problém zacouvat sem s 3m vlekem. Snad ten "půlmetr" navíc nebude takový problém. I těch 16tis. je pořád lepší částka, než ty speciální pohony pro křídlové brány, co mi hrozily teď.
Mohu se jenom zeptat, jestli má význam dělat základ pro "zadní patku" v které by měla být brána ukotvená v otevřeném stavu? Všechny stavební přípravy co jsem prošel sní nepočítají, ale na fotkách hotových bran se vyskytuje.
Offline
Smysl to ma urcite ale dela se spis tam kde se predpoklada dlouho otevrena brana (firmy kde rano otevrou a cely den zustava otevreno) privatni brany ji vetsinou nemaji.
Nejde jen o motor v bft katalogu jsou motory do 3500kg jde o velikost c- profilu voziku atd takze jestlize skocim se sadou voziku vys uz je lepsi nedavat deimos (600) ale ares (1000-2000kg) neb ma sneka uvnitr mnohem bytelnejsiho a taky lepsi loziska a vydrzi dlouho.
Na vjizdeni ma u kridel vliv i tunel ktery tvori za vratovym otvorem to u posuvne odpada ale chapu jestli je ouzka cesta nemusi ani 5m byt komfortni - situaci jsem nevidel a prenest prez internet nejde.
Offline
Jo jinak veskerej sortiment bft (lze objednat u me) ale neposilam postou a zbytek vlastne umim taky. Ruzni prodejci maji vse jen v nejprodavenejsich verzich a ani tomu moc nerozumi tam to prodejem konci. Neberte to prosim jako reklamu spis jde o pomoc s problematikou ktere se venuji.
Dalsim problemem pri vyrobe bude ze pri 5m otvoru brana bude celkovych cca 7,3 a jak manipulace tak ostatni prace budou slozitejsi protoze vsechny profily jsou v 6 m. Takove navareni c-profilu tak aby svarovy kov neprotekl dovnitr kde jezdi vozik - ten by pak nejezdil ale zaroven pevne svarit nastaveni o 1,3m k sobe neni lehke.
Doporucuju fakt prohlidku nekym kdo to zna a navrhne reseni ktere bude fajn.
Ja operuju jen v praze a okoli ovsem ted o prazdninach cestujeme vic.
Offline
Adame je na vás nějaký kontakt? Já jsem Pha-Západ, takže kousek. Já tu bránu můžu ještě o 20cm zmenšit jiným vyzděním sloupku, ale je otázka, jestli to má význam.
Ta celková délka je nějak moc ne? Všude se uvádí průjezd + 1/3, což mi vycházelo na 6,7m.
Offline
Jen jsem to bral odhadem - nepocital
Ale 1/3 z 5 je 1,67 pocitam s rezervou 1,7 + 150mm od osy voziku na kazdou stranu + 130mm dojezdove kolecko a aby to do sebe nenarazelo necham 20mm vuli a 60mm presazeni prez otvor do kapsy. Me vychazi 7260mm velice me mrzi ze se muj odhad mirne sekl....😀
Ono to bude fungovat i na 6,7 to jo ale jak a jak dlouho. Z tohoto duvodu jsem nekolikrat provadel vymenu c a voziku. Vozim na to v aute nejaky moudry katalogy kde je to polopaticky vysvetleno ale fotit to je fakt ojeb. Dalsi vec je ze c k brane se nevari ale sroubuje protoze svar ho otevira a snizuje zivotnost no a vymena je pak lahoda (rezat, sekat, brousit, varit). Pak jestli je ram trochu poblemtanej svareckou hur je fuk proti zanedbani spravnych rozmeru a postupu.
Offline